۹۸۶۹۷۶
۲ نظر
۵۰۵۳
۲ نظر
۵۰۵۳
پ

یک ارتوپد خوب چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

یک جراح ارتوپد خوب باید با بیمار حس همدلی داشته باشد و با او به‌خوبی ارتباط برقرار کند. به طور کلی یک ارتوپد خوب باید ویژگی‌های زیر را داشته باشد.

برترین‌ها: یک جراح ارتوپد خوب باید با بیمار حس همدلی داشته باشد و با او به‌خوبی ارتباط برقرار کند. به طور کلی یک ارتوپد خوب باید ویژگی‌های زیر را داشته باشد.

یک ارتوپد خوب، رفتار کنار بستر خوبی دارد

شاید عبارت «رفتار کنار بستر» یا besides manner را شنیده باشید. رفتار کنار بستر، به اخلاق پزشک در برخورد و تعامل با بیماران گفته می‌شود و یکی از ویژگی‌های یک پزشک خوب از جمله یک ارتوپد خوب است. شاید برای‌تان پیش آمده باشد به پزشکی مراجعه کنید که دانش و تجربه‌ی بسیار خوبی دارد، اما به سختی می‌تواند با بیمارش ارتباط برقرار کند، بنابراین او «رفتار کنار بستر» خوبی ندارد. به عنوان یک بیمار، شما باید بتوانید ارتباطی خوب و صمیمی با یک ارتوپد خوب برقرار کنید و طی دیدار با او، به راحتی در مورد وضعیت و روند درمان خود صحبت کنید. این یکی از ویژگی‌هایی است که در یک ارتوپد خوب باید جستجو کنید.

یک ارتوپد خوب چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

یک ارتوپد خوب باید حس همدلی داشته باشد

ملاقات با یک پزشک می‌تواند استرس برانگیز و حتی گاهی ناراحت کننده باشد، خصوصا وقتی دچار یک آسیب ارتوپدی شده باشید. اما زمانی که یک ارتوپد خوب، حس همدلی‌اش را به شما نشان می‌دهد و با شما و همراهان‌تان با دلسوزی برخورد می‌کند، استرس‌تان تسکین می‌یابد. همدلی یعنی اینکه فرد بتواند هیجانات و احساسات دیگران را درک کرده و قادر به تصور و تجسم شرایط دیگران باشد. همدلی، موثرترین ویژگی یک ارتوپد خوب می‌تواند باشد. مثلا یک ارتوپد خوب با حس همدلی‌اش می‌تواند کمک‌تان کند برای یک عمل جراحی مهم تصمیم بگیرید.

یک ارتوپد خوب، مهارت‌های ارتباطی خوبی دارد

اصطلاحات پزشکی و تخصصی برای یک فرد عادی می‌تواند پیچیده و نامفهوم باشد و را دچار پریشانی کند. برای اینکه دچار سردرگمی نشوید باید ارتوپد خوبی پیدا کنید که مهارت‌های ارتباطی بسیار خوبی داشته باشد و بتواند این اصطلاحات را برای‌تان به خوبی توضیح بدهد تا شما هم تا جایی که لازم است در جریان وضعیت و روند درمان خود قرار بگیرید. ارتوپد خوبی پیدا کنید که خوب به حرف‌های‌تان گوش بدهد و برای پاسخ دادن به سوال‌های شما وقت بگذارد و بتواند تصویر درست و واضحی از آنچه قرار است در اتاق عمل برای‌تان روی بدهد به شما ارائه بدهد. یک ارتوپد خوب باید بتواند به شما بگوید بعد از عمل جراحی، چه انتظاری باید داشته باشید.

یک ارتوپد خوب چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

یک ارتوپد خوب باید به پیشرفت‌های پزشکی علاقه‌مند باشد

شکی نیست که تکنولوژی در همه‌ی زمینه‌ها از جمله پزشکی مدام در حال تغییر و پیشرفت است. تکنولوژی‌های جدید پزشکی می‌توانند درمان‌های موثرتر و کارآمدتری برای بیماران ارائه بدهند. یک ارتوپد خوب از پیشرفت‌های تکنولوژی بیخبر نیست و به آن‌ها علاقه نشان می‌دهد. یک ارتوپد خوب، ژورنال‌های تحقیقاتی و پژوهشی را به طور مرتب مطالعه می‌کند و در دوره‌های آموزشی شرکت می‌کند تا به روز و همگام با تازه‌ها باشد.

یک ارتوپد خوب از تصمیم و انتخاب بیمار خود حمایت می‌کند

یک ارتوپد خوب وقتی که می‌خواهید گزینه‌های درمانی را بررسی و انتخاب کنید، مثل یک دوست و همراه آگاه در کنار شماست و از شما حمایت می‌کند. یک ارتوپد خوب باید به افکار و احساسات و نظرات شما احترام بگذارد و درک کند که در نهایت این شما هستید که تصمیم می‌گیرید.

یک ارتوپد خوب چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

یک ارتوپد خوب، انعطاف پذیر است

انعطاف پذیری نیز یکی دیگر از ویژگی‌های مهم یک ارتوپد خوب است. یک ارتوپد خوب می‌داند که هیچ دو بیماری شبیه هم نیستند حتی اگر دچار عوارضی مشابه باشند. یک ارتوپد خوب باید بیمار را خوب ارزیابی و معاینه کرده و نوع درمان مناسب بیمار را خاص خودش انتخاب نماید. یک ارتوپد خوب می‌داند که هر بیمار، سرعت ریکاوری و شرایط خاص خودش را دارد، بنابراین انعطاف پذیر است و خود را برای هر اقدام و تغییری آماده می‌کند.

یک ارتوپد خوب، چشم‌ها و دست‌های بسیار هماهنگی دارد

یک ارتوپد خوب از هماهنگی بسیار خوبی بین چشم‌ها و دست‌هایش حین عمل برخوردار است. یک عمل ارتوپدی تنها زمانی خوب انجام می‌شود که جراح ارتوپد، مهارت‌های حرکتی خوبی داشته باشد تا بتواند عمل را بدون نگرانی و اضطراب انجام بدهد. خیلی وقت‌ها جراح مجبور است از تجهیزاتی مانند اره برقی برای سوراخ کردن استخوان‌های بیمار استفاده کند و پوست را با کاتر یا چاقو ببرد.

یک ارتوپد خوب چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

یک ارتوپد خوب، آرام و خونسرد است

حفظ آرامش و خونسردی در زمان عمل جراحی یکی از ویژگی‌های مهم یک ارتوپد خوب است. شما نمی‌توانید تصور کنید یک جراح در اتاق عمل با چه وضعیت‌های استرس برانگیزی روبرو می‌شود که قابل پیش بینی نیستند؛ بنابراین یک ارتوپد خوب باید بتواند آرامش و خونسردی خود را حفظ کرده و کارش را بدون اضطراب انجام بدهد.

یک ارتوپد خوب فداکار است

یک ارتوپد خوب باید در کارش فداکار باشد. یک ارتوپد خوب هر زمان که بیمارستان یا پزشکان دیگر او را خواستند و به او نیاز داشتند، با فداکاری و توجه خود را به اورژانس و بر بالین بیمار می‌رساند. یک ارتوپد خوب باید بتواند از وقت آزاد خود به خاطر بیمار بگذرد و حتی اگر لازم شد، بیمار را در خانه‌اش ملاقات کند و با حوصله، پاسخگوی سوالات بیمار و خانواده‌اش باشد.

یک ارتوپد خوب باید قوی باشد

یک ارتوپد خوب باید از قدرت بدنی خوبی برخوردار باشد. جراح ارتوپد، طی فرایند جراحی با ابزار‌های بزرگ و سنگین سر و کار دارد و برای همین لازم است از نظر بدنی قوی باشد. یک ارتوپد خوب مجبور است ساعت‌ها در اتاق عمل بماند و در تمام طول عمل به قدرتش نیاز دارد.

یک ارتوپد خوب چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

یک ارتوپد خوب بودن اصلا کار ساده‌ای نیست. عمل جراحی ارتوپدی هم کار کوچکی نیست و نیاز به دقت، هوش، فداکاری و قدرت بدنی دارد تا با موفقیت انجام شود. یک ارتوپد خوب، همیشه با بیشترین توان خود تلاش می‌کند تا بهترین راه را برای نجات بیمارش پیدا کند.

منبع: southshoreorthopedics ، globalorthopaedics

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      یک ارتوپد خوب باید جواب سلام بیمارشو بده مخصوصا اگر سنش پایین هست و به سوالاش جواب بده. تجربه من در بیش از 30 سالی که با متخصصان ارتوپد سر و کار داشتم متاسفانه حتی جواب سلام هم نمیدادن مخصوصا اگر خیلی معروف باشن و فقط یک معاینه میکنن و حتی به مشکلات ابزار توانبخشی هم گوش نمیدن. پژشکی که من رو در نوجوانی معاینه میکرد یک دقیقه به عکس نگاه میکرد بعد با گونیا چند خط میکشید و بعد چند دقیقه جلوی آیینه صورتشو نگاه میکرد و جواب سلام و سوال هم نمیداد.

    • بدون نام

      ارتوپدهای بیمارستان ما انگار پیغمبر هستن خیلی خیلی ادعا دارن...

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج