۹۸۸۱۶۷
۲ نظر
۵۰۰۸
۲ نظر
۵۰۰۸
پ

یک حقوقدان: در عادی‌سازی شرایط عجله نکنید

نعمت احمدی کارشناس مسائل سیاسی در سرمقاله امروز روزنامه جهان صنعت با عنوان دولت در عادی‌سازی شرایط عجله نکند ‏نوشت: بازگشایی کسب‌وکار‌ها در بازار، پارک‌ها، بوستان‌ها و اعلام بازگشایی اماکن فرهنگی مثل سینما‌ها پیش‌زمینه‌ای برای ‏گشایش اماکن مذهبی شده است.

نعمت احمدی کارشناس مسائل سیاسی در سرمقاله امروز روزنامه جهان صنعت با عنوان دولت در عادی‌سازی شرایط عجله نکند ‏نوشت: بازگشایی کسب‌وکار‌ها در بازار، پارک‌ها، بوستان‌ها و اعلام بازگشایی اماکن فرهنگی مثل سینما‌ها پیش‌زمینه‌ای برای ‏گشایش اماکن مذهبی شده است.

برخی معتقدند که چطور بازار، فضا‌های فرهنگی سینما‌ها یا بوستان‌ها باز شده، اما امکان حضور ‏در محافل مذهبی و برگزاری نماز جمعه وجود ندارد. واقعیت آن است که کشور نباید از نظر اقتصادی و فرهنگی تعطیل بماند. ‏ضمن اینکه دولت به جهات تحریم تحت فشار قرار دارد. اخیراً اعلام کردند که ۱۰۰ شهر وضعیت سفید دارند و می‌توانند برای ‏برگزاری نماز جمعه در آن تصمیم‌گیری کنند.

البته آقای روحانی و تیم کرونا هر چه در توان داشتند انجام دادند، ولی گاهی هم ‏زورشان به برخی نمی‌رسید، اما واقعیت آن است که قداست خانه کعبه، قدس و مسجدالاقصی بر کسی پوشیده نیست بلکه سرزمین ‏وحی است و با تکیه بر علم این اماکن بسته شده است. اما شب‌های احیا و راهپیمایی روز قدس در پیش است. خوف این می‌رود که ‏آقای روحانی دست به عملی زند که قشر مذهبی و مومن ما تلفات جانی‌شان بالا رود.

همه کشور‌ها به نحوی با کرونا مقابله کردند. ‏کلیسا‌ها، مسجد‌الحرام و مسجدالاقصی را بسته‌اند و اصراری بر بازگشایی هم ندارند. باید تاکید داشت که همه مکان‌ها محضر ‏خداوند است، همه‌جا انسان اشرف مخلوقات است، همه جا خداوند ناظر است. الان حالت ناچاری وجود دارد و نمی‌دانیم چرا آقای ‏روحانی در شرایط موجود عقب‌نشینی می‌کند و در شیوه گام به گام بازگشایی عجله می‌کند. با این تصمیم‌گیری‌ها به مرحله‌ای ‏می‌رسیم که خطر برای کشور جدی می‌شود و آن وقت باید دید که برای اتفاق بعدی که در آینده خواهد افتاد چه کسی پاسخگو ‏خواهد بود.

الان باید آیات عظام حوزه علمیه ورود پیدا کنند و نسبت به این جریان که حفظ ملت اسلام واجب است حساسیت به خرج ‏دهند. اسلام دینی است که خداوند به حضرت رسول گفته که من حافظش هستم. طی ۱۴۰۰ سال خطرناک‌ترین حوادث آمدند، اما ‏اسلام هنوز زنده است، چون دین حق است و با وجود تفرقه‌ها هیچ اتفاقی برای آن نیفتاد، اما برای مسلمین در طول تاریخ دیدیم که ‏چه حوادث ارضی و سمائی و چه بیماری‌هایی از این دست ضربه زده است؛ بنابراین مسوولان باید حافظ مومنین و مسلمین باشند. ‏اسلام سر جای خودش هست. ‏

کسی نمی‌تواند به اسلام آسیب بزند چرا که اسلام بالاست. الان حفظ امت اسلامی واجب است و اگر بخواهیم افرادی که اولیای ‏امور دین هستند این مهم را در نظر نگیرند و باعث شوند این اجتماعات صورت گیرد اتفاقات بعدی قابل پیش‌بینی نخواهد ‏بود. زمانی که خداوند از مسلمانان در شرایط خاص و حساس توقعی بالاتر از آنچه در توانش هست ندارد وقتی نماز، حج و روزه ‏تعطیل می‌شود آیا خود این نماد و نشانی از این نیست که باید بر حفظ امت اسلام مصر باشیم. اگر خلاف آن اتفاق بیفتد قطعا ‏گریبان آقای روحانی را می‌گیرد. حال اینکه از نظر شرعی آقای روحانی باید به آیات عظام متوسل شود و کار تخصصی و شرعی ‏کنار هم قرار گیرند. ‏
ضمن اینکه بزرگان دین نظرشان گرفته و تصمیمی درست در نهایت لحاظ شود و شیبی که در خصوص ابتلا به کرونا به سمت ‏نزولی می‌رود تداوم پیدا کند. الان تلفات ما دورقمی است. حال آنکه اروپا و آمریکا سه رقمی و چهار رقمی هستند. به لطف الهی و ‏با تصمیمات درست و بجا این رقم را به حدی می‌آوریم که بگوییم بیماری کرونا را در کشور کنترل کردیم. ‏

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      بخدا همه این گفتار که شیب کرونا نزولی است بجز فریب چیز دیگری نمیشود گفت...برای من قابل عزم نیست که پافشاری و اصرار بر راهپیمایی روز قدس گذاشته شده

    • بدون نام

      فقط به خاطر روز قدس هستش که مردم رو بکشونن تو خیابان
      ببین کی گفتم بهتون

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج