جاباما
۹۸۴۴۳۳
۱ نظر
۵۰۱۶
۱ نظر
۵۰۱۶
پ

نگاهی به پژو ۲۰۰۸ جدید؛ سریع، خشن و کم‌مصرف

حالا و در سال ۲۰۲۰ کمپانی شیرنشان فرانسوی مدل جدید پژو ۲۰۰۸ را به میدان رقابت با حریفان جورواجور فرستاده و موارد جدیدی به این شاسی بلند کوچک خود افزوده است؛ در زیر بدنه از یک پلتفرم تازه موسوم به CMP استفاده شده که امکان بهره‌گیری از پیشرانه‌های بنزینی، گازوئیلی و برقی را به صورت توامان فراهم آورده است.

وب‌سایت فرارو: هم‌اکنون بازار‌های جهانی سرشار از خودرو‌های کراس اوور جمع‌وجور هستند و مشتریان می‌توانند از میان برند‌های گوناگون محصول مورد نظر خود را انتخاب کنند؛ کمپانی پژو یکی از اولین شرکت‌هایی بود که وارد این عرصه شد و محصول پژو ۲۰۰۸ را بر پایه پلتفرم PF ۱ در سال ۲۰۱۳ روانه بازار کشور‌های مختلف کرد.

نگاهی به پژو ۲۰۰۸ جدید؛ سریع، خشن و کم‌مصرف

حالا و در سال ۲۰۲۰ کمپانی شیرنشان فرانسوی مدل جدید پژو ۲۰۰۸ را به میدان رقابت با حریفان جورواجور فرستاده و موارد جدیدی به این شاسی بلند کوچک خود افزوده است؛ در زیر بدنه از یک پلتفرم تازه موسوم به CMP استفاده شده که امکان بهره‌گیری از پیشرانه‌های بنزینی، گازوئیلی و برقی را به صورت توامان فراهم آورده است.

بدین ترتیب پژو دیگر نیازی ندارد برای تولید محصولات برقی به سراغ شاسی‌هایی با فناوری جدید برود؛ این در حالی است که بسیاری از رقبا صرفا به پیشرانه‌های بنزینی و احتراقی اکتفا کرده‌اند. پژو ۲۰۰۸ مدل ۲۰۲۰ از ظاهری بسیار متمایز و گیرا برخوردار شده و کمتر محصولی در کلاس شاسی‌بلند‌های کوچک از این جهت به پای آن می‌رسد. در ادامه مطلب به بررسی جنبه‌های مختلف پژو ۲۰۰۸ مدل۲۰۲۰ خواهیم پرداخت.

نگاهی به پژو ۲۰۰۸ جدید؛ سریع، خشن و کم‌مصرف

طراحی بیرونی و داخلی پژو ۲۰۰۸ مدل ۲۰۲۰

بدنه پژو ۲۰۰۸ جدید بسیار متمایز و جذاب‌تر از گذشته به نظر می‌رسد. تلفیق اشکال هندسی چندضلعی با برخی خطوط نسبتا نرم‌تر، حالتی گیرا، دل‌چسب و اسپرت را برای ظاهر این بچه شیر متولد سرزمین خروس‌ها رقم زده است. در قسمت جلو شاهد طراحی جالب توجه قسمت داخلی جلوپنجره هستید که با نوار‌های کرومی کوچک و لوگو پژو به خوبی تزیین شده است. حالت سه‌گانه لامپ‌های دیلایت درون کاسه چراغ‌ها به همراه نوار‌های LED بلندتر در جوانب سپر که شبیه به دندان نیش حیوانات وحشی به نظر می‌رسند، در نوع خود تهاجمی و ستیزه‌جویانه جلوه می‌کند.

همچنین طرح سه بعدی سپر به همراه حجم پردازی‌های منطقی روی درپوش موتور و قسمت کناری بدنه نیز حالتی عضلانی و جوان‌پسند را برای شمایل بیرونی پژو ۲۰۰۸ به دنبال داشته‌اند که می‌تواند مشتریان جدیدی از قشر کم سن و سال‌تر و اسپرت‌پسند را به سوی این کراس اوور خانوادگی شهری بکشاند.

نگاهی به پژو ۲۰۰۸ جدید؛ سریع، خشن و کم‌مصرف

در نمای عقب نیز گرافیک داخلی سه گانه چراغ‌ها که با یک نوار پهن مشکی‌رنگ روی درب صندوق به هم پیوند خورده‌اند، از هماهنگی مناسبی با انواع جلو بهره برده و نمایی نسبتا ساده و در عین حال خوشایند به این زاویه از خودرو بخشیده‌اند.

به طور کل طراحی بدنه پژو ۲۰۰۸ مدل ۲۰۲۰ به عنوان یک خودرو شاسی بلند ریزنقش شهری به گونه‌ای صورت پذیرفته که نه‌تن‌ها خانواده‌ها از تملک چنین اتومبیلی رضایت داشته باشند، بلکه به دلیل بکارگیری هنرمندانه اشکال هندسی زاویه‌دار و جانمایی باظرافت آنها، افراد جوان‌تر نیز جذب ظاهر اسپرت و در عین حال صمیمی پژو ۲۰۰۸ خواهند شد.

پس از پاگذاشتن به درون کابین پژو ۲۰۰۸ مدل ۲۰۲۰ اولین نکته‌ای که توجه شما را به خود جلب خواهد کرد، طراحی متفاوت داشبورد و غربیلک فرمان این خودرو موسوم به آی-کاکپیت خواهد بود. طراحی داشبورد به تبعیت از فرم بدنه سرشار از خطوط زاویه‌دار و اشکال هندسی چندضلعی است که حالتی آینده‌نگرانه و نسبتا فانتزی را به بیننده انتقال می‌دهد.

پنل کیلومترشمار نیز در ارتفاعی بالاتر قرار گرفته تا راننده بتواند بدون نیاز به انحراف زیاد چشمان خود از روی جاده، به اطلاعات مورد نظر دسترسی داشته باشد؛ ناگفته نماند که نمایش سه بعدی اطلاعات در این پنل بسیار منحصر به فرد و هیجان‌انگیز جلوه می‌کند.

گذشته از شمایل متفاوت داشبورد، غربیلک فرمان دوشاخه پژو ۲۰۰۸ نیز جذاب، خوش‌دست و جوان‌پسند جلوه می‌کند. به دست گرفتن این فرمان که قسمت بالا و پایین آن از حالت کمانی خارج شده و به صورت تقریبا صاف درآمده است حس خوشایندی را در دل راننده رقم خواهد زد. البته با وجود همه تعریف و تمجید‌ها شاید برخی افراد این سبک طراحی داخلی که شبیه به سفینه‌های فضاپیما به نظر می‌رسد را نپسندند و نمونه‌های معمولی‌تر را ترجیح دهند.

نگاهی به پژو ۲۰۰۸ جدید؛ سریع، خشن و کم‌مصرف

کیفیت متریال در این رنج قیمت بسیار مناسب بوده و شاید تنها مزدا سی ایکس ۳۰ هم‌تراز آن قرار بگیرد. گنجایش کابین نیز نسبتا وسیع است و فضای پای سرنشینان عقب در حد معقول ارزیابی می‌شود. ظرفیت ۴۳۴ صندوق بار هم بالاتر از متوسط کلاس خودرو‌های شاسی بلند جمع‌وجور شهری برآورد می‌گردد.

از سوی دیگر اگر بخواهیم به جنبه‌های منفی کابین نیز اشاره کنیم، می‌توان از عملکرد نه‌چندان رضایت‌بخش سیستم اطلاعات سرگرمی نام برد؛ گرافیک این سیستم چندان بد نیست، اما وجود منو‌های فراوان، سامانه رهیاب سردرگم کننده و دشوار شدن کار‌هایی نظیر تغییر دما از جمله انتقادات وارده بر این سیستم به شمار می‌روند. همچنین کابین پژو ۲۰۰۸ در حین حرکت به اندازه سیتروئن C ۳ ایرکراس راحت نیست و عملکرد فورد پوما نیز در این زمینه مهیج‌تر به نظر می‌رسد. با این حال می‌توان گفت که پژو ۲۰۰۸ مدل ۲۰۲۰ تعادل مناسبی میان این دو مورد پدید آورده است.

پیشرانه و توان فنی پژو ۲۰۰۸ مدل ۲۰۲۰

طبق گفته‌های شرکت پژو پیشرانه معروف و پرکاربرد ۱.۲ لیتری بنزینی توربوشارژ این کمپانی موسوم به TURBO-TECH ۱۳۰ بیش از سایر قوای محرکه گازوئیلی و برقی در پژو ۲۰۰۸ جدید به خدمت گرفته خواهد شد؛ این پیشرانه ۴ سیلندر ۱۲۸ اسب بخار قدرت خواهد داشت.

همچنین دو پیشرانه بنزینی ۱.۲ لیتری دیگر با قوای ۹۹ و ۱۵۳ اسب بخار نیز در دسترس مشتریان این خودرو قرار داده شده است. علاوه بر موتور‌های بنزینی، یک پیشرانه دیزل ۱.۵ لیتری با توان خروجی ۱۰۱ اسب بخار و نیز سامانه محرک برقی با توان ۱۳۶ اسب بخار قدرت، ۲۶۰ نیوتن متر گشتاور، برد ۳۰۹ کیلومتر و ظرفیت باتری ۵۰ کیلووات برای مدل e-۲۰۰۸ در نظر گرفته شده است.

نگاهی به پژو ۲۰۰۸ جدید؛ سریع، خشن و کم‌مصرف

بنابر اطلاعات منتشر شده شتاب ۰ تا ۱۰۰ مدل ۱۲۹ اسب بخاری معادل ۹ ثانیه بوده و مصرف سوخت آن نیز به رقم ۶.۵ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر می‌رسد. همچنین جعبه‌دنده‌های شش سرعته دستی و هشت سرعته اتوماتیک وظیفه انتقال نیروی پیشرانه به سوی چرخ‌ها را بر عهده دارند؛ در مدل برقی نیز یک گیربکس تک سرعته بدین منظور مورد بهره‌برداری قرار گرفته است.

حین سواری با مدل ۱۲۹ اسب بخاری شاهد عملکرد چالاک، سرزنده و بانشاط این خودرو بودیم؛ تعویض دنده‌ها در نمونه دستی به گونه‌ای نرم صورت می‌پذیرد، اما باید بگوییم که چندان خوشایند و مطلوب نیست؛ با این وجود در نمونه اتوماتیک دنده‌ها با نرمی و دقت نسبتا بالا تعویض می‌شوند. همچنین نوع تعامل سیستم تعلیق با ناهمواری‌های سطح جاده و نیز سطح پایداری خودرو تقریبا رضایت‌بخش خواهند بود.

تجهیزات رفاهی ایمنی پژو ۲۰۰۸ مدل ۲۰۲۰

پژو ۲۰۰۸ جدید در قالب چهار تیپ روانه بازار شده است؛ مدل پایه اکتیو دارای رینگ‌های ۱۶ اینچی، صفحه نمایش ۷ اینچی، تهویه مطبوع، دیلایت LED و حسگر پارک عقب به صورت استاندارد خواهد بود. مدل ALLURE دارای رینگ‌های ۱۷ اینچی، تهویه مطبوع اتوماتیک، حسگر‌های پارک جلو و عقب و میله‌های باربند مشکی است؛ سامانه رهیاب آن نیز با پرداخت ۶۵۰ پوند قابل ارتقا به نوع ماهواره‌ایست. همچنین در نسخه GT لاین شاهد رینگ‌های ۱۸ اینچی، دوربین عقب، رهیاب و صندلی‌های گرم شونده هستیم.

مدل GT نیز به عنوان نسخه فول آپشن، علاوه بر تجهیزات استاندارد نسخه‌های قبلی، دربردارنده بسیاری از تکنولوژی‌های امنیتی مدرن و سقف پانورامیک خواهد بود. قیمت مدل پایه پژو ۲۰۰۸ جدید از ۲۰ هزار و ۱۵۰ پوند شروع شده و به ۳۱ هزار و ۵۷۵ پوند در نسخه GT با موتور ۱۵۰ اسب بخاری و جعبه دنده ۸ سرعته اتوماتیک ختم می‌شود.

نگاهی به پژو ۲۰۰۸ جدید؛ سریع، خشن و کم‌مصرف

جمع‌بندی

در پایان باید بگوییم که پژو ۲۰۰۸ جدید از مزایای زیادی بهره می‌برد، تجربه رانندگی با آن بسیار لذت‌بخش بوده و حس خوبی از این جهت به راننده منتقل می‌کند؛ طراحی کابین و کیفیت ساخت آن نیز در میان رقبا برتر است. با این حال بهای آن در قیاس با رنو‌کپچر که از مزایایی تقریبا مشابه ۲۰۰۸ برخوردار شده، به میزان نه چندان کمی گران‌تر است. باید بدانید قیمت کپچر از ۱۷ هزار و ۵۹۵ پوند شروع می‌شود و از آنجا که رنو کپچر مهم‌ترین رقیب پژو ۲۰۰۸ به شمار می‌رود، بنابراین می‌توان این مورد را یک نمره منفی در کارنامه پژو قلمداد کرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      چینی هاراخبری بگو!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج