۹۸۶۷۶۹
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

وعده‎‌های مدیران آبی برای پرداخت مطالبات پادو

۵ اسفند ۸۶ و از هفته بیست‌وچهارم رقابت‌های لیگ برتر و در زمینی که به‌خاطر بارش شدید باران پر از آب بود تیم‌های استقلال و فولاد خوزستان در ورزشگاه غدیر اهواز به مصاف هم رفتند.

فرهیختگان: ۵ اسفند ۸۶ و از هفته بیست‌وچهارم رقابت‌های لیگ برتر و در زمینی که به‌خاطر بارش شدید باران پر از آب بود تیم‌های استقلال و فولاد خوزستان در ورزشگاه غدیر اهواز به مصاف هم رفتند. یک روز رویایی برای مامه‌تیام بود که دبل کرد، اما برای دیگر خارجی استقلال یک روز جهنمی رقم خورد. در دقیقه پایانی نیمه‌اول لئوناردو پادووانی بعد از برخورد شدید با آرمین سهرابیان مصدوم و با آمبولانس راهی بیمارستان شد و تحت‌عمل جراحی قرار گرفت چراکه دچار شکستگی جمجمه و مهره گردن و جا‌به‌جایی مهره‌های گردن شده بود. خبر خوب این بود که شایعه قطع نخاع وی تایید نشد، اما میزان مصدومیت به‌حدی بود که تا مدت‌ها ویلچرنشین شد و بالاجبار از دنیای فوتبال هم خداحافظی کرد.

حالا تقریبا دو سال و دو ماه از روزی که زندگی برای پادووانی تیره‌وتار و پرونده فوتبالی‌اش برای همیشه بسته شد، می‌گذرد و از آن روز بازیکن برزیلی استقلال زمین‌گیر شده و دیگر هرگز به زندگی عادی برنگشت. با این حال وعده‌ها و قول‌های عمل‌نشده مسئولان استقلال در این دو سال و دو ماه خیلی بیشتر از مصدومیتی که گریبان این بازیکن را گرفت، دل او را به‌درد آورده است.

کاش بازیکن آژاکس بودم

حدود دو هفته پیش فرشید اسماعیلی، هافبک تیم استقلال با انتشار یک عکس دونفره با پادووانی در اینستاگرام برای این بازیکن ابراز دلتنگی و چند روز بعد در مصاحبه‌ای عنوان کرد: «پادووانی عزیز جان و سلامتی‌اش را برای استقلال از دست داد، اما پولی که حقش است را هم نمی‌دهند. سوال من این است که آیا ما شغل دیگری داریم یا درآمدی داریم که در پرداختن حق‌مان هم کوتاهی می‌کنند؟»

در ادامه پادو نیز خودش دست به‌کار شده و در یک استوری نسبت به بی‌توجهی مسئولان باشگاه و سوءمدیریت‌ها انتقادهایی را مطرح کرد. او عکس‌نوشتی را به این شرح منتشر کرد: «عبدالحق نوری که در جریان رقابت‌های پیش‌فصل سال ۲۰۱۷ دچار ضربه مغزی شده بود بلافاصله به کما رفت و از همان موقع مشخص شد او حتی درصورت خارج شدن از کما نیز دیگر نمی‌تواند فوتبال بازی کند و قطعا دوران حرفه‌ای‌اش به پایان خواهد رسید. اما با این حال باشگاه آژاکس با علم به این موضوع دستمزد سالانه این بازیکن را طبق قرارداد به خانواده‌اش پرداخت کرد و ضمن آن هزینه‌های درمان او در این ۳ سال را هم بر‌عهده گرفت و البته این پایان ماجرا نبود و حالا این باشگاه در پایان قرارداد نوری(که چند ماه دیگر به‌پایان می‌رسد) قرارداد او را به‌طور رسمی فسخ کرد تا مبلغی حدود سه تا پنج میلیون یورو دیگر را نیز به عنوان فسخ قرارداد به او و خانواده‌اش بپردازد... و حالا اگر این سبک از باشگاه‌داری و مدیریت را با آنچه در فوتبال ما وجود دارد مقایسه کنید، خودتان متوجه تفاوت عمده‌ای که در نگرش و دیدگاه‌ها وجود دارد می‌شوید. قطعاً شما هم بعد از خواندن این مطلب مثل ما با حسرت به یاد پادووانی برزیلی خواهید افتاد که در استقلال چگونه مصدوم شد و عمر فوتبالی‌اش به‌پایان رسید. در این شرایط متأسفانه رفتار باشگاه ما(به‌عنوان نماینده‌ای از فوتبال ایران) با او چگونه بود؟ رفتاری که باعث شد تا پادووانی مجبور شود برای گرفتن حق و حقوق قانونی و شرعی خود و قراردادی که با باشگاه داشت به التماس کردن بیفتد آن هم با آن شرایط جسمانی که در زمان بازی کردن برای تیمش به آن دچار شده بود!»

پادو حقش را طلب کرد

پادووانی که حدود ۱۳۰ هزار دلار از استقلال طلبکار است حدود یک ماه پیش نیز در مصاحبه‌ای انتقادهایی را مطرح کرده و از سوی دیگر خواستار پرداخت طلبش از استقلال شد. در آن زمان شایعه شد که وکیل او به باشگاه استقلال اخطار فرستاده و شاید درصورت بی‌اعتنایی باشگاه در روزهای آینده، شکایت رسمی به باشگاه برسد. خود پادو نیز در این خصوص گفت: «از مسئولان استقلال خیلی ناراحتم. رفتار باشگاه استقلال با من ناراحت‌کننده بود و هر روز به این موضوع فکر می‌کنم که چرا باید با من چنین رفتاری صورت بگیرد. انتظار زیادی ندارم. طلبم را می‌خواهم چون آنها می‌دانند من شرایط خوبی ندارم. زمانی که به من نیاز داشتند برای موفقیت تیم تلاش کردم و زمانی که من به آنها نیاز داشتم من را رها کردند. این رفتار اصلا درست نیست. شرایط من مثل قبل است. خیلی وضعیت جسمانی‌ام تغییر نکرده و روند بهبودی‌ام کامل نیست. این واقعیتی است که وجود دارد. از طریق وکیلم پیگیر هستم تا طلبم را بگیرم چون واقعا از رفتاری که با من شد آزرده‌خاطر هستم.»

استقلال دوباره پیگیر شد

طی یکی دو روز اخیر استقلالی‌ها دوباره پیگیر وضعیت این بازیکن برزیلی شدند. در این میان آرمین سهرابیان که مقصر این اتفاق بود، گفت: «با گذشت دو سال هنوز عذاب وجدان دارم، هر روز با پادووانی در تماس هستم و به او گفتم حاضرم هزینه‌های درمانش را بپردازم اما قبول نمی‌کند و می‌گوید باشگاه باید هزینه کند.»

پادووانی در گفت‌وگوی دیگری آب پاکی را روی دست مسئولان باشگاه ریخت و اعلام کرد که هواداران عاشق این تیم که عشق را در دل آنها دیده، همیشه فریب مدیران این باشگاه بزرگ را می‌خورند درحالی‌که مدیران باشگاه لیاقت اداره چنین تیم‌های بزرگی را ندارند.

حالا از باشگاه استقلال خبری تکراری رسیده مبنی‌بر اینکه مدیران می‌خواهند موضوع پادو را پیگیری کنند. علی خلف، مدیر روابط‌عمومی جدید استقلال گفته است یکی از اولویت‌های سعادتمند حل مشکل پادووانی است، اما سوال اینجاست که واقعا این بار قرار است اتفاقی رخ دهد یا مدیر فعلی هم مثل مدیران قبلی فقط وعده داده است؟»

به‌همین بهانه همه وعده مدیران قبلی را مرور کردیم؛ وعده‌هایی مثل پرداخت مطالبات مالی تا اضافه شدن به کادرفنی استقلال آن هم از قول تمامی مسئولان وقت این چند سال باشگاه و حتی مقامات عالی‌رتبه وزارت ورزش!

۷ اسفند ۹۶ کانال باشگاه استقلال

افتخاری: «با تلاش پزشکان بیمارستان آپادانای اهواز عمل جراحی پادووانی با موفقیت انجام شد. خوشبختانه ایشان به هوش آمده و صحبت می‌کند. علائمی از حرکات دست و پا در ایشان دیده شده و باشگاه استقلال در تلاش است با هماهنگی وزارت راه و ترابری و ریاست محترم هواپیمایی ایران ایر، پادووانی را به‌صورت ویژه و تحت‌نظر پزشکان به تهران منتقل و ادامه معالجه زیرنظر پزشکان متخصص در تهران ادامه یابد. به‌خاطر اهمیت موضوع از امروز کلیه جلسات کاری‌ام را لغو و تمام وقتم را صرف امور درمانی و انتقال بازیکن با اخلاق و بی‌حاشیه تیم استقلال می‌کنم.»

۸ خرداد 97، گفت‌وگوی تلویزیونی

افتخاری: «من دیروز به عیادت پادووانی رفتم و شرایطش خیلی بهتر از قبل شده است. او روی پای خودش ایستاد و این نقطه امید است که شرایطش بهبود پیدا کند و ما همه جور امکانات در اختیارش می‌گذاریم.»

۷ مرداد ۹۷ سایت وزارت ورزش

با دستور وزیر ورزش و جوانان، باشگاه استقلال باید حمایت‌های درمانی پادووانی را ادامه داده و مطالبات بازیکن برزیلی را پرداخت کند. سیدمحمدشروین اسبقیان و مازیار ناظمی به عیادت لئوناردو پادووانی در مرکز جامع توانبخشی تهران رفتند. در این دیدار مازیار ناظمی، رئیس مرکز روابط‌عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت ورزش و جوانان گرم‌ترین سلام‌های مسعود سلطانی‌فر را به مدافع مصدوم استقلال رساند و گفت: «باشگاه استقلال باید حمایت‌های درمانی از پادووانی را ادامه دهد و اگر مطالباتی هم دارد انجام دهد.»

سیدمحمدشروین اسبقیان، مدیرکل دفتر امور مشترک فدراسیون‌ها نیز در این ملاقات با پزشک معالج لئاندرو پادووانی صحبت کرد و جویای احوال او شد. پزشک معالج مدافع استقلال، وضعیت عمومی و روند پیشرفت وی را خوب توصیف کرد ولی زمان بهبودی دقیق پادووانی را بسته به عوامل زیادی دانست که اظهارنظر قطعی در این مورد به زمان بیشتری نیاز دارد.

اسبقیان و ناظمی همچنین دقایقی با پادووانی همکلام شدند و از او خواستند به‌عنوان مهمان کشور ایران هرگونه کمی و کاستی را به اطلاع آنها برساند تا ازطریق وزارت ورزش و جوانان و فدراسیون پزشکی ورزشی در روند درمانی این بازیکن تسریع و تسهیل شود.

پادووانی نیز ضمن تشکر از وزیر ورزش و جوانان گفت: «این موضوع باعث بازگشت روحیه به من شد. از اینکه به اینجا آمدید و پیگیر حال من بودید بسیار ممنونم و امیدوارم به‌زودی سلامت خودم را به‌دست بیاورم.»

۱۴ مرداد ۹۷ کانال باشگاه استقلال

فتحی: «پادووانی بازیکن عزیز استقلال است و همه هم‌وغم ما بهبودی هرچه سریع‌تر ایشان است و برای این کار از هیچ کوششی دریغ نخواهیم نکرد. زمانی که عضو هیات‌مدیره بودم، یک بار به ملاقات ایشان رفتم و طی چند روز آینده نیز همراه با دکتر نوروزی دوباره به ملاقات پادو می‌روم. هر نیازی که ایشان داشته باشد را برآورده می‌کنیم تا هیچ دغدغه‌ای جز درمان نداشته باشد.

۲۰ شهریور ۹۷

امیرحسین فتحی، سرپرست باشگاه استقلال در نشست مشترک با مسعود سلطانی‌فر در محل وزارت ورزش مسائل مرتبط با این باشگاه را مورد بحث قرار دارد. یکی از مهم‌ترین مسائل مطرح‌شده در نشست فتحی و سلطانی‌فر، موضوع « لئوناردو پادووانی» مدافع برزیلی تیم فوتبال استقلال بود که سال گذشته در جریان یکی از دیدارهای لیگ برتر با مصدومیت شدید از ناحیه سر و گردن مواجه شد. وزیر ورزش براساس نامه دریافتی از فتحی که در رابطه با وضعیت لئوناردو پادووانی بود، دو دستور داد؛ اول اینکه فدراسیون پزشکی و مسئولان این فدراسیون ورزشی را ملزم کرد تا به‌صورت ویژه به وضعیت این مدافع برزیلی رسیدگی کنند. دوم اینکه برای پرداخت خسارت‌های ناشی از آسیب‌دیدگی پادووانی نیز دستور لازم را صادر کرد.

اول مهر ۹۷ سایت وزارت ورزش

داورزنی خطاب به پادووانی قبل از ترک ایران: «شما برای ما هیچ‌فرقی با بازیکنان ایرانی ندارید و بازیابی سلامت شما برای ما اهمیت زیادی دارد. اگر تا امروز درخصوص مسائل و مشکلات شما کوتاهی صورت‌گرفته من به‌سهم خود از شما عذرخواهی می‌کنم و امیدوارم بهبودی کامل حاصل شده و شما در سلامتی کامل به کشورتان بازگردید.»

۲ آذر ۹۷ کانال باشگاه استقلال

فتحی: «هزینه درمان، اقامت و اسکان ایشان را ما پرداخت می‌کنیم. شب گذشته با او صحبت کردم و مقدمات بازگشت او فراهم شده است. ایشان از ما طلبکار بود و باید بدهی را پرداخت می‌کردیم. با ایشان قراردادی را منعقد کردیم و در هفته جاری طلب او را پرداخت می‌کنیم تا با رضایت، کشور را ترک کند و بعد از بهبودی به کشور بازگردد. ما قراردادی با ایشان منعقد کردیم که به‌پاس زحمات او تا بعد از بهبودی، به کادرفنی ما اضافه شود.»

۱۲ دی ۹۷ رادیو تهران

فتحی: «پادووانی بازیکن خوب و بااخلاقی بود. همه هم‌وغم من از وقتی آمدم رسیدگی به وضعیت او بود. او با سلامت به ایران آمد و متاسفانه با ویلچر از ایران رفت که ناراحت‌کننده است. هر کاری از دست‌مان برمی‌آمد برایش انجام دادیم. با تلاش باشگاه و هماهنگی انجام‌شده، او در برزیلیاست و ما با چند مرکز درمانی در سوئیس صحبت کردیم و هر کاری که از دستمان بربیاید برای سلامتی این بازیکن انجام می‌دهیم.»

۱۵ دی‌ماه ۹۷ رادیو تهران

فتحی: «با پادووانی روز پنجشنبه صحبت کردم. او وضعیت درمانش را پیگیری می‌کند و مرتب با کادرپزشکی ما در تماس است. امیدوارم هرچه زودتر وضعیتش بهتر شود تا به کادرفنی ما اضافه شود.»

۵ اسفند ۹۷، کانال باشگاه استقلال

علی خطیر: «پادووانی سه ماه است که پولش را نگرفته اما طی یکی دو هفته آینده مبلغی را برای او واریز خواهیم کرد.»

۵ اسفند ۹۷ در جمع خبرنگاران

علی خطیر: «پادووانی حق دارد، او راست می‌گوید ما مشکلات اقتصادی داشتیم و تا یکی دو هفته آینده به او مبالغی پرداخت می‌شود. ما به‌دنبال کارهای پزشکی او در سوئیس هم هستیم. پادووانی هرچه بگوید حق دارد.»

۱۴ اسفند ۹۷ ، برنامه ۹۰

فتحی: «درباره پادو هم باید بگویم ظرف امروز و فردا قسمتی از پول او را به حسابش واریز می‌کنیم.»

۲ مرداد ۹۸ فارس

خلیل‌زاده: «پادووانی بازیکن بزرگ و زحمتکش استقلال بود که در تیم ما مصدوم شد، مطمئنا اولویت ما پرداخت مطالبات این بازیکن خواهد بود.»

۵ مرداد ۹۸ مهر

محمدرضا داورزنی، معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش: «مدیریت باشگاه به من قول داده بود که مسائل مربوط به پادووانی را بررسی و اگر مطالبه‌ای دارد، پرداخت کند. بازهم موضوع را پیگیری می‌کنیم، درصورتی‌که هنوز بدهی‌ای از طرف باشگاه به پادووانی وجود داشته باشد باید حتما پرداخت شود. این بازیکن برای استقلال زحمت کشیده است. وزارت ورزش به‌طور جدی پیگیر وضعیت قرارداد و مطالباتش خواهد بود تا عینا از طرف باشگاه پرداخت شود.»

6 اردیبهشت ۹۹، رادیو جوان

مدیر روابط‌عمومی باشگاه: «یکی از اولویت‌های سعادتمند حل مشکل پادووانی است و نام این بازیکن در اولویت‌های ما قرار دارد.»

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج