۹۸۳۸۴۹
۲ نظر
۵۰۰۶
۲ نظر
۵۰۰۶
پ

قبایی‌زاده: با حق‌خوری، مافیا و ناداوری مخالفم

سرپرست دبیری فدراسیون بوکس گفت: من با واژه‌های حق‌خوری، مافیا، ناداوری در ورزش بیگانه و مخالفم و این اصطلاحات را در صحبت‌های خود به کار نمی‌برم.

خبرگزاری فارس: حمیدرضا قبایی‌زاده در گفت و گویی با اشاره به وضعیت بوکس و سهمیه های کسب شده المپیک اظهار داشت: بوکس کشورمان همیشه در المپیک سهمیه داشته. از ۶۰ سال پیش در این بازیهای مهم نماینده داشتیم. این بار هم در المپیک توکیو فعلا ۲ سهمیه توسط دانیال شه‌بخش و سیدشاهین موسوی گرفته ایم و شانس کسب ۶ سهمیه دیگر را در مسابقات پاریس نیز داریم. با اطمینان خاطر باید تمام توان‌مان را بگذاریم تا به سهیمه‌های خود اضافه کنیم.

وی با اشاره به مسابقات جهانی گزینشی المپیک، ادامه داد: هنوز تاریخ مشخصی برای این رقابت ها مشخص نشده. مسابقات قهرمانی جهان به میزبانی پاریس آخرین مسابقه کسب سهمیه برای کل قاره‌هاست. چندی قبل پیکارهای گزینشی قاره‌های اروپا و آمریکا کنسل شد، پس باید منتظر اعلام تاریخ جدید رقابتهای گزینشی قاره‌ اروپا در لندن و گزینشی قاره آمریکا به میزبانی آرژانتین باشیم. بعد از آن، فدراسیون جهانی تاریخ مسابقات پاریس را اعلام می‌کند.

سرپرست دبیری فدراسیون بوکس ارزیابی‌اش از تعویق بازی‌های المپیک توکیو را این گونه توصیف کرد: عقب افتادن زمان برگزاری المپیک دوبعدی است؛ اگر بخواهیم نیمه مثبت قضیه را ببینیم به نفع ماست. با این زمان باقی مانده ۱۶ ماهه، کارهای زیادی می‌توان انجام داد و با توان بهتری کار کرد. رسیدگی را بیشتر کرد و شرایط بهتری را برای ملی‌پوشان فراهم نمود و نفرات جدید را شناسایی و جایگزین کرد.

قبایی‌زاده در پاسخ به این سئوال که چرا هیچگاه نتوانستیم در بازیهای المپیک مدال بگیریم، عنوان کرد: گرفتن مدال در المپیک بوکس خیلی سخت بوده چرا که تمامی کشورهای مهد ورزش دنیا، نگاهشان به بوکس خیلی متفاوت است. در برخی از رشته ها ورزشی، مدال‌های بازیهای المپیک بین ۵ یا ۶ کشور تقسیم می شود، ولی در بوکس این گونه نیست. وقتی کشورهای آسیایی همچون فلیپین، تایلند، هند، چین، قزاقستان و ازبکستان قهرمان جهان دارند، همه مدعی کسب مدال المپیک هستند و همین دایره مدعیان را بیشتر و رقابتها را دشوارتر و نزدیکتر می کند.

وی با اشاره به اینکه بوکس ایران فقط با کسب سهمیه قانع نمی شود و همواره به دنبال در صدد گرفتن اولین مدال بازیهای المپیک است، تاکید کرد: نگاه و هدف‌مان فقط شرکت در بازیهای المپیک نیست. ما در بطن کار هستیم و می‌دانیم، گرفتن مدال در این بازیها دشوار است. البته کار نشدنی نیست و ملی‌پوشان کشورمان توانایی کسب مدال المپیک را دارند و امیدواریم این طلسم شکسته شود و در بازی‌های المپیک توکیو مدال بگیریم.

سرپرست دبیری فدراسیون بوکس در خصوص داوری‌های مسابقات گزینشی المپیک در قاره آسیا و اقیانوسیه به میزبانی کشور اردن نیز گفت: من داوری‌های رقابت‌های اردن را خوب ارزیابی می‌کنم. داوران اروپایی و آمریکایی این پیکارها را قضاوت کردند و قضاوت‌هایشان نسبت به مسابقات دوره‌های گذشته بهتر بود. در مورد داوری‌ها هم از کارشناس داوری کشورمان استعلام گرفتم، یکی دو تا اشتباه وجود داشت ولی عمدی در کار نبود. وقتی داور رای خود را اعلام می‌کند، کارشناسان ۱۰ بار فیلم را می‌بینند تا حق بوکسوری خورده نشود. من کارشناس داوری نیستم باید کارشناسان داوری نظر بدهند که در مسابقات چه اتفاقاتی افتاده، چون تخصص و سررشته‌ای از داوری ندارم در امر داوری هم قضاوت نمی‌کنم.

وی ادامه داد: من با واژه‌های حق‌خوری، مافیا، ناداوری در ورزش بیگانه و مخالفم و این اصطلاحات را در صحبت‌های خود به کار نمی‌برم. اگر توانستم حقم را بگیرم، بعد از بازی حرفی از حق‌خوری نمی‌زنم و ۱۰۰ بار دیگر مصاحبه داشته باشم، نمی‌گویم داور اشتباه کرد. من ورزش خودم را خراب نمی‌کنم، ورزش سالم و پاکی داریم. من عاشق بوکس هستم و نسبت به آن تعصب دارم و آنرا زیر سوال نمی‌برم.

قبایی‌زاده در خصوص تفاوت مدیریت فدراسیون سالهای گذشته و مدیریت هم اکنون بوکس ایران، گفت: مدیریت فدراسیون گذشته هم تمام زحمات خودش را کشید آنها نیز افتخار کسب کردند، سهیمه بازیهای المپیک گرفتند، بوکس زنده بود و آنها نیز کار می‌کردند. کار فدراسیون سالهای گذشته را هم می‌پسندم و مثبت عمل کردند. نه اینکه آنها ضعیف بودند و ما کار شاقی انجام داده ایم. اتفاق خاصی نیفتاده و ما ادامه کار آنها را پیش می‌بریم.

وی با اشاره به تفاوت عملکرد فدراسیون فعلی با گذشته افزود: تنها تفاوت ما با گذشته تلاش برای نزدیک شدن است. ما اتحاد، همدلی و صمیمیت بین ورزشکاران برقرار کردیم و تا آنجایی که از دست‌مان برآمده حقوق مربیان و ملی پوشان را پرداخت می‌نماییم. خواسته‌های اندک و ناچیز آنها را برآورده کرده ایم و احترام متقابل بین مسئولان فدراسیون، کارد فنی و ملی پوشان در تمام رده های وجود داشته و همین امر باعث می شود که دوستی و همدلی بوجود بیاید و در مسابقات بتوانیم بوکسورها را از نظر روحی و روانی حمایت کنیم.

سرپرست دبیر فدراسیون بوکس در خصوص اینکه برخی از ملی‌پوشان حقوق خود را دریافت نکرده‌اند، بیان کرد: همه حقوق‌ها ملی‌پوشان و مربیان را پرداخت کردیم و فقط حقوق اسفندماه را ندادیم. هر کسی حقوق نگرفته اگر شهامت دارد، می تواند علیه فدراسیون مصاحبه کند. از اینکه فردی با مصاحبه فدراسیون را تهدید کند، بدم می آید. با این وضعیت اقتصادی و بودجه‌ای که از وزارت ورزش می‌گیریم تا آنجایی که توانسته‌ایم، حقوق ها را پرداخت کردیم و فقط با حقوق فروردین ماه، دوماه است حقوق ندادیم. سال گذشته با توجه به مشکلات اعتبارات وزارت، طبق تفاهم نامه با وزارت ورزش و جوانان هنوز نتوانستیم تمام بودجه فدراسیون را بگیریم.

قبایی زاده با اشاره به نقش هیات ها و استانها در پیشرفت بوکس گفت: آرزوی موفقیت برای تمام جامعه بوکس دارم، ان‌شاالله از شر ویروس کرونا هم خلاص شویم و کارها روی غلطتک بیفتد. امیدوارم با اضافه کردن سهیمه المپیک ۲۰۲۱ توکیو، مدال بگیرم و کمک کنیم دل مردم، جامعه بوکس و پیشکسوتان را شاد شود. جامعه بوکس بدون هیچ چشم‌داشتی برای موفقیت و سربلندی بوکس ایران کار می‌کنند. همه فقط فدراسیون را می‌بینند، ۳۱ هیأت استان و ۴۰۰ هیأت شهرستان داریم و آنها بوکس ایران را اداره می‌کنند. مدیون‌شان هستیم و اگر آنها نباشند، ما چکاره‌ایم و هیچ کاری نمی‌توانیم انجام دهیم چون زحمت اصلی را آنان می‌کشند. مربیان و بوکسورها مال استان‌ها و شهرستان هستند و فقط پز می‌دهیم، در صورتی که صاحبان اصلی این افتخار هیأت‌های استانی و شهرستانی کشور هستند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • علیرضا خندابی

      سلام
      سرپرست محترم و جدید دبیر ی فدراسیون بوکس
      حرف ها همیشه قشنگ و زیباست
      تا چه حد با عملکرد و کارنامه فدراسیون مطابقت داشته باشد،خیلی مهم است
      بگذریم
      محافظه کاری و تعریف از همه
      و پوشاندن معایب دوستان قبلی
      خیلی کار سختی نیست

      صندلی دبیری بوکس نسبت به ورزشهای دیگر ،پرمدعا کشورمان ،زیاد آش دهن سوزی نیست ،که بخواهید ،پنهان کاری و محافظه کارانه عمل کنید

      بگذریم موفق باشید!!

    • علیرضا خندابی

      کار بزرگ انسان و مدیران بزرگ میخواهد
      مدیران ترسو و نون به نرخ روز خور نمیتوانند ،شجاعانه و مقتدرانه عمل کنند
      صحبت های تکراری و دیکته شده و در داخل چارچوب فدراسیون ،کاری را به پیش نمیگیرد
      موفق باشید

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج