۹۸۱۶۱۴
۴ نظر
۵۰۰۲
۴ نظر
۵۰۰۲
پ

افاضلی: من بودم، لیگ را تعطیل می‌کردم

پارس جنوبی جم در شرایطی پا به تعطیلی گذاشت که روند صعودی‌اش شکل گرفته بود و آنها با پیروزی مقابل تراکتور در شرایط مطلوبی قرار داشتند.

ایران ورزشی: پارس جنوبی جم در شرایطی پا به تعطیلی گذاشت که روند صعودی‌اش شکل گرفته بود و آنها با پیروزی مقابل تراکتور در شرایط مطلوبی قرار داشتند. هومن افاضلی سرمربی جنوبی‌ها هم بر این باور است که تیمش از این بابت متضرر شده است. او برای ادامه لیگ پیشنهاد‌هایی هم دارد که باید دید در نهایت چه تصمیمی اتخاذ می‌شود. او اعتقاد دارد که مربیگری در هر شرایطی ریسک است و فقط شدت آن در تیم‌ها فرق دارد.

قبول مسئولیت تیم پارس جنوبی که شرایط خوبی در جدول نداشت ریسک بود. چرا قبول کردید؟

صادقانه بگویم مربیگری در هر شرایطی ریسک است و هر تصمیمی که مربی می‌گیرد با ریسک همراه است. مثلاً آقای یحیی گل محمدی که از تیم شهرخودرو به پرسپولیس آمد به نظر شما ریسک نکرد؟

به نظر من بود.

ایشان تیمی را که به لیگ قهرمانان آسیا رساند و خودش هم تیم را بسته و تمرینات آماده‌سازی ابتدای فصلش را هم انجام داده و جایگاه خوبی هم در جدول داشت با انتظاراتی کمتر از پرسپولیس و شرایط مالی متفاوت و قابل قبول رها کرده و به تیمی آمده که همیشه باید قهرمان شود و غیر از آن هوادارانش را راضی نمی‌کند.حتی اگر قهرمان هم شوند قهرمانی‌شان با نتایج برانکو مقایسه می‌شود. من فکر می‌کنم در فوتبال ایران شما مسئولیت هر تیمی را قبول کنید در آن ریسک است. چون ما در باشگاه‌های‌مان ساختار مناسبی نداریم، ضمن اینکه بخشی از مطالبات اجتماعی و حتی مسائل خانوادگی هواداران در فوتبال جبران می‌شود. در واقع آنها توقع دارند با پیروزی تیم‌های‌شان بخشی از مشکلات‌شان را فراموش کنند. بنابراین با این شرایط در هر تیمی باشید ریسک است. حالا بعضی تیم‌ها به دلیل داشتن بازیکنان مطرح و شرایط مالی بهترشان ریسک کمتری دارند.

با اینکه از یکی دو تیم شرایط بهتری دارید اما هنوز در حاشیه امنیت قرار ندارید.

به جدول که نگاه کنیم تیم‌هایی را می‌بینیم که پایین‌تر از ما هستند. البته آنها هم روند خوبی دارند. مثلاً شاهین بوشهر و گل‌گهر سیرجان که در نیم فصل در انتهای جدول بودند اما الان روند نتیجه‌گیری‌شان بهتر شده است. این اتفاق برای ما هم افتاد و بازی به بازی بهتر شدیم و روند صعودی داشتیم.

در آخرین بازی قبل از تعطیلی لیگ هم تراکتور را شکست دادید.

دقیقاً. در آن بازی همه دیدند که مقابل تیمی برنده شدیم که جزو دو تیم اول لیگ به لحاظ پتانسیل بازیکن و کیفیت فنی است. در مجموع با توجه به اینکه تیم ما تا قبل از تعطیلی روند صعودی داشت من فکر می‌کنم شاید الان جدول خیلی ملاک نباشد. ما می‌توانستیم در صورت ادامه پیدا کردن بازی‌ها نتایج بهتری را نسبت به الان هم به دست آوریم. اما در وضعیت فعلی که بازی‌ها و تمرینات تیم‌ها تعطیل شده پیش‌بینی سخت است، چون تیم‌ها باید خودشان را دوباره در شرایط مسابقه قرار دهند.

با این توضیحات چه تیم‌هایی شانس موفقیت بیشتری دارند؟

من فکر می‌کنم تیم‌هایی که مسائل بیرون تیمی‌شان مثل پرداخت‌ها، مدیریت باشگاه‌شان و... شرایط بهتری داشته باشد، نتایج بهتری را برای خود رقم می‌زنند که امیدوارم تیم ما هم یکی از آنها باشد.

تمام بازی‌ها سخت است اما تیم شما باید با تیم‌های مدعی قهرمانی و کسب سهمیه بازی کند و از این نظر کارتان نسبت به بقیه سخت‌تر است.

به نظرم برنامه بازی‌های ما بد نیست. این درست که در شروع دوباره با سه تیم بالای جدول بازی داریم اما ما تعدادی از بازی‌های شش امتیازی‌مان را با حریفان رودررو انجام دادیم و آن بازی‌ها است که تکلیف تیم‌ها را روشن می‌کند. ضمن اینکه تیم‌های پایین‌تر از ما بازی‌های شش امتیازی با حریفان مستقیم‌شان هم باقی مانده است. به همین دلیل فکر می‌کنم قرعه ما در ادامه نسبت به بقیه بهتر باشد.

همانطور که می‌دانید به دلیل جلوگیری از شیوع ویروس کرونا تمام فعالیت‌های ورزشی از جمله بازی‌های لیگ تعطیل شده است. تیم شما از این بابت متضرر شده یا سود کرده؟

تیم ما از این تعطیلی ضرر کرد. یکسری از تیم‌ها به دلیل روند نزولی‌شان در نتیجه‌گیری، مصدومان‌شان و بازی‌های فشرده‌شان طبیعتاً سود می‌کنند اما ما جزو این تیم‌ها نبودیم و دقیقاً در مسیر صعود قرار داشتیم که بازی‌ها تعطیل شد. اما باید با واقعیت زندگی و بعضی وقت‌ها با آنها به عنوان چالش روبه‌رو شد و در این شرایط به دنبال پیدا کردن راهکار بود تا ضرر را به سود تبدیل کرد.

لیگ به خاطر کرونا تعطیل شده اتفاقی که تا حالا تجربه‌اش را نداشتیم. به نظرتان لیگ چه زمانی باید آغاز شود؟

من فکر می‌کنم جوابش سخت است. این به مسائل زیادی مربوط می‌شود و شرایطی که در آن مقطع حاکم است. همینطور که خودتان هم مطرح کردید چنین اتفاقی را هیچ‌وقت در هیج جای دنیا تجربه نکرده بودیم. من اگر تصمیم‌ گیرنده بودم لیگ را تعطیل می‌کردم و به تیم‌ها این فرصت را می‌دادم که با برنامه از پیش تعیین شده لیگ را از فصل آینده برگزار می‌کردند.

با این شرایط قهرمان این فصل چه تیمی می‌شد؟

به اعتقاد من تعیین تکلیف قهرمان، تیم‌هایی که باید سهمیه کسب کنند و آنها که به لیگ یک سقوط می‌کنند را به باشگاه‌ها می‌سپردند تا آنها پس از ارائه راهکار و پیشنهادهای‌شان به جمع‌بندی می‌رسیدند.

در روزهایی که به خاطر کرونا به گونه‌ای قرنطینه هستیم چه کارهایی کردید؟

کلاً من از آن آدم‌هایی هستیم که سعی می‌کنم از شرایطی که دارم بهترین استفاده را ببرم. یعنی تلاشم این است. در این زمانی که به هر حال این شرایط پیش آمده و شرایط آسانی هم نیست من ۲ تا کار متمرکز انجام می‌دهم. یکی اینکه تلاشم این است که وقت بیشتری برای خانواده‌ام بگذارم و از زمانی که کنار خانواده‌ام هستم بهترین استفاده را بکنم. یک کار دیگر هم این است که مقداری از این زمان استفاده می‌کنم که در حوزه کار خودم مطالعه داشته باشم و سعی کنم چیزهای جدیدی به کار خودم اضافه کنم. تعداد زیادی کتاب بود که نرسیدم آنها را بخوانم و حالا شروع کردم یکی یکی آنها را خواندن. تا الان ۲ تا را تمام کردم و یکی هم به نیمه رسیده که آن را تمام می‌کنم. در نهایت ۳،۲ کتاب دیگر مانده که آنها را هم می‌خوانم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      چون تیمت کاندید سقوطه افاضل جان

    • علی

      فعلا که نیستی

    • بدون نام

      که تیم شما دست یک نرود

    • ندا

      نظر تیم....پیروزی چی میشه!!! مهندسی وزیر چی میشه!!!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج