جاباما
۹۸۷۴۶۵
۱۱۶ نظر
۵۰۱۴
۱۱۶ نظر
۵۰۱۴
پ

چگونه وزیر شاه در یک شب محبوب انقلابیون شد؟

صحبت‌های اردشیر زاهدی نقاط قابل تحلیل بسیاری دارد، فارغ از این جو‌ دوقطبی که له و علیه او ایجاد شده، استقبال کم‌نظیر کاربران به اصطلاح ارزشی، از صحبت‌های یک وزیر نظام پهلوی عجیب است. اینجا بخش کوتاهی از تحلیل احمدزیدآبادی و سهندایرانمهر را گذاشته‌ایم و در انتها سه واکنش به عنوان مشت نمونه خروار از واکنش‌های فعالان رسانه‌ای اصولگرا را هم اضافه کردیم.

برترین‌ها: صحبت‌های اردشیر زاهدی نقاط قابل تحلیل بسیاری دارد، فارغ از این جو‌ دوقطبی که له و علیه او ایجاد شده، استقبال کم‌نظیر کاربران به اصطلاح ارزشی، از صحبت‌های یک وزیر نظام پهلوی عجیب است. اینجا بخش کوتاهی از تحلیل احمدزیدآبادی و سهندایرانمهر را گذاشته‌ایم و در انتها سه واکنش به عنوان مشت نمونه خروار از واکنش‌های فعالان رسانه‌ای اصولگرا را هم اضافه کردیم.

چگونه وزیر شاه در یک شب محبوب انقلابیون شد؟

اردشیر زاهدی، وزیر امورخارجه دوران پهلوی در گفت‌وگو با بی‌بی‌سی فارسی گفته است: من به او (سردار قاسم سلیمانی) افتخار می‌کردم، افتخار می‌کنم و افتخار خواهم کرد، کسی که جان خودش را در راه مملکتش فدا کرد نه کسانی که خودشان را به پول فروخته‌اند. غلط می‌کنند کسانی که تغییر حکومت در ایران را عامل پیشرفت می‌دانند. آمریکا و شرکایش مانند اسرائیل و سعودی در برابر ایران به زانو درآمدند. آن‌ها خلاف قانون سازمان ملل که خودشان در آن حضور دارند و در آنجا رای دادند عمل می‌کنند.

سهند ایرانمهر؛ روزنامه‌نگار درباره مواضع اردشیر زاهدی نوشت:

* اردشیر زاهدی در تازه ترین مصاحبه اش با بی‌بی‌سی بار دیگر سیاست‌های آمریکا ، ترور سردار قاسم سلیمانی و کسانیکه به هر دلیل از خارجی پول می‌گیرند، را محکوم کرده است. او گفته است که به دستاوردهای کشور و توانایی جوانان ایرانی -که آینده از آن آنان است- افتخار می‌کند و آنهایی را که خواهان تحریم یا حمله نظامی به ایران هستند، خائن می داند.

* زاهدی از صاحب منصبان دوران پهلوی بود که روابط بسیار نزدیکی با محمدرضا شاه داشت . پدر او سپهبد زاهدی هم نقش موثری در تقویت و تحکیم سلسه پهلوی داشت و پدر و پسر هر دو معتمد این خاندان بودند. زاهدی از آن دسته ای است که نگاه او با نسل جدید مخالفان ایران زاویه جدی دارد زیرا اکثریت طیف موسوم به برانداز که از قضا بخش عمده ای از آنان همچون زاهدی نگاه توام با ستایشی به دوران پهلوی دارند، در مسائلی همچون مواضع ترامپ و قضیه تحریم، با او اختلاف نظر اساسی دارند، در نتیجه هر بار که زاهدی به عنوان عضوی از سلسله پهلوی -چه به شکل نسبی و چه درجایگاه یک مقام کلیدی -اظهار نظری می‌کند از سوی این طیف مورد هجمه قرار میگیرد و متهم به خیانت و زوال عقل می شود .

* نکته مهم دیگر، موضع نیروهای به اصطلاح ارزشی، برخی اصولگرایان یا اصلاح طلبانی و یا افراد ذینفوذی در داخل حاکمیت است که با القابی همچون "با شرف" و "وطن پرست" از او یاد می‌کنند یا در مورد اخیر برخی از ارزشی ها به مزاح یا جدی پیشنهاد می‌دهند که :"کاش می شد برخی انقلابیون سابق یا منتقدین فعلی که زمانی منتسب به نظام بوده اند را داد و امثال زاهدی را گرفت".

* اردشیر زاهدی بی توجه به آنان که به او زنده باد و مرده باد میگویند ،متواضعانه و به مدد تجربه گرانقدر زندگی، پذیرفته است و می گوید :"در مورد گذشته من هم خائنم". این سخن اگرچه اشاره به جنس خطاپذیر و توام با اشتباه ابنای بشر من جمله خطاهای اردشیر زاهدی دارد اما "خود ویرانگری" نیست ،تلنگری برای ارزیابی منصفانه خودمان و مسئولیتی است که باید بدان متعهد باشیم.

چگونه وزیر شاه در یک شب محبوب انقلابیون شد؟

احمد زیدآبادی؛ روزنامه‌نگار هم در تحلیل سخنان اخیر وزیر خارجه دوران پهلوی می‌گوید:

* اردشیر زاهدی در مصاحبه با تلویزیون بی بی سی بار دیگر مواضعی را مطرح کرده که به شدت مورد استقبال جناح اصولگرا در ایران قرار گرفته است.

* اردشیر زاهدی فرزند سپهبد فضل‌الله زاهدی از عوامل اصلی سقوط دولت دکتر محمد مصدق و از نزدیک‌ترین و وفادارترین افراد به شاه سابق ایران است. او مدت‌ها در مقام وزیر خارجه و سفیر ایران در آمریکا و بریتانیا در کابینۀ امیرعباس هویدا، نخستِ وزیر دولت شاهنشاهی خدمت کرده است.

* اینک انسانی با این سوابق، با لحنی از وضعیت بین‌المللی و قدرت نظامی ایران ستایش می‌کند که بیشتر از زبان جناح اصولگرا در داخل ایران شنیده می‌شود. او با تأکید بر اینکه از متهم شدن به حمایت از دولت ایران هراسی ندارد، در اشاره‌ای تلویحی به سیاست آمریکا و اپوزیسیون برانداز خارج از کشور می‌گوید: "غلط می‌کنند کسانی که تغییر حکومت در ایران را عامل پیشرفت می‌دانند."

* بیان این نوع سخنان از طرف داماد سابق محمدرضا شاه، به واقع آن دسته از هواخواهان سلطنت پهلوی را به دردسر انداخته است به طوری که بعضاً می‌کوشند تا او را نادیده بگیرند. با این حال، زاهدی هر از چندی بر صفحۀ تلویزیون‌های فارسی زبان خارج از کشور ظاهر می‌شود و نظرات خود را با تندی و صراحتی بیش از پیش بیان می‌کند.

* اگر زاهدی مکنونات قلبی خود را بروز می‌دهد، باز پرسش این است که به چه علت به این مواضع رسیده است؟ آیا از تأثیر رفتار برخی نیروهای برانداز خارجی و حامیان خارجی آنها بر سرنوشت ایران واقعاً نگران است؟ یا علل و عوامل دیگری در میان است؟

* در این میان، استقبال اصولگرایان از مواضع زاهدی نیز معنایی جز اذعان به وطن‌دوستی او ندارد! حال آیا اذعان به وطن‌دستی فردی با کارنامه و سابقه و خلق و خوی اردشیر زاهدی از سوی اصولگرایان، امری بدون تناقض است؟ اصولگرایان تاکنون تمامیت حکومت پهلوی و نیروهای مؤثر در آن را به وابستگی، وطن‌فروشی و نوکری اجانب متهم کرده‌اند، حال چگونه است که مواضع فردی در سطح اردشیر زاهدی را به نوعی وطن‌دوستی و ملی‌گرایی تعبیر می‌کنند و با استقبال از آن، در سطح وسیعی منتشر می‌کنند!

واکنش برخی چهره‌های اصولگرا در این رابطه را بخوانید:

چگونه وزیر شاه در یک شب محبوب انقلابیون شد؟

چگونه وزیر شاه در یک شب محبوب انقلابیون شد؟

چگونه وزیر شاه در یک شب محبوب انقلابیون شد؟

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      بهش پول دادن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        مگر تو پول میگری حق ناحق میکنی تو هنوز بخداوند ایمان نداری مگر خدا توبه پذیر نیست شاید در پیشگاه خداوند توبه کرده مثل همه افکارش را گفته

      • بدون نام

        شک نکن

      • بدون نام

        محبوب وطن دوستها بود

      • بدون نام

        بعضیها چون ارزششون فقط پوله هر فرد آزادیخواه و باشرفی رو خریده شده حساب می کنند!

      • بدون نام

        آدمها دیگه در 90 سالگی پول براشون مهم نیست.ردّ دلار سعودی و آمریکایی رو باید در اپوزیسیون خارج نشین بزنی!

      • بدون نام

        کاری که تتلو کرد زاهدی کرد اصولگرایی که باعث مهاجرت شون شد هردو از اصولگرها حمایت کردند تتلو قبل مهاجرتش زاهدی چهل سال بعد مهاجرتش

      • بدون نام

        بعضی مزخرف میگن که تو سن زاهدی پول براش مهم نیست همینجا کاسبان تحریم با همین سن ول کن دنیا مادیات نیستند کم چرت بگین

      • ایرانی

        آخر عمری خودش رو پیش ملت ایران ضایع کرد
        نمک نشناس و بی چشم و رو

      • بدون نام

        آون که نیاز به پول نداره

      • بدون نام

        عجب پس یعنی الان این ترامپم بیاد از جمهوری اسلامی تعریف کنه میشه دوست و همراه این نظام اسلامی

      • بدون نام

        عین واقعیت.. تا الان چند مورد دیگه هم بوده که با پول از این حرفا زدن

      • بدون نام

        با ۹۲ سال سن پول میخواد چکار
        میتونه مثل مسیح علینژاد از اموال بلوکه شده ایران برداره ، ولی بحث اینه
        که میخواد حقیقت رو ببینه، وگرنه عربستان وآمریکا بیشتر پول میدن
        برا ضد ایران حرف زدن
        بیشتر فکد کنیم

      • مجله برترینها

        به نظر می رسد که تعداد اعضای وطن دوست و وطن پرست در رژیم گذشته بیش از رژیم کنونی بود

      • @

        تا دیروز تو و امثال تو طرفدارش بودین برترینها حالا که حقیقت رو گفته شده بد!! :) حالا انقلابیا طرفدار زاهدی شدن؟ :) طرفدارش نشدن اینکه حقیقت رو گفته باید تحسینش کرد :)

      • بدون نام

        آخر عمری میخواد برگرده ایران داره جاده صاف می کنه، شاید دیده مسئولین دارن میچاپن بیت المال رو، میگه من چرا سرم بی کلاه بمونه، دیگه اینقدر ملت ایران مار خوردن که افعی شدن، دادا نمیخواد ادای وطن پرستها رو دربیاری، ما خودمون از شدت تورم ترکیدیم

      • بدون نام

        بله.هر کس مثل شما فکر نکرد تهمت بدون سند میزنید که پول دادن. از کجا معلوم به شما پول نداده باشند؟

      • بدون نام

        تنها کسی که اقرار کرده پول برده زاهدی بوده بعد یاز اینجا میگه زاهدی با این سن پولکی تیست خخخخخخخ

      • تع

        دمش گرم حالا که دیده ی پاش لب گوره داره حرف حق رو میزنه این واقعیتی هست که در حرف های زاهدی پیداست که تغییر حکومت درایران هیچ وقت بسود ایران نشده و نمیشه چه حكومت پهلوی چه جمهوری اسلامی عوض کردن هرکدوم فقط پسرفت حساب میشه و وضع بدتر میشه

      • بدون نام

        توکجات دردگرفت ؟

      • حسن

        وقتی تو کت نره، باید یه جوری متهم کنی. درست باشه. اما متهم کردن به پول گرفتن و اجیر شدن هم چنین کسی سبک ترین و پوچ ترین اتهامه

      • بدون نام

        یارو چهل سال بیکاره پولش تمام شده بعضی چرا احمق بازی در میارن انقدر پول لازم بوده

    • بدون نام

      توی مملکتی که رئیس جمهور صبح جمعه بعضی چیز ها رو میفهمه...

      پوال مملکت در لحظه ها بی ارزشتر میشه...

      این تیتر خبری هم گزافه گویی محسوب میشه...

      پاسخ ها

      • رها

        همین اقای زاهدی اول انقلاب اگه تو ایران بود قطعا الان استخونش قطعه ۲
        بهشت زهرا بود
        ولی حالا شده عزیز دردونه ی ارزشی ها
        خجالتم نمیکشین از این بازی های سیاسی :))))

      • حسام

        هموطن عزیز شما وقتی درک و شعور مردم ما و سطح
        برخوردشون جهان سومی هست توقع دارید رییس جمهورمون هم سطح رییس جمهور آلمان و آمریکا باشه؟ حتماً اون جمله معروف رو شنیدید که همه چیزمون باید بع همه چیزمون بیاد.

      • بدون نام

        بابا این از اون یارو هم پیرتره همون که با نوح فالوده میخورد معلومه با این سن و سال دچار زوال عقل شده

      • ali

        احسن...شانس اورد زود فرار کرد .حالا کاسه داغ تر از اش شده .زیادی بهش پول دادن

      • @

        کاربر رها؟ تا دیروز امثال تو طرفدارش بودین که! چی شد؟ بجای این اراجیف صحبتهای زاهدی رو تحلیل کنین کجاشو دروغ گفته؟ جز حقیقت چی گفت که امثال تو دارین میسوزینو جلز ولز میکنین؟ :)

    • بدون نام

      البته خیلی وقته مواضع آقای زاهدی تغییر کرد
      زید آبادی داره چی میگه واقعآ خودش میفهمه چی میگه؟
      این خودش داره میگه پول برداشتم اوردم اینجا پس نمیتونم در ایران دخالت کنم
      صادقانه داره حرف میزنه. به خودش انتقاد میکنه.پیشرفت کشور رو میبینه
      والان که متوجه شده مثل بعضیا خیانت نمیکنه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اخه‌ اون‌ سن‌ و‌‌سالش‌ به‌ سلسمانی‌ نمیخوره‌ گذاشته‌ همه‌ رو‌ سرکار

      • بدون نام

        من که کشته مرده اینهمه پیشرفت تو کشورم . اختلاس ، دزدی های میلیاردی ، بی ارزش شدن پول مملکت ، بی اعتباری پاسپورت ایرانی تو کل دنیا ، منزوی شدن کشور شبیه کره شمالی ........
        افرادی تو سن و سال این آقا اتفاقا داخل کشور هم داریم که سمت های مهمی هم دارند و اینجا همه چیز رو گل و بلبل میبینن .

      • بدون نام

        درد اینه که شما فقط منفی میبینی وپیشرفت رو نمیبینی ما کره شمالی نیستیم
        اینجا ایرانه،وشما از اینترنت برخورداری ومیتونی راحت حرفت رو بزنی
        مثل آقای زیبا کلام که راحت حرف میزنه
        هموطن اینهمه منفی نگر نباش

    • سعید الله داد از محلات

      حرف حق تلخ همیشه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        حرف حق نه چزت پرت دروغ کل مردم واکنش نشون دادن

      • دونالد ترامپ

        ما سلطنت طلب نيستيم ولي جلوي رياکاري واميستيم

      • ali

        بابا پیر شده مثل بچه ها داره هزیون میگه .از قدیم گفتن انسان دوبار بچه میشه یکی بچگی خودش یکی هم تو پیری

      • بدون نام

        حرف حق یا حرف پول... شک نکن بهش پول دادن.. قبلاً هم از این موارد زیاد بوده.. وقتی به سناتور آمریکایی پول میدن، اینم بهش پول دادن

      • بدون نام

        حرف چرت تکراری اجباری تلخه

      • بدون نام

        ببین دونالد ترامپ تو اول اسم اون جنایت کاری بین المللی و دشمن اول مردم ایران رو از رو خودت بردار بعد حرف بزن!
        واقعا از ته قلبم بهت میگم خیلی بیچاره هستی که اسم اون رو رو خودت گذاشتی یه ذره فکر کن فقط یه ذره

    • بدون نام

      وای وای چرا باید اردشیرررررر زاهدی ازمان تعریف کنه باعث فخر و مباهاتمون بشه ؟ جای تاسف نیست؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دقیقاً.. بهش پول دادن

      • بدون نام

        طفلک شاه به کیا اعتماد کرده بود :(((

    • بدون نام

      ببین چقدر منفور شدن دست به دامن زاهدی شدند

      پاسخ ها

      • بدون نام

        واقعا حقیقت

      • بدون نام

        دقیقا ، بخدا قسم جز این نیست ما همه اینارو از خودشون بهتر میشناسیم

      • ناشناس

        شنا منفورترین هستی عاجز هم هستی که قدرت ایران را نمی فهمی

      • دونالد ترامپ

        اين اردشير اگه ايران رو دوست داشت چرا همينجا نموند؟

      • بدون نام

        اشتباهی مثبت دادم واقعا.... نمیشه حذفشم کرد ))):

    • بدون نام

      چرا بنظر من اینجور چیز ها اصلن مهم نیست؟

      پاسخ ها

      • ناشناس

        شما هم بودنت برای ما ارزشی ندارد

      • حقگو

        چرا چرت میگی،مگه هویدا که موند جان سالم بدر برد؟

    • بدون نام

      حرف حق از جانب هرکه باشدپذیرفتنی است.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        غلط کرین اگر راست بگین

      • دونالد ترامپ

        مشکل اينه که شما ناحق هستين

    • بدون نام

      بخاطر امثال زاهدی و همین اصولگراهاست وضعمون اینه

      پاسخ ها

      • دونالد ترامپ

        خوب اينها همشون باهم چنبره زدن روي ثروت ملت معلومه بايد باهم تعريف کنن

      • سید

        اگر نظر همه سیاسیون نظر امثال شما باشد وای بحال مملکت

    • بدون نام

      خودشون میگفتند همیشه دشمن مون ازمون تعریف کرد یعنی کارمون اشتباهه چی شد زاهدی بعد چهل سال خوب شد یهو

      پاسخ ها

      • بی نام

        مگه به توانمندی کشور و مردمان ان شک داری که به حرفهای اردشیر زاهدی شک میکنی اون از اون سر دنیا فهمید ولی ما خودمون نمیفهمیم

      • دونالد ترامپ

        اون از اون سر دنيا نفهميد بلکه جيره ش تموم شده داره خوش رقصي ميکنه وگرنه چرا ادامه مصاحبه با کارشناس مخالف زاهدي رو نشون نميدن

    • بدون نام

      اردشیر زاهدی خیلی بیجا وخیلی بیخود کرده که اظهار نظر کرده

    • بدون نام

      این گفتگو خیلی چیزارو ثابت کرد جاسوس پهلوی ها زاهدی بوده

    • ali

      آخه آدم در این سن و با این ثروت چه اهمیتی به پول میده .
      ولی شاید افرادی مثل شما ....
















      می بینی چقدر بده یکنفر رو از دید خودت تحلیل کنی

      پاسخ ها

      • بدون نام

        که چی نمکدون

      • بدون نام

        ببخشبد اشتباه مثبت دادم

      • بدون نام

        اتفاقا توی این سن و سال بیشتر حرص پول دارن

    • بدون نام

      زاهدی یه مرده متحرکه چه انتظاری دارین ازش

    • رزمنده کردستان

      واقعا جای تعجب دارد ازاین همه واکنشهای الکی اردشیر زاهدی زمانی ازعوامل پهلوی بوده اوایل انقلاب ضدانقلاب ومخااف ولی امروز بعدازچهل ازبیرون مستیل ایران رامیبیند ومیسنجد وموضعگیری میکند اگر ما مسلمانیم باید توبه راقبول کنیم چون خداوند توابین رادوست داردواگر غیرازاین است ودنبال حزب بازی هستیم بسم الله خدابه همه ما رحم کند

    • ایرانی

      زاهدی اگر وطن پرست بود می ماند و اعدام میشد پس این ادم دروغگو وپاچه خاره .

    • بدون نام

      کسانی همچون سردار سلیمانی وطن پرست واقعی بودند وهستن ساده زیست،بی ادعا،........ خائنین کشورما کسانی نیستن جز اختلاسگران،رانت خواران،وانان که با پول بیت‌المال بزرگترین ضربه ها را به انقلاب زدن

    • بدون نام

      گذشت زمان خیلی مسائل را روشن میکنه .برخی از عزیزان برای خرید محبوبیت دست به تخریب دیگران میزنن ولی با سپری شدن ایام واقعیت را مردم میفهمن و فرق و خوب و بد را متوجه میشن

    • بدون نام

      بنظر من اجازه بدید ایشان یک مدت بیاد ایران مجددا مصاحبه بفرمایید.
      عرق ملی درسرزمین غربت کار سختی نیست
      به ما یاد دادید اگر دشمنان ما از ما تعریف کنند به یه جایی باید شک کرد

    • بدون نام

      نه امثال زاهدی فرتوت مهمه دیگه نه اصولگرای مستاصل

    • بدون نام

      سیاست پدر مادر نداره یعنی همین

      پاسخ ها

      • بدون نام

        پول بهش داده،،،شده سیاست

    • بدون نام

      متاسفانه تفکرات و قضاوت ما بیشتر بر اساس احساسات است و با نظرات احساسی و زودگذر ی نفر را مدتی تبدیل به قدیس میکنم و بعد از مدتی تبدیل به منفورترین شخصش میکنیم . کاش تفکر عقلانی را جایگزین تفکر احساسی میکردیم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ما عقل و شعور داریم هیتلر نه چاپلین میشه نه چاپلین هیتلر حرف الان زاهدی پشتوانه منطق عقلی نداره

    • مسیحی

      اولا که این آقا اصلا وزنه ای نیست ازنظرجایگاه سیاسی که نظروحرفهاشون بخواد اصلا مهم باشه دوما همین آقااگه مثل مرحوم هویدای خدابیامرز درزمان انقلاب درایران بودند همین افرادی که ازاصولگراها یااصلاح طلبان هستندوالان دارندازایشان تعریف میکننددرآنروزخودشان اورااعدام وتیرخلاص رادرسرش شلیک میکردند ماایرانیها اخلاق بدی که داریم اینه که تاریخ گزشته رازودفراموش میکنیم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اتفاقا بسیار مهمه.
        آخرین سفیر ایران در آمریکا بوده و از خانواده ی مهمی بوده.

    • بدون نام

      درو دبرشرفش
      به این اقامیگن وطن پرست

    • بدون نام

      اینجاست که شخصیت و غیرت هویدا خودش رو نشون میده

    • بدون نام

      فردا روچه دیدی شایداوردنش دوره بعدی معاون اول رئیس جمهورش کردن!!!

    • جعفری

      اگر گفتهای زاهدی واقیت داشته با شد باید هر جوری شده اورا بوطن بتز گرداند بشرتیکه هقی تو کار نباشه ایرانی باغیرت درود برشما

    • علی

      اردشیر زاهدی مانند شهید علی امانی که بی چشم داشت به جنگ رفت و روز شهادتش به علت نبود سابقه نمیخواستم شهید اعلام کنن ، کسی که بیش از 8 سال برای ایران جنگید و در آخر هم بر اثر عفونت های ترکش باقیمانده جان داد .
      این بزرگواران و امثالهم وطن پرست هستند !
      صحبت های اخیر آقای زاهدی من و یاد یک جریانی انداخت ، دوستم با پدرش دعوا افتاد و برای مدتی کوتاه از خونه رفت تو همون مدت یکی از بچه ها گفت آره بابات خیلی عوضیه و فلان .
      همین دوستم جوری زد اون بنده خدا رو که کار به پاسگاه کشید .

    • بدون نام

      زمان شاه مگر همه مقامات وطن فروش بودند وطن پرست در هر نظامی باشه وطن پرسته ولی الان دین و مذهب را ببازی گرفته اند از احساسات مردم استفاده میکنند برای پر کردن جیبهای خود تمام بد بدبختی کشور از همین ادمهای دو رو و دورنگه که ظاهری مومنانه و مردمی دارند ولی در عمل تیشه بریشه کشور و دین و مذهب میزنند

    • علی

      اینها عقده دارن که کسی از آنها تعریف کند حتی اگه نتانیاهو باشه میشه عزیز دلشون بخاطر اینکه محتاج تعریف هستن

    • بدون نام

      سردار سلیمانی روحت شاد یادت گرامی
      وطن پرست واقعی سردار سلیمانی

    • حقگو

      گویند کشتی که در وسطه اقیانوس به گل نشست،کلاغ هم امیدوار به لاش خوری میشه.با این وضع ملت نابودن

    • بدون نام

      وطن فروش که نبوده دیده بمونه میکشند مثله فرزندان بزگوار مسولین سفر کرد البته متظاهر هم نبوده مانند مسولین اصل خودش را نشان داده وسنگ بر سینه اسلام نزده قاطی نکنید

    • سعید

      اگه راست میگه برگرده ایران
      تا بندازنش آب خنک خوردن بعد میفهمه وطن پرستی یعنی چی!

    • سید

      با وجودی که اصل را قبول ندارد اما حب وطن پرستی دارد و عمل خودش را وطن فروشی و خیانت میداند و دشمنان اسلام را کسانی میشمارد که پستان مادرشان را گاز گرفته اند در مثل میتوان معاویه که در خیلی از مواقع در عین دشمنی با علی ابن ابی طالب (ع) از صفات ستودنی علی (ع) نیز تعریف و تمجید میکرد را مثال زد ضمنا کسانی که معتقدند پول گرفته که این حرف ها را بزند بدانند انقدر ثروت دارد که نیاز به گرفتن پول ندارد

    • بدون نام

      حر هم سردار یزید بود ولی آزاده بود!!!

    • M.S

      پیرشده خرفت شده.آلزایمرم گرفته حزیون میگه.

    • بدون نام

      به نظرم چرت گفته...

    • بدون نام

      درود به اون شرف آریاییت
      رحمت به اون شیر آریایی که خوردی
      تنها کسی که میتونه نجاتمون بده دکتر زاهدیه
      چون در رگهاش خون پاک آریایی جریان داره
      رای ما فقط دکتر زاهدی خدمتگزار ملت
      دکتر زاهدی تو رو خدا به دادمون برس
      تو رو خدا نجاتمون بده دکتر زاهدی

    • رضا

      به نظر بنده بیانات آقای زاهدی ما را به تفکر وا میدارد

    • بی نام

      آقای زاهدی شما قبول داری که خایین هستی پس برگرد ایران که محاکمه بشی.

    • بدون نام

      زاهدی خالض شد از پیرایه های دنیوی اعم از پول و مقام تطمیع و تهدید حرفاشم کاملن منطقی و درسته

    • بدون نام

      آقای زاهدی شما الان با پولهای دزدی شده ملت ایران در گران‌ترین کشور دنیا زندگی می‌کنید.و قبول دارید که خایین هم هستید پس برگردید ایران تا محاکمه بشوید.

    • بدون نام

      حیف افرادی چون تاج زاده و آشنا و زیبا کلام و رمضان زاده و جوانفکر غرق در نعمت پست و مقام در این مملکت باشند و این وطن دوست ایرانی الاصل آواره غربت... .

    • بدون نام

      اگه امثال زاهدی نبودن الان ایران اول خاورمیانه دوم‌جهان بودازلحاظ پیشرفت ثروت‌ انسانیت

    • آرش

      بیخیال شید بابا با این دشمن خیالی که ساختید آمریکا و اسرائیل همه نوع حمایتی از انقلاب ۵۷کردن و میکنن جز ترامپ همه حمایت کردن از جمهوری اسلامی همه جوره منافع شون تامینه با وجود ج اسلامی

    • بدون نام

      اردشیر وپدرش همان جاسوسان سیاه هستند این بار دستور دارد اینگونه مردم را فریب دهد وبه ارباب آمریکایی خودش کمک کند

    • بدون نام

      اردشیر اگه آدم درستی بود هرگز موقع انقلاب چندین میلیون دولار سفارتخانه ایران را چپاول وبه حساب شخصی خودش منتقل نمیکرد

    • علی

      درود بر سردار دلها ، سردار سلیمانی، سرباز شایسته
      وطن

    • ق الف

      مرا به یاد حضرت حر انداخت
      که بعد از عمری بهشتی شد . خدا عا قبت بخیرش کند .

    • ق الف

      بنظر من امدن ایشان به جبهه ی حق .ودرصف سپاه اسلام قرار گرفتند .کمر دشمنان جاهل وغافل اسلام را در داخل و خارج شکست . عاقبت بخیر خواهد شد انشاا...

    • جابر

      پول کلفتی گرفته

    • بدون نام

      آدمی پیر که شد، حرص جوان میگردد
      خواب در وقت سحرگاه، گران میگردد

    • محمد

      شايد ملكي زميني چيزي تو ايران داره

    • بی نام

      ملت همیشه بدبین و شاکی

    • بدون نام

      خیلی از درباریان در اول انقلاب کشته شدن شاید به آنها مهلت داده میشد از زاهدی هم زودتر وطن پرستی را نمایان می کردند

    • جمالی

      اگر ازادی که شما غرب پرستان به او می بالید. وجود دارد یک فردی نظرش را پس از دو دوره حکمتی گفته. اگر اعتقاد ندارید پس همه اساس ارزشهای دروغین شما غیر واقعی است.

    • سیاوش

      توبه کرده

      زنده باد اردشیر زاهدی

    • بدون نام

      باسلام.
      انقلاب منطق محکمی داره.
      این قضایا یک شبه نیست از خیلی قبل ها شاهد هستیم. تیتر شما غلط وبدون مطالعه هست.
      ایشان یا هرکسی دیگر حرف حسابی داشته باشه قابل تحسین است.

    • رحیمی

      جون ازخیلی مدعویون مردتر بود وشجاعت وطن پرستیش قابل ستایش است

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج