۹۶۴۷۲۳
۵۰۱۷
۵۰۱۷
پ

برخی زیرگذر‌ها و خیابان‌های خرم‌آباد بسته است

لرستان پس از آنکه در روزهای گذشته، هواشناسی لرستان از وقوع باران‌های سیلابی و خطر سیل در این استان هشدار داده بود، مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان از ورود موج اول سامانه بارشی به این استان خبر داد.

ایسنا: لرستان پس از آنکه در روزهای گذشته، هواشناسی لرستان از وقوع باران‌های سیلابی و خطر سیل در این استان هشدار داده بود، مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان از ورود موج اول سامانه بارشی به این استان و شروع بارندگی‌های شدید در شهرستان خرم‌آباد و بخش‌های علیای حوضه آبریز رودخانه کشکان تا ۲۰ ساعت آینده خبر داد.

دبی سیلابی رودخانه خرم‌آباد ۱۴۰ مترمکعب در ثانیه است

مدیرعامل آب منطقه‌ای لرستان گفت: دبی سیلابی رودخانه خرم‌آباد ۱۴۰ مترمکعب در ثانیه است.

رضا میرزایی امروز در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: دبی سیلابی رودخانه خرم‌آباد در داخل شهر از ۷ مترمکعب در ثانیه روز دوشنبه هم‌اکنون به ۱۴۰ مترمکعب در ثانیه افزایش یافت و با توجه به تداوم بارش‌ها، به‌سرعت در حال افزایش است.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه دبی رودخانه در حال افزایش است، لازم است منازل واقع در خیابان‌های ساحلی سریعاً تخلیه شوند و به نقاط امن‌تری منتقل شوند تا در صورت سرریز سیلاب به داخل شهر آسیب نبینند.

تجهیز ۴۰ اردوگاه اسکان اضطراری توسط جمعیت هلال‌احمر لرستان

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر لرستان گفت: ۴۰ اردوگاه اسکان اضطراری در پی بحران احتمالی سیلاب در استان ایجاد شد.

صارم رضایی امروز در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: در پی اخطارهای هواشناسی و بالا بردن سطح آمادگی جهت امدادرسانی به هم‌وطنان ۴۰ اردوگاه اسکان اضطراری در شهرهای مورد هدف توسط جمعیت هلال‌احمر استان تجهیز شد.

وی افزود: در کمپ‌های ایجاد شده ظرفیت اسکان ۴۶۰۰ نفر در قالب نزدیک به یک هزار و ۲۰۰ خانواده وجود دارد.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر لرستان بیان کرد: ۶۱ تیم عملیاتی نیز آمادگی کامل دارند که در صورت نیاز به یاری افراد آسیب دیده بشتابند.

برخی زیرگذرها و خیابان‌های خرم‌آباد بسته است

دادستان عمومی و انقلاب مرکز لرستان گفت: برخی زیرگذرها و خیابان‌های خرم‌آباد بسته است.

سعید رازانی اظهار کرد: با توجه به پیش‌بینی هواشناسی میزان بارش‌ها در استان بسیار زیاد است و احتمال وقوع سیل وجود دارد.

وی ادامه داد: برای پیش‌گیری از حوادث احتمالی در سطح شهر خرم‌آباد اقدامات خوبی توسط شهرداری انجام شده و برخی از خیابان‌های ساحلی بسته شده و برخی زیرگذرها نیز مسدود است.

رازانی تاکید کرد: منازلی که کنار رودخانه قرار دارند، تمام مسائل ایمنی را رعایت کنند تا مشکلی رخ ندهد.

دادستان خرم‌آباد گفت: شهروندان از تردد غیرضروری در سطح شهر خودداری کنند، چون ترافیک ایجاد می‌شود و سبب مشکل برای ماشین‌آلات سنگین خواهد شد که قصد دارند تجهیزات امدادی و راه‌های دسترسی را باز کنند.

وی گفت: از روزهای گذشته هشدارهای لازم به مردم داده شده و تمام دستگاه‌ها در حالت آماده‌باش قرار دارند.

خانه‌های در مسیر رودخانه‌ها تخلیه شدند

مدیرکل مدیریت بحران لرستان گفت: تقریباً تمام هم استانی‌هایی که در مسیر رودخانه‌ها بودند خانه‌های خود را تخلیه کرده‌اند به جز تعداد اندکی که امیدواریم هرچه سریع‌تر این کار را انجام دهند.

غلامرضا آقامیرزایی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تاکنون برنامه‌های از پیش تعیین شده به درستی انجام شده و مردم نیز همکاری خوبی دارند که تقاضا داریم تا فردا ظهر این همکاری را داشته باشند.

وی ادامه داد: از مردم در کل شهرستان‌ها و بخش‌های استان تقاضا داریم که حتماً خودروهای شخصی خود را از مسیر رودخانه‌ها دور کنند اگر مردم به همین شکل همکاری داشته باشند خسارات به حداقل می‌رسد.

آقامیرزایی عنوان کرد: تاکنون همکاران امداد و نجات و پلیس‌راه از همکاری مردم راضی هستند.

مدیرکل مدیریت بحران لرستان در رابطه با حوه اطلاع رسانی به مردم در رابطه با سیل احتمالی، بیان کرد: علاوه‌بر رادیو و تلویزیون برای کلیه افرادی که در استان حضور دارند پیامک ارسال شده و همه مطلع هستند.

وی افزود: هلال احمر در مسیر کل روستاها و شهرهایی که احتمال خطر داده نسبت به ایجاد کمپ اضطراری، تخلیه سالن‌های ورزشی و تجهیز آن‌ها با چادر و سایر امکانات اقدام کرده‌است.

آقامیرزایی اضافه کرد: تقریباً تمام هم استانی‌هایی که در مسیر رودخانه‌ها بودند کل وسایل و لوازم زندگی را از خانه‌هایشان خارج کردند تنها تعداد محدودی این اقدام را انجام ندادند که امیدواریم حتماً به هشدارها توجه کرده و لوازم خانه‌ای خود را خالی کنند.

تداوم بارش‌های سیل آسا / راه‌ها باز است

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان گفت: با وجود اینکه از شب گذشته بارش شدید و بدون وقفه باران را در تمام محورهای استان شاهد هستیم اما همه راه‌های مواصلاتی به جز محور قدیم خرم‌آباد- پلدختر و گردنه پای آستان کوهدشت باز و تردد برقرار است.

عباس شرفی در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: با توجه به شرایط بحرانی از عصر روز دوشنبه پنجم اسفند به دلیل مسائل ایمنی محور خرم‌آباد- پلدختر را مسدود کردیم و محورهای دهلیج، چولهول و پاعلم را به عنوان جایگزین در نظر گرفتیم، گردنه پای آستان در محور کوهدشت- گراب نیز بدلیل عملیات ریزش‌برداری درپی عملیات انفجار توسط پیمانکار راه و شهرسازی مسدود شده است و تردد در محور جایگزین آن از مسیر کت کن- خسروآباد- کوهنانی صورت می‌گیرد.

وی تصریح کرد: خوشبختانه با برنامه‌ریزی در ستاد مدیریت بحران راهداری لرستان و تقسیم کاری که صورت گرفت از ساعات اولیه روز دوشنبه پنجم اسفند تمام‌ نیروها و ماشین آلات به خصوص در محورهای حساس به حالت آماده باش درآمدند و تا این لحظه هیچ‌گونه خللی در تردد رخ نداده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان از مردم نجیب استان خواست در این شرایط از سفرهای غیرضروری پرهیز کنند.

آماده باش تمامی دستگاه‌های امدادی و خدمات‌رسان لرستان

مدیرکل مدیریت بحران لرستان به منظور جلوگیری خسارات ناشی از سیل احتمالی از آماده‌باش تمامی دستگاه‌های امدادی و خدمات‌رسان در استان خبر داد.

غلام‌رضا آقامیرزایی با اشاره به اقدامات انجام شده به‌منظور جلوگیری از خسارات ناشی از سیل احتمالی روزهای آتی در استان، گفت: به دنبال پیش‌بینی ورود سامانه بارشی قوی به جو لرستان فرمانداری‌ها، شهرداری‌ها و دستگاه‌های خدماتی و امدادی در آمادگی کامل قرار دارند.

وی افزود: همچنین سپاه حضرت ابولفضل (ع) با ظرفیت ۴۲ گردان، ۵۶ گروه جهادی و ۴ موسسه قرارگاه خاتم‌الانبیا(ص) با تجهیزات و امکانات لازم در حال آماده‌باش کامل هستند.

مدیرکل مدیریت بحران استان با بیان اینکه اطلاع‌رسانی و هشدارهای لازم از طریق رسانه‌ها و سیستم‌های هشداردهنده دستگاه‌های خدمات رسان به مردم و مناطق مسکونی اطراف رودخانه‌ها داده شده است، افزود: همچنین شرکت مخابرات استان به تمامی تلفن‌های همراه اول، ایرانسل و... در سطح استان طی سه مرحله پیامک‌های هشدار دهنده ارسال کرده است.

وی بیان کرد: در صورت وقوع سیل برای اسکان اضطراری فرمانداری‌ها با همکاری هلال احمر و شهرداری‌ها از ظرفیت سالن‌های سرپوشیده استفاده خواهند کرد.

آقامیرزایی ادامه داد: در این راستا دانشگاه علوم پزشکی برای تامین شرایط بهداشتی و جلوگیری از انتشار بیماری‌های واگیردار در این کمپ‌ها اقدامات و تمهیدات لازم را در نظر گرفته‌ است.

ایجاد کمپ‌های اضطراری برای چند روستای خرم‌آباد

رئیس جمعیت هلال احمر خرم‌آباد از ایجاد کمپ اضطراری در شهر و روستاهای این شهرستان خبر داد.

مجتبی محمدی در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: برای پیش‌گیری از سیل‌زدگی روستاییان شهرستان خرم‌آباد کمپ‌هایی به منظور استقرار آنان برقرار شده تا در صورت بروز خطر، مردم در امان باشند.

وی تاکید کرد: میزان کمک‌رسانی به هر روستا بر اساس تعداد نفرات آن روستا است.

محمدی اظهار کرد: یک کمپ در سالن ورزشی دانشگاه پیام‌نور شهرستان خرم‌آباد برای اهالی روستاهای کهریز قدیم، کهریز جدید، کرگانه و دهنو کمالوند و همچنین برای روستای هفت‌چشمه کمالوند در مسجد روستای کمالوند برقرار شده است.

رئیس جمعیت هلال احمر خرم‌آباد افزود: همچنین چندین مکان برای کمپ اضطراری در شهر خرم‌آباد نیز تعیین شده است.

وی گفت: با توجه به اخطاریه هواشناسی؛ اقدامات لازم برای حوادث احتمالی درنظر گرفته شده است.

لایروبی ۱۶ کیلومتر از بستر رودخانه‌های ورودی مرکز لرستان

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان پس از بازدید از رودخانه‌های سطح شهر خرم‌آباد گفت: حدود ۱۶ کیلومتر از بستر رودخانه‌های ورودی لایروبی شده است.

رضا میرزایی اظهار کرد: حدود ۱۶ کیلومتر از سه رودخانه ورودی به داخل شهر خرم‌آباد شامل رودخانه کرگانه از پایین‌دست روستای کهریز تا محدوده روستای تجره به طول ۷ کیلومتر، ورودی خرم رود از تنگ شبیخون تا پایین‌دست روستای پاپی خالدار به طول ۶ کیلومتر و رودخانه کاکاشرف از روستای ده محسن تا پل ماسور به طول حدود ۳ کیلومتر به کارفرمایی شرکت آب منطقه‌ای از محل اعتبارات سیل لایروبی شیده است.

وی با بیان اینکه در بازه‌هایی که لایروبی شده، مشکل طغیان سیلاب را نداریم، افزود: تاب‌آوری رودخانه خرم‌آباد در داخل شهر حدود ۵۰۰ مترمکعب در ثانیه است و این رودخانه سیلاب‌های با دبی ۵۰۰ مترمکعب در ثانیه را بدون خسارت از خود عبور می‌دهد.

میرزایی گفت: پیش‌بینی می‌شود در روز چهارشنبه هفته جاری سیلابی با دبی حدود ۵۴۰ مترمکعب در ثانیه در خرم‌ رود رخ دهد.

وی بیان کرد: متأسفانه در طی سال‌های گذشته بخش‌هایی از بستر سیلابی و حریم رودخانه خرم‌آباد تبدیل به پارک، خیابان ساحلی، زیرگذر، اماکن تجاری و مسکونی شده و همین تغییر کاربری‌های غیرقانونی، ظرفیت آبگذری رودخانه را کاهش و ریسک سیلاب آن را افزایش داده است.

میرزایی تصریح کرد: مشکل سیلاب شهر خرم‌آباد فقط با احداث سدهای مخزنی مخمل‌کوه، سراب تلخ و کاکاشرف در بالادست، آزادسازی حریم رودخانه و تصرفات غیرقانونی و ساماندهی دیواره‌های حفاظتی و اجرای طرح جمع‌آوری رواناب‌های سطحی داخل شهر برای همیشه حل خواهد شد.

آماده باش یک هزار نیروی داوطلب جمعیت هلال احمر لرستان

مدیرعامل جمعیت هلال احمر لرستان از آماده باش هلال احمر استان در پی پیش‌بینی ورود سامانه بارشی پر قدرت به این استان خبر داد.

صارم رضایی اظهار کرد: برنامه‌ریزی‌ها در سه بخش انجام شده که بارش‌ها به ویژه در شهرستان های استان قابل هشدار است.

وی بیان کرد: کلیه پرسنل، جوانان، امدادگران و داوطلبان به همراه تیم‌های واکنش سریع در استان در حالت آماده‌باش قرار دارند و تجهیزات برای مقابله با سیلاب نیز فراهم شده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر لرستان گفت: جمعیت هلال احمر استان آمادگی کامل دارد با بهره‌گیری از الگوی مدیریتی سیل فروردین ماه امسال کانون‌های بحران تقسیم شدند که در همین راستا نمایندگان سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر نیز در استان حضور یافتند.

وی با بیان این که امروز ۶۱ تیم عملیاتی به امدادرسانی پرداختند، گفت: بیش از یک هزار نیروی داوطلب آمادگی دارند تا در صورت نیاز به یاری آسیب‌دیدگان بشتابند.

رضایی تصریح کرد: انبارهای امدادی نیز به اقلام مورد نیاز تجهیز شده است و در صورت نیز از سایر استان ها نیز وارد خواهیم کرد.

پیک سیلاب تا ۲۰ ساعت آینده به پل‌دختر خواهد رسید

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان از ورود موج اول سامانه بارشی به استان و شروع بارندگی‌های شدید در شهرستان خرم‌آباد و بخش‌های علیای حوضه آبریز رودخانه کشکان خبر داد.

رضا میرزایی بیان کرد: موج اول سامانه بارشی وارد استان شده و بارندگی‌های نسبتاً شدید از ساعت ۹ شب دوشنبه در شهرستان خرم‌آباد و بخش‌های علیای حوضه آبریز رودخانه کشکان آغاز شده که در صورت تداوم بارش‌ها تا پایان روز سه‌شنبه رواناب‌های ناشی از آن به‌صورت سیلاب به پل‌دختر می‌رسد.

وی افزود: پیک سیلاب ناشی از موج اول بارش‌ها تا حدود ۲۰ ساعت آینده به شهر پل‌دختر خواهد رسید.

مدیرعامل آب منطقه‌ای لرستان بیان کرد: دوشنبه به‌اتفاق مهندس امیری معاونت عمرانی استاندار لرستان از پروژه‌های ساماندهی رودخانه و لایروبی‌های حوزه شهرستان‌های خرم‌آباد، چگنی و پل‌دختر بازدید به عمل آمد و دستورات مقتضی جهت به‌کارگیری تمهیدات لازم برای مقابله با سیلاب احتمالی روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه داده شد.

وی گفت: همه دستگاه‌های اجرایی به دستور دکتر خادمی استاندار لرستان در نقاط آسیب‌پذیر حوزه شهرستان‌های خرم‌آباد، چگنی، پل‌دختر، دورود و سایر نقاط استان در آماده‌باش کامل به سر می‌برند و در بین دستگاه‌های اجرایی جهت مقابله با سیلاب احتمالی پیش رو تقسیم‌کار شده است.

میرزایی تصریح کرد: به همه همشهریان پل‌دختری و معمولان چگنی و روستاهای ساحل رودخانه کشکان و خرم‌آباد و شهر دورود و روستاهای مسیر رودخانه تیره اعلام می‌کنیم که تا پایان سیلاب‌های احتمالی منازل خود را ترک و به مناطق امن پناه ببرند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج