جاباما
۹۸۱۳۰۹
۲ نظر
۵۰۷۸
۲ نظر
۵۰۷۸
پ

چگونه در خانه، موهایمان را رنگ کنیم؟

بسیاری از خانم‌ها ازاینکه ریشه موهایشان درآمده و رنگش متفاوت با رنگ مویشان باشد، خوششان نمی‌آید و به‌همین دلیل، زود به زود به آرایشگاه مراجعه می‌کنند تا موهایشان را ریشه‌گیری کنند؛ اما در این روز‌ها که همگی در قرنطینه هستند و آرایشگاه‌ها بسته، عملا این کار ممکن نیست. پس چه باید کرد؟

وب‌سایت چی‌بپوشم: رنگ مو یکی از محبوب‌ترین لوازم آرایشی برای خانم‌هاست که استفاده از آن قدمتی بسیار دیرینه دارد؛ به‌طوری که در سال‌های بسیار دور، خانم‌ها از مواد طبیعی مثل حنا، گردو، فندق سوخته و… برای رنگ کردن موهایشان استفاده می‌کردند که خواص زیادی نیز داشت.

بسیاری از خانم‌ها ازاینکه ریشه موهایشان درآمده و رنگش متفاوت با رنگ مویشان باشد، خوششان نمی‌آید و به‌همین دلیل، زود به زود به آرایشگاه مراجعه می‌کنند تا موهایشان را ریشه‌گیری کنند؛ اما در این روز‌ها که همگی در قرنطینه هستند و آرایشگاه‌ها بسته، عملا این کار ممکن نیست. پس چه باید کرد؟ ما در این مطلب، نحوه رنگ کردن مو در منزل را به شما عزیزان آموزش می‌دهیم. با ما همراه باشید.

دقت در انتخاب رنگ مو

قبل از هرچیز حواستان باشد که رنگ روی ژورنال یا بسته‌بندی رنگ مو با رنگی که روی مو‌های شما ایجاد می‌شود، به احتمال بسیار زیاد متفاوت است. برای اینکه رنگ موهایتان دقیقا شبیه رنگ ژونال شود، باید موهایتان را با پایه قوی دکلره کنید تا تقریبا به‌رنگ زرد بسیار روشن برسد و سپس مو را رنگ کنید که البته تکرار زیاد این کار به‌شدت به مو آسیب زده و مو‌ها را می‌سوزاند؛ بنابراین بهتر است که قبل از رنگ کردن مو، مقداری از آن را روی نوک موهایتان امتحان کنید تا ببینید نتیجه دلخواهتان را می‌گیرید یا خیر.

چگونه در خانه، موهایمان را رنگ کنیم؟

شستن مو

بهتر است که یک الی دو روز قبل از رنگ کردن مو، سرتان را خوب بشویید تا چربی یا کثیفی باعث خوب عمل نکردن رنگ مو یا تیره شدن آن نشود؛ البته بلافاصله پس از حمام نیز نباید مو را رنگ کرد، زیرا این کار به مو‌ها و پوست سر آسیب می‌زند.

چگونه در خانه، موهایمان را رنگ کنیم؟

نوک‌گیری مو

قبل از شروع کار، نوک موهایتان را بررسی کنید، ببینید که موخوره دارید یا خیر. اگر موخوره دارید، باید نوک‌گیری را انجام دهید.

چگونه در خانه، موهایمان را رنگ کنیم؟

از کجا شروع کنم؟

رنگ کردن مو را از پشت سر شروع کنید و بعد به سراغ جلوی مو و بغل گوش‌ها بروید، چون مو‌های این بخش‌ها بخاطر جنس و ضخامتشان، خیلی زودتر از مو‌های پشت رنگ می‌گیرند؛ البته اگر مو‌های خاکستری یا سفید دارید، رنگ کردن مو را از آن قسمت شروع کنید، زیرا موی سفید یا خاکستری، دیرتر رنگ می‌گیرد.

چگونه در خانه، موهایمان را رنگ کنیم؟

جنس مو

اگر مو‌های زبر یا خشکی دارید، قبل از شروع کار، آن را با مقدار کمی روغن گیاهی چرب کنین تا راحت‌تر رنگ بگیرد (به‌هیچ عنوان در انجام این کار افزاط نکنید، چون موی چرب هم سخت رنگ می‌گیرد).

چگونه در خانه، موهایمان را رنگ کنیم؟

انتخاب اکسیدان و استفاده از آن

اکسیدان، عامل فعال‌کننده و تسریع‌کننده رنگ مو است و بدون آن، رنگ مو عمل نمی‌کند؛ بنابراین اکسیدان خود را باید باتوجه به طیف رنگ مویی که دارید، انتخاب کنید. چهار نوع اکسیدان وجود دارد: اکسیدان ۳درصد؛ که ضعیف‌ترین نوع اکسیدان بوده و برای رنگساژها، هایلایت‌ها، مش‌ها و انواع لایت‌ها و همینطور در رنگ‌های تیره مثل مشکی و قهوه‌ای تیره برای ثبات و تیرگی بیشتر مو کاربرد دارد؛ اکسیدان ۶درصد: قویتر از اکسیدان ۳درصد بوده و برای رنگ کردن مو‌های سفید، دکلره‌های ضعیف، تکنیک آمبره و سامبره و رنگ کردن ریشه مو و ابرو کاربرد دارد؛ اکسیدان ۹درصد: اکسیدانی بسیار قوی که قابلیت روشن‌کنندگی دارد و برای رنگ‌های روشن‌تر و رنگ مو‌هایی با پایه متوسط تا بلوند کاربرد دارد؛ اکسیدان ۱۲درصد: قویترین نوع دکلره است که اکیدا توصیه می‌کنیم خودتان از این نوع اکسیدان استفاده نکنید، زیرا بسیار قوی بوده و مو‌ها را با سرعت بسیار زیاد روشن می‌کند و روش کار با آن را تنها آرایشگران حرفه‌ای می‌دانند.

معمولا بهترین ترکیب برای رنگ و اکسیدان، یک به یک است؛ مگراینکه برروی بسته اکسیدان یا رنگ، دستورالعمل خاص دیگری ذکر شده باشد.

چگونه در خانه، موهایمان را رنگ کنیم؟

از کجا شروع کنیم؟

برای شروع کار، مقداری کرم مرطوب‌کننده یا وازلین، دور صورت و محل رویش مویتان بمالید تا درصورت برخورد رنگ مو به پوستتان، پس از شستن، اثر آن راحت‌تر پاک شود.

سپس مو‌های خود را دسته‌دسته کنید؛ بهتر است که این کار را با کلیپس‌های مخصوص انجام دهید. قسمت انتهایی هر دسته را رنگ کنید؛ حدود ۱۰دقیقه بعد ریشه را رنگ کنید؛ دور آن دسته از مو را فویل بپیچید و به‌سراغ دسته بعدی بروید.

چگونه در خانه، موهایمان را رنگ کنیم؟

پس از اینکه رنگ را کاملا برروی تمام قسمت‌های مو گذاشتید، کلاه مخصوص رنگ مو را برروی سرتان بکشید (اگر به چنین وسیله‌ای دسترسی ندارید، یک عدد مشما فریزر را ازوسط پاره کرده و از آن استفاده کنید)، سپس سشوار را روی درجه گرم گذاشته و مو‌ها را سشوار کنید تا گرما باعث شود که موهایتان زودتر رنگ بگیرد.

اگر جنس موهایتان نرم است، ۳۰دقیقه و اگر موهایتان زبر است، حدود ۴۰دقیقه صبر کنید، سپس موهایتان را با آب بشویید. مدت زمان اثر کردن رنگ مو به موارد متعددی بستگی دارد؛ بنابراین نباید ریسک کنید و هر ۱۰قیقه یک‌بار موهایتان را چک کنید تا ببینید که رنگ گرفته یا نه، زیرا اگر رنگ مو زیاد روی سرتان بماند، موهایتان سوخته و پوست سرتان نیز آسیب می‌بیند.

چگونه در خانه، موهایمان را رنگ کنیم؟

ترجیحا تا یک روز برای شستن موهایتان از شامپو استفاده نکنید؛ درعوض حتما حتما از نرم‌کننده مخصوص و شامپوی مخصوص مو‌های رنگ‌شده استفاده کنید.

بعد از رنگ کردن مو، حتما هر شب از محصولات مراقبتی مو مثل روغن زیتون یا ماسک‌های طبیعی و گیاهی استفاده کرده و موهایتان را چرب نگاه دارید و درعوض، چندان از سشوار و اتوی مو و کلا لوازم حرارتی برای موهایتان استفاده نکنید تا آسیب نبینند.

کدام رنگ مو برای چه رنگ پوستی مناسب است؟

اگر رنگ پوستتان تیره یا سبزه است، رنگ‌های شرابی، آجری، شاه‌بلوطی، فندقی و مسی برای شما مناسب است.

چگونه در خانه، موهایمان را رنگ کنیم؟

اگر پوست روشنی دارید، از رنگ‌های بلوند خاکستری یا صدفی، بلوند دودی، قهوه‌ای مات و البته هایلایت‌های قرمز یا آبی استفاده کنید.

چگونه در خانه، موهایمان را رنگ کنیم؟

رنگ مو‌های شیری، عسلی، کرم نخودی، گلبهی، مسی، قهوه‌ای و فندقی به افرادی می‌آید که رنگ پوستشان گندمگون است.

چگونه در خانه، موهایمان را رنگ کنیم؟

اگر هم رنگ پوستتان، صورتی یا سرخ است، می‌توانید رنگ مو‌هایی مثل زیتونی تیره و قهوه‌ای تیره را انتخاب کنید.

چگونه در خانه، موهایمان را رنگ کنیم؟

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ضحا

      مطلب خوب وآموزنده ای بود...ولی استثناهایی هم وجوداره مثلا خودمن نمی تونم موهاموتوخونه رنگ کنم....بایدآرایشگرم
      باشه...چون موهام( حالت عادی )خیلی مشکیه وپرپشت حجیم وفرووز وپیازوریشش به راحتی رنگ عوض نمیکنه...
      آخرین بارکه میخاستم رنگو مش کنم ازساعت 3:30 بعدازظهرزیردکلره بودم تا8 خورده ای شب تازه بازرنگ موم به حدی که بایدروشن میشدنشد آرایشگرم به زور شامپو روشن کننده رنگ موهاموروشن کردبدش روش رنگ گذاشت و بدش مششاشو فرداش رفتم درآوردم چون دیگه نفسم یاری نمیدادبشدتم خسته میشم همیشه!حالا با این وضعیت من ومثل منا می تونن توخونه رنگ بزارن...؟؟؟؟؟؟.البته بازازمقاله خوبتون ممنون!

    • پرسپولیس کبیر

      بعد از قرنطینه چه کله هایی که رنگ هویجی تو خیابونا بچرخن خخخخخخ

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج