جاباما
۹۸۹۸۶۰
۸ نظر
۵۰۶۹
۸ نظر
۵۰۶۹
پ

سهام عدالت چقدر است؟ آن را بفروشیم یا نه؟

سهام عدالت آزاد شد و مشمولان می‌توانند با انتخاب روش سهامداری مستقیم، بعد از دو ماه سهام‌شان را در بورس بفروشند. براساس این روش تعدادی از سهام ۳۵ شرکت بورسی به شما تخصیص پیدا می‌کند و به‌ازای سهام شرکت‌های غیربورسی سرمایه‌پذیر سهام عدالت، سهام شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی را نیز دریافت خواهید کرد.

روزنامه اعتماد: سهام عدالت آزاد شد و مشمولان می‌توانند با انتخاب روش سهامداری مستقیم، بعد از دو ماه سهام‌شان را در بورس بفروشند. براساس این روش تعدادی از سهام ۳۵ شرکت بورسی به شما تخصیص پیدا می‌کند و به‌ازای سهام شرکت‌های غیربورسی سرمایه‌پذیر سهام عدالت، سهام شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی را نیز دریافت خواهید کرد.

سهام عدالت چقدر است؟ آن را بفروشیم یا نه؟

سهام عدالت به چه کسانی تعلق می‌گیرد؟

سامانه سهام عدالت به نشانی samanese.ir می‌تواند شما را راهنمایی کند تا ببینید مشمول سهام عدالت هستید یا نه. کار با آن چندان سخت نیست. کد ملی را وارد می‌کنید و نتیجه در همان لحظه به شما اعلام می‌شود. اگر مشمول باشید، می‌توانید با پاسخ به چند سوال امنیتی مثل تاریخ تولد و نام پدر، به حساب سهام عدالت خود دسترسی پیدا کنید. در این سامانه می‌توانید ارزش سهام عدالت و گزارش پرداخت سود سالانه را مشاهده کنید.

آزادسازی سهام عدالت یعنی چه؟

سهام عدالت از سال ۸۶ به نام مشمولان، اما دراختیار دولت است. پیش از این مشمولان سهام عدالت صرفا می‌توانستند از سود سالانه سهام‌شان استفاده کنند، اما زمانی که آزادسازی سهام عدالت اتفاق بیفتد، مشمولان می‌توانند کل سهام‌شان را در بورس بفروشند تا بتوانند از سرمایه‌شان که سال‌هاست دراختیار دولت است، استفاده کنند.

چگونه سهام عدالت را بفروشیم؟

شما با ورود به این سامانه می‌توانید مدیریت سهام‌تان را برعهده بگیرید. دو روش پیش روی شماست؛ روش اول استفاده از روش سهامداری مستقیم است که براساس آن تعدادی از سهام ۳۵ شرکت بورسی به شما تخصیص پیدا می‌کند و به‌ازای سهام شرکت‌های غیربورسی سرمایه‌پذیر سهام عدالت، سهام شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی را نیز دریافت خواهید کرد. در چنین حالتی سهام عدالت بعد از دو ماه از تاریخ درخواست، در سامانه سجام قابل مشاهده خواهد بود و می‌توانید آن را از طریق کارگزاری‌ها بفروشید یا نزد خودتان نگه دارید. در این مدت می‌توانید برای دریافت کد بورسی اقدام کنید تا امکان فروش سهام‌تان را در بورس داشته باشید.

سهام عدالت چقدر است؟ آن را بفروشیم یا نه؟

روش دوم سهامداری غیرمستقیم است، طوری‌که شما سهام عدالت‌تان را دراختیار شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی قرار می‌دهید. در چنین حالتی امکان انتقال سهام عدالت به شخص دیگری وجود نخواهد داشت و شما همچنان صرفا باید به سود سالانه سهام‌تان اکتفا کنید. باید توجه داشته باشید، آن‌طور که در سامانه سهام عدالت اعلام شده، شما صرفا یک‌بار امکان انتخاب یکی از این دو روش را دارید و در صورتی که روش دوم را انتخاب کنید، دیگر نمی‌توانید سهام‌تان را بفروشید.

سهام عدالت را تحویل بگیریم یا نه؟

اگر کد بورسی دارید و با بازار سرمایه آشنا هستید، به نظر می‌رسد بهتر باشد از روش اول آزادسازی سهام عدالت یعنی سهامداری مستقیم استفاده کنید. در غیر این صورت، اگر کد بورسی ندارید و با خرید و فروش سهام در بورس آشنا نیستید، می‌توانید از روش دوم یعنی سهامداری غیرمستقیم از طریق شرکت‌های سرمایه‌گذاری استفاده کنید. البته در این شرایط باید قید ۹ میلیون تومان سهام عدالت را بزنید و صرفا روی سود سالانه آن حساب باز کنید. همچنین اگر به پول سهام عدالت احتیاج دارید و سود سالانه آن برای‌تان اهمیتی ندارد، می‌توانید درخواست خود را برای سهامداری مستقیم ثبت کنید و در دو ماه آینده برای دریافت کد بورسی اقدام کنید.

سهام عدالت هر نفر چقدر است؟

ارزش سهام عدالت برای اغلب مشمولان ۵۰۰ هزار تومان است. البته این صرفا ارزش اسمی در زمان اجرای طرح سهام عدالت است و حالا این رقم تقریبا ۹ برابر شده و به ۴ میلیون تا ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان رسیده است.

سهام عدالت چقدر است؟ آن را بفروشیم یا نه؟

کسانی که سهام عدالت ندارند چه کنند؟

سامانه سهام عدالت سال‌هاست که دیگر از مشمولان جدید ثبت‌نام نمی‌کند. با این حساب حتی اگر در بین اقشار آسیب‌پذیر یا دهک‌های پایین جامعه باشید، نمی‌توانید برای دریافت سهام عدالت ثبت‌نام کنید.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      چقدر مزخرف

    • بدون نام

      من کارگرم اما به من و خانواده ام تعلق نگرفت، اما به یه عده مفت خور تعلق گرفت

      پاسخ ها

      • مایکو

        خوب ثبت نام نکردی برادر من
        بقیه چه گناهی کردن

    • علیرضا

      این سک سهام بی عدالتی هست !! تمام کارمندا و جیره خورای دولت مشمولش هستن ولی کارگرا نه !

    • جعفر بی پول

      راه جدید دزدی

    • بی نامی

      اگر به همان صورت بماند چه اتفاقی میافتد؟

    • خ

      مشخص نشد کدام روش بهتره،بیچاره اونهایی که سهام ندارن و فقیرن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        یعنی اگر سهام داشته باشنددیگر فقیر نیستند؟فقیر یعنی هزار ویک مشکل ب20 درصد فروش سهام طی 6 ماه برا10روز هم نمی توانند مواد غذایی تهیه کنند.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج