کنترل وزن دانش‌آموزان در دستور کار قرار گرفت
روشا فارمسی_d
رستوران پارسیان_D
روشا فارمسی_d
رستوران پارسیان_D
دکتر نداف کرمانی_ fموبایل
دندانپزشکی تاج_f موبایل
روشا فارمسی_d
رستوران پارسیان_D
ادیب_1
اپیلاسیون نانا 1
لاله زار مال_1
لاله زار مال_3
اپیلاسیون نانا 3
ادیب_3
لاله زار مال_4
ادیب_4
اپیلاسیون نانا 4
لاله زار مال_2
اپیلاسیون نانا 2
ادیب_2
دکتر نداف کرمانی_ f
دندانپزشکی تاج_f
۹۹۱۰۴۴
۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۰:۲۳
۷۴۱۲
وزیر آموزش و پرورش با بیان این که رکن مهم تحولات جامعه، نظام تعلیم و تربیت است، گفت: ۲۵بسته تحولی تحقق پذیر، سنجش پذیر، شوق انگیز و مورد پذیرش جامعه تهیه شده است.

ایسنا: محسن حاجی میرزایی درآیین بزرگداشت مقام معلم که با حضور رئیس جمهور و به طور ویدئو کنفرانسی با معلمان نمونه سراسر کشور برگزار شد، با گرامیداشت یادوخاطره شهیدان مرتضی مطهری، باهنر و رجایی و ۵ هزار شهید معلم و ۳۶ هزار دانش آموز شهید و تبریک هفته گرامیداشت مقام معلم، اظهار کرد: یکی از شاخص‌های مهمی که حکومت‌ها را با آن می‌سنجند حل پایدار مسائل است و اینکه حکومت‌ها بتوانند مسائل را حل کنند و در شرایط غیر منتظره به سرعت وضعیت را مدیریت کنند و برای پیشرفت و تعالی جامعه برنامه ریزی کنند.

وی افزود: این کارآمدی محصول اثربخشی نهادهای حکومت است و مهم‌ترین عامل در دست‌یابی نهادهای کارآمدی بر اساس وحدت نظری کارآمدی جریان یادگیری جامعه است هرچه این جریان با کیفیت‌تر، هوشمندانه و دقیق‌تر باشد نهادها و جامعه کیفی‌تر خواهند بود.

حاجی میرزایی با بیان اینکه رکن مهم تحولات جامعه نظام تعلیم و تربیت است، گفت: امروز ما، محصول آموزش و پرورش دیروز ماست و برای این محصول معلمان نقش کیفی و اصلی را دارند و معلمان جانشین تمام نداشته‌ها هستند.

آغاز سال ۹۹ با کمترین میزان بدهی به معلمان

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: معلم حامل امانت نظام و خانواده‌ها است و نظام چشم امید به اقدامات معلمان دارد و خانواده‌ها فرزندان خودرا به معلمان می‌سپارند لذا هرچه معلم توانمندتر و با انگیزه‌تر باشد بهتر خواهد بود.

حاجی میرزایی تاکید کرد: سیاست ما در آموزش و پرورش در قبال معلمان تقویت توانمندی‌ها، افزایش صلاحیت‌های حرفه‌ای، افزایش انگیزه آنان و ارتقای منزلت و معیشت و معلمان است.

وزیر آموزش و پرورش گفت: برای اینکه معلمان با کیفت‌تری داشته باشیم، ستادی تشکیل داده‌ایم که بطور مستمر ساماندهی کمی و کیفی معلمان را برنامه ریزی می‌کنیم.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به طرح رتبه بندی معلمان اذعان کرد: طرح رتبه بندی را برای اندازه گیری توانمندی‌ها و صلاحیت‌های تخصصی معلمان برنامه ریزی کردیم که خوشبختانه در این دولت به ثمر نشست.

وی در ادامه اضافه کرد: توافقی با وزارت راه و شهرسازی برای احداث ۱۷۰هزار واحد مسکونی برای فرهنگیان انجام شده است و روز گذشته با حضور معاون اول رئیس جمهور مراسم خشت گذاری ۱۴هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی در ۱۱استان انجام گرفت.

حاجی میرزایی افزود: مطالبات فرهنگیان در سال ۹۸ به بهترین وجه پرداخت شد و با کمترین میزان بدهی در سال اخیر وارد سال ۹۹ شدیم که از این بابت از رئیس جمهور و دولت قدردانی می‌کنم.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به شیوع کرونا، اظهار کرد: کرونا پدیده‌ ناشناخته‌ای بود و ماموریت‌های ما در آموزش و پرورش را تحت تاثیر قرار داد و رابطه مدرسه، معلم و دانش آموز به خاطر تعطیلی مدارس آسیب دید.

وی تاکید کرد: با پدیده‌ای نوظهور رو برو بودیم که برای آن هیچ تجربه آموخته‌ای در جهان وجود نداشت و در این سال‌ها جهان با چنین پدیده‌ای با این گستردگی روبرو نشده بود.

حاجی میرزایی با بیان اینکه خوشبختانه دولت در عرصه آموزش و سلامت واکنش سریع و سنجیده‌ای نشان داد،گفت: سه روز پس از تعطیلی عمومی مدارس از شبکه‌های تلویزیون آموزش را شروع کردیم و آموزش‌ها به ۴شبکه توسعه پیدا کرد و با پخش این برنامه‌ها معلمان با کیفیت به دورترین مناطق کشور برده شدند و در چادرهای عشایری دانش آموزان توانستند از معلمان باکیفیت برخودار شوند.

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: طبق بررسی‌های انجام گرفته بیش از ۲۷ میلیون بار برنامه‌های آموزشی دانلود شده است که نشان می‌دهد اقدام بسیار خوب و مثبتی بوده است.

وی افزود: اما برنامه‌های آموزشی تلویزیونی همه نیازهای ما را پاسخ نمی‌داد چون تلویزیون ارتباط یک سویه‌ای داشت و ما به دنبال ارتباط دوسویه بودیم لذا بلافاصله درصدد طراحی یک سامانه بومی، اختصاصی، امن و تعاملی برای دانش آموزان برآمدیم که خوشبختانه فعال شد و تاکنون بیش از ۱۱ میلیون دانش آموز و ۷۸۰ هزار معلم و مدیر به شبکه آموزش دانش آموزی پیوسته‌اند و در سامانه شاد فعال هستند.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه ظرفیت‌های متنوعی در این برنامه پیش بینی شده است، اظهار کرد: در گام اول به همین ظرفیت بسنده کردیم اما در آینده افزایش ظرفیت‌ها را خواهیم داشت.

وی تاکید کرد: بر انجام این اقدام در همین ماه‌های تعطیلی اصرار داشتیم چرا که اگر در اسفند ۹۸ غافل گیر شدیم نمی‌توانیم در آذرماه ۹۹ اگر خدایی نکرده بیماری شیوع پیدا کرد بگوییم که غافلگیرشده‌ایم.

وزیر آموزش و پرورش در ادامه اضافه کرد: باید ظرفیت‌ها را فعال کنیم و میزان تاثیر روش‌ها و برنامه‌ها را اندازه گیری کنیم و خودمان را آماده کنیم و به همین دلیل علیرغم اینکه ریسک زیادی که داشت این ریسک را قبول کردیم و کار را با سرعت انجام دادیم.

حاجی میرزایی خاطرنشان کرد: برخی از دانش آموزان در مناطقی هستند که دسترسی به اینترنت و گوشی هوشمند ندارند و برای آن مناطق به سرعت اعلام کردیم که خانواده‌ها نگران نباشند چراکه ما مسئول آموزش دانش آموزان هستیم و با کمک معلمان از طریق راهبران آموزشی، بسته‌های آموزشی و ظرفیت‌های تلویزیونی استانی و محلی برای برنامه‌های آموزشی استفاده می‌کنیم و آموزش را ادامه خواهیم داد.

وزیر آموزش و پرورش گفت: شبکه آموزش دانش آموزی نقطه آغاز تحولات شگرف در خدمات در بستر اینترنت خواهد بود و آیندگان از آن بیشتر استفاده خواهند کرد.

حاجی میرزایی با بیان اینکه تکلیف قانونی برای اجرای سند تحول بنیادین داریم، گفت: از سال۱۳۹۰ که سند تحول بنیادین ابلاغ شده است تلاش‌های فراوانی برای اجرای آن شده است و قرار بوده که سند تحول بنیادین هر پنج سال بازنگری شود.

وزیر آموزش و پرورش افزود: برای اجرایی شدن سند نیاز است که سند برای جامعه ملموس و شوق انگیز باشد و جامعه متقاضی اجرای آن باشد.

حاجی میرزایی خاطرنشان کرد: از مجموع اهداف و راهبردهای سند تحول بنیادین۲۵ بسته تحولی که تحقق پذیر، سنجش‌ پذیر، شوق انگیز و مورد پذیرش جامعه باشد، تهیه و تدوین شده است.

وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: اگر نتوانیم نتایج سند تحول را به جامعه نشان دهیم نمی‌توانیم برای اجرایی شدن آن برنامه ریزی دقیق‌تری کنیم که قابل اجرا باشد.

وی با اشاره به ۲۵بسته تحولی اظهار کرد: یکی از بسته‌های تحولی مهارت آموزی است که قانونی از سال ۶۶ داریم که هر دانش آموز با طی کردن دوران متوسطه نظری باید یک مهارت داشته باشد که این تکلیف هنوز اجرایی نشده است و برنامه‌ریزی کردیم که هر دانش آموز یک مهارت را به طور جدی پیگیری کنیم.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه بسته دیگر کنترل وزن و چاقی است، گفت: بررسی‌ها در سال ۹۴ نشان داده است۲۱ درصد کودکان ۷ تا۱۸سال از چاقی رنج می‌برند و مطالعه‌ای در سال ۹۶ نشان داده که ۲۷ درصد از چاقی رنج می‌برند و برای وزن مناسب‌تر، زندگی سالم‌تر و تحرک بیشتر این بسته را اجرایی می‌کنیم و تعهد کرده‌ایم که سه درصد این شاخص را کاهش دهیم.

وی با اشاره به طرح مدرسه خوانا، گفت: خواندن و نوشتن و درک مطلب جزو ماموریت‌های اصلی آموزش ابتدایی است و بررسی‌ها نشان می‌دهد که این عرصه آسیب دیده است و برای تقویت این عرصه در ۵ درصد مدارس این طرح اجرا می‌شود.

حاجی میرزایی افزود: بسته دیگر طرح «آجر به آجر» است و امسال خیرین۸۰۰ میلیارد تومان برای مدرسه سازی مشارکت کرده‌اند که درصدد هستیم تا خیرین خرد را علاوه بر خیرین بزرگ داشته باشیم تا پدیده خیرین را گسترش دهیم و پیش بینی کرده‌ایم که۴۰ درصد در آن مشارکت داشته باشند.

وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: از مدارس کوچک رنج می‌بریم چرا که در مدارس کوچک هزینه بیشتر و کیفیت کمتر است و متاسفانه در سال‌های گذشته مکان‌یابی از قاعده علمی تبعیت نکرده است و تعداد زیادی از مدارس خالی از دانش آموز است و در کنار آن۳۰ درصد مدارس نیاز به نوسازی و مقام سازی هستند.

حاجی میرزایی در پایان گفت: رابطه خردمندانه‌ای بین مکان و تحرک جمعیت و نظام آموزشی برقرار کردیم و به امید خدا ۳۷۰پروژه را بر این اساس پیش خواهیم برد.

در ادامه این دیدار علی باقرزاده رئیس مرکز هماهنگی و حوزه وزارتی آموزش و پرورش با اشاره به اینکه شیوع ویروس کرونا باعث تعطیلی مدارس شد، گفت: از عوارض این تعطیلی‌ها ایجاد وقفه بین ارتباط معلمان و دانش آموزان بود هرچند که وقفه آموزش دروس با آموزش‌های تلویرزیونی برطرف شد و معلمان با حضور در شبکه‌های اجتماعی و تشکیل کلاس‌هایشان به حل مشکلات کمک کردند اما تلاش آموزش و پرورش در تاسیس شبکه شاد در راستای هدفمند کردن دو موضوع بود؛ اول اینکه آموزش‌های تلویزیونی یکطرفه و غیرتعاملی بود و دوم بر بستر شبکه‌های اجتماعی امکان نظارت و مدیریت وجود نداشت.

وی با بیان اینکه شبکه شاد در حال حاضر بر هدفمند کردن فعالیت‌های تابستانی دانش آموزان متمرکز است، گفت: از ماموریت هایی که برای شبکه شاد در نظر گرفته شده است؛ امکان ایجاد نظام بازخوردی و ارزشیابی، ارتباط سریع و آسان با مخاطبان، ارزیابی برنامه‌های وزارت آموزش وپرورش، تحقق شعار آموزش برای همه وکاهش هزینه است.

باقرزاده با بیان اینکه تدوین چشم انداز مطلوب از شبکه شاد بر عهده آموزش و پرورش است، دو تقاضا از رئیس جمهور مطرح کرد و گفت: رایگان شده اینترنت در شبکه شاد و ایجاد ساز و کاری برای تهیه تبلت برای دانش آموزانی که دسترسی به ابزارهای هوشمند ندارند از مواردی است که می‌خواهیم تا ریاست جمهوری پیگیری کنند.

مهرالله رخشانی مهر رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس با بیان اینکه مردم انتظار دارند علاوه بر تحول در محتوی یادگیری و روش‌های یاددهی و یادگیری، در فضای فیزیکی مدارس هم تحول ایجاد شود، گفت: با بودجه ۳۰۰ میلیارد تومانی، مدارس خشتی وگلی حذف شده است که این کار بزرگی بوده است چرا که این مدارس اغلب در مناطق صعب العبور و مرزی بوده است که حتی بردن مصالح به آن محل‌ها نیاز به هماهنگی با نیروی انتظامی و کسب مجوز یا استفاده از هلی برد بوده است.

وی ادامه داد: در پروژه‌های مدرسه سازی، پروژه‌هایی با ۱۰ یا ۱۵ سال وقفه وجود داشتند و خیرین و مدرسه سازان از ساخت آنها ناامید شده بودند اما با تلاش‌های صورت گرفته هیچ پروژه بلاتکلیفی در حوزه مدرسه سازی در کشور نداریم.

رخشانی مهر با بیان اینکه ۳۰ درصد مدارس کشور ناایمن هستند از بهره برداری از ۱۴ هزار کلاس درس جدید خبر داد که با بهره برداری از این کلاس‌ها ۴۰۰ هزار دانش آموز از آن استفاده خواهند کرد.

انتشار یافته: 3
در انتظار بررسی:0
Iran, Islamic Republic of
06:32 - 1399/02/17
برای دانش آموزانی که از سوء تغذیه رنج می برن چه برنامه ای دارید؟
Iran, Islamic Republic of
07:14 - 1399/02/17
متاسفانه هرسال فقط یک روز اونم خشک وخالی روز معلم رانبریک میگویند. دریغ از هدیه. کادو. تسهیلات یا پاداشی..... خدابه خیر بگذراند
Iran, Islamic Republic of
10:01 - 1399/02/17
میگم مثل طرح ترافیک دم در مدرسه ها هم ترازو بذارین ،رقیب ترازوی خیابونی ها بشین بعد از هر بچه هم هرروز 1000 تومن بگیرین،خوب درآمدی داره ها!!!
نام:
* نظر:
تعداد کاراکترهای مجاز: 450
قوانین ارسال نظر
بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج
سفیر بار ساقدوش_1
گروه تولیدی نیلوفر_1
دکتر نائبی_1
سفیر بار ساقدوش_3
گروه تولیدی نیلوفر_3
دکتر نائبی_3
سفیر بار ساقدوش_4
دکتر نائبی_4
گروه تولیدی نیلوفر_4
دکتر نائبی_2
گروه تولیدی نیلوفر_2
سفیر بار ساقدوش_2
روانشناسی مرهم_ فوتر موبایل
دکتر آزاد خواه_فوتر موبایل
تدبیرکالا_فوتر موبایل
اورانوس_فوترموبایل2
قالیشویی محتشم کاشان_فوتر موبایل
فنی آتل_فوتر موبایل
دکتر عارفی - موبایل فوتر
نیکان فارمدمهر_فوتر موبایل
روشا فارمسی_فوتر موبایل
قالیشویی نوین_فوتر موبایل
رستوران پارسیان_فوتر موبایل
قالیشویی ادیب_فوتر موبایل
موسسه خیریه زهرا_فوتر موبایل
شفا_فوترموبایل
دکتر صالحی_فوتر موبایل
قالیشویی ثمین_فوتر موبایل
ترجمه زندگی_فوتر موبایل
دکتر لاجوردی_فوتر موبایل
پارسیان طب - فوتر موبایل
آیلین_فوتر موبایل کاشت ابرو
کلینیک النا_فوتر موبایل
رستوران باغ بهشت_فوتر موبایل
آیلین_فوتر موبایل بلفارو
تنورستان_فوتر موبایل
قالیشویی بانو_فوترموبایل
آیلین_تزریق چربی موبایل
تدبیرکالا_فوتر
دکتر لاجوردی_فوتر
پارسیان طب - فوتر
موسسه خیریه زهرا_فوتر
قالیشویی بانو_فوتر
اورانوس_فوتر2
قالیشویی محتشم کاشان_فوتر
آیلین_فوتر کاشت ابرو
تنورستان_فوتر
رستوران پارسیان_فوتر
روانشناسی مرهم_ فوتر
فنی آتل_فوتر
قالیشویی ادیب_فوتر
شفا_فوتر
دکتر صالحی_فوتر
آیلین_فوتر بلفارو
کلینیک النا_فوتر
روشا فارمسی_فوتر
آیلین_تزریق چربی
ترجمه زندگی_فوتر
رستوران باغ بهشت _فوتر
نیکان فارمدمهر_فوتر
دکتر آزاد خواه_فوتر
قالیشویی نوین_فوتر
قالیشویی ثمین_فوتر