adexo3
۹۸۵۲۴۴
۱۱ نظر
۵۰۱۰
۱۱ نظر
۵۰۱۰
پ

کیهان: راه‌اندازی شبکه قرآن کارِ سکولارهاست!

سعید مستغاثی، رئیس پیشین انجمن نویسندگان و منتقدان سینما درباره مسئله نفوذ فرهنگی در رسانه‌ها اظهار داشت: نفوذ فرهنگی به هجوم فرهنگی ۲۰۰ ساله به کشور ما برمی‌گردد که از سوی مراکز غربی از اوایل دوران قاجار شروع شد و با حضور فراماسون‌ها در دانشگاه‌ها و مدارس جدید و روزنامه‌ها و تئاتر و ادبیات و بعد سینما و تلویزیون در نیم قرن اخیر، عمق بیشتری یافت و گسترده‌تر شد.

روزنامه کیهان: سعید مستغاثی، رئیس پیشین انجمن نویسندگان و منتقدان سینما درباره مسئله نفوذ فرهنگی در رسانه‌ها اظهار داشت: نفوذ فرهنگی به هجوم فرهنگی ۲۰۰ ساله به کشور ما برمی‌گردد که از سوی مراکز غربی از اوایل دوران قاجار شروع شد و با حضور فراماسون‌ها در دانشگاه‌ها و مدارس جدید و روزنامه‌ها و تئاتر و ادبیات و بعد سینما و تلویزیون در نیم قرن اخیر، عمق بیشتری یافت و گسترده‌تر شد.

برای مثال، پخش برنامه‌های تلویزیون در ایران توسط یک شخص بهائی به نام حبیب ثابت که در تشکیلات بهاییت مقام مهمی ‌داشت، ایجاد شد و به گفته خودش چنانکه در اسناد ساواک آمده برای جامه عمل پوشاندن به اهداف بهائیت این کار را انجام داد. به همین ‌ترتیب جریان نفوذ فکری در جامعه ایران گسترش یافت و با اینکه در زمان انقلاب سیستم سیاسی دگرگون شد اما آن جریان فکری نفوذی آمیخته به سکولاریسم با هدف اسلام‌زدایی باقی ماند.

وی تصریح کرد: یکی از نمودهای این تفکر، جدا کردن مباحث معارفی و قرآنی رسانه ملی است که مثلا یک شبکه را به قرآن و یک گروه را به معارف اسلامی اختصاص می‌دهند و می‌گویند هرکس کار قرآنی یا معارفی دارد، به آن شبکه یا گروه برود. چون مثلا در گروه فیلم و سریال یا مسابقه و سرگرمی‌ جای قرآن و معارف نیست بلکه محل سرگرمی‌ و هنر است. این یعنی سکولاریسم محض.

این مستندساز ادامه داد: در همین حال انواع نفوذهای فرهنگی از طریق ماهواره، اینترنت و فضای مجازی نیز به‌وجود می‌آیند و بر ذهن برنامه‌سازان و سریال‌سازان اثر می‌گذارند. یعنی متأسفانه اغلب سریال‌سازهای ما تحت تأثیر شبکه‌های ماهواره‌ای و فضای قبل از انقلاب قرار دارند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      این روزنامه کیهان عجب احمقیه.

      پاسخ ها

      • @

        نوشته قابل تاملی بود. بنظر منم همینطوره

    • بدون نام

      تحلیل خوبی بود

    • بدون نام

      هیچ وقت از موتوری جنس نخرین

    • بدون نام

      صحیح است

    • بدون نام

      والا ما هر شبکه تلویزیون رو میزنیم یک روحانی در حال صحبت کردنه...فکر کنم کیهان دوست داره مسابقات و اخبار رو هم روحانیون اجرا کنن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        آفرین خخخخ 11:14

    • بدون نام

      فیلم مارمولک رو دیدی هر کانالی میزد یک آخوند توش داشت حرف میزد؟ این کیهان همینو می خواد ، ولی گویا همین الان هم همینطور هست می گی نه ظهر کانالای تلویزیون رو اینور اونور کن ببین !

    • ناصر حاجی

      دقیقا نظر جالب و حقی بود

    • ناصرحاجی

      دین نیامده که جدا نظر بره دین باید در تمام امور جاری بشه وف هنگ سازی کنه نه فقط تلاوت و قراعت وتفسیر جدا از بقیه امور بشه مثلا در اول هر کاری اولش فقط بگیم بسم الله وبعد حرفهای ضد بسم الا بزنیم واخرش هم صدق الله بگیم و بعدش ضد رفتار قرانی رفتار کنیم

    • بدون نام

      اتفاقا وقتی قرار بود شبکه قرآن راه بیفته، روزنامه جوان به همچین چیزی اشاره کرده بود

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج