۹۸۵۳۱۸
۵ نظر
۵۰۰۰
۵ نظر
۵۰۰۰
پ

پیروز قربانی: به خاطر عقایدم فحش می‌خورم

چرا باید وقت باشگاه را بگیرم. همه می دانیم مشکلات اصلی باشگاه که عمده‌شان مسائل است و مشکلات مربوط به پول قراردادها و شکایت بازیکنان باید حل شود

ورزش سه: باشگاه استقلال که احمد سعادتمند را به عنوان مدیرعامل جدید خود می بیند، در این روزها که فوتبال که به دلیل ویروس کرونا تعطیل شده، یکی از خبرساز ترین باشگاه های ایران بوده و جلسات مدیرعامل جدید آبی ها از روزهای ابتدایی سال شروع شده و همچنان ادامه دارد و این ها همه در شرایطی است که فرشید اسماعیلی و محمد دانشگر اخیرا در مصاحبه هایی به انتقاد از شرایط تیم و جلساتی پرداخته اند که سعادتمند به چهره های مختلف نزدیک به باشگاه استقلال برگزار می کند.

آخرین حاشیه آبی های پایتخت نشین نیز مصاحبه مهدی فنونی زاده پیشکسوت باشگاه استقلال در واکنش به حرف ها و گلایه های فرشید اسماعیلی بوده که هم در این رابطه و هم سایر موضوعات مرتبط با باشگاه استقلال و مدیریت فوتبال در ایران با پیروز قربانی هم صحبت شدیم.

قربانی در این مصاحبه حرف های جالب توجهی در رابطه با دلایل ناکامی فوتبال در استقلال و به طور کلی ایران عنوان کرده و نظری متفاوت با بسیاری از پیشکسوتان باشگاه استقلال در رابطه با مهندسی لیگ به سود پرسپولیس دارد.

حرف های او را در ادامه بخوانید.

• نظر شما در مورد مدیریت جدید استقلال و شعارهایی که برای بهبود شرایط تیم داده چیست؟

خب ببینید فعلا اتفاق خاصی نیفتاده و فقط و عده و عید بوده است. امیدارم لیگ که شروع بشود، به این وعده ها هم شود ولی تا حالا که ما چیز جدیدی ندیده ایم.

• آقای سعادتمند در مدت کوتاهی که به عنوان مدیر باشگاه استقلال معرفی شده اند، جلسات متعددی با افراد نزدیک به باشگاه برگزار کرده اند. شما این اتفاقات را چطور ارزیابی می کنید؟

والا من هم شنیدم و باید ببینیم هدف ایشان چیست. باید ببینیم این جلسات در راستای حل مشکلات استقلال است و آیا مشکلاتی که وجود دارد، حل می شود یا خیر. الان مشکل عمده استقلال فقط پول است و جلسه گذاشتن با اقشار مختلف کمکی نمی کند؛ الان مشکل اصلی پول است،، اینکه قرارداد بازیکنان چقدر است؛ شکایت ها در چه وضعیتی قرار دارند و مسائلی از این دست. استقلال به یک سری رسیدگی ها نیاز دارد که باید بررسی شود. به نظرم با توجه به اینکه استقلال شرایط بغرنجی دارد، مدیریت باید تمرکزش را روی مسائلی که اولویت بیشتری دارند، بگذارد. جلسه گذاشتن را که همه می توانند بگذارند. حالا باید ببینیم هدف چیست.

• اخیرا فرشید اسماعیلی از شرایط باشگاه و جلساتی که مدیریت برگزار می کند، گلایه کرده و گفته بهتر است آقای سعادتمند به مسائل مهم ترین بپردازد. صحبت هایی که البته با واکنش مهدی فنونی زاده پیشکسوت باشگاه روبرو شده و او صحبت های تندی علیه اسماعلیی مطرح کرده است. شما به عنوان یکی از پیشکسوتان استقلال در دوران موفقیت های باشگاه، چه نظری در رابطه با این مشاجره درون خانوادگی دارید؟

من راجع به ریز قضایا در جریان نیستم ولی به هر حال تمام بازیکنانی که اکنون در تیم هستند، برای تیم زحمت می کشند. من به آقای فنونی زاده احترام می گذارم و اگر استقلال الان جایگاهی دارد به خاطر زحمتی است که پیشکسوتان باشگاه برای این تیم کشیده اند و مدیون پیشکوستان هستیم. از طرفی اما همه ماها یک دوره ای در تیم بوده ایم و در زندگی همه ما، استقلال تاثیر گذار بوده است. البته بازیکنان فعلی هم زحمت می کشند و نمی توان این دوره یا دوره قبلی را مقایسه کرد. به هر حال فرشید اسماعیلی و بازیکنان تیم مشکلات تیم را بیشتر و از نزدیک می بینند. من به همه پیشکسوتان احترام می گذارم ولی باز هم می گویم که باید مدیریت استقلال تمرکزش را روی کارها و اولویت های اصلی باشگاه بگذارد.

*از شما برای حضور در جلسات دعوت نشده است؟

یک صحبتی شد ولی نرفتم. باید ببینم هدف از این جلسات چیست تا قبول کنم. اگر من نتوانم کاری برای استقلال انجام بدهم، چرا باید وقت باشگاه را بگیرم. همه می دانیم مشکلات اصلی باشگاه که عمده‌شان مسائل است و مشکلات مربوط به پول قراردادها و شکایت بازیکنان باید حل شود. البته این خیلی خوب است که می گویند همه اتحاد داشته باشیم خوب است ولی استقلال الان مشکلات بزرگی دارد امیدوارم از این تعطیلات به بهترین شکل برای حل این مشکلات استفاده شود.

*آقای سعادتمند از زمانی که به عنوان مدیرعامل جدید استقلال معرفی شده اند، از برگزاری جلسه با اسپانسرهای مختلف حرف می زنند و اینکه به زودی یک حامی مالی قدرتمند با استقلال همکاری اش را آغاز خواهد کرد. در این مورد شما چطور فکر می کنید؟

تا زمانی که حرف ها عملیاتی نشود، نمی توان حرفی زد. احتمالا تمام این کارها را انجام داده اند و امیدوارم اتفاق خوبی برای استقلال بیفتد واز برند استقلال به خوبی استفاده کنیم. باید بدانیم این برند خیلی ارزش دارد و کسانی هم که برای اسپانسری می آیند، باید این را بدانند. به هر حال مشکلاتی وجود دارد. باز می گویم مهم ترین موضوع اولویت بندی مشکلات است و برای کارهای دیگر وقت است. اسپانسر بخشی از مشکلات را حل می کند و وزارت ورزش می داند که این تیم به پول احتیاج و آنها هم باید به تیم پول بدهند. اگر پول به باشگاه تزریق نشود، مشکلاتش حل نخواهد شد.

شاید صدا و سیما گردنش کلفت تر است

در این قسمت مصاحبه پیروز قربانی با انتقاد از نهادها و سازمان های دولتی که در سال های گذشته به روش های مختلف سبب عقب ماندگی دو باشگاه بزرگ پایتخت شده اند، اشاره کرد و افزود: به هر حال وقتی سرپرستی باشگاه را برعهده گرفته اید، باید پول بدهید. حالا نه تنها پول نمی دهند که اجازه درآمدزایی را هم نمی هند. مثلا حق پخش را نمی دهند که در کل دنیا هست ولی ایران نمی دهد. شاید صدا و سیما گردنش کلفت تر است و پول نمی دهد ! شما می‌خواهید در استادیوم آزادی بازی کنید باید پول بدهید. درآمدی هم از تبلیغات محیطی ندارید.

امیدوارم نهادی تصویب شود که مصوبات مجلس را بررسی کند !

مدافع سابق استقلال سپس با انتقاد از نمایندگان مجلس و قانونی که در رابطه با باشگاه های فوتبال وضع کرده اند، ادامه داد: باشگاه های هیچ درآمدزایی ندارند و بعد قانون می گذارید که نهادهای دولتی نمی توانند در فوتبال سرمایه گذاری کنند؟! خیلی دوست دارم بدانم، چطور این قانون را تصویب کرده اند. وقتی هیچ منابع مالی ای در فوتبال نیست، پس چطور باید درآمدزایی کرد؟! موقع انتخابات که می شود، می آیند با بازیکنان استقلال عکس یادگاری می گیرند تا به نفع خودشان استفاده کنند و رای بیاورند؛ ولی بعد به مجلس می روند و این تصمیمات عجیب و غریب را می گیرند. امیدوارم نهادی هم تصویب شود که مصوبات مجلس را بررسی کنند.

باشگاه‌ها از کجا باید پول دربیاورند ؟!

ببینید شما الان تمام باشگاه های ایرانی ورشکسته یا نزدیک به ورشکستگی هستند؛ چون قانونی تصویب کرده اند که دولت نباید به باشگاه ها کمک کند. بعد دولت همین قانون را دور می زند و می آید به روش های مختلف کمک می کند. الان بروید و ببینید؛ فقط ۵ تیم مربوط به شرکت نفت است و چند تیم هم وزارت صنابع دارد. بعد قانون تصویب کردید و دلتان خوش است! اگر اینطور است، پس تعطیلش کنید. باشگاهها از کجا پول بیاورند. احتمالا باید دعا کنیم از آسمان پول ببارد ! این یک دو دو تا چها تای ساده است و بچه من هم این را می فهمد. بعد یک تیم نتیجه نمی گیرد و کارشناسان می آیند به همه چیز ربطش می دهند، جز این موضوع !

ببینید هدف اصلی فوتبال و به طور کلی ورزش، تزریق نشاط به جامعه است. ورزش یک سرمایه گذاری است که در بسیاری از کشورهای دنیا درآمدزایی هم ایجاد کرده است. حالا در ایران کدامیک از این دو مورد ایجاد می شود؛ آیا نشاط وجود دارد؟! آیا درآمدزایی ایجاد می شود؟! ببخشید در ایران گدایی می کنیم و همش استرس داریم. ورزشگاه های ما به محیطی تبدیل شده که همه می خواهند خودشان را خالی کنند. من نمی دانم چرا کسانی که در راس کار هستند، این چیزها را نمی فهمند یا خودشان را به نفهمیدن می زنند.

تنها یک راه برای مدیر استقلال وجود دارد؛ خرج کردن از جیب !

پیشکسوت باشگاه استقلال در ادامه با اشاره به استقلال بیان کرد: استقلال الان تیمی است که مشکلاتی زیادی دارد. آدم های زیادی می آیند و حرف های قشنگی می زنند، ولی دو دو تا چهارتا که می کنیم، می بینیم تنها یک راه برای مدیر باشگاه استقلال وجود دارد و آن هم خرج کردن از جیب است. امیدوارم هر چیزی که انجام می شود، به نفع استقال باشد.

*این روزها صحبت های زیادی در مورد سرنوشت لیگ وجود دارد. دیدگاه شما به این ماجرا چطور است؟

الان نظرات مختلف و زیادی مطرح می شود. یکی می گوید لیگ تعطیل شود، یکی می گوید ادامه پیدا کند و یکی هم می گوید استخاره بگیرید و .. هیچ کدامش نمی شود. مشکل اینجاست که هر کدام از دوستان در تیم های مختلف مصاحبه می کنند، همه به نفع خودشان حرف می زنند. یکی می گوید لیگ را همین الان تعطیل کنید ولی گرفتن این تصمیم انصاف نیست. به نظرم باید کنفدراسیون فوتبال آسیا ورود کند و به صورت فشرده هم که شده باید لیگ با بازی تمام شود. از طرفی چنین جراتی از سوی مسئولان فوتبال ایران وجود ندارد که بیایند و فلان تیم را قهرمان اعلام کنند، مگر اینکه AFC آنها را ملزم کند. در غیر این صورت شجاعتی برای گرفتن تصمیم قاطع وجود دارد که در ایران نداریم.

*اگرچه لیگ معلق مانده ولی هنوز حرف و حدیث های زیادی در مورد حمایت از یک تیم خاص در میان پیشکسوتان باشگاه استقلال و همینطور بازیکنان تیم شنیده می شود. آیا شما با آنها موافق هستید؟

برای پاسخ دادن به این سوال، اول باید یک مطلبی را بگویم. اینستاگرام و و فضای مجازی هم می تواند خوب باشد و هم بد؛ ولی یک سری از این فضا سوء استفاده می کنند. مثلا من می روم می بینم چه کسانی دنبال کننده زیادی دارند و بعد اگر نظرم هم با آنها یکی نباشد، شبیه آنها می شوم. متاسفانه در میان پیشکسوتان های فوتبال هم هستند افرادی که به دنبال فالوور هستند. این موضوع برای خیلی ها شبهه ایجاد کرده است، ولی من اگر نتیجه نمی گیرم، باید ضعف خودم را قبول کنم و به دنبال تقویت خودم باشم. اگر مدام خودم را گول بزنم و همه چیز را مهندسی شده بدانم، هیچ پیشرفتی حاصل نمی شود. این نظری هم که مطرح شده، به دور از واقعیت است. واقعا تعجب می کنم. این اتفاق که مثلا می گویند یک لیگ را مهندسی می کنند تا یک تیم قهرمان شود، امکان رخ دادنش وجود ندارد. اگر بخواهیم منطقی باشیم ولی اگر بخواهیم شعورمان را زیر پا بگذاریم، می توان گفت که لیگ مهندسی می شود. البته شاید هم به خاطر این عقیده ام زیاد فحش بخورم ولی من منطق دارم و شعورم را زیر پا نمی گذارم و این حرف های مربوط به مهندسی شدن لیگ را قبول ندارم.

اگر هاینکس در ایران بود، قرارداد 13 ساله به او می دادند

قربانی در ادامه شرایط بدی که در باشگاه های ایرانی وجود دارد را به انتخابی بودن مدیران باشگاه ها نسبت داد و حرف های پایانی اش را اینطور مطرح کرد: در فوتبال دنیا تیم هایی که قهرمان می شوند، تیم هایی هستند که خوب فوتبال بازی می کنند و تشکیلات درستی دارند. در فوتبال ایران اما تیم های که قهرمان می شوند الزما خوب بازی نمی کنند. در اروپا تیم هایی که قهرمان می شوند، سبک بازی خاص خودشان را دارند. در بایرن مونیخ دیوانه نیستند که هاینکس را بردارند و گوآردیولا را بیاورند. اگر هاینکس در ایران بود، جلوی او قرارداد ۱۳ ساله می گذاشتند ولی باشگاه بایرن و مدیران این تیم دنبال سبک مخصوص به خودشان هستند.

این فوتبال پیشرفت نمی کند ولی سرکار می گذارد

مدافع سابق استقلال در ادامه با اشاره به بخشی از کتاب الکس فرگوسن اضافه کرد: یک روز یکی از هواداران منچسریونایتد بعد از بازی منتظر می ماند و وقتی فرگوسن را می بیند، می گوید من از بازی امروز لذت نبردم، لطفا پول من را پس بدهید.... آیا اصلا همچنین نگرشی (لذت بردن هوادار از فوتبال) وجود دارد؟ ما می آئیم می گوییم هر طور شده برویم، بزنیم زیر توپ، بازیکن حریف را بزنیم و یک هیچ ببریم. با این روش، در فوتبال پیشرفتی نخواهیم داشت ولی با فوتبال سر کار می رویم و الان با این شرایط همه سر کار می رویم. البته الان یک مدت است که سر کار نیستیم ولی دوباره که فوتبال ها شروع شود، همه سرکار می رویم و شما مطلب می نویسید و من به عنوان پیشکسوت بازی ها را می بینیم و همه چیز دوباره مثل قبل دنبال می شود.

در استقلال و پرسپولیس فقط آدم ها را عوض می کنند و سیستمی وجود ندارد !

پیروز قربانی در مورد مدیران استقلال و پرسپولیس و به طور کلی مدیران کشور و سهم آنها در موفقیت یا شکست مجموعه ای که دارند، گفت: در ایران فرق مدیر خوب و بد اصلا مشخص نیست. به عنوان مثال من را به عنوان پیروز قربانی می گذارند مدیر یک بخش یا سیستم و همه چیز در آنجا مشخص است؛ از بودجه تا مسائل دیگر. با این روش که فرق مدیر خوب و بد مشخص نمی شود. چوب هم بگذارند همان کار می کند. تا زمانی که مدیران استقلال و پرسپولیس انتخابی هستند، اتفاق خوبی برای این دو تیم رخ نخواهد داد. ۱۰ سال است می گویند، می خواهیم این دو باشگاه را خصوصی کنیم ولی معلوم نیست چرا نمی شود مدیران این دو باشگاه موفق نمی شوند، چون اینطوری شده که آدم ها مدام در راس کادر مدیریتی این دو باشگاه در رفت و آمد هستند و در واقع اصلا سیستمی وجود ندارد؛ در نتیجه هر مدیری که می آید، فقط به فکر ۵،۶ ماهی خواهد بود که در آنجا حضور دارد. هیچ کس نمی داند آیا ماه بعد هم سر پست خودش خواهد بود یا نه.

من اگر این چیزها را نگویم خیانت کرده ام

قربانی در مورد مدیران گذشته استقلال هم در پایان حرف زد و عنوان کرد: در دوره های قبل یک سری از مدیران آمدند و استقلال را نابود کردند ولی کمی بعد یک پست مهم تر و بهتر به آنها داده می شود. این چرخه معیوب همینطور ادامه دارد. برای تغییر شرایط و بهتر شدن اوضاع، سیستم مدیریت باید عوض شود. تا زمانی که این سیستم مدیریت است، هیچ اتفاق خوبی رخ نمی دهد. من باید این چیزها را بگویم و اگر نگویم خیانت کرده ام. در بقیه جاهای کشور هم همین است. تا حالا شنیده اید مدیری بگوید برنامه ۱۰ ساله دارم؟ نه چون نمی داند خودش هم نمی داند یک ماه دیگر هست یا نه !

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ارتش سرخ

      به این میگن یک کیسه کشه با شعور

    • بدون نام

      به عنوان يه پرسپوليسي هميشه از حرف هاي پيروز قرباني لذت مي برم. واقعا آدم حسابيه

    • ۰۹۳۵

      اگر این پولهای نجومی نباشه مشکل حل میشه

    • حامداستقلالی

      پیروز خان عشقی عشق

      پاسخ ها

      • محمد

        خداروشکر بازم یه استقلالی باشعور پیدا شد که از رو منطق حرف بزنه
        .بقیه ی کیسه کشای عقده ای خو فقط به خاطر خود شیرینی جلو هوادار بچه سالشون میان میگن لیگ مهندسی شده. آخه یه دلیل منطقی بیارید بابت مهندسی لیگ ماقبول کنیم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج