adexo3
۹۷۸۵۱۳
۱۱ نظر
۵۰۰۹
۱۱ نظر
۵۰۰۹
پ

امکان تولید ۱.۵میلیون خودرو در سال جاری

رییس انجمن صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه‌سازان گفت: اگر سیاست ما جهش تولید است، باید ابزارهای لازم را فراهم کنیم، در این صورت تولید صنعت خودرو را واقعا جهش داده و به حداقل ۱.۵ میلیون دستگاه در سال هم می‌رسانیم.

ایلنا: محمدرضا نجفی‌منش درباره چشم انداز صنعت خودرو در سال ۹۹ اظهار داشت: اوضاع صنعت خودرو در سال جدید بستگی به این دارد که چه سیاستی در پیش بگیریم، اگر سیاست ما جهش تولید است، باید ابزارهای لازم را فراهم کنیم، در این صورت تولید صنعت خودرو را واقعا جهش داده و به حداقل ۱.۵ میلیون دستگاه در سال هم می‌رسانیم.

وی افزود: شرط اولیه تامین نقدینگی است، بانک‌ها بدون اینکه وثایق اضافه بخواهند تسهیلات لازم را ارائه دهند، اگر تصمیم دولت برای تحقق جهش تولید جدی است، بانک‌ها باید نقدینگی را با وثایق قبلی و باقی را با سفته و یا چک مدیران تامین کنند. موضوع دیگر اینکه دولت دست از قیمت‌گذاری دست بردارد و اجازه ندهد خودروسازان با ضرر و زیان مواجه شوند و بتوانند پول قطعه ساز را به موقع بدهند.

رییس انجمن صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه‌سازان خاطرنشان کرد: ما ۴۳ هزار میلیارد تومان تا پایان شهریور زیان داشتیم که تا پایان سال گذشته هم به این ضررها اضافه می‌شود، این درست نیست که خودروساز زیان کند و قطعه ساز هم به پول خود نرسد، در عوض هر کس توانسته خودرو بخرد بین ۲۰ تا ۲۵۰ میلیون تومان سود بکند، این یک کار بی‌منطق اقتصادی است.

وی تاکید کرد: باید بگذارند قیمت در حاشیه بازار باشد که هم خودروساز سود کند، پول قطعه‌ساز را به موقع بدهد و هم ضرر و زیان گذشته را جبران کند. دولت این دو اقدام را انجام دهد و طرف قطعه‌ساز هم تمام تلاش خود را برای حداکثر داخلی‌سازی انجام می‌دهد و بند ناف را از واردات قطع می‌کند و هم قطعات لازم را برای خودروهایی که جدید طراحی می‌شوند را تامین می‌کند، نهایتا اینکه دولت باید از تولید دست بکشد.

نجفی‌منش در ادامه درباره واردات قطعاتی که حتما باید وارد شوند، نیز گفت: اگر نقدینگی داشته باشیم می‌توانیم تحریم را دور بزنیم و قطعاتی که امکان ساخت آن را در داخل نداریم، وارد کنیم، اما چون با عدم نقدینگی مواجهیم این کار عملیاتی نشده است، حرف ما این است که وقتی قطعه را تحویل می‌دهیم پول آن را دریافت کنیم.

وی یادآور شد: در حال حاضر خودروساز ۳۰ هزار میلیارد تومان به شبکه تامین بدهی دارد که اگر یک ماهه پرداخت شود نه تنها از نظر تامین قطعات کمبودی نداریم بلکه رقابت سنگینی بین قطعه‌سازان می‌شود که قطعه بیشتر و با کیفیت بهتری تحویل دهند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • امین مطلق

      واقعا چه آدم های بیخودی هستن...دروغ فقط همین رو بلد هستن

    • بدون نام

      چه اصراری است که این همه شرکت و سرمایه و وام در اختیار خودرو سازان قرار بگیرد و ضرر بدهند ، واردات را آزاد کنند و درب خودرو سازان را ببندند و از تفاوت قیمت مصرف سوخت خودروی وارداتی به کارگرانشان حقوق بدون کار کردن بدهند و مردم هم خودروی به روز و ایمن و استاندارد سوار شوند

    • بدون نام

      تولید آشغال ارزشی نداره...بگذارید ملت ماشین وارد کنن از خارج...پراید و تیبا و ساینا و پژو و ...مال خیلی وقت پیشه...دیگه جذابیتی نداره اونم با قیمت های نجومی ...

      پاسخ ها

      • محمد

        شما گفتید مردم هم باور میکنند در حاشیه بازار که هر خواستید بکنید مگر خوردو با کیفیت داریم خون مردم در شیشه کردید خدا از شما نمیگذرد چه ظلمها که نکردید

    • بدون نام

      تورا به حضرت عباس اشغال تولید نکنید خیابانها جا نیست خارجها که نمی خرند قالب نکنید مردم خودی

    • بدون نام

      شماها ضررمیکنین. درصورتی که قیمت ده برابر شده. پس این پولها کجا رفته. از خدا بی خبرها.

    • jamali

      من هم با این نظر موافقم بگذارند هرچه دوست دارند
      رو اشقالهای چهار پاشون قیمت بذارند منتها، واردات خودرو ارزان قیمت را با حقوق گمرک کم آزاد کنند
      آن وقت ببینند کی این آشقالهای داخلی میخرند.

    • بدون نام

      دروغ گوها ....‌.

    • بدون نام

      خدا کد کرونا بیوفته تو جون گرون فروش و دلال خودرو

    • بدون نام

      هنوز متوجه ن شش دید تمام سهامدارانش از کارکنان گردن کلفت دولتی یااقوام درجه یکشونن،باباخدایا،،،،،،

    • pezhman aghajani

      بعد مردم نقش پشم رو دارن با این قیمت های بازار چطور آدم ماشین بخره با همین قیمت های کارخونه هم مکافاتییه گرفتنش پول سنگ درمیاد حاجی کجا رو گرفتی اینجا ایران است

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج