۹۸۸۱۱۵
۵۰۱۵
۵۰۱۵
پ

دعای روز پنجم ماه رمضان و اعمال آن

ماه مبارک رمضان فرصتی است برای بیداری از غفلت‌ها و جبران فراموشی‌های گذشته، بندگان می‌توانند از فرصت ماه مبارک رمضان برای توسل به درگاه پروردگار و تقرب به او بهترین استفاده‌ها ببرند.

خبرگزاری ایسنا: ماه مبارک رمضان فرصتی است برای بیداری از غفلت‌ها و جبران فراموشی‌های گذشته، بندگان می‌توانند از فرصت ماه مبارک رمضان برای توسل به درگاه پروردگار و تقرب به او بهترین استفاده‌ها ببرند.

دعای روز پنجم ماه رمضان

«اللهمّ اجْعَلْنی فیهِ من المُسْتَغْفرینَ واجْعَلْنی فیهِ من عِبادَکَ الصّالحینَ القانِتین واجْعَلْنی فیهِ من اوْلیائِکَ المُقَرّبینَ بِرَأفَتِکَ یا ارْحَمَ الرّاحِمین.»

«خدایا مرا در این روز از توبه و استغفارکنندگان قرار ده و از بندگان صالح مطیع خود مقرر قرما و هم در این روز مرا از دوستان مقرب درگاه خود قرار ده به حق لطف و رأفتت ای مهربان‌ترین مهربانان».

اعمال شب و روز پنجم ماه رمضان

نماز شب پنجم ماه رمضان دو رکعت است و در هر رکعت سوره حمد و ۵۰ مرتبه سوره توحید خوانده شود و بعد از سلام نماز ۱۰۰ مرتبه «اَللّهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّد وَ آلِ مُحَمَّد» گفته شود.

شیخ مفید در کتاب مقنعه از ثقه جلیل علی‌بن مهزیار و از امام محمدتقی(ع) روایت کرده است که خواندن این دعا در هر وقت از شب و روز ماه مبارک رمضان مستحب است:

«یَا ذَا الَّذِی کَانَ قَبْلَ کُلِّ شَیْ‏ءٍ، ثُمَّ خَلَقَ کُلَّ شَیْ‏ءٍ، ثُمَّ یَبْقَی وَ یَفْنَی کُلُّ شَیْ‏ءٍ، یَا ذَا الَّذِی لَیْسَ کَمِثْلِهِ شَیْ‏ءٌ، وَ یَا ذَا الَّذِی لَیْسَ فِی السَّمَاوَاتِ الْعُلَی، وَ لاَ فِی الْأَرَضِینَ السُّفْلَی،‏ وَ لاَ فَوْقَهُنَّ وَ لاَ تَحْتَهُنَّ وَ لاَ بَیْنَهُنَّ إِلَهٌ یُعْبَدُ غَیْرُهُ، لَکَ الْحَمْدُ حَمْداً لاَ یَقْوَی عَلَی إِحْصَائِهِ إِلاَّ أَنْتَ، فَصَلِّ عَلَی مُحَمَّدٍ، وَ آلِ مُحَمَّدٍ صَلاَةً لاَ یَقْوَی عَلَی إِحْصَائِهَا إِلاَّ أَنْتَ»‏.

‏«ای خدایی که پیش از هر چیز وجود داشتی و آن‌گاه همه‌ی موجودات را آفریدی و سرانجام تو می‌مانی و همه‌ی اشیا نابود می‌گردند، ای خدایی که در آسمان‌های برتر و زمین‌های زیرین و در بالا و میان و زیر آن‌ها معبودی که پرسیده شود، جز تو وجود ندارد، ستایش تو را، ستایشی که هیچ‌کس جز تو بر شمارش آن قادر نباشد. پس بر محمّد و آل محمّد درود فرست، درودی که جز تو نتواند آن را بشمارد».

شیخ کفعمی در بلدالامین و مصباح از اختیار سیدبن باقی نقل کرده است که هرکه این دعا را در هر روز ماه رمضان بخواند حق تعالی گناهان چهل‌ ساله او را می‌آمرزد:

«اللَّهُمَّ رَبَّ شَهْرِ رَمَضَانَ، الَّذِی أَنْزَلْتَ فِیهِ الْقُرآنَ، وَ افْتَرَضْتَ عَلَی عِبَادِکَ فِیهِ الصِّیَامَ،‏ ارْزُقْنِی حَجَّ بَیْتِکَ الْحَرَامِ فِی هَذَا الْعَامِ وَ فِی کُلِّ عَامٍ‏ وَ اغْفِرْ لِیَ الذُّنُوبَ الْعِظَامَ، فَإِنَّهُ لاَ یَغْفِرُهَا غَیْرُکَ یَا ذَا الْجَلاَلِ وَ الْإِکْرَامِ‏».

«بار خدایا ای پروردگار ماه رمضان که فرو فرستادی در آن قرآن را و بر بندگانت در آن روزه را واجب فرمودی، مرا حج خانه محترمت در این سال و در هر سال روزی فرما و گناهان بزرگم را به من ببخش زیرا که‏ آن‌ها را جز تو کس نیامرزد ای خدای صاحب جلالت و بزرگواری».

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج