۹۷۴۱۰۳
۹ نظر
۵۰۱۲
۹ نظر
۵۰۱۲
پ

نرخ تورم در سال گذشته اعلام شد

مرکز آمار نرخ تورم سال قبل را ۳۴.۸ درصد اعلام کرد.

ایسنا، براساس گزارش مرکز آمار، نرخ تورم نقطه‌ای اسفند ١٣٩٨ در مقایسه با ماه قبل ٣,٠ واحد درصد کاهش یافته است. همچنین نرخ تورم نقطه‌ای گروه عمده «خوراکی‌ها، آشامیدنی ها و دخانیات» با کاهش ٥.١ واحد درصدی به ١٤.٦ درصد و گروه «کالاهای غیر خوراکی و خدمات» با کاهش ١.٨ واحد درصدی به ٢٥.٧ درصد رسیده است.


همچنین در زمینه نرخ تورم نقطه ای که منظور از آن، درصد تغییر عدد شاخص قیمت، نسبت به ماه مشابه سال قبل است، باید گفت که نرخ تورم نقطه‌ای در اسفند ماه ١٣٩٨ به عدد ٢٢,٠ درصد رسیده است؛ یعنی خانوارهای کشور به طور میانگین ٢٢.٠ درصد بیشتر از اسفند ١٣٩٧ برای خرید یک «مجموعه کالاها و خدمات یکسان» هزینه کرده­ است.

این در حالی است که نرخ تورم نقطه‌ای برای خانوارهای شهری ٢٢,٢ درصد است که نسبت به ماه قبل ٢.٩ واحد درصد کاهش داشته است. هم‌چنین این نرخ برای خانوارهای روستایی ٢١.١ درصد بوده که نسبت به ماه قبل ٣.٣ واحد درصد کاهش داشته است.

** افزایش نرخ تورم ماهانه خانوارهای کشور

منظور از نرخ تورم ماهانه، درصد تغییر عدد شاخص قیمت، نسبت به ماه قبل است که نرخ تورم ماهانه اسفند ١٣٩٨ به ١,٥ درصد رسیده که در مقایسه با همین اطلاع در ماه قبل، ٠.٤ واحد درصد افزایش داشته است. تورم ماهانه برای گروه‌های عمده «خوراکی‌ها، آشامیدنی‌ها و دخانیات» و «کالاهای غیر خوراکی و خدمات» به ترتیب ١.٩ درصد و ١.٣ درصد بوده است.

این در حالی است که نرخ تورم ماهانه برای خانوارهای شهری ١,٤ درصد است که نسبت به ماه قبل، ٠.٢ واحد درصد افزایش داشته است. هم‌چنین این نرخ برای خانوارهای روستایی ١.٨ درصد بوده که نسبت به ماه قبل ١.١ واحد درصد افزایش داشته است.

منظور از نرخ تورم سالانه، درصد تغییر میانگین اعداد شاخص قیمت در یک سال منتهی به ماه جاری، نسبت به دوره مشابه قبل از آن است. که نرخ تورم سالانه اسفند ماه ١٣٩٨ برای خانوارهای کشور به ٣٤,٨ درصد رسیده که نسبت به همین اطلاع در ماه قبل، ٢.٢ واحد درصد کاهش نشان می‌دهد.

این در حالی است که نرخ تورم سالانه برای خانوارهای شهری ٣٤,٤ درصد می‌باشد که نسبت به ماه قبل ٢.١ واحد درصد کاهش داشته است. هم‌چنین این نرخ برای خانوارهای روستایی ٣٧.٣ درصد بوده که نسبت به ماه قبل ٢.٨ واحد درصد کاهش داشته است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • یک ایرانی

      باز آمارگیرتون توهم زده ؟ دروغ دروغ دروغ

    • بدون نام

      دروغ نگین زیر بار گرانی له شدیم خدا لعنتتان کنه لعنت لعنت لعنت لعنت

      پاسخ ها

      • حسن

        حقته .. خودت انتخاب کردی اینجوری زندگی کنی

    • بدون نام

      تورم ۳۵ درصدتورم حقوق ۱۵ درصد نمی خونه هرسال این طوریه حقوق های پایین هیچی شده البته بالای ۵ملیون ۱۵ درصدش دوبرابر حقوق ۲ملیونه حقوق های ده ملیون به بالا که خوش به حالین و نجومیها مملمملکت را میخورن حق همه را

    • بدون نام

      دروغ که مالیات نداره70درصد

    • بدون حاشیه

      این حرفا چیه،تورم بالای 50 درصد بود و امسال ب همین صورت ادامه پیدا میکنه،قشر کم درآمد زیر پا له میشن و پولدارا روز ب روز پولدارتر

    • بدون نام

      این آمارو از کجا آوردن.بعضی کالاها ۴ برابرشده.روز جمعه میفهمن

    • بدون نام

      زیاد باور نکنید امارهایی که به ضررشان باشد پایین است ولی امارهایی که به نفعشانه دهها برابر میشود ایران کشور گل وبلبل است ولی بقیه دنیا در فلاکت زندگی میکنند

    • مهران

      همه میدنن تورم چقدره، نیاز به این دورغ ها نیست.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج