۹۹۰۸۷۹
۲ نظر
۵۰۰۶
۲ نظر
۵۰۰۶
پ

مقصر اصلی کی‌روش، برانکو و آقای دلال هستند!

شکایت‌های مربیان خارجی که عموما در فیفا با صدور رای علیه فوتبال ایران مواجه می‌شود، یک بخش قراردادی واضح دارد که مدیران همین فوتبال، زیرش را امضا می‌زنند. در آن لحظه نه خبری از دلال‌ها و مافیای فوتبال کشور است، نه ضرب و زور و اجبار در این میان وجود دارد.

خبرورزشی: شکایت کارلوس کی‌روش از فدراسیون فوتبال که امروز کارش به دادگاه عالی بین‌المللی حکمیت ورزش کشیده، بابت مقام سومی ایران در جام ملت‌های آسیاست؛ در واقع جایگاهی تعریف نشده در AFC که در میان ناباوری و حیرت، ما امضایش کرده‌ایم و کی‌روش هم با رضایت زیرش امضا زده است.

حالا مقصر چه کسی است؟ کارلوس کی‌روش که چنین پیشنهادی به فدراسیون فوتبال داد یا خود فدراسیون که واژه‌های عصا قورت داده مندرج در قرارداد را با رضایت و بی‌‌اکراه امضا کرد؟

نه فقط کی روش که امروز کار باشگاه‌های پرسپولیس و استقلال با برانکو ایوانکوویچ، آندره‌آ استراماچونی و وینفرد شفر به فیفا کشیده شده و متاسفانه در شکایت‌های برانکو و شفر رای به ضرر باشگاه‌های ایرانی بوده است. این قراردادها را چه کسانی امضا کرده‌اند؟

قضیه ساده است؛ مدیران فوتبال ایران چه بلد باشند قراردادهای بین‌المللی را منعقد کنند چه در این راستا فاقد تجربه باشند، پول مربیان و بازیکنان خارجی را باید بدهند. سوال اینجاست که چرا این مدیران از دست دلالان عرصه فوتبال شکایت دارند؟ مگر دلال‌ها به اجبار چنین قراردادهایی را منعقد می‌کنند؟

دم‌دستی‌ترین اتفاق ممکن اما این است که مدیران توپ را به زمین بی‌صاحب دلالان فوتبال شوت و این گونه آثار سوءقراردادهای خارجی را از خودشان دور می‌کنند اما حقیقت ماجرا حتی با این قبیل اعمال لو رفته، پنهان نخواهد شد.

این شکایت‌ها که عموما در فیفا با صدور رای علیه فوتبال ایران مواجه می‌شود، یک بخش قراردادی واضح دارد که مدیران همین فوتبال، زیرش را امضا می‌زنند. در آن لحظه نه خبری از دلال‌ها و مافیای فوتبال کشور است، نه ضرب و زور و اجبار در این میان وجود دارد.

ما قراردادهای بین‌المللی را با طرف‌های خارجی امضا می‌کنیم و در قبال آنها نیز بی‌تعهدیم. این چهره‌های خارجی می‌دانند محکمه فیفا، محل بررسی مدارک مستدل است، نه ادعاهای شائبه‌برانگیز؛ در نتیجه مشخص است که رای نهایی به سود چه کسانی است و کدامیک از طرفین قرارداد دچار سهل‌انگاری شده‌اند. گفتیم سهل‌انگاری اما آیا واقعا اجباری برای این همه ساده‌انگاری وجود دارد؟ اینجاست که باید به همه چیز شک کرد!

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      در کل نشون میده همون مدیرانی که زیر چنین قراردادهایی را امضا میکنند خود دلال هستن فقط فکر منافع خودشون هستن یعنی همون کاریکه هر دلالی میکنه سود و منافع شخصی خودش

    • ی خترم..

      دلال تویی


      خوب حقشونه.....

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج