جاباما
۹۷۶۵۰۸
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

توصیه‌های یک پزشک به مادران شیرده در دوران کرونا

یک جراح و متخصص زنان و زایمان گفت: در دوران بارداری داروهایی که برای درمان بیماری کرونا روی مادر باردار استفاده می شود تاثیر شدیدی روی مادر و جنین ندارد.

خبرگزاری ایسنا: یک جراح و متخصص زنان و زایمان گفت: در دوران بارداری داروهایی که برای درمان بیماری کرونا روی مادر باردار استفاده می شود تاثیر شدیدی روی مادر و جنین ندارد.

دکتر شروین تبریزیان نمین در لایو اینستاگرامی درگفتگویی با اشاره به موضوع مادران باردار و بیماری کرونا، گفت: مادران باردار نیز مثل افراد عادی در معرض این بیماری هستند و علائم آن فرق آنچنانی با افراد عادی ندارد.

وی با بیان اینکه مادران باردار نگران آن هستند که آیا بیماریشان به نوزاد نیز منتقل خواهد شد یا نه، افزود: انتقال طی دوره حاملگی و زایمان وجود ندارد ولی بعد از زایمان، نوزاد می‌تواند از مسیرهای عادی درگیر این ویروس شود.

تبریزیان نمین با بیان اینکه اولین و آخرین توصیه ما پیشگیری است؛ چراکه بعد از ابتلا به بیماری کار برای خود بیمار و کادر درمان سخت می‌شود، تصریح کرد: مادران باردار صرفا برای کارهای ضروری از خانه خارج شوند و کمترین تماس را با سایر افراد داشته باشند.

این جراح و متخصص زنان و زایمان تاکید کرد: مادران باردار اگر به داشتن علائم خفیف بیماری کرونا مشکوک بودند با مراقبین بهداشتی خود تماس بگیرند و ضمن گزارش علائم خود به آنها، راهنمایی‌های لازم را دریافت نمایند، ولی اگر دارای علائم شدید باشند، حتما به صورت حضوری مراجعه نمایند.

وی با بیان اینکه در دوران بارداری داروهایی که برای درمان بیماری کرونا روی مادر باردار استفاده می‌شود، تاثیر شدیدی روی مادر و جنین ندارد، گفت: مادرانی که کرونایی هستند و زایمان می‌کنند، نوزاد و مادر از هم جدا و مادر قرنطینه شده و شیردهی از طریق مادر به نوزاد انجام نمی‎‌شود.

تبریزیان نمین ادامه داد: مادرانی که شیرده هستند، اگر مثبت قطعی باشند و حال عمومی آنها مساعد نباشد نمی‌توانند شیردهی داشته باشند، ولی اگر حال مادر مساعد باشد می‌تواند با رعایت اصول بهداشتی و شستشوی مکرر دست‌ها و عدم تماس با نوزاد شیردهی داشته باشد.

این جراح و متخصص زنان و زایمان با اشاره به تولد اخیر نوزاد در بخش کرونای بیمارستان امام خمینی اردبیل از مادر ۳۱ ساله کرونایی که از کادر درمان اورژانس بود، گفت: از یک هفته گذشته بیماری کرونای مادر مشخص شد و مادر باردار علاوه بر کرونا دچار مسمومیت و فشار خون بالا شده بود که با مشورت سایر همکاران تصمیم به پایان دوران بارداری گرفته شد و با روش سزارین زایمان انجام شد و هم‌اکنون وضعیت مادر و نوزاد مساعد و رضایت‌بخش گزارش شده است.

وی با بیان اینکه از مردم می‌خواهم کمک کنند تا با کمترین خسارت از این بحران عبور کنیم، تاکید کرد: مردم فقط در مواقع ضروری از خانه خارج شوند و در خانه ماندن نیز صرفا با رعایت اصول توصیه شده توسط کارشناسان بهداشت و درمان انجام گیرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج