مدیرعامل سایپا: خیال منتقدان پراید راحت شد
۹۹۹۰۶۷
۰۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۱۲
۱۶۳۷۴ 
مدیرعامل سایپا با بیان اینکه صنعت خودرو کشور در طول این سال‌ها بعضاً راهبردهای صحیحی اتخاذ نکرده گفت: کاملا متوجه هستیم که این مشکلات و دشواری‌ها به مردم و مشتریان ارتباط مستقیم پیدا نمی‌کند اما امیدواریم در کنار عذرخواهی این مشکلات برطرف شود.

سایپا نیوز: مدیرعامل سایپا با بیان اینکه صنعت خودرو کشور در طول این سال‌ها بعضاً راهبردهای صحیحی اتخاذ نکرده گفت: کاملا متوجه هستیم که این مشکلات و دشواری‌ها به مردم و مشتریان ارتباط مستقیم پیدا نمی‌کند اما امیدواریم در کنار عذرخواهی این مشکلات برطرف شود.

سیدجواد سلیمانی در دیدار با رئیس سازمان ملی کارآفرینی و نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران اظهار کرد: صنعت خودرو ایران کل سال ۹۸ با تحریم مواجه بود و حتی برخی از شرکت‌های چینی نیز به همکاری خود با شرکت‌های ایرانی خاتمه دادند.

وی ادامه داد: در کنار تحریم به عنوان یک مانع بلندمدت، در هفته های پایانی سال نیز شیوع ویروس کرونا محدودیت‌های بیشتری را برای روند تولید ایجاد کرد، اما با برنامه‌ریزی دقیق و تلاش مضاعف موفق شدیم علاوه بر تداوم خنثی‌کردن اثر تحریم‌ها و نیز مقابله با شیوع ویروس کرونا در سطح شرکت برای حفظ سلامت کارکنان، خطوط تولید را فعال نگه داریم.

مدیرعامل سایپا: خیال منتقدان پراید راحت شد

سلیمانی با بیان اینکه اگر تولید در شرایط تحریمی و کرونائی ادامه پیدا نمی‌کرد، التهابات اخیر بازار خودرو بسیار بیشتر می‌شد، افزود: خودروسازی، اجرای یک فرآیند برنامه‌ریزی برای رساندنِ میلیون‌ها قطعه متفاوت و متنوع از صدها قطعه‌ساز داخلی و خارجی در یک زمان مشخص به خطوط تولید است که این امر در شرایط تحریم به شدت دشوار شده و امیدواریم مردم نیز این دشواری را درک کنند.

مدیرعامل گروه سایپا ادامه داد: برای هر خودرو چند هزار قطعه را از داخل و خارج کشور تامین کرده و آن را تولید کرده‌ایم اما به دلیل کمبود کاتالیست در کشور، این خودروها امکان تکمیل و تجاری‌سازی ندارند.

وی اضافه کرد: تنها چند تولیدکننده کاتالیست در کشور وجود دارد که با تمام توان برای تامین نیاز خطوط تولید خودروسازان تلاش می‌کنند اما در ساخت این قطعه، نوعی مواد معدنی استفاده می‌شود که فقط در دو کشور آفریقای‌جنوبی و روسیه وجود دارد که در شرایط تحریم و کرونا واردات آن حتی با واسطه‌ شرکت‌های چینی نیز بسیار دشوار شده است.

سلیمانی با بیان اینکه گاهی برای تامین یک قطعه، آن را در چند کشور دنیا می‌گردانیم تا وارد کشور شود، افزود: کاملا متوجه هستیم که این مشکلات و دشواری‌ها به مردم و مشتریان ارتباط مستقیم پیدا نمی‌کند اما امیدواریم در کنار عذرخواهی و پوزش، این مشکلات را هم از ما بپذیرند.

وی افزود: البته در کنار پذیرش این انتقادها و تلاش برای رفع آنها، هم از نخبگان و هم از افکار عمومی می‌خواهیم که به محدودیت‌ها و واقعیت‌های این صنعت نیز توجه کنند.

مدیرعامل سایپا در ادامه اظهار کرد: بحث خروج پراید از خط تولید مدت‌ها بود که مطرح می‌شد اما ما پس از حضور در سایپا در یکسال گذشته آن را عملیاتی کردیم تا هم با پیگیری برنامه توسعه محصولات، خودروهایی با کیفیت و فناوری بالاتر تولید کنیم و هم خیال منتقدان را از مشکلات این خودرو قدیمی راحت کنیم، البته امیدواریم این عزیزان بعد از اتمام تولید آخرین پراید در تیرماه و پایان داستان آن در سایپا باز هم یک سوژه دیگر پیدا کنند تا هر روز در رسانه‌ها، شبکه‌های اجتماعی و برنامه‌های تلویزیونی صحبت کنند و تیتر شوند و تمام مشکلات خیالی و واقعی صنعت خودرو را به آن منتسب کنند.

وی به بحث قیمت‌گذاری محصولات خودروسازان نیز اشاره کرد و گفت: مواد اولیه و نهاده‌های تولید خودرو مثل آهن، آلومینیوم، فولاد، مس و ... براساس نرخ‌های جهانی و دلار آزاد و نیمایی محاسبه می‌شود و ما نیز ناچار به خرید آنها هستیم، بنابراین وقتی که ۶۵ تا ۷۰ درصد قیمت خودرو را مواد اولیه و قطعات تشکیل می‌دهد، طبیعی است که با افزایش قیمت این مواد، هزینه‌های تولید خودرو افزایش یابد.

سلیمانی در پایان تاکید کرد: ما بنابر وظیفه خود با تمام توان در حال تولید هستیم و رکوردهای تولید چندساله اخیر را در اردیبهشت‌ماه ۹۹ شکستیم تا در سال جهش تولید ضمن افزایش تولید، محصولات جدید و به روز خود را به بازار عرضه کنیم.

برچسب ها:
انتشار یافته: 17
در انتظار بررسی:35
Netherlands
20:20 - 1399/03/06
مشکلات خیالی فرمودین ؟! خیلی خوبین شما
Netherlands
20:20 - 1399/03/06
مشکلات خیالی فرمودین ؟! خیلی خوبین شما
پاسخ ها
بدون نام
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۶
۴۰۰هزار نفر ثبت نام کردن پس لیاقت ما ایرانیها همین پراید و فرغون خودرو سازها مارو خوب شناختن ...لیاقت ما پراید لیاقت عربها بنز اره عزیزم
Iran, Islamic Republic of
20:24 - 1399/03/06
چرا
پاسخ ها
بدون نام
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۶
داری چرت میگی
منوچهر
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۶
الانم دیر داریدجمع میکنید زودترازاینابایدجمع مکردیدمیدونیدچندهزارنفروبه گشتن دادید خدانگذره ازتون بااین خودروتون افتخارم میگتید
حسام
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۷
آقا منوچهر کیفیت پراید بسیار بد اما رانندگی بسیار بد پراید سواران و کلا ما ایرانیها را در نظر بگیر که تا آنجا که جا داسته باشد قانون را زیرپا می گذاریم و باعث این همه تصادف می شویم
Iran, Islamic Republic of
20:28 - 1399/03/06
کومبا کومبا پیش بسوی آفریقا
Iran, Islamic Republic of
20:43 - 1399/03/06
آخه هرچی میشه توپ تو زمین مصرف کننده میدازین اگه عدالتی باشه که ضرر زیان مصرف کننده رو بدین داستان عوض میشه دومن من خودم صنعت کار بودم اگه تمام قطعات مصرف با تولید داخلی و بودن تمام امکاناتی که داریم آهن مس چدن فولاد داخلی صفر تا صد میشه انجام داد و بهترین صادرات انجام بدیم توی خودرو سبک سنگین ولی مثل الکترو آما و صنایع فلزی شاد آباد که همشوت منهدم کردن پدر جان صادقانه بگم نمیخواهید این اتفاق بیفته
Iran, Islamic Republic of
20:54 - 1399/03/06
تعهدات اتوخدمت شما چی می شود؟
United Arab Emirates
20:55 - 1399/03/06
این عکستون واسه چند سال پیشه... چون پراید با این چراغ عقب الان ده ساله تولید نمیشه
Iran, Islamic Republic of
20:55 - 1399/03/06
بابا خیلی رودارن.سنگ‌پای‌قزووووین
Iran, Islamic Republic of
21:00 - 1399/03/06
این عکس حداقل مال ده سال قبله
استپ عقب پراید صبا (یادش بخیر)
وقتی پراید صفر شش میلیون بود
نام:
* نظر:
تعداد کاراکترهای مجاز: 450
قوانین ارسال نظر
بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج