۹۶۵۳۹۶
۶ نظر
۵۰۰۹
۶ نظر
۵۰۰۹
پ

تلاش عربستان برای بهبود چهره خود

پایگاه اطلاع رسانی " اینفو " با اشاره به تغییرات انجام شده در کابینه دولت عربستان نوشت: این اصلاحات دولت در حالی انجام می‌شود که پادشاه قصد دارد چهره سعودی را در عرصه بین‌المللی بهبود بخشد و از اقتصاد متکی به نفت رهایی یابد.

ایرنا: پایگاه اطلاع رسانی " اینفو " با اشاره به تغییرات انجام شده در کابینه دولت عربستان نوشت: این اصلاحات دولت در حالی انجام می‌شود که پادشاه قصد دارد چهره سعودی را در عرصه بین‌المللی بهبود بخشد و از اقتصاد متکی به نفت رهایی یابد.

این پایگاه اطلاع رسانی روز چهارشنبه در باره اصلاحات انجام شده در دولت عربستان نوشت: در پی کشته شدن " جمال خاشقچی " روزنامه نگار سعودی در کنسولگری این کشور در استانبول در سال ۲۰۱۸، آسیب بزرگی به عربستان وارد شد و این اتفاق موجب محکومیت گسترده بین‌المللی و سئوالات زیادی درباره نقش محمد بن سلمان ولیعهد این کشور شد.

تلاش عربستان برای بهبود چهره خود

این حادثه خونین، عربستان را پس از حملات ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ در آمریکا که مهاجمان آن اکثرا شهروندان سعودی بودند به بدترین بحران دیپلماتیک وارد کرد.

اینفو با اشاره به اینکه عربستان سعودی برای رهایی از این وضعیت و بهبود چهره خود در سطح بین‌الملل دست به اصلاحات اجتماعی و اقتصادی زد، افزود: در همین راستا این کشور از ابتدای سال گذشته تاکنون بسیاری از مسابقات مهم ورزشی را میزبانی کرده است که از جمله آنها می‌توان به برگزاری مسابقات " داکار " یکی از مهمترین مسابقات اتومبیلرانی جهان و همچنین میزبانی سوپر جام ایتالیا و اسپانیا با حضور ستاره‌های فوتبال جهان از جمله " کریستیانو رونالدو " پرتغالی و " لیونل مسی " آرژانتینی اشاره کرد.

شاهزاده " بدر بن عبدالله بن فرحان " وزیر فرهنگ عربستان روز یکشنبه هفته جاری خانم " جهاد بنت عبدالعلی الخالدی " را به عنوان مدیر اجرایی اداره موسیقی که یکی از ۱۱ اداره در ساختار جدید وزارت فرهنگ عربستان سعودی است را منصوب کرد.

وی یک روز پس از این انتصاب از اجرای طرحی با عنوان " موسیقی برای همه " در این کشور خبر داد که پیش از این مفتی‌های عربستان موسیقی و آواز را ممنوع و حرام دانسته بودند.

عربستان به تازگی نقش سازمان امر به معروف و نهی از منکر که پیش از این به عنوان پلیس دینی فعالیت می‌کرد را محدود کرده و گسترش نیروهای آن را بسیار محدود و حتی از بین برده است و به بعضی از زنان بویژه خارجی‌ها اجازه داده است تا بدون مقنعه و روسری در خیابان‌ها قدم بزنند.

اینفو با اشاره به تغییرات انجام شده در چند وزارتخانه عربستان از سوی " ملک سلمان بن عبدالعزیز " پادشاه این کشور اضافه کرد: بر اساس این تصمیم، سازمان‌های "گردشگری و میراث ملی " ، " سرمایه گذاری عمومی " و " ورزش " به ترتیب به وزارتخانه‌های " گردشگری " ، " سرمایه گذاری " و " ورزش " تبدیل شده‌اند.

بر اساس تصمیم پادشاه عربستان وزارت "خدمات مِلکی" در وزارت "کار و توسعه اجتماعی" ادغام و نام آن به "وزارت منابع انسانی و توسعه اجتماعی" تغییر یافته است.

وی همچنین تصمیم گرفت " ترکی بن عبدالله الشبانه " وزیر اطلاع رسانی از سمت خود که ماه‌ها پیش قصد کناره گیری داشت را برکنار کرد و " مجید بن عبدالله القصبی " وزیر تجارت را با حفظ سمت علاوه به عنوان سرپرست وزارت اطلاع رسانی و وزیر مسکن را با حفظ سمت به عنوان وزیر امور شهری و روستایی منصوب کرد.

در تغییرات انجام شده، " خالد الفالح " که در سپتامبر گذشته از وزارت انرژی برکنار شد به عنوان وزیر سرمایه گذاری عربستان به کابینه دولت این کشور بازگشته است.

این پایگاه اطلاع رسانی در ادامه نوشت: کشور نفت خیز عربستان سعودی که اقتصادش متاثر از قیمت نفت است از قیمت پایین نفت رنج می‌برد و به همین دلیل سعی دارد با توسعه سرمایه گذاری در بخش‌های کلیدی غیر نفتی مانند گردشگری، ورزش و سرگرمی فرصت شغلی ایجاد کند.

این کشور، بزرگترین صادرکننده نفت جهان است اما برای رهایی از نفت جهت تامین بودجه خود به‌ دنبال اجرای برنامه اصلاحات جاه طلبانه شاهزاده محمد بن سلمان با عنوان "‌چشم‌انداز ۲۰۳۰ " است. او این برنامه را در سال ۲۰۱۶ پیش از آنکه شیوع ویروس کرونا فشار بیشتری را بر قیمت نفت خام وارد کند.

" محمود عزت " استاد علوم سیاسی در دانشکده علوم و فناوری عرب در اسکندریه مصر در این باره اظهار داشت: تغییرات انجام شده در کابینه دولت عربستان انعکاس دهنده رویکرد بازسازی نهادهای دولتی در راستای چشم انداز مدرنیته و لیبرالیسم اتخاذ شده توسط وی ( محمد بن سلمان ) در دوره اخیر است.

این کارشناس امور خلیج فارس به خبرگزاری فرانسه گفت: ایجاد سه وزارتخانه جدید در دولت عربستان نشان دهنده آن است که اولویت‌های اقتصادی این کشور در این است که درآمد نفت منبع اصلی دولت نباشد.

عربستان سعودی در راستای برنامه‌های اقتصادی خود قرار است در یک رویداد در ماه نوامبر در ریاض میزبان نشست رهبران بزرگترین اقتصادهای جهان ( گروه ۲۰ ) باشد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      اقتصاد غیر نفتی؟
      مثل اینه که به گاو بگی تخم بذار.

    • احد

      همکاری با امریکا و اسرایل در تجاوز به مسلمانان ، عربستان را در پیش چشم مردم همکار شیطان بزرگ کرده که به غیر از فروپاشی این نظام نجس راهی برای ان نگذاشته است.

    • بدون نام

      ملخ پرورش بدن

    • بدون نام

      عربستان خدای خیلی پیشرفت کردە ازهمە نظر اقتصادش بیست دولت پاک دست زرنگیە هرمسولی کج بجنبە فورا عوض میکنە پولشان خیلی باارزش در بازار باید خودمان بادولت عربستان مسابقە اقتصادی میدادیم

    • بدون نام

      اللهم عجل لولیک الفرج.

    • بدون نام

      عربستان در حال پوست اندازی است و اگر منجر به ناارامی نشود دقیقا مسیر شاه ایران را طی میکند و بخاطر میزان زیاد تولید نفت عربستان دنیا حاضر نیست شاهد ناارامی در ان کشور باشد بخصوص اینکه تجربه ایران را هم دارند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج