۹۸۰۰۵۷
۲ نظر
۵۰۰۶
۲ نظر
۵۰۰۶
پ

سازمان بهداشت جهانی چین‌محوری را رد کرد

دبیرکل سازمان جهانی بهداشت روز چهارشنبه با رد برخی پیشنهادات در مورد چین محوری این سازمان گفت: ما به هر ملتی نزدیک هستیم.

خبرگزاری ایرنا: دبیرکل سازمان جهانی بهداشت روز چهارشنبه با رد برخی پیشنهادات در مورد چین محوری این سازمان گفت: ما به هر ملتی نزدیک هستیم.

به گزارش رویترز، تدروس آدهانوم در کنفرانس مطبوعاتی که به صورت مجازی برگزاری میشد در پاسخ به انتقادات ترامپ گفت: ما به هر ملتی نزدیک هستیم و ما کور رنگ هستیم. (اشاره به عدم تفاوت سازمان جهانی بهداشت به هر نوع رنگ پوست و نژادی در برابر ویروس همه گیری کرونا)

وی همچنین منتقدان را ترغیب کرد که لطفاً کووید ۱۹ سیاسی را قرنطینه کنند و از ایالات متحده بخاطر حمایت سخاوتمندانه خود که انتظار داشت ادامه یابد تشکر کرد.

آدهانوم در ادامه خواستار وحدت و متوقف کردن سیاسی کردن بحران جهانی بهداشت شد و به طور خاص از چین و ایالات متحده خواست که رهبری صادقانه را نشان دهند.

دبیر کل سازمان جهانی بهداشت اظهار داشت که او انتظار دارد که بودجه آمریکا با حمایت سنتی دو طرفه ادامه یابد.

آدهانوم تاکید کرد که پنجشنبه (۲۱ فروردین) یکصد روز از اعلام رسمی انتشار ویروس کرونا در چین ۳۱ دسامبر می‌گذرد و جهان را در مورد آخرین داده‌ها، اطلاعات و شواهد آگاه نگه داشته‌ایم.

دبیر کل سازمان ملل نیز در واکنش به انتقادات آمریکا از سازمان جهانی بهداشت چهارشنبه شب از جامعه جهانی خواست برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا متحد و متمرکز شوند.

آنتونیو گوترش در بیانیه‌ای گفت، پس از آن که توانستیم بر این بیماری غلبه کنیم باید نگاهی به گذشته بکنیم تا بفهمیم چطور چنین بیماری بوجود آمد و چگونه ویرانی‌های آن به سرعت در سراسر جهان گسترش یافت و واکنش افراد درگیر در برابر این بحران به چه شکل بود.

گوترش در ادامه افزود: این ویروس در طول زندگی ما بی‌سابقه بوده است و نیاز به پاسخ بی‌سابقه‌ای دارد. بدیهی است در چنین شرایطی ممکن است که نهادهای مختلف از حقایق یکسان، قرائت‌های مختلف داشته باشند.

اظهارات دبیرکل سازمان ملل پس از آن صورت گرفت که دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا روز سه‌شنبه به شدت از سازمان جهانی بهداشت انتقاد کرد و آن را متهم کرد که بیش از حد به چین متمرکز شده و مشاوره بدی در هنگام شیوع ویروس جدید کرونا ارائه کرده است.

وی همچنین تهدید کرد که واشنگتن در نظر دارد کمک‌های آمریکا به سازمان جهانی بهداشت را متوقف کند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ■●■●

      هرچقدر بریم جلو ماهیت بی شرفی چین تبلور میکند

    • بدون نام

      میگیم گوشت خوک بی غیرتی میاره به چین چی بگیم که چه حیوانهای که نمیخورند.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج