جاباما
۹۹۶۱۴۱
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

گردش مالی صد میلیونیِ یک نوزاد در سایت شرط‌بندی

سرپرست پلیس فتا تهران گفت: پدری به نام بچه ۸ ماهه خود حسابی را باز کرده بود که نزدیک ۱۰۰ میلیون تومان گردش مالی داشت. متأسفانه این خانوده‌ها باید پاسخگوی اموالی باشند که از مردم به یغما رفته است.

خبرگزاری فارس: سرهنگ داوود معظمی گودرزی سرپرست پلیس فتا پایتخت درباره سایت‌های شرط‌بندی‌ در ایران گفت: سناریوی کلی به این شکل است که آن‌ها تبلیغات خودشان در قالب یک سری سایت در فضای مجازی منتشر می‌کنند و بعد وقتی یک کاربر می‌خواهد به این سایت‌ها ورود کند ابتدا باید یک پروفایل شخصی برای خودش بسازد که برای آن یک سری اطلاعات می‌خواهند.

وی ادامه داد: همین قدم اول جای سوال دارد، چرا که افراد سودجو می‌آیند تمام اطلاعات شخصی و بانکی فرد را به بهانه ایجاد پروفایل از کاربر می‌گیرند و یک دسترسی کامل به حساب آن‌ها پیدا می‌کنند. ممکن است بسیاری از جوان‌های ما از این موضوع بی اطلاع باشند.

سرپرست پلیس فتا تهران که در گفت و گو با برنامه تلویزیونی « ورزش تعطیل نیست» شبکه ورزش صحبت می کرد، بیان کرد: وقتی در این سایت‌ها عضو می‌شوید و می‌خواهید پیش‌بینی یک مسابقه ورزشی را انجام بدهید، ممکن است الگوریتمی که برای این سایت‌ها تعبیه شده باعث شود تا شما در وهله اول برد کنید و یک سری وجوهات به حساب شما بیاید. همین موضوع سبب می‌شود که یک اعتمادسازی صورت بگیرد تا فرد در مرحله بعد پول بیشتری وارد شرط‌بندی کند.

سرهنگ گودرزی به اعتیادآور بودن این سایت‌ها اشاره کرد و گفت: این سایت‌ها به شکلی تعبیه شده‌اند و کار می‌کنند که کاربرها معتاد این کار می‌شوند و وقت خودش را آنجا تلف می‌کند. ما پرونده‌ها می‌بینیم که این کار در بعضی از خانواده‌ها منجر به طلاق شده است. مثلاً پرونده‌ای داشتیم که یک پسر بچه حساب مادربزرگ خود را به خاطر شرکت در این شرط‌بندی‌ها خالی کرده بود.

وی اظهار کرد: ما تمام الگوریتم‌های این سایت‌ها را پیگیری کرده‌ایم و باید بگویم که هیچ فردی در این سایت‌ها برنده نمی‌شود و همه بازنده هستند. حتی یک برنده هم وجود ندارد. ممکن است در چند بازی اول برد باشد تا فرد وابسته شود ولی در نهایت منجر به شکست می‌شود.

سرپرست پلیس فتا تهران تأکید کرد: در خصوص افرادی که در خارج از کشور دارند این کارها را انجام می‌دهند اقدامات قضایی و پلیسی بسیار خوبی انجام شده است. قطعاً پلیس پیگیر هست تا نفراتی که به این شکل دارند پول مردم را به یغما می‌برند به کشور برگردانند و اموال مردم به آن‌ها برگردد.

سرهنگ گودرزی گفت: با توجه به اقداماتی که پلیس فتا انجام داده است، این سایت‌ها از درگاه‌های رسمی استفاده نمی‌کنند و اگر استفاده شود به صورت پوششی است. یعنی برای سامانه بانکی ما تعریف نشده که بگویند این پول مشکوک است یا نه. بنابراین با توجه به اقدامات سختگیرانه‌ای که در حوزه بانکی و پلیسی اتفاق می‌افتد، این سایت‌ها به حساب‌های اجاره‌ای روی آورده‌اند. این‌ها زمانی که افراد را استخدام می‌کنند به آن‌ها می‌گویند شما کاری نداشته باشید و فقط یک حسابی باز کنید و رمز آن را به ما بدهید و بعد ما ماهانه یک مبلغی را برای شما واریز می‌کنیم. بسیاری از افرادی که در این حوزه مورد طعمه قرار گرفته‌‌اند، متأسفانه خودشان بی اطلاع بوده‌اند.

وی در پایان تصریح کرد: ما پرونده‌ای داشتیم که گردش مالی یک پیرمرد هشتاد ساله نزدیک ۲۰۰ میلیارد تومان بود که خودش اطلاع نداشت. یک پدری نیز به نام بچه ۸ ماهه خود حسابی را باز کرده بود که نزدیک ۱۰۰ میلیون تومان گردش مالی داشت. متأسفانه این خانوده‌ها الآن درگیر این پرونده‌ها هستند و باید پاسخگوی اموالی باشند که از مردم به یغما رفته است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج