جاباما
۹۹۸۶۶۴
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

واکنش برزیل به محدودیت مسافرتی آمریکا

مشاور رئیس جمهوری برزیل درباره ممنوعیت‌های مسافرتی آمریکا علیه برزیلی‌ها گفت، واشنگتن همانطور با کشورش رفتار می‌کند که با دیگر کشورهای پر جمعیت رفتار می‌کند و به گفته وی رسانه‌های خبری به این فرمان ممنوعیت ترامپ بیش از حد دامن زده‌اند.

خبرگزاری ایسنا: مشاور رئیس جمهوری برزیل درباره ممنوعیت‌های مسافرتی آمریکا علیه برزیلی‌ها گفت، واشنگتن همانطور با کشورش رفتار می‌کند که با دیگر کشورهای پر جمعیت رفتار می‌کند و به گفته وی رسانه‌های خبری به این فرمان ممنوعیت ترامپ بیش از حد دامن زده‌اند.

به نقل از خبرگزاری رویترز، فیلیپه مارتینز، مشاور ژایر بولسونارو، رئیس جمهوری برزیل در پیامی توئیتی نوشت: دولت‌ آمریکا با ممنوع کردن موقت ورود برزیلی‌ها به خاک این کشور در حال تبعیت از یک سری پارامترهای کمّی جا افتاده در گذشته در قبال یک کشور پر جمعیت همچون کشور ماست. در این زمینه اتفاق ویژه‌ای علیه برزیل نیفتاده است و هیاهوی مطبوعات در این رابطه را نادیده بگیرید.

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا روز یکشنبه فرمان‌های ممنوعیتی جدیدی را علیه سفر اتباع برخی کانون‌های شیوع کرونا در جهان از جمله برزیل که به دومین کشور متحمل بیشترین آسیب از کرونا در جهان تبدیل شده است، اعمال کرد.

ترامپ تا پیش از این نیز چنین فرمان‌هایی را در قبال چین، اروپا، انگلیس و ایرلند صادر کرده بود.

کایلی مک انانی، دبیر مطبوعاتی کاخ سفید این اقدام دولت ترامپ را یک «اقدام تعیین‌کننده دیگر با هدف محافظت از کشور ما» از جانب ترامپ توصیف کرد.

شمار مبتلایان به ویروس کرونا در برزیل ظرف روزهای گذشته افزایش چشمگیری یافت و به دنبال آن آمریکا ورود مسافر از برزیل را متوقف کرد. برزیل بعد از آمریکا جایگاه دوم را در ابتلا به بیماری کووید-۱۹ در جهان دارد.

کاخ سفید دوشنبه (۲۵ مه) اعلام کرد شهروندان غیرآمریکایی که می‌خواهند از برزیل وارد آمریکا شوند، نباید تا ۱۴ روز قبل در برزیل بوده باشند. محدویت‌های جدید آمریکا شامل خارجیانی می‌شود که به مدت ۱۴ روز در برزیل بوده‌اند. سخنگوی دونالد ترامپ گفت خارجیانی که از برزیل راهی آمریکا می‌شوند نباید منشا شیوع ویروس کرونا در آمریکا شوند.

به گفته مک انانی، تجارت و داد و ستد با برزیل تحت تاثیر محدودیت‌های جدید قرار نگرفته است.

در واکنش به محدویت سفر از برزیل به آمریکا مارتینس، مشاور رئیس جمهوری برزیل در امور بین‌المللی گفته است که تصمیم کاخ سفید "طبیعی" بوده و نشانه دشمنی آمریکا با برزیل نیست.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج