۹۷۰۱۴۱
۵۰۰۸
۵۰۰۸
پ

لایپزیش - تاتنهام؛ تجربه یا جوانی؟

امشب از ساعت ۲۳:۳۰ در ردبول آرِنا، لایپزیش و تاتنهام به مصاف هم خواهند رفت.

خبرورزشی: امشب از ساعت ۲۳:۳۰ در ردبول آرِنا، لایپزیش و تاتنهام به مصاف هم خواهند رفت تا یکی از اولین تیم‌هایی که از مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا صعود می‌کند، مشخص شود. داور این دیدار کارلوس گرانده اسپانیایی خواهد بود.

لایپزیش؛ برگی در تاریخ

پیش از شروع این فصل لیگ قهرمانان اروپا احتمالاً از کم‌تجربه بودن لایپزیش و سرمربی‌اش صحبت می‌شد و کمترین شانس را برای صعودشان در گروهی سخت متصور بودند، گروهی که هیچ تیم از پیش برنده‌ای نداشت و قدرت همه روی کاغذ یکسان بود، اما ناگلزمن خودش را فصل به فصل بیشتر ثابت می‌کند و کم‌کم تبدیل به یک مربی صاحب سبک می‌شود. کسی که علاقه‌ای ندارد تیمش حتی به قیمت گل خوردن و نتیجه نگرفتن دفاعی باشد.

برای‌مان قابل باور نبود در لندن تیم او طوری بازی کند گویی میزبان است و با فشار هوادارانش تلاش می‌کند گل بزند. کمترین حق لایپزیش در بازی رفت برتری یک گله بود. حالا در خانه شانس بالایی برای صعود دارند. اگرچه آنقدر هم در خانه تیم باثباتی نبوده‌اند، اما حریف‌شان هم آنچنان روی فرم نیست که نتوانند حذفش کنند. در نتیجه منتظر ثبت برگی دیگر در تاریخ باشگاه لایپزیش هستیم.

تاتنهام؛ ما برمی‌گردیم

مورینیو فعلاً در تاتنهام مربی موفقی نبوده، مثل دوران حضورش در منچستریونایتد و سال آخری که در چلسی مربیگری می‌کرد. اگرچه در این بین مشکلاتی بوده که می‌تواند وضعیت فعلی اسپرز را توجیه کند، مثل مصدومیت پرشمار ستاره‌ها. ویژگی بارز تیم‌های آقای‌خاص خط دفاعی قدرتمندشان است و وقتی می‌بینیم در این منطقه از زمین متزلزل هستند، ناامیدمان می‌کنند.

تاتنهام در خط حمله بازیکنانی مثل کین و سون را از دست داده، اما در خط دفاعی مشکلی از این بابت نداشته. در نتیجه وضعیت فعلی اسپرز را نمی‌توان با این مورد توجیه کرد. در بازی رفت تاکتیک تاتنهام عجیب بود و حتی از امتیاز میزبانی هم نتوانستند استفاده کنند. اگر در آلمان هم مثل خانه باشند نه شانس صعود را دارند و نه شایستگی. اگر می‌خواهند نشان دهند که می‌توانند به روز‌های خوب برگردند باید از سوت آغاز نبرد برگشت با لایپزیش برای زدن گل تلاش کنند.

آخرین جدال

دیدار رفت لایپزیش و تاتنهام در لندن، نخستین بازی تاریخ این دو تیم بود. تک گل ورنر از روی نقطه پنالتی برتری تیم آلمانی را رقم زد.

آمار بازی

یک) لایپزیش همان‌طور که اولین حضورش در مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان را تجربه کرده، اگر صعود کند برای نخستین مرتبه بین ۸ تیم برتر اروپا قرار خواهد گرفت.
۳) تاتنهام پیش از این فقط ۳ مرتبه از مرحله یک‌هشتم لیگ قهرمانان بالاتر رفته. فصل ۱۹۶۲-۱۹۶۱ در نیمه‌نهایی حاضر بود، فصل ۲۰۱۱-۲۰۱۰ تا یک‌چهارم نهایی بالا رفت و فصل گذشته که فینالیست شد و با شکست مقابل لیورپول به نایب‌قهرمانی بسنده کرد.
یک) لایپزیش در مرحله گروهی عملکرد خیلی خوبی در خانه نداشته، یک برد مقابل زنیت، یک شکست مقابل لیون و یک تساوی مقابل بنفیکا برای این تیم به ثبت رسید.
۱۴) وضعیت دفاعی تاتنهام با حضور مورینیو هم بهتر نشده. اسپرز فقط ۲ مرتبه در لیگ برتر در سال ۲۰۲۰ موفق شده کلین‌شیت کند. آن‌ها در مرحله گروهی لیگ قهرمانان ۱۴ گل دریافت کردند و یکی از ضعیف‌ترین‌ها در این زمینه بودند.
۶) برد بازی رفت مقابل تاتنهام، ششمین پیروزی لایپزیش در سیزدهمین دیدارش در لیگ قهرمانان اروپا بود.
یک) کار اسپرز در حالی با شکست در بازی رفت سخت شده که فصل پیش در همین مرحله به راحتی دورتموند را بدون گل خورده در همین مرحله حذف کرد.
۷) تیمو ورنر اولین بازیکن در تاریخ لیگ قهرمانان است که ۷ گل ابتدایی‌اش در این رقابت‌ها را خارج‌از‌خانه به ثمر رسانده. مهاجم آلمانی ۲۷ گل در تمامی رقابت‌ها زده و ۱۱ پاس‌گل ارسال کرده است.
۳۲) یولیان ناگلزمن سرمربی لایپزیش جوان‌ترین مربی تاریخ لیگ قهرمانان است که به مرحله حذفی می‌رسد. او با ۳۲ سال و ۲۱۱ روز سن این رکورد را زد. رکورد قبلی در اختیار دومنیکو تدسکو سرمربی ایتالیایی سابق شالکه بود.

مصدومان و محرومان

ابراهیما کوناته و ویلی اوربان غایبان قطعی لایپزیش برای دیدار برگشت با اسپرز هستند. حضور ایتان آمپادو و کوین کمپل هم در هاله‌ای از ابهام قرار دارد. هری کین، هئونگ مین سون و موسی سیسوکو مصدومان تاتنهام هستند که به جدال برگشت نخواهند رسید. وضعیت رایان سسنیون هم نامشخص است.

ترکیب احتمالی دو تیم

لایپزیش: گولاچی، کلوسترمن، اوپامکانو، هالستنبرگ، موکیله، زابیتسر، لایمر، آنجلینیو، انکونکو، شیک و ورنر
تاتنهام: لوریس، اوریه، داوینسون، آلدرویرلد، دیویس، اندومبله، وینکس، برخواین، لوسلسو، لوکاس و اَلی

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج