جاباما
۹۷۶۴۱۵
۳۴ نظر
۵۰۰۱
۳۴ نظر
۵۰۰۱
پ

یک پرسش تکراری: رونالدو یا مسی؟

پله چند روز پیش اعلام کرد رونالدو را بهتر از مسی می‌داند، اما در دعوای همیشگی بر سر این دو ابرستاره، نظر دیگر اسطوره‌های دنیای فوتبال چه بوده است؟

«ورزش سه» نوشت: «دنیای فوتبال سال‌ها است که دو ابرستاره دارد؛ لیونل مسی و کریستیانو رونالدو. دو ستاره بزرگی که در سال‌های اخیر بحث و جدل درباره این که کدام‌یک از آن‌ها فوتبالیست بهتری است و می‌تواند عنوان بهترین فوتبالیست زنده دنیا را تصاحب کند میان فوتبالدوستان و بزرگان فوتبال برقرار بوده است.

این هفته پله، اسطوره فوتبال برزیل وارد این جدال شد و با اعلام این که کریستیانو رونالدو را فوتبالیست بهتری نسبت به مسی می‌داند بار دیگر جدال همیشگی مسی - رونالدو را زنده کرد. پله در این باره گفت: «امروز بهترین فوتبالیست دنیا کریستیانو رونالدو است. رونالدو از دید من بهترین است، چون کم فراز و نشیب‌تر است. البته نمی‌توان مسی را فراموش کرد، ولی مسی مهاجم نیست.».

اما دیگر اسطوره‌های بزرگ و نام‌آشنای دنیای فوتبال تاکنون درباره این دو ابرستاره و مقایسه آن‌ها چه گفته‌اند؟

دیگو مارادونا: مسی

نظر مارادونا در این باره به خصوص حالا که جرقه بحث و جدل بار دیگر با حرف‌های پله روشن شده می‌تواند بسیار جذاب باشد؛ چرا که تا پیش از شروع دوران مسی - رونالدو، بحث مشابهی بین هواداران پله و مارادونا در جریان بود که کدامیک از آن‌ها بهترین فوتبالیست تاریخ بوده است؟

مارادونا هموطنش مسی را بهتر از رونالدو می‌داند و در این باره گفته است: «یادم نمی‌آید یک بار هم مسی را دیده باشم که بد بازی کند. من مسی را به کریستیانو رونالدو ترجیح می‌دهد، ولی بگویم که رونالدو هم یک هیولای واقعی است. تاریخ فوتبال مسی را به یاد خواهد داشت.»

پل اسکولز: مسی

پل اسکولز با این که در منچستریونایتد همبازی کریستیانو رونالدو بوده و درخشش او را از نزدیک تجربه کرده، اما وفاداری به باشگاهش را کنار گذاشته و از بین این دو ابرستاره، غول آرژانتینی را انتخاب کرده است.

پل اسکولز در این باره گفت: «مسی بهترین است، ولی رونالدو هم درخشان است. رونالدو استثنایی بازی می‌کند و سرعت و قدرتش فوق‌العاده است. رونالدو گل می‌زند و ضربه‌های ایستگاهی‌اش عالی است، ولی به عنوان یک فوتبالیست‌تمام‌عیار، مسی نفر اول است. او واقعا کامل است.»

دیوید بکام: مسی

با این که رونالدو در انتقال از منچستریونایتد به رئال مادرید و تبدیل شدن به یکی از اسطوره‌های دنیای فوتبال، مسیر دیوید بکام را دنبال کرده بود، ولی بکام وقتی می‌خواهد بین او و لیونل مسی یک نفر را به عنوان بهترین فوتبالیست دنیا انتخاب کند، مسی را برمی‌گزیند.

بکام در این باره گفته است: «مسی و رونالدو از نظر استعداد و توانایی تکنیکی شباهت‌هایی دارند و این که هر دوی آن‌ها در یک دوره بازی می‌کنند برای دنیای فوتبال اتفاق بی‌نظیری است، ولی مسی واقعا بهترین فوتبالیست دنیا است. مسی در کلاس خود منحصر به فرد است و امکان ندارد کسی مثل او پیدا بشود.»

سر الکس فرگوسن: رونالدو

نقش سر الکس فرگوسن در پرورش رونالدوی جوان در منچستریونایتد و تبدیل کردن او به یکی از ستاره‌های درخشان دنیای فوتبال بر کسی پوشیده نیست. آقای مربی وقتی پای مقایسه بین او و مسی می‌رسد هم از شاگرد خود دفاع کرده و او را بهترین بازیکن دنیا می‌داند.

سر الکس در این باره گفته است: «حرف من را اشتباه متوجه نشوید! مسی هم بازیکن بی‌نظیری است و وقتی توپ را کنترل می‌کند مثل این است که دمپایی به پایش دارد، ولی به نظر من تفاوت اینجا است که مسی بازیکن بارسلونا است، ولی رونالدو می‌تواند برای ضعیف‌ترین تیم هم بازی کرده و باز هت‌تریک کند. رونالدو می‌خواست که بهترین بازیکن دنیا باشد.»

زیدان: رونالدو

درخشش زین‌الدین زیدان به عنوان سرمربی رئال مادرید و کسب سه قهرمانی پیاپی در لیگ قهرمانان با این تیم بدون شک در عدم حضور کریستیانو رونالدو در این تیم غیرممکن بود. به همین خاطر است که زیدان، کریستیانو را فوتبالیست بهتری نسبت به مسی می‌داند.

زیدان در این باره گفته است: «کریستیانو بهترین است. مسی رقیب او است و کسی نیست که دوست نداشته باشد رقابت آن‌ها را تماشا کند. ولی رونالدو استثنایی است. کلمه‌ای وجود ندارد که بتواند در توصیف او حق مطلب را ادا کند. با این که من هم دوران فوتبالی عالی‌ای داشتم، ولی او از من به مراتب بهتر است. او بهترین بازیکن تاریخ است.»

کیلیان ام‌باپه: رونالدو

کیلیان ام‌باپه پدیده ۲۰ ساله فرانسوی که در سال‌های اخیر خود را به عنوان یکی از آینده‌دارترین ستاره‌های دنیای فوتبال مطرح کرده و در این مدت کوتاه توانسته نامش را به عنوان یکی از کاندیدا‌های توپ طلا در سال‌های آتی جا بیندازد، کریستیانو رونالدو را برنده رقابت با لیونل مسی می‌داند.

ام‌باپه در این باره گفته است: «من در جدال مسی و رونالدو یک سال مسی را به عنوان بهترین بازیکن انتخاب می‌کنم و سال بعد رونالدو را. ولی باید اعتراف کنم که رونالدو را خیلی بیشتر انتخاب می‌کنم. من وقتی جوان‌تر بودم عاشق رونالدو بودم.»

زلاتان ابراهیموویچ: مسی

زلاتان ابراهیموویچ ستاره بزرگ سوئدی فوتبال دنیا که در دوران فوتبالی ۲۱ساله خود افتخارات بسیاری به دست آورده و یکی از بزرگ‌ترین فوتبالیست‌های سال‌های اخیر به حساب می‌آید در دعوای بین رونالدو و مسی، اعجوبه آرژانتینی را برنده دانسته و معتقد است او نسبت به کریستیانو فوتبالیست بهتری است.

زلاتان در این باره گفت: «مسی به نظر من منحصربه فرد است. کار‌های او آن قدر بی‌نظیر است که بعید می‌دانم دیگر هیچوقت فوتبالیستی پیدا شود که بتواند کار‌های او را تکرار کند. البته وضعیت رونالدو فرق می‌کند. او نتیجه تلاش و پشتکار و تمرین‌های سخت است و طبیعی به اینجا نرسیده.»

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      هر دو

      پاسخ ها

      • @

        رونالدو با استعداد و با تلاشه ولی مسی فوتبال جزئی از وجودشه کلا ذاتی فوتبالیست بوده. هردوتاشون عالی هستن ولی من طرفدار بارسا و مسی هستم :) Mesiiiiiiiiiiiii❤

    • مهدی

      معلومه رونالدو بهتره چون تو هر تیمی خب بازی می‌کنه نه مسی که باید ۱۰تا بازیکن خب بزارن کنارش که بتونن تغذیش کنن که بتونه بازی کنه اگه تونستی تو چندتا تیم خب بازی کنه اونوقت بگید خوبه

      پاسخ ها

      • سعید سرخ

        مرحبا

      • سعید سرخ

        هر وقت تونست یه جام جهانی برا تیم ملیش بیاره اونوقت بیا حرف بزن
        راستی آیا میدانید چرا مسی از بارسا نمیره به تیم دیگه ای !!!

      • سعید سرخ

        په ربطی داره

    • بدون نام

      مسی

    • بدون نام

      دراین موردشک نکنید که کریس بهترین قرن هست..چون تو۳لیگ مختلف آقایی کرده..همچنین تو تیم ملیش..دیگه بگم هنوز یا بسه

    • بدون نام

      فقطcr7

    • احسان

      یا رونالدو یا هیچ

    • بدون نام

      کینگ مسی

    • بدون نام

      علی رغم اینکه طرفدار رونالدو هستم، اما مسی بهترین بازیکنی هست که تا به حال دیدم، رونالدو زمانی موفق است که چند تا آدم حسابی کنارش بازی کنند و براش موقعیت سازی کنند، در این صورت میشه گفت رونالدو بهترین است، در مورد مسی باید گفت که یک اسطوره به معنای واقعی است که خودش یک تنه یک تیم است و از بازیکنان ناتوان یک خط حمله زهر دار درست می کند.

      پاسخ ها

      • بینام

        پس چرا تو تیم ملی هیچ کاره است چون بازیکنان خوب تغذیش نمیکنن

      • بینام

        آفرین

      • بدون نام

        برعکس گفتی کاملا

    • بدون نام

      یه گل کوچیک یک به یک بینشون برگزار کنن به این سوال برای همیشه خاتمه بدن

    • بدون نام

      کاکا ورودگولت هم گفتن رونالدو

    • بدون نام

      فقط‌کینگ‌مسی

    • بدون نام

      پنالدو جز دروازه خالی و پنالتی و مفت خوری کار دیگه ای هم بلده؟البته اینستا پست گذاشتن هم هست.

    • بدون نام

      بچه دوساله میفهمه از لحاظ فوتبالی مسی،،،رونالدو فقط یه سال درحد مسی بود،،،

    • بدون نام

      پاسخ یک کیسه چی:
      هیچکدوم. «فرهاد مجیدی»!!!

    • احمد حیدری

      برترین ها :
      پله: رونالدو با اختلاف از مسی، بهترین بازیکن است

      http://www.bartarinha.ir/fa/news/975262

    • بدون نام

      مسی دریبل زن تر و بازیسازتره ولی سرعت وتمام کنندگی رونالدو بهتره.ولی برای بازهای بزرگ رونالدو

      پاسخ ها

      • بدون نام

        رونالدو رو دیدیم جلوی ایران و فوتبالیست‌های داغون کم آورد یه گل نزد

    • بدون نام

      این زلاتان یه قهرمانی لیگ قهرمانان نداره داره میسوزه از پنج توپ طلا وپتج قهرمانیش
      (فقط کریس رونالدو)

    • elmantores

      این رونالدو هیچ کسو مثه این زلاتان نچزونده

    • behzad

      توسه سالی که رئال پشت سرهم قهرمان شد همش تاثیررونالدوبود
      رونالدو مقابل بایرن واتلتیکو هتریک میکنه مسی از رم ولیورپول کامبک میخوره

    • بدون نام

      کینگ لئو

      پاسخ ها

      • اصغر نصری

        فقط مسی

    • مرتضی

      از نظر فوتبال هیچ بازیکنی به گرد پای مسی نمیرسه حالا حالاها..چون‌مسی یه فوتبالیست مادر زاده.. فقط کافیه به گلها و پاس گلها بازیسازیش ووو دقت کنید‌...آیا رونالدو میتونه مانند مسی بازیسازی کنه یا پاس گل بده!!؟؟ رونالدو یه گلزن عالیه مخصوصا تو ۱۸ قدم..قبلا ها خیلی بهتر بود از راه دور هم گل میزد دریبل میکرد اما الان سالهاس که یه دریبل ندیدیم ازش...چون‌بدنش دیگه مثل جوونیاش نیست..اما مسی ۱۰۰ سالشم بشه راحت یک و در برابر ۱ بر میداره یا پاس گل میده...اما رونالدو خوش تیپ تر از مسی این شکی نیس توش

    • بدون نام

      مسی

    • بدون نام

      هر چی دیوید بکام بگه
      جوووون

    • بدون نام

      فقط رونالدو.

    • بدون نام

      فقط رونالدو آخه رونالدو با این که تو تیم پرتقال و یوونتوس و خیلی بازیکنان نام داری ندارد باز هم خوب بازی می‌کن ولی مسی را اگه نگاه کنید اگه منم بزارن با این همه بازیکن خوب منم این طوری بازی می کنم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج