جاباما
۹۹۴۱۶۴
۵۲۳۷
۵۲۳۷
پ

لیزر فرکشنال، روش جدید حل مشکلات پوست

لیزر فرکشنال یک روش درمان غیرتهاجمی مدرن است که می‌تواند تمام مشکلات پوستی شما از جمله جای جوش، کک و مک، جای زخم، تیرگی، لکه‌ها و خطوط و افتادگی‌های پوست را برطرف کند. لیزر فرکشنال جوری پوستتان را لایه برداری می‌کند تا لایه‌ای از پوست درخشان و سالم نمایان شود.

برترین‌ها: لیزر فرکشنال یک روش درمان غیرتهاجمی مدرن است که می‌تواند تمام مشکلات پوستی شما از جمله جای جوش، کک و مک، جای زخم، تیرگی، لکه‌ها و خطوط و افتادگی‌های پوست را برطرف کند. لیزر فرکشنال جوری پوستتان را لایه برداری می‌کند تا لایه‌ای از پوست درخشان و سالم نمایان شود. لیزر فرکشنال به دلیل موثر و پُرکاربرد بودن تبدیل به راه حلی قابل اطمینان برای خیلی از افرادی شده که تمایل دارند عیوب پوستی خود را رفع نموده و پوست خود را جوانسازی کنند. شما می‌توانید با کمک لیزر فرکشنال، عیب‌های پوستی‌تان را که شاید تصور می‌کردید هرگز برطرف نخواهند شد، درمان کرده و اعتماد بنفس‌تان را افزایش بدهید.

لیزر فرکشنال، روش جدید حل مشکلات پوست

لیزر فرکشنال چه چیز‌هایی را درمان می‌کند؟

بیشتر افرادی که برای لیزر فرکشنال به کلینیک‌های زیبایی مراجعه می‌کنند سه هدف دارند: رفع لکه‌های تیره‌ی پوست یا آسیب‌های نور خورشید، رفع جای جوش و رفع چین و چروک. بیشتر افراد لیزر فرکشنال را در تمام نواحی صورت به کار می‌برند، اما گردن، ناحیه دکلته، دست‌ها و بازوها، معمول‌ترین جا‌هایی هستند که لیزر فرکشنال روی‌شان انجام می‌شود.

لیزر فرکشنال برای جای زخم برجسته یا بافت دار، موثرتر از هر نوع کرم موضعی است. لیزر فرکشنال به این دلیل که می‌تواند به لایه‌های عمیق‌تر پوست نفوذ کند این امکان را فراهم می‌نماید که بافت اسکار یا جای زخم و جوش واقعا تخریب شود. در حالی که یک کرم موضعی قادر به این کار نیست.

انواع لیزر فرکشنال چیست؟

لیزر فرکشنال دوگانه نوعی لیزر است که معمولا در مطب پزشکان متخصص پوست وجود دارد. این نوع لیزر فرکشنال از دو نوع لیزر با طول موج متفاوت در یک ابزار استفاده می‌کند: یکی برای هدف گرفتن لکه‌های تیره و آسیب‌های نور خورشید و دیگری برای نفوذ به عمیق بیشتر و هدف گرفتن چین و چروک‌ها، بافت و جای زخم. نوع دیگری از لیزر فرکشنال نیز فرکشنال بازیابی است که لیزرغیرفرسایشی می‌باشد (یعنی هیچ زخمِ بازی ایجاد نمی‌شود)، و نوع دیگر نیز فرکشنال ترمیمی است که قدرتمندترین لیزر بوده و از لیزر فرسایشی تخریبی CO۲ برای موارد شدیدتر استفاده می‌شود. لیزر فرکشنال دی اکسید کربن به مدت زمان بیشتری برای ریکاوری نیاز دارد.

لیزر فرکشنال چگونه عمل می‌کند؟

فرقی نمی‌کند کدام نوع لیزر فرکشنال را انتخاب کنید؛ همه‌ی انواع لیزر فرکشنال، مکانیسم‌های یکسانی دارند. در لیزر فرکشنال، ستون‌هایی از نور لیزر با شعاع‌هایی بسیار باریک در حد میکرون بر روی سطح پوست تابیده می‌شود که رشد سلول‌های سالم و جدید پوستی را تحریک می‌کند تا جایگزین سلول‌های کهنه و آسیب دیده شوند. لیزر فرکشنال از درون اثر می‌گذارد. کلاژن سازی پوست، پروسه‌ی طبیعی و التیامی است که در لیزر فرکشنال، تسریع می‌شود.

برای لیزر فرکشنال چگونه باید آماده شوید؟

اول اینکه برای لیزر فرکشنال نباید هیچ جوش گسترده و ملتهب، زخم باز یا عفونتی روی صورت داشته باشید. برای لیزر فرکشنال، از یک هفته پیش از درمان، مصرف محصولات پوستی که رتینوئید دارند را متوقف کنید. در روز درمان با لیزر فرکشنال، شما به مدت ۴۵ دقیقه، بی‌حسی موضعی دریافت می‌کنید و خود عمل، بسته به ناحیه‌ی تحت مداوا، ۲۰ تا ۳۰ دقیقه طول می‌کشد.

آیا لیزر فرکشنال درد دارد؟

به میزا ن تحمل افراد بستگی دارد. برای افرادی که آستانه تحمل درد بالائی دارند انجام لیزر بدون بی‌حسی ممکن است. برای سایر افراد می‌توان از کرم‌های بی‌حس کننده نیم تا یک ساعت قبل عمل استفاده کرد.

بعد از لیزر فرکشنال تا چند روز نمی‌توانید به کار و فعالیت معمول‌تان بپردازید؟

بیشتر افراد بعد از لیزر فرکشنال به سه تا پنج روز استراحت نیاز دارند. پوست‌تان بعد از لیزر فرکشنال، قرمز و پوسته پوسته دیده خواهد شد.

مراقبت‌های بعد از لیزر فرکشنال چگونه است؟

بعد از لیزر فرکشنال باید از پوست خود در برابر نور خورشید، به جدیت مراقبت کنید. همچنین بعد از لیزر فرکشنال تا یک هفته از مصرف هر گونه محصول مراقبت از پوست با تاثیر بالا روی پوست‌تان خودداری نمایید. بعد از لیزر فرکشنال، روزی دو بار از یک پاک کننده‌ی ملایم و مرطوب کننده روی پوست‌تان استفاده کرده و تحت هیچ شرایطی پوسته‌ها را نکنید. بعد از لیزر فرکشنال، اگر پوسته‌ها را بکنید، پوست‌تان قرمزتر شده و پروسه‌ی التیام طولانی‌تر خواهد شد. برای کمپرس صورت بعد از لیزر فرکشنال می‌توانید از ماسکی که با شیر و آب و یخ تهیه شده استفاده کنید، زیرا محتوای اسید لاکتیک و چربی شیر به آرام شدن پوست ملتهب کمک می‌کند.

چند جلسه لیزر فرکشنال لازم است تا نتیجه بگیرید؟

بستگی به عارضه‌ی مورد هدف‌تان دارد. اگر قصدتان از لیزر فرکشنال رفع لکه‌های تیره است، یک یا دو جلسه لیزر فرکشنال کافیست. اگر سعی دارید از چین و چروک‌ها یا جای زخم و جوش خلاص شوید، سه تا پنج جلسه لیزر فرکشنال نیاز دارید. اگر قصدتان از لیزر فرکشنال هم رفع جای جوش و زخم است و هم رفع چین و چروک، توصیه می‌شود جلسه‌های درمانی چهار هفته با هم فاصله داشته باشند. برای رفع آسیب ناشی از نور خورشید، باید بین جلسات فرکشنال، شش تا هشت هفته فاصله بگذارید.

لیزر فرکشنال، روش جدید حل مشکلات پوست

آیا لیزر فرکشنال عوارضی هم دارد؟

بعد از انجام لیزر فرکشنال، دلمه و قرمزی بر روی پوست ظاهر می‌شود که طبیعی است و ممکن است تا ۲ هفته ادامه داشته باشد. برای کاهش این التهابات معمولا پماد‌های ترمیمی و کرم ضد آفتاب تجویز می‌شود. از دیگر عوارضی که بر روی پوست بعد از لیزر فرکشنال ظاهر خواهد شد، زبر شدن پوست و حالت سوختگی است که معمولا تا یک هفته با پوست اندازی در منطقه‌ای که لیزر شده است برطرف می‌شود، ولی برای کاهش اثرات آن می‌توان از لوسیون‌های سوختگی و کمپرس سرد در محل مورد نظر استفاده کرد.

حفظ بهداشت پوست از نکات بسیار مهم در کاهش دوره‌ی درمان می‌باشد. همچنین تا روز بعد از انجام لیزر فرکشنال، مرطوب کردن و شستشوی محل امکان پذیر نیست و تا چند روز باید به آرامی محل لیزر شده را شست و از تیغ زدن و ماساژ آن خودداری کرد. تا یک ماه بعد از لیزر فرکشنال، از قرار گرفتن در معرض آفتاب خود داری کنید و از محافظ‌هایی مانند کلاه و یا چتر برای کاهش شدت تابش آفتاب به محل مورد نظر استفاده نمایید.

روش درمان با لیزر فرکشنال برای پوست‌های تیره توصیه نمی‌شود و ممکن است باعث لکه‌های پوستی شود؛ بنابراین این افراد باید از روش‌های جایگزین استفاده کنند. همچنین بهتر است در فصول گرم سال از لیزر فرکشنال استفاده نشود.

آیا انجام لیزر فرکشنال در دوران بارداری و شیردهی مجاز است؟

کرم بی‌حسی مورد استفاده در لیزر فرکشنال جذب خون می‌شود و می‌تواند به جنین برسد و یا وارد شیر مادر شده و آثار نامطلوبی بر روی جنین و یا طفل شیر خوار بگذارد؛ بنابراین بهتر است که انجام لیزر فرکشنال به بعد از زمان بارداری و شیر دهی موکول شود.

آیا لیزر فرکشنال می‌تواند چین و چروک‌ها را کاملا از بین ببرد؟

لیزر فرکشنال برای از بین بردن خطوط و چین‌های پیشانی نمی‌تواند روش مناسبی باشد، زیرا علت اصلی شکل گیری این چین‌های پیشانی، انقباض عضلات زیر پوستی است. این خطوط و چین‌ها که بیشتر با حرکت عضلات پیشانی مشخص‌تر می‌شوند با تزریق بوتاکس تا حد زیادی محو خواهند شد.

آیا می‌توان برای چروک و تیرگی دور چشم‌ها از لیزر فرکشنال استفاده کرد؟

در صورتی که دور چشم دچار افتادگی شدید یا پف شده باشد و افتادگی پلک صورت گرفته باشد، لیزر فرکشنال تاثیر زیادی نخواهد داشت، ولی اگر اطراف چشم تیره باشد و یا پف کردن بصورت کم تا متوسط باشد و همچنان تیرگی پلک تحتانی زیاد نباشد، می‌توانیم از لیزر فرکشنال استفاده کنیم و در واقع موثر هم خواهد بود.

فواید استفاده از لیزر فرکشنال چیست؟

  • افزایش کلاژن سازی
  • ریسک کمتر عوارض در مقایسه با روش‌های قبلی
  • قابلیت لایه برداری و تحریک پذیری به صورت هم زمان
  • کاربرد آسان
  • هزینه مناسب
  • کاهش چین و چروک‌های سطحی و رفع افتادگی پوست
  • بهبود واضح بافت و ترکیب پوست در یک جلسه

لیزر فرکشنال برای چه کسانی مناسب نیست؟

  • بیمارانی که سابقه حساسیت پوستی به نور یا مشکلات اسکار، تبخال و یا سایر عفونت‌های پوست مانند ایمپتیگو یا زردزخم در محل درمان دارند، برای درمان‌های لیزری از جمله لیزر فرکشنال مناسب نیستند.
  • بیمارانی که در یک سال گذشته ایزوترتینوئین مصرف کرده اند نیز کاندید مناسبی برای لیزر فرکشنال نیستند.
  • بسته به نوع دستگاه لیزر فرکشنال، ممکن است توجه به مسائل ایمنی برای افرادی که دارای پوست تیره هستند، مطرح باشد.
  • اگر چه شواهد بالینی در خصوص مضر بودن این درمان برای خانم‌های باردار گزارش نشده است، اما بهتر است جهت درمان و در صورت بارداری تا بعد از زایمان و دوران شیردهی صبر کنید.

لیزر فرکشنال، روش جدید حل مشکلات پوست

آیا انجام لیزر فرکشنال برای افرادی که سابقه تزریق ژل دارند ممکن است؟

از نظر عملی هیچ مشکلی در این زمینه وجود ندارد. تنها باید توجه داشت در صورت همزمانی انجام این دو عمل، بهتر است تزریق ژل، حداقل دو تا سه هفته بعد از انجام لیزر صورت گیرد.

آیا انجام لیزر فرکشنال بعد از تزریق چربی موجب از بین رفت چربی تزریق شده نمی‌شود؟

در صورتی که چربی به درستی و در جای مناسب تزریق شده باشد، لیزر فرکشنال اثری روی آن ندارد.

منبع: elle

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج