مراقب اضافه‌وزن خود در روز‌های قرنطینه باشید
۹۷۷۴۹۲
۱۴ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۰
۱۴۷۸۲ 
عضو هیأت علمی و رئیس انجمن تغذیه خراسان شمالی گفت: با توجه به شرایط کنونی و قرنطینه بودن افراد در منزل که موجب کاهش سطح فعالیت بدنی و افزایش دریافت مواد غذایی می‌شود، زمینه افزایش وزن فراهم می‌شود.

ایسنا: عضو هیأت علمی و رئیس انجمن تغذیه خراسان شمالی گفت: با توجه به شرایط کنونی و قرنطینه بودن افراد در منزل که موجب کاهش سطح فعالیت بدنی و افزایش دریافت مواد غذایی می‌شود، زمینه افزایش وزن فراهم می‌شود.

دکتر محمدرضا جلیلوند اظهارکرد: استفاده از وسایل ورزشی در منزل نظیر تردمیل، دوچرخه‌های ثابت و یا ورزش‌های هوازی خانگی در منزل و با وجود داشتن حیاط، فعالیت‌های ورزشی در فضای آزاد توصیه می‌شود.

وی به ضرورت مصرف متعادل سبزیجات و میوه‌ها اشاره و عنوان کرد: مصرف میوه‌ها به دلیل بالا بودن میزان فروکتوز سبب چاقی با سرعت بالا می‌شود.

جلیلوند پرهیز از غذا‌های پر کالری و پرچرب را ضروری اعلام و اضافه کرد: خوردن سالاد قبل از غذا با ترکیبات سبزیجات، روغن زیتون، ماست و فلفل، مصرف مایعات کافی، حذف قند‌های آزاد و شیرینی جات، استفاده از ماست و دوغ پروبیوتیک در پیشگیری از اضافه وزن در دوران قرنطینه تأثیر به سزایی دارد.

وی حذف یا محدودیت موادغذایی فرآوری شده را ضروری اعلام و خاطرنشان کرد: مصرف مواد غذایی فرآوری شده نظیر سوسیس، کالباس و سس مایونز باید حذف یا بسیار محدود شود.

جلیلوند بر مدیریت استرس و هیجان در این مدت تأکید کرد و گفت: بهتر است روغن زیتون را جایگزین روغن‌های جامد، نباتی، مارگارین کنید تا علاوه بر حفظ سلامت، از اضافه وزن پیشگیری شود.

برچسب ها:
نام:
* نظر:
تعداد کاراکترهای مجاز: 450
قوانین ارسال نظر
بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج