جاباما
۹۹۱۵۶۵
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

مشکلات غول‌های لالیگا برای پرداخت حقوق‌های نجومی

باشگاه‌های اسپانیایی طی سال‌های اخیر ستاره‌های گران‌قیمتی را به‌خدمت گرفتند؛ بازیکنانی که قرار بود گره‌گشای مشکلات تیم‌های خود باشند، اما چندان در زمین تاثیرگذار نبودند یا با مشکلاتی از قبیل مصدومیت مواجه شدند که باعث شد نتوانند انتظارات هواداران را برآورده کنند.

فرهیختگان: باشگاه‌های اسپانیایی طی سال‌های اخیر ستاره‌های گران‌قیمتی را به‌خدمت گرفتند؛ بازیکنانی که قرار بود گره‌گشای مشکلات تیم‌های خود باشند، اما چندان در زمین تاثیرگذار نبودند یا با مشکلاتی از قبیل مصدومیت مواجه شدند که باعث شد نتوانند انتظارات هواداران را برآورده کنند. نفراتی چون گرت بیل و خامس در رئال‌مادرید، عثمان دمبله و کوتینیو در بارسا و دیه‌گو کاستای اتلتیکو مادرید نفراتی هستند که باشگاه‌های آنها به‌دنبال پیدا کردن مشتریانی خوب برایشان هستند تا هرچه زودتر از شر دستمزدهای نجومی آنها راحت شوند. مشکل اصلی آنجاست که باتوجه به افت آنها و حقوق بالای این ستاره‌ها، کمتر باشگاهی حاضر به خریدشان می‌شود.

گرت بیل

ستاره ولزی رئالی‌ها در دو فصل اخیر به دردسر نخست فلورنتینو پرس تبدیل شده است. دستمزد سالانه او با پاداش‌ها به حدود ۱۷ میلیون یورو می‌رسد و مسلما دل کندن از چنین پولی برای او بسیار دشوار است. باوجود اینکه او در برنامه‌های تاکتیکی زیدان جایی ندارد و بارها به‌دنبال فروش او بوده، اما بیل تنها درصورتی حاضر است زودتر از پایان قراردادش در سال ۲۰۲۲ این تیم را ترک کند که در تیم جدیدش نیز به همین میزان دریافتی داشته باشد؛ اتفاقی که باتوجه به افول او و حاشیه‌هایی که در رئال داشته، بسیار بعید به‌نظر می‌رسد.

تابستان پیش، او در آستانه امضای قراردادی با یک باشگاه چینی بود که دستمزد سالانه‌اش را به ۲۵ میلیون یورو افزایش می‌داد، اما رئال‌مادرید با این انتقال مخالفت کرد، چون چینی‌ها تصمیم نداشتند بابت خرید ملی‌پوش ولزی به این باشگاه پولی پرداخت کنند. او هفته گذشته احتمال انتقالش به لیگ MLS را رد نکرد، اما درحال‌حاضر هیچ تیمی در آمریکا توان پرداخت دستمزد او را ندارد و منطقی‌ترین پیش‌بینی درباره او ادامه حضورش در رئال است.

خامس رودریگز

او به‌اندازه بیل دستمزد نمی‌گیرد، اما بازهم خیلی از تیم‌های اروپایی نمی‌توانند چنین حقوقی به این ستاره کلمبیایی پرداخت کنند. اتلتیکو مادرید بارها برای خرید او ابراز تمایل کرده و معتقد است او می‌تواند مهره‌ای تاثیرگذار در دیگر تیم شهر مادرید باشد، اما دستمزد سالانه ۸ میلیون یورویی خامس مانعی بر سر این انتقال است.

از سوی دیگر، رئالی‌ها دوست ندارند رقیب و همشهری خود را تقویت کنند و به‌همین دلیل تمایلی به این انتقال ندارند. در شرایط کنونی و بحران مالی باشگاه‌ها در اثر شیوع کرونا تقریبا هیچ تیمی حاضر نیست چنین حقوقی به بازیکن جدید خود پرداخت کند. او هم مثل بیل جزء بازیکنان محبوب زیدان نیست، اما برخلاف هم‌تیمی‌اش حاضر است با کاهش دستمزدش راهی تیمی شود که بتواند در ترکیب اصلی قرار بگیرد.

عثمان دمبله

بارسا هم مثل رقیب با چنین مشکلاتی مواجه است. دمبله از همان ابتدای حضورش در نوکمپ با مصدومیت‌های پیاپی روبه‌رو شده و کمتر توانسته چند هفته پیاپی در ترکیب تیم قرار گیرد. از سوی دیگر دستمزد ۱۲ میلیون یورویی او اصلا با نمایشی که در زمین ارائه داده و عملکردی که داشته، همخوانی ندارد. آبی‌واناری‌ها برای خرید او ۱۴۰ میلیون یورو هزینه کردند، اما باتوجه به سابقه بسیار بدی که این وینگر جوان فرانسوی در مصدومیت دارد، هیچ تیمی حاضر نیست چنین ریسکی را قبول کرده و او را به خدمت بگیرد.

کوتینیو

بارسا این ستاره برزیلی را برای جانشینی نیمار از لیورپول خرید و امیدوار بود که او به یکی از بهترین‌های دنیای فوتبال تبدیل شود، اما نمایش او در نوکمپ ناامیدکننده بود و باشگاه را مجبور کرد تا یک فصل او را به بایرن مونیخ قرض بدهد. قرض دادن چنین بازیکن گران‌قیمتی معمولا در دنیای فوتبال مرسوم نیست، اما این تنها راه‌حل باشگاه اسپانیایی برای کم‌کردن هزینه‌ها و ضرر کمتر بود. آنها کوتینیو را ۱۶۰میلیون یورو خریدند و سالانه به او ۵/۱۳ میلیون یورو دستمزد می‌دهند. کیکه ستین، سرمربی بارسا معتقد است می‌تواند با بازی گرفتن از کوتینیو در خط میانی، او را احیا کند، اما مدیران باشگاه ترجیح می‌دهند به‌جای اینکه یک فصل دیگر روی ادامه حضور او ریسک کنند، هرچه سریع‌تر به فکر فروشش باشند. البته در این شرایط بعید است تیمی حاضر باشد حتی ۱۰۰ میلیون یورو برای خریدش هزینه کند.

دیه‌گو کاستا

کاستا برخلاف دیگر بازیکنانی که درمورد آنها بحث شد، نمایش چندان بدی هم در ترکیب روخی‌بلانکو نداشته و یکی از مهاجمان خوب تیمش بوده است. تنها ایراد کار دستمزد ۹ میلیون یورویی اوست که باعث می‌شود باشگاه هرچه سریع‌تر به‌دنبال فروش او و کم کردن هزینه‌هایش باشد. قرارداد این مهاجم اسپانیایی تابستان سال آینده به پایان می‌رسد و با اینکه دیه‌گو سیمئونه به سبک بازی او علاقه دارد، اما اتلتیکو دوست ندارد ستاره‌اش را در سال آینده به‌رایگان از دست بدهد و می‌خواهد پیش از پایان قراردادش، پولی از خرید او به‌دست بیاورد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج