۹۹۱۴۸۹
۱۰ نظر
۵۰۰۸
۱۰ نظر
۵۰۰۸
پ

شاخص بورس در چنگ حقیقی‌ها

شاخص بازار سرمایه امروز نزدیک به ۲ هزار و ۵۹۰ واحد افت کرد و دست‌اندرکاران می‌گویند این افت طبیعی و در نتیجه اصلاح قیمت سهام شرکت‌ها رخ داده است

مجله فراز: بازارسرمایه، امروزدوشنبه ۱۷اردیبهشت‌ماه،همچنان صحنه نبرد حقیقی‌ها با حقوقی‌ها بود. همان‌ حقیقی‌هایی که در اصطلاح به آنها «خرد» می‌گویند و از نظر حقوقی‌ها نباید بی‌مهابا با سرمایه‌های اندک خود وارد این بازار شوند.

شاخص بازار سرمایه امروز نزدیک به ۲ هزار و ۵۹۰ واحد افت کرد. آنطور که دست‌اندرکاران می‌گویند این افت طبیعی و در نتیجه اصلاح قیمت سهام شرکت‌ها رخ داده است.

این در حالی است که بسیاری از سهامداران تازه وارد و از نگاه بورس بازان حرفه‌ای، آموزش ندیده؛ از این روند اصلاح قیمت هراسان شدند و هنوز از راه نرسیده، صف فروش تشکیل دادند. به هیمن دلیل نیز چند روزی است شاخص‌ها در این بازار قرمز می‌شوند.

تا ساعت ۱۱ امروز، ارزش ورود سهام خرد به بازار سرمایه رقمی در حدود ۹۸۰ میلیارد تومان بر آورد شده است. اما عرضه سهام شستا و عدالت ساعت کار بازار سرمایه را به وقت اضافه کشاند.

معامله‌گران این بازار یک میلیون معامله انجام دادند که ۱۳۳ هزار و ۸۸ میلیارد ریال ارزش داشت.

شاخص بورس در چنگ حقیقی‌ها
در بازار امروز صنایع پتروشیمی خلیج فارس، گروه مپنا و سرمایه‌گذاری غدیر نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر منفی و در مقابل پالایش نفت تهران، معدنی و صنعتی گلگهر، گسترش نفت و گاز پارسیان، توسعه معادن و فلزات بیشترین تاثیر مثبت را روی بورس گذاشتند.

لیست نمادهای پربیننده بازار نیز از بانک‌های ملت و تجارت، فولاد مبارکه اصفهان، ملی صنایع مس ایران، گلوکزان، گسترش سرمایه‌گذاری ایران خودرو و پالایش نفت اصفهان تشکیل شده بود.

شاخص کل فرابورس همانند بورس کاهش یافت و با ۱۶ واحد نزول رقم ۱۱ هزار و ۱۴۹ واحد را ثبت کرد. معامله‌گران این بازار ۶۵۹ هزار معامله به ارزش ۴۸ هزار و ۵۳۳ میلیارد ریال انجام دادند.

آنطور که صاحب‌نظران بازار سرمایه می‌گویند بازار سرمایه می‌تواند به ثبات برسد، اگر مردم دست از خریدهای هیجانی بر دارند.

گفته می‌شود در این بازار ورود سرمایه از یک تا هزار میلیارد تومان است. کارشناسان می‌گویند بهترین و پایدارترین معاملات از سوی حقوقی‌ها صورت می‌گیرد. با توجه به رخدادهای هفته‌های اخیر و هیجانی که از سوی مردم در بازار سرمایه ایجاد شده، بسیاری از شرکت‌های بزرگ فعلا از عرضه سهام خود در بازار دست نگاه داشته‌اند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      تو رو خدا وارد بازار سرمایه نشید،بدون علم و دانش بورس،نمیشه،ضرر میکنید،من خودم چندین ساله دارم کار میکنم تو بورس،اینهمه هجمه عظیم مردم بی علم فاجعه ست،،،شما که میخواید سرمایه گزاری کنید،پولتون و بدید به ی کاربلد حداقل،نه اینکه خودتون با ی کد بورسی گرفتن بیاید تو بازار، ضضضضرررررررر میکنید،قطعا

    • بدون نام

      از الان دارم مردم بیچاره میبینم جلو بانک مرکزی و جلو مجلس جمع شدن و با پلاکارد دارن میگن پول ما کو.هیچ ادم عاقلی وارد بورسی که دولت داره دستوری کنترلش میکنه وارد نمیشه،اخه اقتصاد ما که تحریم از نفت تا پتروشیمی و معادنش و غیره تحریمه و تولید هم تعطیله اصلا دلیل نداره وارد همچین بورسی شد،زمان خودش مشخص میکنه

    • بدون نام

      خداحافظ بورس

    • عبداله

      اگرباهجوم خریدسهام فعلی انباشتگی ایجادشودامابالفعل شرکتهابازخوردی نداشته باشندرکودبورسی وسواعتمادوسلب اعتبارتجربی ازاین نهادی که هم میان مردم عوام خیلی شناخته شده نیست وازاین جایگاه بعبارتی نوپاست وهم زیان مالی احتمالی بروزخواهدکرد.بنظرمیرسدبرخی تصمیمات چندان زمینه سازی نشده اندوپخته عمل نمیشوندخدابخیرکند.جالب اینسکه بازاربورس درایران مانندبعضی کشورهانیست که خیلی وابسته به بازارهای بین المللی ومتاثرازبیرون باشدواگرهوشمندانه ومدبرانه عمل کنندتحرک اقتصادی قابل توجهی دربازارایجادخواهدکردالبته اگرمدیران باصداقت وقانع بودن به سودطرفینی باشندوبه بهانه هاهزینه نکنندتاسوداوری معقول ومنطقی خودوذینفعان سهامدارراتوجیه وراضی نگه دارد؟

    • حسین

      امروز۵شنبه۹۹/۰۲/۱۸که۹۹/۰۲/۱۷روز۴شنبه۹۹/۰۲/۱۵روز دوشنبه.

    • بدون نام

      تورو به خدا سرمایه و پس انداز خودتون که طی سالیان زیادی به دست اوردین وارد بورس نکنید اخر عاقبت نداره،بورس مثل نارنجکی هست که ضامنشو کشیدن معلوم نیست تو دست کی منفجر بشه.کل اقتصاد ایران رانت و تحریم گرفته بازیچه دولت نشید کسی جواب گو نیست،سرمایه گذاری فقط باید تو چیزی باشه که قدرت نقد شوندگی تو همه حال داشته باشه،فردا روزی جلو مجلس تحصن خواهید کرد،خودتون میدونید.

    • بدون نام

      اوه اوه , هزاران بار گفته شده ,کجای سیاستهای این دولت موفق بوده که این سیاست دستوریش موفق بشه
      مردم تک تک بیچاره میشن ,بابا نرید تو بورس ,برید همون طلا حداقل چه عاقلی آخه

    • بدون نام

      بورس هم در دست مافیاست مواظب باشید ....

    • بی‌نام

      بورس سرمایه‌گذاری بلندمدت میخواد
      انتخاب‌شرکتهای‌بنیادی‌
      سوادکافی‌..انسانی‌باقلب‌سالم‌میخاد

    • ali irani

      این آقای کارشناس که گفتن تازه واردها با سهام خرد رفتن توو صف فروش خوبه یه نگاهی به نسبت تعداد فروشنده ها به خریدارها در ۳شنبه و ۴شنبه بندازن که نسبت خریدار به فروشنده در اکثر نمادها بین حدود سه هست. یعنی فروشنده ها قوی تر بودن.
      ساده تر اگر بخوام بگم هر فروشنده به اندازه ۳ خریدار سهم داشته و فروخته.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج