۹۸۱۴۳۸
۹ نظر
۵۰۱۰
۹ نظر
۵۰۱۰
پ

الهام کردا به وزیر ارشاد: بدون نان زندگی کنیم؟!

الهام کردا در نامه‌ای خطاب به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خواستار توجه دولت به اختصاص بودجه برای پرداخت بیمه ایام بیکاری، تامین ضرر و زیان هنرمندان و گروه‌های آسیب‌دیده و کلیه‌ی هنرمندانی که در تئاتر فعالیت می‌کنند، شد.

خبرگزاری ایلنا: الهام کردا در نامه‌ای خطاب به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خواستار توجه دولت به اختصاص بودجه برای پرداخت بیمه ایام بیکاری، تامین ضرر و زیان هنرمندان و گروه‌های آسیب‌دیده و کلیه‌ی هنرمندانی که در تئاتر فعالیت می‌کنند، شد.

الهام کردا به وزیر ارشاد: بدون نان زندگی کنیم؟!

متن این نامه به شرح زیر است:

جناب آقای دکتر صالحی،

وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی،

با سلام و احترام

قطعا در طول مدت وزارت شما، نامه‌های زیادی برای رفع مشکلات مدنی و انسانی مربوط به هنرمندان به دست‌تان رسیده است. اما دورانی که در آن قرار داریم، زمانی خاص و تعیین‌کننده و تکرار نشدنی است. پیامد و چالشی که نه تنها ما در ایران با آن روبه‌رو هستیم، بلکه تمام جهان و مردمان آن، بدون هیچ مرزی با این چالش دست و پنجه نرم می‌کنند. دورانی که هر روزش سخت و در عین حال سرنوشت‌ساز است و کسانی که به عنوان مدیر و مسئول در کشورها فعالیت می‌کنند، مسئولیتی بسیار خطیر و تاریخی بر عهده دارند.

در این دوران تمام افراد و اقشار جامعه درگیر اتفاقات و مسائلی هستند که مشترک خواهد بود و شاید برای اولین بار این اشتراک در طول تاریخ زندگی یک نسل وجود داشته باشد. هر تصمیم و حرکت و قدمی در این دوران تاثیر بسیار مهمی بر ادامه‌ی زندگی همه‌ی ما بعد از پایان این بحران خواهد داشت. حال آنکه در جوامع دیگر چطور مردم و کلیه‌ی اقشار جامعه از طرف دولت‌ها حمایت می‌شوند و در کشور ما چطور این اتفاق می‌افتد، بماند برای بعد و قضاوت با اهلش و متخصصان؛ که حرف ما چیز دیگری است.

ما اهالی تئاتر ایران‌، مانند باقی مردم جزیی از این جامعه و کشوریم. در کنار بقیه مشاغل، همانقدر مهم و همانقدر تاثیر گذار؛ چرا که اعتقاد داریم بدون فرهنگ، انسان نمی‌تواند زیست انسانی داشته باشد و هیچ جامعه فهیمی بدون معرفت، اندیشه و فرهنگ راه به رستگاری نمی‌برد.

آقای وزیر! بدون نان نمی‌شود زندگی کرد. سال‌هاست که دولت ما را از تعریف مشاغل هنری و ایجاد حداقل‌های زیست انسانی، محروم کرده است. روز به روز، به بهانه‌های مختلف حمایت مادی و معنوی خود را در قبال تئاتر کم و کمتر کرده است. تا جایی که معیشت انسان‌های فرهیخته‌ای را که به خدمت فرهنگی مشغولند، به مخاطره انداخته و در قبال بسیاری کاستی‌ها هیچ مسئولیتی را نپذیرفته است. اما در این شرایط این میزان نادیده گرفته شدن، ظلم به جامعه تئاتر کشور محسوب شده و جایز نیست. سال‌هاست گروه‌های تئاتری به صورت مستقل و بدون کمک گرفتن از دولت امرار معاش می‌کنند؛ سال‌هاست که جور ناکارآمدیی‌ها و بی‌برنامگی‌های دستگاه‌های مسئول را تنها خودشان به دوش می‌کشند و تنها خودشان ضرر و زیان‌های مادی و معنویی را جبران می‌کنند.

سا‌ل‌هاست که از دولت برای تولید تئاتر، راه‌اندازی تماشاخانه، تبلیغات برای جذب تماشاگر و غیره هیچ حمایتی نمی‌شوند. اما در این شرایط که اجراها، تماشاخانه‌ها و هر فعالیت جمعی دیگری تعطیل شده، مانند هر شهروندی که مالیات، بیمه و...پرداخت کرده‌اند باید از طرف دولت حمایت شوند. قطعا همه می‌دانیم که این فعالیت‌های جمعی جزء آخرین مشاغل و کارهایی خواهد بود که بعد از عبور از بحران کرونا سرپا خواهند شد.

پس تقاضا داریم نسبت به این خواسته‌ی کاملا به حق و بدیهی، کوتاهی نکنید. می‌خواهیم که دولت در اختصاص بودجه برای پرداخت بیمه ایام بیکاری، تامین ضرر و زیان هنرمندان و گروه‌های آسیب‌دیده و کلیه‌ی هنرمندانی که در تئاتر فعالیت می‌کنند، نهایت توجه خود را به تمامی اهالی تئاتر معطوف کند؛ اعم از نویسندگان و کارگردانان و بازیگران، طراحان، مدرسان تئاتر، گردانندگان تماشاخانه‌ها، دستیاران و تمامی کسانی که به هر عنوان و شغلی از طریق هنر نمایش امرار معاش می‌کنند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • s.s

      وضع مالی بازیگران بسیار عالی است.

      پاسخ ها

      • یزدانی

        این مدل بازیگرا با اون مدل سلبریتی هایی که میشناسید فرق میکنند.مثل کارگرند.مثل من

    • بدون نام

      چ طولانی عمرا بخونه

    • بدون نام

      برن خودشونو اداره تامین اجتماعی بیمه کنند ، ماهیانه حق بیمه واریز کنند ، بعد از ۶۰ سالگی شون ، ۲۵۰۰ بگیرن ، مثل میلیونها کارگر ، بد میگم ؟

      پاسخ ها

      • ایرانی

        دقیقا ... افرین

    • مسعود سراج

      توبیا کبابش ازتو نونش از من

    • بدون نام

      وزیر میدونه وضع مالی بازیگران چطوره
      چون خودشان فیلم بازی کردن را خوب بلدند

    • بدون نام

      کوگوش شنوا . مسئولان بی خاصیت ماهم کورهستن هم کر

    • s.s

      کدام بازیگر وجود داره که فقیر باشه.حقوق یک ماهش برایر است با حقوق چندین سال یک کارمند.ماشینشون عالی.خونه هاشون مناطق ۱تا۳ دیگه چی میخواهید.یک ماه سینمایی بازی می کنید حداقل ۳۰۰میلیون می گیرید.سریال ماهی ۱۰۰میلیون.تا۵۰۰میلیون.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج