۹۶۳۶۵۸
۷ نظر
۵۰۱۹
۷ نظر
۵۰۱۹
پ

وحشت برای مغز مفید است!

به اعتقاد دانشمندان فنلاندی، مشاهده فیلم‌های ترسناک می‌تواند فعالیت مغزی انسان را تقویت کند. با افزایش میانگین نگرانی، مغز نیز فعالیت بیشتری پیدا می‌کند و دیدن صحنه‌های ترسناک یا انتظار تماشای صحنه‌های ترسناک، همواره مغز را آماده نگه می‌دارد.

برترین‌ها: وقتی فیلم‌های ترسناک در بین مردم طرفداران زیادی پیدا کرد فیلمسازان اولین فیلم ترسناک را از سال ۱۸۹۰ شروع به ساخته شدن کردند. فیلم‌های ترسناک در بین جوانان جای خود را باز کرد و هر روز به طرفداران این ژانر از فیلم افزوده شد.

خاستگاه فیلم‌هایی با ژانر وحشت مربوط به رمان «گوتیک ویکتوریایی» و اواخر قرن نوزدهم است. فیلم ترسناک یکی از ژانر‌های فیلم است که در ابتدا خیلی تحت تأثیر فیلم‌های اکسپرسیونیسم قرار داشت، در این ژانر از عامل‌های ترس، نفرت و وحشت استفاده شده است. در اینگونه فیلم‌ها از صحنه‌های خوفناک، ترسناک و فراطبیعی استفاده شده و معمولاً با ژانر‌های فانتزی و علمی-تخیلی تداخل دارند. این ژانر شباهت نزدیکی نیز با ژانر دلهره آور دارد. در فیلم‌های ترسناک با استفاده از ترس از ناشناخته‌ها و کابوس‌ها ترس به بیننده القا می‌شود.

وحشت برای مغز مفید است!

هنگام دیدن فیلم‌های ترسناک مغز انسان همواره خود را آماده می‌کند تا به خطرات واکنش نشان دهد. این کار از ۲ روش مختلف انجام می‌گیرد و مناطق خاصی از مغز برای مشارکت در افزایش توانمندی سمعی و بصری در لحظات غافلگیری فعال می‌شوند تا بدن برای مقابله با شدت خطرات واکنش سریع نشان دهد.

دکتر هدسون کیم، متخصص مغز و اعصاب، درباره این موضوع گفت: طی آزمایشی، افراد را در تونل ام‌ارآی جای دادند و از طریق عینک‌های مخصوص فیلم‌های ترسناک برایشان به نمایش درآوردند تا شیوه واکنش مغز را در مواجهه با خطر یا دیدن صحنه‌های غافلگیرکننده ثبت کنند؛ پس در نتیجه‌ی این آزمایش، الگو‌های واکنشی انسان‌ها به صحنه‌های مخاطره‌آمیز ترسیم شد.

وحشت برای مغز مفید است!

همچنین بر اساس نتایج به‌دست‌آمده از این تحقیق، با افزایش میانگین نگرانی، مغز نیز فعالیت بیشتری پیدا می‌کند و دیدن صحنه‌های ترسناک یا انتظار تماشای صحنه‌های ترسناک، همواره مغز را آماده نگه می‌دارد.

منابع: Dailymail

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      به نظرم هیچ حسی حتی دردهم بی علت نیست!یه مدت پیش درخبرهاآمده بودبه عنوان آخرین راه از کسانی که معتادبه شیشه وموادمخدرمثل هروئین بودندبه روش تنبیه بدنی دریکی ازشهرهای روسیه موفق به ترک هروئین شده بودند!چون باتنبیه آندروفین درمغرترشح و جایگزین حالت سرخوشی ناشی ازمواد مخدرمیشه!

    • بدون نام

      خوبه. چون با این اتفاقاتی که داره تو ایران میوفته آدم هر روز وحشت زده تر از دیروز میشه
      # کرونا

    • بدون نام

      بار بار بارسلونا...

      پاسخ ها

      • ضحا

        منم خوندم...ولی نسبیه.......!!!!!
        بدشم به نظرمن معتادهیچوقت ترک نمی کنه!

      • ک

        اونهاهم اولش فکرمیکردندمؤفق به ترک اعتیادنیستند،امابعدش با این روش کاملامؤفق به ترک اعتیادشدندخداوندبه نظرم هیچ حسی روبی دلیل وبی حکمت آفریده وخلق نکرده حتی اگردر ظاهربرای ماخوشایندهم نباشه!

    • بدون نام

      تو ایران هر روز ژانر وحشت داریم....

      پاسخ ها

      • ضحا

        نمیدونم تحقیقات گاهی اوقات چرا اینجوری
        جواب میدن؟
        ولی تاجایی که من میدونم ترس برادرمرگه!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج