٦ ورزش و فعالیت فوق‌العاده براى تقویت عملکرد قلب
قالیشویی بانو_هدر
رستوران پارسیان_D
قالیشویی بانو_هدر
رستوران پارسیان_D
دیاکو_موبایل F دومی
ایرانیان - F داخلی موبایل111
قالیشویی بانو_هدر
رستوران پارسیان_D
ایرانیان - f تبلت1111
فرش مرتضوی_1
دکتر نداف کرمانی 1
تدریس خصوصی امیرکبیر_1
تدریس خصوصی امیرکبیر_3
فرش مرتضوی_3
دکتر نداف کرمانی 3
تدریس خصوصی امیرکبیر_4
فرش مرتضوی_ 4
دکتر نداف کرمانی 4
دکتر نداف کرمانی 2
فرش مرتضوی_2
تدریس خصوصی امیرکبیر_2
دیاکو_F داخلی دومی
ایرانیان - F داخلی1111
۹۹۰۳۸۹
۰۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۲
۳۸۱۸
شخصى که ورزش نمى کند، ٢ برابر بیشتر از کسى که فعالیت جسمى دارد، در معرض خطر ابتلا به بیمارى هاى قلبى قرار دارد. اگر سابقه بیمارى هاى قلبى و عروقى در شما یا در خانواده تان وجود دارد و یا فقط نگران سلامت این عضو مهم بدن خود هستید، باید روزانه زمان مشخصى را به ورزش کردن اختصاص دهید. کارشناسان توصیه مى کنند که روزانه ۳۰ دقیقه را به ورزش اختصاص دهید.

وب‌سایت فرارو: تقویت عملکرد قلب در خون رسانى به اندام ها، یکى از مهم‌ترین کارهایى است که با راهکارهاى ساده مى-توانید براى حفظ سلامت خود انجام دهید. ورزش و هر گونه فعالیت بدنى، ارزشمندترین روش براى داشتن قلبى سالم است.

٦ ورزش و فعالیت فوق العاده براى تقویت عملکرد قلب

شخصى که ورزش نمى کند، ٢ برابر بیشتر از کسى که فعالیت جسمى دارد، در معرض خطر ابتلا به بیمارى هاى قلبى قرار دارد. اگر سابقه بیمارى هاى قلبى و عروقى در شما یا در خانواده تان وجود دارد و یا فقط نگران سلامت این عضو مهم بدن خود هستید، باید روزانه زمان مشخصى را به ورزش کردن اختصاص دهید. کارشناسان توصیه مى کنند که روزانه ۳۰ دقیقه را به ورزش اختصاص دهید.

اما سوال این است که چه نوع ورزشى کارایى قلب را تقویت کرده و سبب حفظ سلامتى بیشتر ما مى شود؟

۱. پیاده روى

٦ ورزش و فعالیت فوق العاده براى تقویت عملکرد قلب

بله، شاید ابتدا خیلى آسان به نظر برسد، اما پیاده روى به ویژه با سرعت زیاد عالى‌ترین روش براى تقویت قلب است. قدم زدن سریع باعث مى شود ضربان قلب شما بالا برود و همچنین بر روى حرکت مفاصل تاثیر به سزایى مى گذارد. مى شود گفت که پیاده روى جز معدود ورزش هایى است که مى توان در هر مکانى و در هر زمانى آن را انجام داد و احساس خوبى بدست آورد. تمام آنچه این ورزش مى خواهد، اراده و یک جفت کفش مخصوص پیاده روى است. براى افزایش جذابیت قدم زدن، مى توانید در حین آن، به یک موسیقى یا سخنرانى انگیزشى نیز گوش فرا دهید.

پس فرقی نمی‌کند که در حال برگشتن به خانه و یا رفتن به یک قرار کاری هستید، کمی سرعت به راه رفتن معمولی خود اضافه کنید تا به سلامتی خود کمک کرده باشید.

۲. وزنه بردارى

٦ ورزش و فعالیت فوق العاده براى تقویت عملکرد قلب

ساختن عضلاتى محکم، به تقویت قلب کمک شایانى مى کند. تمرین وزنه بردارى در ساختن توده عضلانى و سوزاندن چربى اضافى بدن موثر است. این ورزش براى حفظ سلامت استخوان‌ها نیز فوایدى دارد.

۳. شنا کردن

شنا فقط براى ظهرهاى داغ تابستان نیست، بلکه مى توانید در همه طول سال از این ورزش هیجان انگیز، لذت ببرید. ایروبیک در آب و یا شنا کردن ساده مى تواند علاوه بر حفظ سلامت جسمى، به تقویت عملکرد قلب هم کمک کند.

۴. یوگا

٦ ورزش و فعالیت فوق العاده براى تقویت عملکرد قلب

یوگا بهترین ورزش براى سلامت بدن است. انجام یوگا همچنین تقویت عضلات را در پى دارد. شاید باور نکردنى باشد، اما این ورزش که بسیار ظاهر آرامى دارد و ساده به نظر مى رسد، سبب افزایش ضربان قلب مى-شود و حتى فشار خون را پایین مى آورد.

۵. سیستم تمرینی اینتروال

٦ ورزش و فعالیت فوق العاده براى تقویت عملکرد قلب

تمرینات اینتروال یا متناوب، نوعی از تمرینات هستند که از نظر زمانی طولانی مدت و از نظر شدت فعالیت سطح بالائی دارند. آنچه شاخص این نوع تمرین است زمان‌های کوتاه استراحت در بین ست‌های تمرینی شدید و تکرار پیوسته‌ی این زنجیره است.

این نوع ورزش یک تمرین عالى براى دریافت یک حرکت بدنى کامل در یک زمان کوتاه است. به عنوان مثال، مى توانید با ٢ دقیقه دویدن و سپس ٣ دقیقه پیاده روى و دوباره با تکرار این چرخه، افزایش و کاهش ضربان قلب را کنترل کنید. این ورزش به سوزاندن کالرى و بهبود عملکرد رگ هاى خونى شما کمک فراوانى مى کند.

این روش و شیوه‌ی تکرار سلسله وار تمرین و استراحت منجر به پاسخ سازگاری بدن شده و مویرگ‌های غیر فعال‌تر و کوچک درون بدن بکار گرفته می‌شوند و امکان در یافت اکسیژن بالاتر می‌رود و شرایط مناسب تری برای عضلات درگیر ایجاد می‌شود.

۶. دوچرخه سوارى

دوچرخه سوارى ورزشى است که به کاهش خطر ابتلا به بیمارى هاى قلبى شهرت دارد. در این فعالیت بدنى از عضلات پا‌ها بیشترین استفاده مى شود که همین حرکت باعث افزایش ضربان قلب فرد مى شود. حتى تعدادى از تحقیقات نشان داده اند که دوچرخه سوارى در سلامت روان نیز نقش به سزایى دارد.

منبع: intermountainhealthcare

نام:
* نظر:
تعداد کاراکترهای مجاز: 450
قوانین ارسال نظر
بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج
فرش تارنگ_1
اپیلاسیون نانا 1
فرش ریحان 1
شیرآلات زمانی_1
اپیلاسیون نانا 3
فرش ریحان 3
شیرآلات زمانی_3
فرش تارنگ_3
شیرآلات زمانی_4
اپیلاسیون نانا 4
فرش ریحان 4
فرش تارنگ_4
فرش تارنگ_2
فرش ریحان 2
شیرآلات زمانی_2
اپیلاسیون نانا 2
دکتر عارفی - موبایل فوتر
شفا_فوترموبایل
تدبیرکالا_فوتر موبایل
قالیشویی محتشم کاشان_فوتر موبایل
رستوران پارسیان_فوتر موبایل
بانک کتاب پایتخت_فوتر موبایل
قالیشویی نوین_فوتر موبایل
قالیشویی بانو_فوترموبایل2
فنی آتل_فوتر موبایل
قالیشویی ادیب_فوتر موبایل
دکتر قدیمی_فوتر موبایل
کالابرد_فوترموبایل
رستوران باغ بهشت_فوتر موبایل
استیل رگال_فوتر موبایل
دیاکو_فوتر موبایل داخلی
موسسه خیریه زهرا_فوتر موبایل
فرش تارنگ_فوتر موبایل
دیاکو_فوتر داخلی
فنی آتل_فوتر
دکتر عارفی - فوتر
کالابرد_فوتر
بانک کتاب پایتخت_فوتر
رستوران پارسیان_فوتر
قالیشویی ادیب_فوتر
قالیشویی محتشم کاشان_فوتر
شفا_فوتر
قالیشویی نوین_فوتر
تدبیرکالا_فوتر
رستوران باغ بهشت _فوتر
فرش تارنگ_فوتر
دکتر قدیمی_فوتر
استیل رگال_فوتر
قالیشویی بانو_فوتر2
موسسه خیریه زهرا_فوتر