جاباما
۹۷۲۹۴۴
۱ نظر
۵۶۰۳
۱ نظر
۵۶۰۳
پ

اتیکت و آداب پوشیدن پاپیون برای آقایان

امروزه مردم از همه قشر‌ها پاپیون می‌پوشند. حتی ستاره‌های مشهور نیز در گذشته پاپیون به گردن می‌زدند، بازیگرانی همچون فرد استیر، مارلنه دیتریش و سیاستمدارانی همچون وینستون چرچیل، معمارانی همچون لوکوربوزیه، دانشمندانی همچون بیل نای و غیره.

برترین‌ها: امروزه مردم از همه قشر‌ها پاپیون می‌پوشند. حتی ستاره‌های مشهور نیز در گذشته پاپیون به گردن می‌زدند، بازیگرانی همچون فرد استیر، مارلنه دیتریش و سیاستمدارانی همچون وینستون چرچیل، معمارانی همچون لوکوربوزیه، دانشمندانی همچون بیل نای و غیره.

بسیاری از آقایان از پوشیدن پاپیون حذر می‌کنند یا به این دلیل که فکر می‌کنند پاپیون با استایل شان همخوانی ندارد، یا اینکه نمی‌دانند چطور یک پاپیون را گره بزنند یا فکر نمی‌کنند مناسبتی باشد که بتوانند پاپیون بپوشند. واقعیت این است که هر آقایی می‌تواند پاپیون بزند و اگر واقعاً از استایل کلاسیک خوشش بیاید، خیلی هم با استایلش همخوانی خواهد داشت.

امروزه بسیاری از فشن بلاگر‌ها پاپیون می‌زنند و پاپیون تبدیل بخش جدایی ناپذیری از کمد لباس آن‌ها شده است. وقتی بدانید که چطور باید پاپیون را گره بزنید، آنگاه مناسبت‌های زیادی می‌یابید که پاپیون را با استایل تان ست کنید. اگر پاپیون زن حرفه‌ای باشید، احتمالاً می‌دانید که روش‌های پیشرفته‌ای برای گره زدن پاپیون وجود دارد. هیپستر‌ها پاپیون را با پیراهن معمولی برای استایل روزانه انتخاب می‌کنند و لازم نیست حتماً یک مراسم شبانه وجود داشته باشد تا بتوان پاپیون را برای آن مراسم انتخاب کرد.

اتیکت و آداب پوشیدن پاپیون برای آقایان

تاریخچه پاپیون

اساساً پاپیون یکی از قدیمی‌ترین فرم‌های "گردن آذین" در پوشش مردانه است. پاپیون در واقع تاریخچه‌ای مشترک با کراوات دارد، زیرا هر دو از گردن آذینی به نام cravat نشأت گرفته اند. اولین مردانی که پوششی تزئینی برای گردن انتخاب کردند، سربازان مزدور کروات در جنگ سی ساله در قرن هفدهم بودند. این گردن آذین به "کراوات" معروف شد که معادل فرانسوی برای کلمه "کروات" است. کراوات معمولاً به صورت شل دور گردن بسته می‌شد و گاهی ساعت‌ها طول می‌کشید تا بهترین حالت از آن بدست آید.

اولین پاپیونی که تا حدی شبیه به آنچه حالا به عنوان پاپیون می‌شناسیم بود، در سال ۱۸۳۰ دیده شد. طی ۳۰ سال بعد از آن، پاپیون‌ها بیشتر و بیشتر برجسته و مهم شدند و تا سال ۱۸۶۰ کراوات سنتی تقریباً دیگر از مد افتاده بود. تصویری از آبراهام لینکلن در سال ۱۸۶۳ وجود دارد که دوره گذر پاپیون را می‌توان در آن به وضوح دید. در این تصویر لینکلن را می‌بینیم که مستقیم به جلو می‌نگرد در حالیکه پاپیونی با نوک‌های تیز به گردن دارد. از طرف دیگر، جیمز بوکانان، رئیس جمهور قبل از او، هنوز کراوات سفید می‌زد. بین سال ۱۸۵۰ تا پایان قرن، پاپیون در پوشاک آقایان مد بود و ورژن‌های سفید یا مشکی و ... را می‌شد در میان آقایان در آن دوره مشاهده نمود.

در شروع قرن بیستم، پاپیون بیشتر به انتخابی خاص تبدیل شد، زیرا حالا دیگر کراوات سه لایه مد شده بود، حتی با آنکه حالا دیگر پاپیون کمتر مد بود، هنوز هم در نیمه اول قرن بیستم، جایگاه خودش را در پوشاک آقایان داشت. در شروع قرن، پاپیون‌ها معمولاً خیلی کوچک بودند، ولی انواع و اقسام شکل‌ها و فرم‌ها را می‌شد دید، حتی بیش از آنچه امروز وجود دارد.
تا سال ۱۹۱۰، پاپیون همگانی شده بود، ولی باز هم انتخاب‌های زیادی وجود داشت. در دهه سی، هم پاپیون‌های کوچکتر و هم پاپیون‌های بزرگتر از معمول زده می‌شد. در کل، این پاپیون‌ها به اندازه پاپیون‌های دهه پنجاه و شصت باریک نبودند. با این حال در دهه شصت و اوایل دهه هفتاد، پاپیون‌ها خیلی بزرگ شدند. حتی کراوات‌ها و یقه‌های پیراهن‌ها هم بزرگ شده بودند، حتی گاهی یقه کت‌ها هم همینطور بود.

در دهه نود و اوایل قرن بیست و یکم، اکثر آقایان دیگر پاپیون نمی‌زدند، پاپیون چیزی شده بود که تنها مختص افرادی بود که انتخاب‌های آگاهانه در استایل خود انجام می‌دادند و پاپیون می‌زدند، چون آقایان دیگر هم اینکار را می‌کردند. تخمین ما از بازار کلی پاپیون در آن زمان، حدوداً ۵ تا ۱۰ درصد بود. خوشبختانه حالا دیگر پاپیون به اندازه گذشته به ترند وابسته نیست و محبوب‌تر و بروز‌تر از قبل شده است. در حال حاضر بازار پاپیون به چیزی حدود ۳۰ تا ۴۰ درصد رسیده است. به نظر می‌رسد که پاپیون حالا بیشتر از گذشته، منعطف شده است. امروزه بعضی افراد حتی آن را با پیراهن‌های آستین کوتاه هم می‌پوشند. دیگر نیاز نیست حتماً کت تنتان باشد، که بتوانید پاپیون بپوشید. بلکه تبدیل به فرمی از بیان استایل شخصی تان شده است.

علیرغم این افزایش محبوبیت، هنوز هم کلیشه‌هایی در مورد افرادی که پاپیون می‌زنند، وجود دارد. گاهی مردم فکر می‌کنند که پاپیون فقط برای افراد درسخوان یا افراد محافظه کار یا افراد عجیب و غریب و در کل افراد مسن است. ولی به نظر ما، آقایانی که اعتماد به نفس بالایی دارند و در عین حال خوش استایل هستند، فقط به این دلیل پاپیون می‌زنند که از پاپیون خوششان می‌آید و این روشی برای آنهاست تا استایل ویژه خودشان را نشان دهند.

انواع مختلف پاپیون کدامند؟

در کل سه دسته بندی مهم و اصلی در پاپیون وجود دارد. ۱. پاپیون از پیش گره خورده، ۲. پاپیون خود گره زده، ۳. پاپیون فشن فوروارد

۱. پاپیون از پیش گره زده (Pre-Tied Bow Tie)

اتیکت و آداب پوشیدن پاپیون برای آقایان

این نوع پاپیون احتمالاً بیشترین سهم بازار پاپیون را به خود اختصاص داده است. گاهی حتی کلیپس سر خود هم دارد. این نوع پاپیون در میان آقایانی که نمی‌دانند چطور باید پاپیون را گره بزنند و اغلب اوقات اصلاً پاپیون نمی‌زنند، بسیار محبوب است. یک قانون ساده برای خوش استایل بودن وجود دارد، هرگز پاپیون از پیش گره زده نزنید، چون در صد درصد مواقع کاملاً مشخص است که این پاپیون را خودتان گره نزده اید.

این پاپیون‌ها معمولاً از پارچه‌هایی ارزان قیمت و اغلب براق تهیه می‌شوند، بسیار مقارن هستند و جیغ می‌زنند: «پاپیون من از پیش گره زده است!» زدن پاپیون از پیش گره زده باعث می‌شود شبیه نوجوان ۱۶ ساله‌ای به نظر برسید که قرار است در مراسم جشن آخر سال مدرسه اش شرکت کند و رک و صریح بگوییم، حتی آن‌ها هم نباید این مدل پاپیون را بزنند!

۲. پاپیون خود گره زده (Self-Tie Bow Tie)

اتیکت و آداب پوشیدن پاپیون برای آقایان

همانطور که از عنوانش پیداست، این نوع پاپیون را باید خودتان گره بزنید. شاید ترسناک به نظر برسد، ولی تنها آپشنی که آقایان خوش پوش دارند، همین نوع پاپیون است. گاهی ممکن است پاپیون‌هایی پیدا کنید که کلیپس کوچکی دارند که وقتی یک بار پاپیون را گره می‌زنید، آن را به همان شکل نگه می‌دارد و دیگر لازم نیست دوباره آن را گره بزنید. نظر ما این است که این کار را نکنید، چون هر بار که پاپیون را گره می‌زنید، حال و هوای متفاوتی به ظاهر آن می‌دهید. شاید گاهی بخواهید آن را کوچکتر یا بزرگتر کنید که به روحیه خودتان بستگی دارد.

در میان پاپیون‌های خود گره زده، دو دسته بندی فرعی وجود دارد:

پاپیون‌های قابل تنظیم: این نوع پاپیون‌ها را در انواع و اقسامشان می‌توانید بیابید. بهترین مزیت آن‌ها این است که می‌توانید سایز آن‌ها را تنظیم کنید و هر وقت خواستید پاپیونی کوچک و هر گاه دلتان خواست پاپیون بزرگتری داشته باشید، حتی می‌توانید آن را به پدر یا برادرتان قرض دهید، چون قطعاً سایز آن برای آن‌ها قابل تنظیم است. البته مکانیسم‌های تنظیم سایز هم مختلف است. بعضی از آن‌ها کلیپس فلزی دارند و بعضی از آن‌ها دکمه دارند.

پاپیون خود گره زده با طول ثابت: چرا باید خودتان را فقط به یک سایز محدود کنید؟ وقتی برای مراسم رسمی، پیراهن یقه ایستاده به تن می‌کنید، کل پاپیون دیده می‌شود، بنابراین مکانیسم تنظیم کمی عجیب و غریب به نظر می‌رسد. ولی وقتی پیراهن تاکسیدو به تن می‌کنید، معمولاً در آخر مراسم معمول است که پاپیون را شل می‌کنند و وقتی پاپیون آویخته می‌شود، مکانیسم قابل مشاهده می‌گردد، و به همین علت است که همیشه توصیه می‌شود، برای پاپیون‌های رسمی، از سایز ثابت استفاده کنید.

۳. پاپیون فشن فوروارد (Fashion Forward Bow Tie)

اتیکت و آداب پوشیدن پاپیون برای آقایان

با افزایش محبوبیت پاپیون در سال‌های اخیر، شاهد پاپیون‌های چوبی، پاپیون‌هایی ساخته شده از پر پرندگان و حتی پاپیون‌های چرمی بوده ایم. البته این پاپیون‌ها واقعاً گره خورده نیستند، بلکه کلیپس دارند و فقط به شکل پاپیون سنتی تهیه شده اند. بیشتر اوقات این پاپیون‌ها آیتم‌هایی تزئینی هستند که مد آن‌ها دیری نمی‌پاید و زمان شان به پایان می‌رسد.

استایل‌ها و شکل‌های مختلف پاپیون

اساساً نمی‌توان گسترده دقیقی از استایل‌ها و شکل‌ها ارائه داد و اگر نگاهی به مجلات و کتاب‌های قدیمی بیندازید، صد‌ها شکل مختلف از پاپیون‌ها را در بازار پوشاک مردانه کشف خواهید کرد. در اینجا فقط به پنج شکل و استایل اساسی بسنده می‌کنیم:

۱. پاپیون پروانه‌ای

اتیکت و آداب پوشیدن پاپیون برای آقایان

اولین شکل، شکل پروانه نام دارد و دلیل نامگذاری آن هم، شباهت آن به پروانه است. این پاپیون به نحوی گره زده می‌شود که نسبتاً کوچک است و در واقع بعد از گره زده، دو بال زیبا شبیه به بال‌های پروانه بدست می‌آورید. در حالیکه پاپیون‌های ارزان قیمت لبه‌های گرد دارند، پاپیون پروانه‌ای در واقع لبه‌های صافی دارد. اگر می‌خواهید پاپیون شما از تست زمان بگذرد، از افراط خودداری کنید. پاپیون خیلی بزرگ، یا خیلی کوچک انتخاب نکنید و چیزی انتخاب کنید که میانه باشد. البته درست است که اگر سرتان کوچک است، باید چیزی انتخاب کنید که مناسب سایز سر شما باشد و بالعکس.

۲. پاپیون بال خفاشی

اتیکت و آداب پوشیدن پاپیون برای آقایان

بال خفاشی اساساً مستطیلی شکل است که در قسمت گردن باریکتر می‌شود، ولی گره بزرگتری دارد. به همین دلیل گره زدن آن سخت‌تر است و به نظر ما گاهی کسل کننده می‌شود، ولی در نهایت انتخاب شخصی هر کسی مختص خودش است.

۳. پاپیون نوک تیز

اتیکت و آداب پوشیدن پاپیون برای آقایان

این پاپیون شبیه الماس است و مزیتش این است که هر بار آن را می‌زنید کمی متفاوت از بار قبل می‌شود و بستگی به این دارد که هر بار چقدر نوک آن را بکشید. در هر صورت، همیشه به خاطر نوک تیزش، نامتقارن است و گاهی نوکش یک ور است و گاهی آنور دیگر قرار می‌گیرد. در کل، آپشن بسیار خوبی برای پوشاک روزانه است، زیرا نوعی حالت کژوال بوجود می‌آورد که راحتی را می‌رساند، و تا حدی هم رسمیت دارد. به نظر ما این مدل پاپیون به بیشتر چهره‌ها می‌آید و به همین دلیل انتخاب منعطفی محسوب می‌شود.

۴. پاپیون نامتقارن

اتیکت و آداب پوشیدن پاپیون برای آقایان

نوک‌های این مدل پاپیون از بالا به پایین و از چپ به راست، هیچ تقارنی ندارد. وقتی گره آن را باز می‌کنید شاید عجیب و غریب به نظر برسد، ولی وقتی آن را گره می‌زنید، حالت کجی ایجاد می‌کند که ۱۰۰ درصد متقارن نیست و صاف نیست. این به نظر ما برای آن دسته از آقایانی مناسب است که پاپیون‌های معمولی زیادی دارند و فقط می‌خواهند تغییر در ظاهرشان ایجاد کنند و دوستان طرفداران فشن خود را با متفاوت بودن شان تحت تأثیر قرار دهند.

۵. پاپیون تک بال

به این دلیل به آن تک بال می‌گویند که این مدل پاپیون فقط در یک طرف، واقعاً شبیه پاپیون است. وقتی آن را گره می‌زنید، بسیار شبیه پاپیون معمولی است، با این تفاوت که مرتب‌تر و شاداب‌تر نشان می‌دهد، زیرا فقط یک لایه پارچه دارد. این استایل در دهه سی برای مدت کوتاهی محبوبیت یافته بود، به خصوصی برای پوشاک رسمی شبانه.

جنس پاپیون‌ها از چیست؟

از لحاظ جنسی که برای دوختن پاپیون استفاده می‌شود، باید گفت پاپیون‌ها جنس‌های بسیار متنوعی دارند. احتمالاً ابریشم محبوب‌ترین و پر استفاده‌ترین جنس پارچه است و در تار و پود‌ها و شکل‌های مختلفی وجود دارد. گاهی از ابریشم براق و گاهی از ابریشم غیر براق استفاده می‌شود، ابریشم زبر، ابریشمی با برجستگی‌های طبیعی در آن نیز کاربرد دارد که جنس بسیار خوبی برای پاپیون است. ولی گاهی هم پاپیون‌های نخی، کتانی، ترکیبی و نیز پاپیون‌های پشمی یافت می‌شود. نظر شخصی ما این است که از پاپیون‌های نایلونی یا پلی استری دوری کنید، زیرا محصولاتی ارزان قیمت و بی کیفیت هستند که اصلاً خوب به نظر نمی‌رسند. یک آپشن خوب دیگر، مخمل است، زیرا با نوری که به آن تابیده می‌شود، ظاهرش عوض می‌شود و می‌تواند با کت رسمی پلوخوری، بسیار شاداب و سرزنده به نظر برسد.

چیزی که باید همیشه به یاد داشته باشید این است که پاپیون‌ها بافت بسیار ظریفی دارند و پاپیون‌هایی که تار و پودشان محکم‌تر است بهترند، زیرا آقایان معمولاً موی صورتشان را بلند می‌کنند و، چون پاپیون به موی صورت و گردن نزدیک است، کشیده شدن مو‌ها به روی پارچه‌های ظریف و با تار و پود شل، موجب نخ کش آن‌ها و کوتاه شدن عمر پاپیون می‌شود. حتی پاپیون‌هایی که تار و پود محکمی دارند هم گاهی نخ کش می‌شوند که می‌تواند نخ‌های در آمده را با قیچی ظریفی بچینید.
در مورد سایز پاپیون باید بگوییم که اگر پاپیونی با سایز قابل تنظیم می‌گیرید، نباید نگران سایز آن باشید. ولی اگر پاپیونی با سایز ثابت می‌گیرید، همیشه دور گردنتان را اندازه بگیرید، زیرا گاهی روی پیراهن تان نوشته سایز دور گردنتان ۱۵ اینچ است، در حالیکه در واقع سایز دور گردنتان ۱۶ اینچ است.

اتیکت و آداب پوشیدن پاپیون برای آقایان

چه زمانی و چطور باید پاپیون بزنید؟

در کل محدودیتی وجود ندارد. می‌توانید در مراسم بسیار رسمی، برای مراسم عروسی یا گاردن پارتی، در مراسم کراوات سیاه یا کراوات سفید، پاپیون بزنید. ما طبق تجربه خود چهار راهنمایی برای افرادی که در نظر دارند پاپیون بزنند، داریم:

۱. همیشه پاپیون تان را خودتان گره بزنید.

گره زدن پاپیون را خودتان انجام دهید تا آن را حتی در شرایط استرس آور مانند مراسم عروسی هم انجام دهید. داماد‌های زیادی هستند که در روز عروسی شان در جستجوی نحوه گره زدن پاپیون هستند.

۲. سادگی را حفظ کنید.

وقتی تازه شروع به زدن پاپیون کرده اید، سادگی تان را حفظ کنید. از طرح‌های کلاسیک استفاده کنید و از طرح‌های گل و بته و طرح‌های شلوغ دوری کنید.

۳. پاپیون‌هایی با سایز متوسط بخرید.

بدین ترتیب می‌توان از همین حالا تا حداقل ده سال از آن‌ها استفاده کنید و هرگز از مد نخواهند افتاد.

۴. پاپیون را با کت بپوشید.

در غیر این صورت بیشتر شبیه پسربچه‌هایی می‌شوید که در مراسم عروسی گل‌ها را حمل می‌کنند و پیراهن و پاپیون‌های کوچک می‌پوشند. در نهایت، تصمیم با شماست که استایل خود را چطور ست کنید.

۵. زیادی روی نکنید.

وقتی پاپیون می‌زنید، یادتان باشد که در همین حالت هم بجای زدن کراوات یا کراوات نزدن، گام بزرگی از لحاظ استایلینگ برداشته اید. به همین دلیل است که پیشنهاد می‌کنیم زیاده روی نکنید و رنگ‌هایی مثل صورتی بسیار روشن، طرح لابستری، یا حتی چهارخانه یا جنس‌های متفاوت انتخاب نکنید، زیرا همه این‌ها افراط در استایلینگ محسوب می‌شود.

به چند پاپیون در کمد لباس تان نیاز دارید؟

اتیکت و آداب پوشیدن پاپیون برای آقایان

البته پاسخ این است که این به خودتان بستگی دارد. شاید بعضی‌ها حتی صد‌ها پاپیون در کمد لباس شان داشته باشند. بعضی دیگر سه یا چهار پاپیون دارند. در کل کسی که به استایل کلاسیک در پوشاک مردانه علاقمند است، احتمالاً ده یازده مدل پاپیون در کمدش دارد.

  • اگر به تازگی به زدن پاپیون علاقمند شده اید، پیشنهاد می‌کنیم یک پاپیون مشکی ساده بخرید که بتوانید برای مراسم رسمی شب آن را بزنید و پیشنهاد می‌کنیم جنس ابریشم را انتخاب کنید.
  • انتخاب دوم تان باید یک پاپیون کلاسیک بیزنس، به رنگ آبی یا قرمز با طرح ریز باشد که ست کردن آن با انواع آیتم‌ها در کمد لباس تان راحت باشد.
  • سومین انتخاب تان باید پاپیونی به رنگ کمی روشنتر باشد که بتوانید در تابستان آن را بزنید که می‌تواند کتان راه راه هم باشد.
  • چهارمین انتخاب می‌تواند پاپیونی برای پائیز باشد. پاپیون پشمی می‌تواند یکی از گزینه هایتان باشد که برای فصل پائیز و زمستان مناسب است. زیاد چروک نمی‌شود و رنگ‌های مختلفی از آن وجود دارد.

منابع: ties ،gentlemansgazette

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      لطفا پس از اینکه کرونا از خجالتم در اومد پاپیون مناسبی به نعشم بزنید

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج