اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۹۶۷۹۵۵
۱۶ نظر
۵۰۱۳
۱۶ نظر
۵۰۱۳
پ

کرونا، ترمز خودرو را کشید!

به اعتقاد یک کارشناس صنعت خودرو، علیرغم اینکه شاخص‌های اقتصادی در شرایط مناسبی قرار ندارند و منتظر روال افزایشی قیمت خودرو در روزهای پایانی سال بودیم، ویروس کرونا، تامین قطعات چینی و خطوط تولید خودروسازان را تا حدودی کاهش داد و سبب شد خریداران به جهت حفظ سلامتی خود خانه‌نشین شوند.

خبرآنلاین: طی یک ماه اخیر بازار خودرو بالا و پایین زیادی به خود دید و پس از یک شیب تند صعودی، از دو هفته پیش مسیر قیمتی خود را تغییر داد و کاهشی شد. حال باتوجه به اینکه روزهای پایانی سال را پشت سر می‌گذاریم، رفتار بازار در روزهای آینده که هرساله در این ایام شاهد افزایش تقاضا و به تبع آن افزایش قیمت‌ها بودیم، مبهم است.

در این زمینه حسن کریمی سنجری - کارشناس صنعت خودرو - اظهار کرد: به رغم آنکه شکاف میان عرضه خودرو و تقاضای بازار به بیش از یک میلیون دستگاه رسیده است، گویا شرکت­‌های خودروساز برخلاف روزهای پایانی سال‌های گذشته، این روزها انگیزه و رمق کافی برای شکستن رکوردهای پیشین خود را ندارند.

وی افزود: در واقع کمبود نقدینگی در شرکت­‌های خودروساز از یک سو و محدودیت­‌های تامین قطعه از چین و متعاقبا ترخیص آن­ها از گمرک از سوی دیگر، خطوط تولید این شرکت‌ها را تاحدودی نسبت به ایام مشابه در سال­‌های گذشته متوقف کرده است.

این کارشناس صنعت خودرو تاکید کرد: علاوه براین، اغلب شاخص‌های اقتصادی از جمله تورم، نرخ برابری ارزش ریال در مقابل ارزهای خارجی و نیز میزان نقدینگی در کشور از شرایط مساعدی برخوردار نیستند؛ بنابراین با وجود این شرایط انتظار می‌رفت قیمت خودرو در روزهای پایانی سال افزایشی باشد تا کاهشی. اما فقط یک دلیل و آن هم عقب‌نشینی خریداران خودرو و کاهش تقاضای خودرو، بی اثر شدن تمامی پارامترهای موثر در افزایش قیمت خودرو را به دنبال آورد.

فروشندگان باید به ساز خریداران برقصند...

کریمی سنجری با بیان اینکه به هر حال شیوع ویروس کرونا نیز بسیاری از برنامه­‌ریزی­‌های معمول اجتماعی مردم را تغییر داده است، گفت: در شرایط فعلی مردم ترجیح می­‌هند به جهت مصون ماندن از عواقب خطیر بیماری ناشی از ویروس، خود و خانواده خود را قرنطینه کنند. بر این اساس و برخلاف سال­‌های گذشته­، در خیابان‌های شهرها به ویژه کلان­‌شهرهایی نظیر تهران، خبری از ترافیک معمول روزهای پایانی سال نیست. گویی مردم در یک تصمیم درست و مطابق پروتکل­‌های وزارت بهداشت تصمیم گرفته‌اند تعطیلات پیش ­روی نوروزی را در خانه بمانند و از تردد در شهرها و مسافرت خودداری کنند.

وی ادامه داد: به همین دلیل بازار خودرو نیز رونق روزهای ابتدایی اسفند خود را از دست داده است. در حالیکه تا پیش از این تعادل منطقی بین عرضه و تقاضای خودرو به سمت کفه تقاضا سنگینی می­‌کرد، ویروس کرونا باعث شد سنگینی کفه تغییر کند و این بار این فروشندگان خودرو هستند که مجبورند به ساز خریداران برقصند.

این کارشناس صنعت خودرو تصریح کرد: باید بپذیریم شرایط کشور در حالت اضطرار قرار دارد. در این شرایط هیچ یک از پارامترهای طبیعی اقتصاد درست عمل نمی­‌کنند. اما نباید فراموش کرد که فاکتورهای موثر در افزایش قیمت خودرو از بین نرفته­‌اند و فقط در شرایط فعلی بی‌اثر شده‌اند؛ بنابراین بیم آن می­‌رود که به محض عادی شدن اوضاع بازهم قیمت خودرو روندی صعودی پیدا کند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      برای جلوگیری ازافزایش بی رویه فقط نخريدن وثبت نام نکردن است تاهم خودروساز وهم دلالها بفهمند که نميتوانند هرطور که میخواهند مردم رابازی دهند

      پاسخ ها

      • اُپرا

        فروشندگان باید به ساز خریدار برقصند؟!!
        دوست عزیز و محترم یا شما داخل کشور و شرایط دیگه ای زندگی می‌کنید یا خبرها و تیترها سفارشی و القایی هست!

        قیمت خودروها بلاخره مرتب که صعودی نمیتونه باشه
        ده قدم جلو رفتن و یک الی دو قدم عقب اومدن تو قیمت ها دلیل برضرر فروشنده نیست
        قیمت ماشینهای ایرانی الان مثل خنده ی هیستریک هست که آنقدر ناراحت کننده و غیر قابل باور هستند که آدمی از فرط عصبانیت خنده اش می‌گیره

      • saeed

        تورو خدا اگه انسانیت دارین چند ماه هیچی نمیشه نخرین.تا قیمتها درست شه

      • بهزاد غفاری

        قربون خدا برم اینقدر دید مردم ما نامردن وهرچی میگن نخرید بیشترمیخرن که خودش این بیماری رو نازل کرد که بفهمونه آهای مردم نفهم (البته دوراز جون کسانی که گوش میکردند پونمیخریدند )دیدید با چند روز نخریدن واقعی همه چیز میاد پایین دیگه نیاز به شورش واونهمه کشته جوان وبچه وبزرگ لازم نبود ولی خداکنه درس بگیریم ما مردم وپشت هم باشیم تا دلال های بی همه چیز نتونن جولان بدن دوباره با قیمتها واعصاب وروان مردم بازی کنن البته منظور از دلال ها همون خودمسولان و دارودسته شون رو منظورمه که اصل اصل دلال بازی رو خودشون تو این مملکت تخمشو کاشتن وبه امید روزی که خدا جواب تک تکشون وبده که این نعمتهای زیاد الهی رو که خدا باخداییش به همه یکسان داده اونا از مردم گرفتن لعنت بر زنده ومرده شون

      • بدون نام

        کرونا در کنار تمام بدی هایی که داشت اما باعث شد که ما بدانیم برای جلوگیری از گرانی نخریدن وکمتر خریدن راه حله نه صف بستن وهجوم آوردن...

    • mehdi

      کرونا لیاقتش از مسئولین بی لیاقت ما بهتره اگه همه مردم نخرن حباب قیمت ها می ترکه. ... اصلا اگه اینقدر گرون تمام میشه ما حاضر نیستیم مدیران غیور سایپا و ایرانخودرو این قدر زجر بکشن بزارید ماشین های خارجی وارد بشن این دوستان هم اینقدر تو عذاب نباشن....والا قیمت بهترین ماشین های دنیا به گرد آشغال های وطنی نمیرسه مگه از مریخ قطعات میارید ؟ خب نیارید این اشغال ها نباشن بهتره. ...

      پاسخ ها

      • بدون نام

        احسنت وهزاران آفرین برشما . . حرف دل ملت وهموطنان را علنی بیان کردی.خدا خیرت بده. .

    • بدون نام

      زنده باد کرونا..چرا دیر آمدی جانم به قربانت خوش آمدید...

    • مرتضوی

      برای جلوگیری از افزایش قیمتها جلوی فروش بازاری شرکتها به دلالها رو بگیرید ک شرکتها دارن تو بازار شیاه نرخ بالا ذوق میکنن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ای‌ کاشک‌ کرونا‌ همیشه‌ باشه‌ ولی‌ کسی‌ رو نکشه‌ زنده‌ باد‌ کرونا

    • بدون نام

      به امید خدا کمر دلال ها ی بیشرف بشکنه

    • بدون نام

      شراکت و سود سران کشور در خودروسازی ها باعث قیمت چند برابری خودروها و ناایمنی آنها شده

      پاسخ ها

      • ثامن الائمه

        مردم ماشین نخرید از این خونخوارها با امدن قالیباف عزیز باید ایران خودرو درشوببنده چون واردات ازاد میشه وپراید میشه 18 میلیون پژو 25 میلیون.فقط عجله نکنید.

    • بدون نام

      لگنهای داخلی قاتل هموطنان عزیز
      طبق اعلام پلیس راهور روزانه بین 45تا 60نفر بر اثر تصادفات جاده ایی جان خودشون از دست میدهند
      ولی هیچکس مقابله ایی با این سازندگان ارابه های مرگ نمیکنه
      اما یه ویروس کرونا اومده همه به وحشت افتادند
      بابا ویروس پراید خیلی وقته تو کشور داره جولان میده چرا کسی عرضه متوقف کردنش نداره؟

    • بدون نام

      قیمت مسکن هم کاهشی شده بدلیل نبودخریدارفروشندگان قیمت هاتا۳۰درصدپایین اورده اندولی هیچگونه خریداری به مشاورین املاک مراجعه نمی کند

    • بدون نام

      قیمت رو فروشنده و دلال مشخص میکنن نه مردم و خریدار،حالت خوب نیس مبتلا نشدی به کرونا احیانا.ظرف 18 ماه میشه که قیمت ی پژو رو از 29 تمن رسوندین به 99 تمن یعنی 300 درصد تقریبا یعنی بیش از سه برابر خالو جان.زورت میاد 10 تمن ارزون بشه تو این اوضاع که کسی پولی نداره و اگه داشته باشه ماشینی نداره بره مسافرت و اگه ماشین هم داشته باشه ی چیزی حدود 40 روز تو اوج مسافرت رفتن مسافرت نمیشه رفت.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج