۹۹۵۲۱۵
۵ نظر
۵۰۱۳
۵ نظر
۵۰۱۳
پ

قاچاق گسترده داروهای ایرانی به خارج از کشور

رییس سازمان غذاودارو با اشاره به درخواست کشورهای متعدد برای واردات اقلام و ملزومات مبارزه با کرونا ساخت ایران، گفت: با در نظر گرفتن نیاز کشور و افزایش قابل‌ توجه ظرفیت تولید این اقلام در داخل، صادرات برخی اقلام مانند ماسک N۹۵، لباس‌ های ایزوله، مانیتور ماسک سه لایه، محلول ژل‌ های ضدعفونی‌ کننده، با همکاری وزارت صمت تسهیل می ‌شود.

ایسنا: رییس سازمان غذاودارو با اشاره به درخواست کشورهای متعدد برای واردات اقلام و ملزومات مبارزه با کرونا ساخت ایران، گفت: با در نظر گرفتن نیاز کشور و افزایش قابل‌ توجه ظرفیت تولید این اقلام در داخل، صادرات برخی اقلام مانند ماسک N۹۵، لباس‌ های ایزوله، مانیتور ماسک سه لایه، محلول ژل‌ های ضدعفونی‌ کننده، با همکاری وزارت صمت تسهیل می ‌شود.

دکتر محمدرضا شانه ساز با اشاره به برگزاری جلسات توسعه صادرات توسط سازمان غذاودارو با حضور نمایندگان انجمن‌ها و فعالان حوزه دارو و تجهیزات پزشکی، گفت: این جلسات به‌ منظور بررسی راهکارهای توسعه صادرات غیرنفتی در حوزه کالاهای سلامت‌ محور برگزار می ‌شود.

قاچاق گسترده داروهای ایرانی به خارج از کشور

وی افزود: با توجه به اینکه شرکت ‌های تولیدی زیرساخت‌ های لازم را برای تولید اقلام مورد نیاز مبارزه با کرونا ایجاد کرده و به دستاوردهای خوبی رسیده‌ اند، انتظار دارند که مجوز صادرات به آنها داده شود.

معاون وزیر بهداشت ادامه داد: حسب اظهار شرکت‌ های صادرکننده دارو، یکی از مسائل شرکت‌ های داروسازی این است که به دلیل استفاده از ارز ۴۲۰۰ تومانی باید عواید حاصل را به صندوق نیمایی واریز کنند که به دلیل مشکلات در محاسبه و انتقال ارز از خارج به داخل کشور، با مشکلات جدی در این زمینه روبرو بوده و در عوض شاهد خروج غیرقانونی و قاچاق گسترده داروهای ایرانی به خارج از کشور هستند. همچنین، به دلیل نگرانی از کمبود دارو معمولا اداره کل دارو مجوز صادرات را نمی‌دهد که موجب از دست دادن بازارهای صادراتی داروهای ایرانی به نفع رقبای خارجی شده است.

رییس سازمان غذا و دارو نیز با اشاره به توجه ویژه سازمان غذاودارو به حل مشکلات فعالان و تولیدکنندگان دارو و تجهیزات پزشکی، گفت: مقرر شد تولیدکنندگان برای تولید داروهای او.تی.سی و سایر داروها و تجهیزاتی که از ارز نیمایی استفاده می‌ کنند، نباید محدودیتی برای صادرات داشته باشند؛ چراکه در شرایط حاضر کشور بیش از همیشه به توسعه صادرات غیرنفتی و ارز حاصل از آن نیاز دارد.

بنابر اعلام روابط عمومی سازمان غذا و دارو، معاون وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: صادرات ماسک n۹۵، ، لباس‌های ایزوله، مانیتور و محلول ضدعفونی ‌کننده، آزاد شده است و با همکاری وزارت صمت صادرات به کشورهایی که درخواست دارند، تسهیل خواهد شد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      اگر به کشورهای عربی رایگان ندهید کم نمی اورید

    • بدون نام

      حداقل وجدان داشته باش دروغ نگو .من بعنوان یه کادر درمان باید التماس کنم تا یه ماسک ساده گیرم بیاد لباس پیشکش.

    • وانک علا خلق عظیم

      بله حتی آلمان انگلیس اسپانیا استرالیا دست به دامان حضرات شدن تا کمی داروی کرونا براشون بفرستند یا حداقل پروتکل ساخت براشون بفرستن خسته نشدید از دروغ گفتن مردم و کشور را بدبخت کردید اینقدر دروغ و چاپلوسی کردید

    • بدون نام

      راست گفت میدن به کشور دوست و برادر عراق، لبنان، سوریه، فلسطین، افغانستان و .... راست گفت بنده خدا

      پاسخ ها

      • بدون نام

        داروهای بی خاصیت

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج