۹۸۶۸۷۴
۴۱ نظر
۵۰۲۲
۴۱ نظر
۵۰۲۲
پ

بستن اینستاگرام تتلو فایده دارد؟

اینستاگرام، دوباره اکانت امیرحسین مقصودلو معروف به «تتلو» را بست. این‌بار هم صحبت‌های جنسیت‌زده و مستهجن تتلو بود که واکنش و اعتراض بسیار زیادی را در پی داشت و در نهایت اعتراض‌ها منجر به واکنش اینستاگرام شد.

روزنامه شرق: اینستاگرام، دوباره اکانت امیرحسین مقصودلو معروف به «تتلو» را بست. این‌بار هم صحبت‌های جنسیت‌زده و مستهجن تتلو بود که واکنش و اعتراض بسیار زیادی را در پی داشت و در نهایت اعتراض‌ها منجر به واکنش اینستاگرام شد. در روز‌های گذشته این خواننده جنجالی در چند استوری نوشت که قصد دارد «حرمسرای سلطان» راه‌اندازی کند و از دختران ۱۵ تا ۲۰ ساله خواست که به «حرمسرای» او بیایند. در هفته‌های گذشته لایو‌های امیر تتلو که حتی یک‌بار رکورد جهانی اینستاگرام با ۶۴۰ هزار بیننده را جابه‌جا کرده بود، بسیار خبرساز شده بود.

بستن اینستاگرام تتلو فایده دارد؟

پای کسی نبود که به لایو و استوری‌های او باز نشود. او حتی با آوردن نام علی کریمی، بازیکن سابق فوتبال و توهین به او و درخواست از هوادارانش برای حمله به علی کریمی توانسته بود بیشتر از گذشته توجهات را به سمت خودش جلب کند. استوری‌های مستهجن این کاربر اینستاگرام، با واکنش منفی و شدید برخی کاربران توییتر و روزنامه‌نگاران ایرانی و ترک مواجه شد و در نهایت به مسدودشدن اکانت تتلو در اینستاگرام انجامید. البته عده‌ای هم معتقدند اعتراضات و گزارش هواداران تیم پرسپولیس به اینستاگرام بود که باعث مسدودشدن صفحه او شد.

اما این پایان ماجرا نیست و خبر‌ها حاکی از آن است که روزنامه‌نگاران و فعالان مدنی ساکن در ترکیه، پیگیری‌های حقوقی علیه او را در دست اقدام دارند. مسئله تنها به ایرانیان ختم نمی‌شود؛ یک روزنامه‌نگار مشهور ترک نیز در توییتی از پلیس امنیت ترکیه خواسته است که با این خواننده برخورد کند. این دومین‌بار است که اکانت او بنا بر گزارش‌های مردمی و به صورت رسمی مسدود می‌شود. مهرماه ۹۸ نیز پس از انتشار گزارش‌هایی درباره انتشار محتوای مستهجن، اکانت او بسته شد.

پیش‌تر هم امیر مقصودلو به واسطه دستگیری در ایران، حساب خود را در اینستاگرام تعطیل کرده بود. تتلو از جمله افرادی است که در تمامی این سال‌ها با ایجاد حاشیه توانسته است در صدر اخبار قرار بگیرد. درواقع کسب‌وکار او در ایجاد حاشیه است و علاوه‌بر محتوای ترانه‌هایش، پست‌ها و ویدئو‌های جنجال‌برانگیزی در شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌کرد.

در چهار سال گذشته، به نظر می‌رسد امیر مقصودلو به دلیل فشار‌هایی که پس از تلاش‌هایش برای گرفتن مجوز در ایران و همچنین ورزش و فوتبال حرفه‌ای دنبال‌کردن را تحمل کرد، همچنین به دلیل استفاده از مواد روانگردان، تعادل روحی و روانی خود را از دست داده. در کنار این ماجرا البته داشتن میلیون‌ها فالوئر که به دستور او بغبغو می‌کنند یا لایو او با سلبریتی‌های زرد اینستاگرامی نزدیک به ۷۰۰ هزار بیننده به خود می‌بیند، خودشیفتگی بسیار او را دامن زده. او دست به هر کاری که می‌زند، حاشیه می‌آفریند.

بستن اینستاگرام تتلو فایده دارد؟

بعد از مدت‌ها خروج از کشور و برگزاری کنسرت در گرجستان، صحبت‌ها و حرکات او روی سن واکنش ایرانیان ساکن گرجستان را به دنبال داشت. امیر تتلو برای گرفتن مجوز حاضر شد به بازی‌های سیاسی تن بدهد، هرچند او قول‌های مساعدی برای برگزاری کنسرت حتی در مشهد را گرفته بود، اما این‌ها هیچ‌کدام برای او گرفتن مجوز را به دنبال نداشت. هرچند تتلو تنها خواننده‌ای بود که توانست روی یک ناو نظامی ایران موزیک اجرا کند، اما با وجود این‌ها نتوانست تأیید وزارت ارشاد را دریافت کند.

دستگیری در ایران، توهین به بازجو، فرار از کشور، توهین به خانواده آتنا، دختر کشته‌شده پارس‌آبادی، توهین به همکارانش در حوزه موسیقی، ارتباط با قمارباز‌های معروف اینستاگرامی، توهین به بخش عمده‌ای از چهره‌های سرشناس ایرانی و صدالبته توهین‌های جنسیتی و استوری‌های ضدزن امیر مقصودلو هرگز باعث طردشدن او نشده است. طرفداران او که عمدتا نوجوانان هستند، به طرز عجیبی به سمت او گرایش دارند. هنجارشکنی‌های تتلو، استایل عجیب‌وغریبش و همچنین افسارگسیختگی او و البته هوشش در پیداکردن مخاطب باعث می‌شود که بتواند بعد از هرباری که به هر دلیلی صفحه‌اش مسدود می‌شود، در زمانی هرچند اندک به فالوئر‌های میلیونی دست پیدا کند.

آرمین ۲۸ ساله یکی از طرفداران امیر تتلوست. او در شهرک غرب تهران نمایشگاه ماشین دارد و زمانی به امیر مقصودلو نزدیک بوده. آرمین می‌گوید زمانی که تتلو در ایران بود، این طرفدارانش بودند که خرج زندگی او را فراهم می‌کردند. او می‌گوید: «امیر تتلو تنها موسیقی خودش را گوش می‌کند، ساعت خواب و زندگی‌اش تقریبا شبانه است و به صورت مداوم ورزش می‌کند. من و برادرم بسیار او را دوست داشتیم و به او یک ماشین هدیه دادیم. یک ماشین کوپه که آن زمان قیمتش بسیار بالا بود.

تتلو ۴۸ ساعت بعد پیش ما آمد و گفت ماشین شاسی‌بلندی می‌خواهد که قیمتش از ماشین اهدایی ما کمتر بود، دلیلش را پرسیدیم و گفت، چون می‌خواهد همه رفقایش در ماشین جا شوند! او واقعا فکر می‌کند فرد انتخاب‌شده‌ای است و در باور خودش ابرقهرمان است. با همه این‌ها نمی‌شود منکر جذابیتش شد. بااستعداد است و همه این‌ها می‌تواند باعث شود که ما دوستش داشته باشیم. او هر چیزی که بخواهد، هوادارانش برایش فراهم می‌کنند. تنظیم موزیک‌هایش، تهیه پوستر، خرج روزانه زندگی در ترکیه، هزینه دراگ‌هایی که مصرف می‌کند، همه این‌ها توسط هوادارانش فراهم می‌شود و خودش هم مشکلی ندارد که این‌ها را بگوید.

در صفحه‌اش با عتاب و خطاب با هوادارانش صحبت می‌کند و می‌گوید، چون موزیک به آن‌ها می‌دهد و با موزیکش فاز می‌گیرند به او مدیون هستند و این‌ها را دوستدارانش باور می‌کنند. در استوری‌هایش هر چیزی را که بخواهد اعلام می‌کند. می‌گوید برای موزیکم کاور بسازید، در کمتر از ۲۴ ساعت هزاران کاور به دستش می‌رسد، پول بخواهد، هر چیزی بخواهد، هوادارانش به او می‌دهند. شما فکر می‌کنید بستن اکانت او فایده دارد؟ قطعا ندارد، در کسری از ثانیه دوباره هوادارانش به او متصل می‌شوند».

در هفته‌های گذشته، پای آرات، کودک ورزشکار ایرانی هم به لایو تتلو باز شده. او که زیر نظر پدرش ورزش می‌کند، باعث اصلی توهین‌ها به علی کریمی توسط تتلو شد. در لایوی که به نظر می‌رسد صحبت‌های آن از پیش هماهنگ شده بود، پدر آرات از بی‌توجهی کریمی نسبت به فرزندش گلایه کرد؛ چیزی که گویا تتلو را هم آزار می‌داد. همین باعث حمله کاربران به کریمی و همچنین توهین‌های مستهجن و مداوم تتلو به این بازیکن فوتبال شد. مطابق نظرات کاربران، تمام این جنگ‌ها جنگی زرگری است و دعوای تتلو با خواننده‌ها، قمارباز‌ها و حتی لایوهایش برای کسب درآمد در مقیاس بزرگ‌تری است.

بستن اینستاگرام تتلو فایده دارد؟

اما آن چیزی که حائز اهمیت است، کاربرانی هستند که با وجود همه این معضلات اخلاقی، دنبال‌کننده او هستند. همین حالا کافی است در صفحات ستاره‌هایی که او را قضاوت کرده‌اند چرخی بزنید، نظرات کاربران آن‌ها در اختیار نزدیکان امیر مقصودلوست؛ مرد جوانی که به نظر می‌رسد نیاز به روان‌درمانگری دارد، اما کسی از دوستانش هرگز حاضر نبوده قدمی برای درمان کسی که استعدادش انکارناپذیر است بردارد. نان آن‌ها در هنجارشکنی‌های مرد جوانی است که به علت کاریزماتیک‌بودنش در میان جوانان می‌توانست قدم‌های مثبتی بردارد. اما حالا افیون خطرناکی برای نوجوانانی است که می‌خواهند بی‌پروابودن و آزادبودن را به روش او تجربه کنند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      این آخر یا خودکشی میکنه یا میکشنش یا به فلاکت میفته البته الانشم فلک زدست

      پاسخ ها

      • بدون نام

        معلومه فایده داره بستن مثل کسی که اسلحه دستش میخواد ادم بکشه اقذام نمیکنی

      • بدون نام

        تتلو محصول محدودیت محرومیت های خود مسئولین

      • بدون نام

        متاسفم از نوع نگاه صفر و صد وبدون تحلیل

      • بدون نام

        _

    • شاهد

      برش گردونید ایران ازش تعهد اصلاح اخلاقی بگیرید وبهش مجوز اجرای کنسرت بشرط اخلاق مداری بدید تابجای الگوی بدبودن تبدیل به الگوی خوبی برای نسل جوان ایرانی بشود!خیلی سخت نیست!!!!!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        این بشه الگوی جوونای ما ؟
        ای وای چی داره به سرمون میاد

      • بدون نام

        بیاد توی سروش اکانت وا کنه

    • بدون نام

      علف هرز

    • بدون نام

      باید زندانی بشه .اگه در ترکیه هم پدوفیلی جرم نیست باید راهش رو به سمت غرب بست.باید براش پرونده کلفت درست کرد در کشورهای غربی که در همان ترکیه بمونه و پلیس هم بهش حساس بشه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اگه بخان براش پرونده درس کنن پاخودشونم گیره

      • بدون نام

        ترکیه مثل ایران آشغالدونیه

    • حمید

      با این بی اخلاقی حاکم شده بر مملکت از طرف حاکمیت با رویش ناگزیر سایر لجن ها چه میکنید؟؟؟

    • عجب

      با این آدم باید و باید و باید برخورد قضایی بشه، بستن پیجش مشکلی رو حل نمیکنه
      از توهین به امام حسین بگیر تا توهین به زن و دختر و حتی هواداراش و یکسره الفاظ رکیک بکار بردن تویه لایو و پست هاش تا جریان انتخاباتی و ...
      اون کسانی که ازش تعریف میکردن و از خوب و بد روزگار الآن مقام و پست کشوری هم دارن باید جوابگو باشن!
      کاش این شکایت و برخورد توسط کشور ما انجام بشه و با همکاری اینترپل مشکل حل شه چون اگه ما کاری نکنیم قطعا خوده ترکیه و سیستم قضاییش باهاش برخورد میکنه که این نشونه ضعف ما میشه!
      کاش یه نفر این کارو بکنه

      پاسخ ها

      • معصومه

        احسنت گل گفتی

      • بدون نام

        احسنت

    • بدون نام

      دیوانه. منحرف. باید نابودبشه

    • بدون نام

      انگل بی خاصیت

      پاسخ ها

      • بدون نام

        به انگل توهین نکن
        انگلا ناراحت میشن

    • سید

      اخه ترا به خدا این خبر های بی ارزش مزخرف چیه که وقت مردم را میگیرید

      پاسخ ها

      • بدون نام

        حرفت خنده دار بود و نشانه نا آگاهی
        این آدم 4میلیون فالوور داره . متوجهی یعنی چی؟
        یه پدیده منفی و آسیب زاست و اتفاقا پرداختن به چنین مشکلی گرفتن وقت مردم نیست

      • بدون نام

        ایشون یه پرونده کامله برای بررسی های اسیب روانی..کلی بار علمی داره:)))))

    • بدون نام

      من کار ب هیچ ندارم
      فقط موندم ای تتلو چرا ایقد خودشو زشت و غییر طبیعی میکنه
      بابا تو ب قول خودت مرد هستی
      زشته بخدا برات

      پاسخ ها

      • بدون نام

        از نظر شما زشته و ازنظر خیلی ها شیک و زیبا.
        تو جهان سوم مردم هنوز چشمشون به ظاهر و قیافه مسائله به جای پرداختن به مسایل اصلی!


        این همه آسیب مهمی که این آدم برای جامعه داره ،شما دست گذاشتی رو بی اهمیت ترین مساله ! یعنی سلیقه این آدم برای ظاهر و قیافه اش. در حالیکه این مساله که هر آدمی حق داره برای قیافه خودش تصمیم بگیره (بدون قضاوت دیگران) مساله ایه که تمام افراد با فرهنگ و همینطور مردم کشورهای پیشرفته تر جهان پذیرفتنش.

      • بی نام

        میخواد همه چیو برا دهه ۷۰ و ۸۰ آزاد کنه که مردم بیدار شن

    • بدون نام

      جانور بی شرف عملا قاچاق زن ها و دخترها رو تبلیغ و حمایت میکنه. خدا یا دنیا روز به روز داره جای وحشتناکتری برای زندگی میشه.

    • بدون نام

      خیلی ممنون انقدر محترمانه یه انگل بی همه چیز رو تشویق و ستایش کردید! این یارو نطفه اش مشکل داره نشستی اینجا تحلیل تخیلی می کنی؟!

    • بدون نام

      خیلی ممنون انقدر محترمانه یه انگل بی همه چیز رو تشویق و ستایش کردید! این یارو نطفه اش مشکل داره نشستی اینجا تحلیل تخیلی می کنی؟!

    • بدون نام

      تتلو عقده ی دیده شدن داره باید بهش بی محلی کرد فراموش بشه. اوناییم که نمیخوان با واقعیت کنار بیان عقل و شعورونو بکار بندازن، همون بهتر که برن خادم حرم سرا بشن. لیاقتشون همین برده ی جنسی شدنه.

    • بدون نام

      یک آدم با استعداد که مغزش رد داد و خودش تباه کرد.

    • بدون نام

      شاید جرات کنن دوروز ببندن ولی پیج سلطان باز میکنیم

    • بدون نام

      یه آدم روانپریشی باکلی عقده دیده شدن به هر قیمتی متأسفانه نسل جوانان امروز این جامعه به خاطر رهایی از استرس و محدودیت های این روزها این آدمو الگو قراردادن.

    • بدون نام

      میشه تتلو رو ول کنین
      هرروز یه خبر از تتلو
      باید اسمتونو به جای برترین ها بذاری تتلیتی ها

    • بدون نام

      تتلو انسان با استعداد و توانمندی که برخورد تنگ نظرانه ی سیاسی او راحیف کرد ،و تحت فشار و دوری از وطن قرار داد

    • سحر

      از یه معتادِ بیمار که دچاره کمبود هست و فقط دنبالِ جلب توجهِ نمیشه بیشتر ازین توقع داشت،اگه خواننده درست حسابی بود که این وضعش نبود

    • بدون نام

      تتلو رو خودی ها ساختن که هر از گاهی حواس مردم از موضوعات اصلی حامعه منحرف شه! خودتون هم که میدونید از کمپین انتخاباتی کی حمایت میکرد

    • بدون نام

      خیلی دلم براش میسوزه اون فقط میخواد دیده شه حالا با هر راهی کاش میشد بهش کمک کرد

    • BTS &Black pink

      خدا لعنتت کنه تتلو
      خیلی کم داری
      خدا بهت عقل بده که واقعا دیره
      بیشعور خود کم بین

    • بی نام

      نه بستن اصلا فایده نداره من خودم تو یوتیوب دنبالش می کنم همون استوری هایی که اینستاگرام می ذاشت داخل یوتیوب هم میزاره

    • بدون نام

      اشکال از سلیقه ی اون افرادیه که این مدل آدمها رو دنبال میکنن ،الگو سازی درست در خانواده ها از بین رفته ،بیسوادی خانواده ها

    • بنیامین

      عشقی همین فرمون رو برو جلو همه چیو آزاد کن راحت شیم مگه زندانی هستیم ما خدا ما رو آزاد آفریده البته با قانونی به اسم قرآن اما شما دیگه شورش رو در آوردین همه چی برای ما جوونا محدوده
      ماهم احساس همدردی با تتلو میکنیم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج