adexo3
۹۹۵۰۰۲
۲ نظر
۵۰۰۶
۲ نظر
۵۰۰۶
پ

واکنش فرانسه به تلاش برای تمدید تحریم ایران

سخنگوی وزارت امور خارجه فرانسه در واکنش به تهدیدهای آمریکا برای بازگرداندن همه تحریم‌های سازمان ملل علیه ایران، بار دیگر بر موضع پاریس نسبت به پایبندی عمیق نسبت به توافق وین(برجام) تاکید کرد.

خبرگزاری ایرنا: سخنگوی وزارت امور خارجه فرانسه در واکنش به تهدیدهای آمریکا برای بازگرداندن همه تحریم‌های سازمان ملل علیه ایران، بار دیگر بر موضع پاریس نسبت به پایبندی عمیق نسبت به توافق وین(برجام) تاکید کرد.

به گزارش تارنمای وزارت امور خارجه فرانسه، «اَگنس وَن درمال» در پاسخ به پرسش خبرنگاری درباره واکنش فرانسه نسبت به تهدیدهای آمریکا برای بازگرداندن همه تحریم‌های سازمان ملل علیه ایران در صورتی که شورای امنیت این سازمان از تمدید تحریم‌های تسلیحاتی علیه تهران خودداری کند، آن را به موضع فرانسه در نشست خبری روز ۲۹ آوریل(۱۰ اردیبهشت) ارجاع داد و گفت: ما همچنین همه نتیجه‌گیری‌ها اعم از حقوقی و سیاسی از خروج آمریکا از توافق برجام در ماه می(اردیبهشت) ‌۲۰۱۸ را استخراج می‌کنیم.

سخنگوی وزارت خارجه فرانسه در نشست خبری ۲۹ آوریل در پاسخ به این پرسش که «موضع فرانسه در رابطه با پایان تحریم فروش سلاح‌های متعارف به ایران در اکتبر(مهرماه) سال ۲۰۲۰ که در توافق برجام لحاظ شده چیست؟ آیا فرانسه خواهان تمدید این تحریم خواهد شد؟» گفته بود: فرانسه به پایبندی به توافق وین و قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل عمیقا" متعهد است.

وی افزود: برداشته شدن ممنوعیت تسلیحاتی سازمان ملل در ماه اکتبر آینده که در قطعنامه ۲۲۳۱ پیش‌بینی شده، احتمالا" پیامدهای اساسی برای امنیت و ثبات منطقه خواهد داشت.

سخنگوی وزارت امور خارجه فرانسه گفته بود: ممنوعیت اتحادیه اروپا تحت شرایط توافق وین پس از سال ۲۰۲۰ و تا اکتبر سال ۲۰۲۳ همانند ممنوعیت‌های سازمان ملل در خصوص کالاها و فناوری‌های بالستیک ادامه خواهد یافت.
وی افزود: فرانسه قصد دارد برای مقابله با این مساله با شرکای E۳ خود، موافقان وین و شورای امنیت مشورت نزدیک داشته باشد.

درمال گفته بود: این کشور همچنان کاملا" نسبت به کاهش تنش‌ها در منطقه متعهد است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      فرانسه غلط کرده عددی نیست حرف اول آمریکا میزند

    • بدون نام

      فرانسه هم اضافه شد مبارک است

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج