۹۶۴۷۶۸
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

په‌په: شانس زیادی برای بردن استقلال داریم

مربی بدنساز گل‌گهر سیرجان گفت: فوتبال ایران به دانش جدید نیاز دارد و فکر می‌کنم دانش فوتبال اسپانیا به فوتبال ایران کمک زیادی می‌کند.

خبرگزاری فارس: گل‌گهر سیرجان در کادرفنی خودش شاهد یک مربی اسپانیایی است که با جواد نکونام وارد فوتبال ایران شد. لواسادا په‌په، که کارش در ایران را با نساجی‌ مازندران آغاز کرد سابقه کار در لالیگا با تیم کادیز را دارد و در آکادمی پوشکاش مجارستان هم حضور داشته است. اکنون این بدنساز اسپانیایی در کنار مجیدجلالی قرار گرفته و امیدوار است بتواند با گل‌گهر جایگاه خوبی را در پایان فصل جاری به دست بیاورد. با دستیار اسپانیایی جلالی گفت‌وگو کردیم تا نظر او را در مورد فوتبال ایران بدانیم ‌و او هم در میان صحبت‌هایش نشان داد که علاقه پررنگی به رئال مادرید دارد.

دیدگاه شما در مورد سطح و جایگاه فوتبال ایران چیست؟

فوتبال ایران در آسیا جزو بهترین‌ها است و شما آن را می‌توانید با ژاپن، کره‌جنوبی، قطر و امارات مقایسه کنید. فوتبال ایران سطح خوبی دارد. بازیکنان زیادی از ایران را می‌بینم که در اروپا بازی می‌کنند و این آپشن خوبی برای آن‌هاست، چون می‌توانند با بازی در لیگ‌های خارجی کیفیت بهتری پیدا کنند. اما مشکلی که در فوتبال ایران دیدم، کیفیت بد زمین‌های تمرینی و مسابقه‌ای است. شما نمی‌توانید با یک ‌ماشین ‌فراری در صحرا رانندگی ‌کنید. شما بازیکنان خوبی دارید اما مجبورند در زمین‌های خیلی بد بازی کنند. صحبت من فقط در مورد لیگ برتر و تیم‌های بزرگسالان نیست. مدیران باید به کیفیت زمین برای رده‌های پایه هم توجه کنند.

سطح لیگ برتر ایران در مقایسه با دیگر لیگ‌های آسیایی را چگونه می‌بینید؟

من در فیلیپین، AFCکاپ و لیگ‌قهرمانان آسیا کار کردم و مقابل تیم‌های چینی، استرالیایی و مالزیایی هم قرار گرفته‌ام. از سطح تیم‌های مختلف در آسیا شناخت دارم و به خاطر همین می‌گویم فوتبال ایران سطح قویتر و بهتری نسبت به سایرین دارد.

با این وجود تیم‌های ایرانی در مسابقات قاره‌ای و بین‌المللی نمی‌توانند نتایج خوبی بگیرند.

تفاوت‌ها در بحث‌های بدنسازی و تاکتیکی است و از موضوع سطح تکنیکی بازیکنان خارج می‌شود. شما ببینید در بازی‌های آسیایی پرسپولیس یک امتیاز گرفته، سپاهان یک برد به دست آورده، استقلال در بازی آخر شکست ‌خورد و شهر خودرو هم خوب نتیجه نگرفته، چون کشورهای دیگر از نظر بدنسازی و تاکتیکی خیلی خوب کار می‌کنند. آن‌ها پیشرفت بهتری دارند اما تیم‌های ایرانی در همان سطحی که بودند می‌مانند یا حتی پایین‌تر می‌روند.

یعنی فوتبال ایران نیاز به ورود دانش مدرنتر و جدیدتر دارد؟

بله، من فکر ‌می‌کنم باید متدهای جدید و دانش بیشتری به تمرینات وارد شوند. من حدود یک ‌سال و نیم پیش به اینجا آمدم. تمرین‌های زیادی از تیم‌های مختلف ایرانی را دیده‌ام. آن‌ها هنوز از تمرینات هوازی منسوخ شده در دنیا استفاده می‌کنند. مثلا تیمی را دیدم که بازیکنانش ۴۵دقیقه تمرین هوازی می‌کردند. اما در ده سال اخیر تمام متدها عوض شده، ما متدهایی مثل بازی در زمین‌های کوچک یا حفظ توپ‌های مختلف را می‌بینیم و باید در فوتبال ایران روی این متدها تمرکز و کار کنیم.

رویکرد فوتبال ایران بیشتر به مربیان‌ کروات و بعضا پرتغالی است، برای خارج شدن از این حالت سنتی بهتر است فوتبال ایران به کدام کشور مراجعه کند؟

در ده سال اخیر، دانش فوتبال اسپانیا به دنیا صادر شده و مربیان خوبی در کشورهای مختلف مانند انگلستان، ایتالیا و آمریکا داشته است. آن‌ها مربیان مشهوری هستند که نام‌دارترین آن‌ها گواردیولا است. مربیان زیادی از اسپانیا در لیگ‌های مختلف کار می‌کنند. فکر کنم متدهای فوتبال اسپانیا به فوتبال ایران ‌نزدیک باشد و می‌تواند کمک زیادی کند. یکی از مشکلات مردم اسپانیا این است که انگلیسی صحبت نمی‌کنند اما در ده سال اخیر، در این راه پیشرفت ‌کردند و به این ترتیب مربیان زیادی از اسپانیا خارج شدند تا در کشورهای مختلف کار کنند. البته قهرمانی اروپایی و جهانی اسپانیا هم در این اتفاق خیلی تاثیرگذار بود و همچنین عناوین زیاد رئال‌مادرید در اروپا.

وضعیت‌ گل‌گهر را در لیگ ایران چطور می‌بینید؟

ما سه ماه است که به این مجموعه اضافه شده‌ایم. این تیم مشکلات زیادی داشت. بعد از دوماه کار سخت، ما شروع به گرفتن ‌نتایج خوب کردیم. ضمن اینکه اضافه شدن بازیکنان جدید سطح تیم را بالاتر برد. ده بازی دیگر تا پایان فصل پیش رو داریم و باید تمرکز و سخت کار کنیم تا جایگاه خوبی در لیگ به دست بیاوریم.

و این هفته یک بازی مهم مقابل استقلال دارید.

همه بازی‌ها‌ خیلی سخت هستند با این‌حال ما به سه یا چهار برد نیاز داریم و من با اطمینان می‌گویم که برای برد به این بازی می‌رویم. شناخت خوبی از استقلال داریم، چون با وجود آنالیزهای خوب سعیداخباری همیشه اطلاعات خوبی در مورد حریفان داریم. استقلال حریف قدرتمندی است. آن‌ها بازیکنان خوبی در خط حمله مانند قائدی و دیاباته دارند. وینگرهای خوبی دارند. دروازه‌بان خوبی دارند و در مجموع تیم خوبی هستند. البته که یکی از بهترین تیم‌های ایران هستند اما اگر ما مانند مسابقات قبلی کار کنیم، شانس زیادی برای بردن استقلال داریم.

در مورد رئال صحبت کردید‌. با توجه به علاقه شما به رئال و سابقه کار در لالیگا، فکر‌ می‌کنید چرا رئال در زمین همه کار می‌کند اما در گلزنی موفق نیست و امتیاز می‌دهد؟

در لالیگا رقابتی سخت، فشرده‌ و قوی وجود دارد. هر تیمی ممکن ‌است تیم‌های بالای جدول را شکست بدهد. ال‌کلاسیکوی هفته آینده نقش خیلی زیادی در تعیین قهرمان دارد. ما می‌توانیم یک‌ مسابقه خیلی خوب را بین دو تیم برتر جهان ببینیم. رئال مادرید در مسابقه قبلی خودش نمایش خوبی نداشت اما بارسا هم سه هفته قبل باخت بدی داد و باید ببینیم در مسابقه این‌ دو تیم چه اتفاقی می‌افتد. مربیان‌ نمی‌توانند به داخل زمین بروند و خودشان گل بزنند. مطمئن هستم زیدان و کادرش به سختی کار می‌کنند تا راه‌حل خوبی پیدا کنند. بعضی اوقات در فوتبال همه‌کار می‌کنید اما به گل نمی‌رسید. راه حل آن این است که به کارتان ادامه بدهید و امیدوارم نتایج خوب برای رئال از راه برسند.

با توجه به شیوع ویروس کرونا در ایران آیا این اتفاق شما را نگران کرده؟

نه، فقط در ایران نیست. در تمام دنیا این اتفاق افتاده، البته هنوز به اسپانیا نرسیده اما به ایتالیا رسیده و در کل ما باید از خودمان مراقبت کنیم تا از این‌ بیماری در امان باشیم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج