جاباما
۹۷۰۱۵۳
۵ نظر
۵۰۰۶
۵ نظر
۵۰۰۶
پ

یک نماینده مجلس

دلالان خودروی هیبریدی فرعی را به مردم می‌فروشند

یک نماینده مجلس از مسئولان نظارتی، گمرک و وزارت صمت خواست با دلالانی که خودرو‌های هیبریدی فرعی را به جای خودرو‌های هیبریدی اصلی به خریداران ناآگاه می‌فروشند برخورد قاطع کنند. یک نماینده مجلس از مسئولان نظارتی، گمرک و وزارت صمت خواست با دلالانی که خودرو‌های هیبریدی فرعی را به جای خودرو‌های هیبریدی اصلی به خریداران ناآگاه می‌فروشند برخورد قاطع کنند.

خبرگزاری فارس: حجت‌الاسلام سید جواد حسینی کیا عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، گفت: برای واردات خودروسازی هیبریدی در سال آینده معافیت اعمال کرده‌ایم که امیدواریم با تصویب نهایی آن در شورای نگهبان زمینه واردات این خودروها به کشور فراهم شود.

وی افزود: یکی از خطاهایی فاحش و تعمدی مافیای خودرو که در راستای فریب مردم صورت می‌گیرد مربوط به خودروهای هیبریدی وارداتی است زیرا ۲ نوع خودروی هیبریدی به کشورمان وارد می‌شود.

عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس تصریح کرد: با نوع اول خودروی هیبریدی می‌توان بیش از ۴۰۰ کیلومتر را تردد کرد و با نوع دوم خودروی هیبریدی هم فقط می‌توان ۵۰ تا ۶۰ کیلومتر تردد است. در حالی که مافیای خودرو با فریب فروشندگان خودروهای هیبریدی فرعی را به جای خودروی هیبریدی اصلی به مردم فروخته و در حقیقت آن را به جای خودروی هیبریدی نوع دوم جا می‌زنند.

عضو هیأت رئیسه کمیسیون صنایع مجلس با بیان اینکه متاسفانه در قانون بعد از واژه خودروی هیبریدی، نوع آن مشخص نشده است و قطعا به دلیل این خلاء قانونی در آینده نزدیک به چالش برخواهیم خورد، گفت: این موضوع می‌تواند برای ما دردسرساز شود چرا که نیت قانونگذار خودروهای هیبریدی نوع یک با تردد بیش از ۴۰۰ کیلومتر است نه نوع ضعیف‌تر و فرعی آن.

حسینی‌کیا گفت: اخیرا هم دولت را مکلف کردیم به سمت توسعه خودروهای هیبریدی گام بردارد ولی در خوشبینانه‌ترین حالت اولین مدل خودروهای دارای این فناوری ۳ تا ۴ سال آینده تولید خواهد شد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • احمد

      وقتی خودروساز های نمونه کشور برای اینکه رانت خودروی هیبریدی رو هم به دست بیارن میان چند تا ماکت به اسم خودروی هیبریدی جلوی رئیس جمهور به نمایش میزارن انتظارتون از یک سری دلال از خدا بی خبر چیه؟
      متاسفانه خود دولت نخ اولو به دلال ها میده حالا بماند که چه کسانی هستن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        کجا خودروی هیبریدی داخلی به نمایش گذاشته شد؟؟؟ ضمنا چه اشکالی داره که خودروی هیبریدی داخلی ساخته بشه ؟؟؟

      • بدون نام

        بابا بزارید خودمون بریم از خارج کشور ماشین بخریم

    • عبدالله

      مگر میخواهید شاخ غول بشکنید، جلوگیری یا گرفتن عوارض برای نوع دوم اینقدر سخت هست؟

    • بدون نام

      واردات خودرو باید آزاد شود و ایرانخودرو و سایپا فقط بتوانند صادرات کنند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج