۹۸۴۷۱۵
۵۰۰۸
۵۰۰۸
پ

بهداد سلیمی: تاماش آیان در حق من ناعدالتی کرد

قهرمان سابق وزنه برداری جهان و المپیک گفت: تعویق یک ساله المپیک را می توان به فال نیک گرفت زیرا ورزشکاران مصدومی داشتیم که اکنون فرصت بیشتری برای آماده شدن دارند و می‌توانند ما را به مدال المپیک برسانند.

خبرگزاری ایسنا: قهرمان سابق وزنه برداری جهان و المپیک گفت: تعویق یک ساله المپیک را می توان به فال نیک گرفت زیرا ورزشکاران مصدومی داشتیم که اکنون فرصت بیشتری برای آماده شدن دارند و می‌توانند ما را به مدال المپیک برسانند.

بهداد سلیمی در گفت و گویی درباره اینکه تعویق یک ساله المپیک چقدر می‌تواند به ورزشکاران ایرانی کمک کند، بیان کرد: تعویق المپیک اتفاق ناخواسته‌ای بود که برای کل ورزش جهان رخ داد اما به نظرم این تصمیم منطقی بود چرا که سلامتی ورزشکاران در اولویت قرار دارد. از طرفی ورزشکاران مصدومی چون حسن یزدانی، سهراب مرادی، حمیده عباسعلی و علیرضا کریمی را داریم که این تعویق المپیک کمک می کند آنها ریکاوری کنند و آماده شوند و در نهایت می‌توانند ما را به چهار مدال المپیک برسانند.

بهداد سلیمی: تاماش آیان در حق من ناعدالتی کرد

او ادامه داد: برخی ورزشکاران هم فشار زیاد مسابقات را تحمل می کردند مانند کیانوش رستمی که الان می توانند با خیال راحت تر تمرین کنند و دنبال کسب سهمیه المپیک و یا کسب مدال باشند. بنابراین فکر می کنم تعویق المپیک برای ورزش ایران اتفاق خوبی باشد و می توان آن را به فال نیک گرفت. مثلا اگر این اتفاق برای من در المپیک ریو می‌افتاد، قطعا شرایط متفاوت می شد و من فرصت بیشتری برای انجام ریکاوری و تمرین می‌داشتم و ۱۰۰درصد تاثیر زیادی روی نتیجه ام می گذاشت.

*با تعویق المپیک امیدواری به کاروان هم بیشتر شد

سلیمی در پاسخ به این پرسش که نگرانی هایی بابت نتیجه گرفتن در المپیک توکیو وجود داشت و الان با تعویق المپیک می توان امیدوار بود که سال آینده کاروان بهتر عمل کند، گفت: با توجه به مصدومیت های زیادی که برای ورزشکاران ما به وجود آمده بود، نا امیدی از کاروان در بدنه ورزش وجود داشت اما اکنون با این فرصت پیش آمده امیدواری بیشتر شده است.

* آیان یک مدال با ارزش را از من گرفت

سلیمی درپاسخ به این پرسش که سالهای آخر دوران قهرمانی اش همراه با خاطره خوب از تاماش آیان نبود و اکنون چه نظری نسبت به رفتن او از ریاست فدراسیون جهانی دارد، تصریح کرد: تاماش آیان اتفاقات بدی را در زندگی ورزشی من رقم زد و یک مدال با ارزش را از من گرفت. اما مثل من خیلی های دیگر بودند که به ناحق مدال هایشان از آنها گرفته شد. فکر می کنم هر کسی اتفاق بدی را رقم می زند باید تقاص بدهد و این ماجرایی که برای تاماش آیان پیش آمد و از فدراسیون جهانی رفت، تقاص نا عدالتی هایی است که در حق برخی از ورزشکاران از جمله خود من کرد.

او ادامه داد: البته آیان چهره قدیمی وزنه برداری جهان است و زحمات زیادی هم کشید. با وجود اتفاقاتی که برای من افتاد اما دوست نداشتم به این شکل از وزنه برداری برود. اکنون هم برای او آرزوی سلامتی و طول عمر دارم.

*سال ۹۸ برای چهره های شاخص وزنه برداری خوب نبود

قهرمان وزنه برداری المپیک لندن در مورد اینکه فکر می کند سال ۹۸ برای کدام وزنه بردار ملی پوش سال خوبی نبود، گفت: فکر می کنم برای چهره های شاخصی مانند سعید علی حسینی، سهراب مرادی و کیانوش رستمی سال خوبی نبود. البته برخی از وزنه برداران هم در سال ۹۸ توانستند در مسابقات جهانی مدال بگیرند و نام خودشان را مطرح کنند مانند رضا دهدار، علی میری و حافظ قشقایی.

*مشکلات ورزشکاران را می شناسم و علاقمندم کمکشان کنم

مشاور رییس کمیته ملی المپیک در امور المپین ها در پاسخ به این پرسش که فکر می کند چقدر توانسته به اهداف و برنامه هایی که داشته برسد، تاکید کرد: باتوجه به اینکه از جنس ورزش هستم و از مشکلات و مسائل ورزشکاران آگاهی دارم، بیشتر علاقه مند هستم که مشکلاتشان را برطرف کنم. البته در این مدتی که در کمیته ملی المپیک فعالیت دارم سه ماه به دلیل گذراندن کلاس مربیگری در ایران نبودم و نزدیک به دو ماه هست که درگیر بیماری کرونا هستیم بنابراین نتوانستیم برخی از برنامه هایی که داشتیم را انجام دهیم. امیدوارم با توجه به برنامه ریزی هایی که با هماهنگی آقای صالحی امیری انجام دادیم، در سال ۹۹ به اهدافمان برسیم.

*شاگردانی دارم که به آنها وزنه برداری را آموزش می دهم

قهرمان سابق جهان و المپیک در باره ی اینکه سه ماه در کلاس های مربیگری شرکت کرد و به روز ترین آموزش ها را دید اما اکنون این آموزش ها دارد یک گوشه خاک می خورد، تصریح کرد: من الان شاگردان خودم را دارم که اکثرا در رده های نوجوانان و جوانان هستند و تلاش می کنم به سهم خودم به وزنه برداری کمک کنم. علاقه مند به کار کردن هستم و امیدوارم با کمک خدا و تلاش بیشتر، وزنه‌برداران خوبی را آموزش بدهم.

*شاید کراس فیت باعث خیر و برکت برای وزنه برداری شود

او در پاسخ به این پرسش که چرا بیشتر ملی پوشان سابق وزنه برداری به سمت آموزش کراس فیت متمایل شده اند تا وزنه برداری، تصریح کرد: به نظرم اتفاق خوبی است و شاید ظهور کراس فیت بتواند باعث رونق و خیر و برکت برای وزنه برداری شود. واقعیت این است وزنه برداری آنقدر دیگر برای نوجوانان و جوانان جذابیت ندارد بنابراین کراس فیت از دو جهت می تواند خوب باشد اول اینکه ملی پوشان سابق ما فعال می شوند و منبع درآمدی برایشان است و خانه نشین نمی شوند دوم اینکه کراس فیت می‌تواند پایگاهی برای استعدادیابی وزنه برداری باشد؛ یعنی نفراتی که استعداد دارند را تشویق کنیم به سمت وزنه برداری بروند.

سلیمی افزود: از طرفی این رشته ورزشی در جهان مورد توجه قرار گرفته است و برعکس وزنه برداری که باعث بزرگ شدن شکم می شود (با خنده ) کراس فیت اندام را متناسب می کند و همین مسئله برای جوان ها جذابیت خاصی دارد.

*امیدوارم سهراب به روزهای اوج خودش برگردد

او در مورد اینکه با این فرصت به وجود آمده می توان امیدوار بود که سهراب مرادی سهمیه بگیرد و سپس در المپیک مدال آور باشد، تصریح کرد: دسته ۹۶ کیلوگرم، وزن شلوغی است و مدال گرفتن در آن نیز سخت است اما امیدوارم سهراب مرادی با ریکاوری و انجام تمرینات، بتواند دوباره به روزهای اوج خود برگردد.

سلیمی در پاسخ به این پرسش که با شیوع ویروس کرونا در خانه مانده بود یا خیر، گفت: بله من و خانواده ام به مدت دو ماه کامل در خانه قرنطینه بودیم اما کارهای عقب افتاده در کمیته ملی المپیک زیاد داشتم و دیگر باید به سر کار بر می گشتم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج