۹۸۲۱۲۸
۵ نظر
۵۰۰۱
۵ نظر
۵۰۰۱
پ

محمدخانی: نقش وزارت ورزش باید پررنگ‌تر شود

پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس گفت: نه تنها فوتبال بلکه رشته‌های دیگر مثل کشتی، بسکتبال و والیبال هم باید در این شرایط کمک کنند.

خبرگزاری فارس: ناصر محمدخانی در مورد اینکه به خاطر شیوع کرونا در دنیا شاهد این هستیم که فوتبالیست‌ها کمک‌هایی را انجام می‌دهند، اظهار داشت: من دیدم که محمد نوری اجاره مغازه‌اش را بخشید که کار قشنگی است یا مثلاً رونالدو هتل‌های زنجیره‌ای دارد که آن‌ها را به بیماران کرونایی اختصاص داد و لوازم پزشکی را برایشان فراهم کرد. اگر ما هم از این کارها کنیم قشنگ است.

محمدخانی اضافه کرد: فوتبالیست‌ها کمک های مادی می‌کنند یا امکاناتی دارند و آن را در اختیار مردم قرار می‌دهند. بعضی‌ها از قراردادهایشان کم می‌کنند و به بیماران کرونایی اختصاص می دهند. اینگونه کارها اگر در کشور ما هم باشد خیلی قشنگ است.

وی در خصوص اینکه چرا چنین اتفاقی در ایران نمی‌افتد، گفت: نمی‌دانم. بهتر است از خودشان بپرسید. شاید مشکلاتی دارند که نمی‌توانند یا خودشان بیشتر نیاز دارند. نه تنها فوتبال بلکه رشته‌های دیگر ما هم باید کمک کنند. کشتی هست، بسکتبال هست، الان والیبالیست‌ها هم درآمد بالایی دارند. تمام رشته ها باید کمک و همکاری کنند.

محمدخانی در مورد اینکه آیا دولتی بودن تیم‌های ورزشی می‌تواند در این موضوع تاثیرگذار باشد، عنوان کرد: البته. در راس این امور، وزارت ورزش قرار دارد و وزیر ورزش باید کمک کند. اکثر تیم‌ها دولتی هستند. چه شهرستانی باشند و چه تهرانی از طریق دولت به آن‌ها پول تزریق می‌شود. نقش دولت باید پررنگ تر شود و بیشتر کمک کند.

پیشکسوت پرسپولیس در خصوص اینکه با این حساب نباید از ورزشکاران و فوتبالیست‌ها انتظاری داشته باشیم، گفت: از آن‌ها هم می‌شود توقع داشت. آن‌ها سال‌ها بازی کردند و هر سال مبلغی در حدود ۱ یا ۲ میلیارد گرفتند. آن‌ها هم می‌توانند کمک کنند و یک گوشه کار را بگیرند، حتی آن‌هایی که خارج بازی کردند و به ایران برگشتند. البته شاید هم کمک می‌کنند و نمی‌خواهند در چشم باشند و کارشان مطرح شود.

وی در مورد اینکه نهادهای ورزشی ایران مثل فدراسیون فوتبال در قبال این اتفاق منفعل هستند و کاری انجام نمی‌دهند، اظهار داشت: فدراسیون فوتبال ما که اصلاً صاحب ندارد. اساسنامه فدراسیون فوتبال سرتاسر ایراد است. ده-دوازده سال که غیرقانونی رئیس فدراسیون بودند. یعنی ده-دوازده سال کفاشیان و تاج غیرقانونی رئیس بودند. موروثی شده بود. این به آن می‌رسید و آن به این می‌رسید. برای خودشان بود. آدم ورزشی تحصیل‌کرده یا ورزشکاری که در جام جهانی بوده و بالای ۱۰۰بازی دارد، نمی‌توانست در انتخابات شرکت کند.

محمدخانی ادامه داد: الان چه کسی رئیس است؟ فقط یک نفر به عنوان سرپرست است. با این وضعیت نمی‌دانم حق برداشت از پول را دارند؟ همه چیز دست وزارت ورزش است. تا زمانی که سرپرست باشد، حق برداشت ندارند و فقط از طریق وزارت پول تزریق می‌شود. باید فدراسیون رئیس داشته باشد که بتواند از حساب‌ها برداشت کند. هیچ اسپانسری هم در این موقعیت جلو نمی‌آید. چون می‌گوید پولم روی هوا می‌رود. این می‌رود، یکی دیگر می‌آید و می‌گوید به سراغ رئیس قبلی برو.

پیشکسوت پرسپولیس در مورد نحوه اتمام لیگ نوزدهم، عنوان کرد: امیدوارم این ویروس ریشه کن شود و از کشور ما برود تا لیگمان راه بیفتد و بتوانیم فوتبالمان را ادامه بدهیم. فکر می‌کنم همین لیگ باید ادامه پیدا کند. حتی می‌توانند جام حذفی را هم برگزار کنند. چون چیزی از بازی‌ها نمانده، در لیگ ۹بازی مانده و اگر کرونا برود باید همین مسابقات را ادامه بدهیم.

وی در مورد اینکه ممکن است ادامه این لیگ، فصل بعدی را هم فشرده کند، گفت: چاره‌ای نیست. باید فشرده انجام شود. این ویروس همه چیز را به هم ریخته و بازیکنان باید تحمل کنند. آن‌ها اگر آماده باشند، در لیگ بعدی هم مصدوم نمی‌شوند. اگر هوا هم گرمتر شود، به از بین رفتن این ویروس کمک می‌کند. ضمن اینکه لیگ یکی‌ها هم هزینه و تلاش کردند و می خواهند به لیگ برتر بیایند و از طرفی باید تکلیف تیم‌های سقوط کننده هم مشخص شود. در کل مسائل خیلی پیچیده شده است.

محمدخانی در مورد اختلاف نظر برای اتمام لیگ با اعلام قهرمانی پرسپولیس، تصریح کرد: پرسپولیس این همه زحمت کشیده، هزینه کرده، ۲۱بازی انجام داده و الان ۱۰امتیاز بیشتر از بقیه دارد و ۹۰درصد قهرمان است. بازی‌های سختی هم ندارد. اگر فقط بازی‌‌هایش در تهران را هم ببرد قهرمانی‌اش مسجل است. اگر بخواهند ادامه لیگ را برگزار نکنند و آن را تمام کنند، باید پرسپولیس را به عنوان قهرمان معرفی کنند. شاید سه تیم بالای جدول و تعقیب کننده پرسپولیس یعنی سپاهان، استقلال و تراکتور این را قبول نکنند اما به نظرم اکثر تیم‌ها می‌پذیرند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      خخخخ، دیگه از این پررنگتر؟!؟!؟!؟!

    • داییی جان .

      پررنگ یا کمرنگ بهتر است اسمش را وزارت فوتبال بگدارید چون پولش فقط خرج فوتبال میشود البته من از دهه ۶۰و۷۰میگویم مثلآ رشته های رزمی هیچ گونه حمایت مالی نداشتند .

    • حسین عباسی

      آقای محمد خانی دیگه پر رنگ تر از این یعنی جام قهرمانی رو بیاره خونتون

    • تاج کبیر

      تو برو قتلاتو ادامه بده با این کارام کار نداشته باش

      پاسخ ها

      • سجاد خیاط

        امکان داره خدایی نکرده این اتفاق واسه تو هم بیفته پس این جوری درباره یکی از بهترین بازیکنای تو رختکن این حرفا رو نزن زشته البته من نمیدونم شما چن سالته شاید جوون باشی

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج