۹۹۹۵۹۴
۱ نظر
۵۰۰۶
۱ نظر
۵۰۰۶
پ

اصرار باشگاه‌های انگلیسی؛ لیگ را زودتر آغاز کنید

لیگ برتر انگلیس برای هواداران فوتبال برنامه‌های جالبی تدارک دیده و آن‌طور که از شواهد برمی‌آید قرار است طی روزهای شنبه و یکشنبه روزهای فوتبالی و شلوغی را تجربه کنند.

فرهیختگان: لیگ برتر انگلیس برای هواداران فوتبال برنامه‌های جالبی تدارک دیده و آن‌طور که از شواهد برمی‌آید قرار است طی روزهای شنبه و یکشنبه روزهای فوتبالی و شلوغی را تجربه کنند. براساس برنامه‌ریزی انجام‌شده قرار است دیدارهای هر هفته در دو روز پیاپی برگزار شود و به این ترتیب در هر روز پنج مسابقه به‌صورتی برنامه‌ریزی شده که تمامی بازی‌ها در ساعت‌های مختلف و پشت سر هم خواهد بود تا بتوان همه آنها را از طریق تلویزیون به‌صورت زنده پخش کرد.

به‌نوشته رسانه‌های انگلیسی، قرار است هرروز مسابقات از ساعت ۱۲ به‌وقت محلی آغاز و دیدارهای بعدی نیز به ترتیب در ساعت‌های ۱۴، ۱۶، ۱۸ و ۲۰ انجام شود. تا پایان مسابقات این فصل باید ۹۲ مسابقه انجام شود و مسئولان برگزاری مسابقات تصمیم دارند تنها در روزهای آخر هفته در اروپا بازی‌های خود را انجام دهند، اما ممکن است با فشار کمپانی‌هایی که حق پخش را در اختیار دارند در روزهای میانی هفته نیز بازی‌ها انجام شود. در صورتی‌که قرار باشد مسابقات در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه برگزار شود نیز مانند لیگ قهرمانان اروپا در ساعات ۱۸ و ۲۰ تیم‌ها به‌مصاف هم می‌روند.

ضرر 350میلیون پوندی

طبق پیش‌بینی‌ها، ادامه فصل قرار است در یکی از دو تاریخ ۱۲ ژوئن (۲۳ خرداد) یا ۱۹ ژوئن (۳۰ خرداد) پیگیری شود و احتمالا طی چند روز آینده زمان دقیق آن پس از جلساتی که بین باشگاه‌های لیگ برتر و مسئولان برگزاری مسابقات انجام می‌شود، اعلام خواهد شد. تعطیلی مسابقات باعث ضرری ۳۴۰ میلیون پوندی به باشگاه‌ها شده و البته اگر رقابت‌ها کاملا تعطیل می‌شد این رقم به ۷۶۲ میلیون پوند افزایش می‌یافت که به‌همین دلیل کمتر تیمی خواستار لغو بازی‌ها شده است.

جلسه امروز طرفین تاثیر زیادی در سرنوشت مسابقات خواهد داشت و قرار است بحث‌های مهمی درباره چگونگی انجام بازی‌ها و تمرینات انجام شود. همچنین درباره شروع فاز دوم تمرینات تصمیم‌گیری خواهد شد. تیم‌ها در روزهای اخیر تنها به انجام تمرینات انفرادی پرداخته‌اند، اما در فاز بعدی قرار است در گروه‌های چندنفره به تمرینات گروهی پرداخته و برای شروع مسابقات بهتر آماده شوند. مربیان و کادر فنی تیم‌ها اصرار زیادی دارند تمرینات گروهی هرچه زودتر آغاز شود، چراکه معتقدند بازیکنان باید هرچه زودتر در شرایط بازی قرار بگیرند در غیر این‌صورت ریسک مصدومیت آنها بالا می‌رود و با آغاز مسابقات برای باشگاه‌ها مشکل‌ساز خواهد شد.

اگر چه طی چند هفته آینده قرار است مسابقات آغاز شود، اما طبق بندهایی که در قرارداد با کمپانی‌های حق پخش وجود دارد، اگر بازی‌های بعد از ۱۶ جولای (۲۶ تیر) نیز ادامه داشته باشد به ازای هر هفته ۳۶ میلیون پوند به باشگاه‌ها ضرر وارد می‌شود و به‌همین دلیل آنها تمایل دارند هرچه زودتر بازی‌ها برگزار شده و در کمترین زمان ممکن خاتمه یابد تا ضرر کمتری به آنها وارد شود. این بحران مالی همچنین باعث می‌شود باشگاه‌های بیش از پیش مجبور به تعدیل نیروهای خود شده و کارمندان خود را اخراج کنند. مربیان و بازیکنان ترجیح می‌دهند حتی زودتر از تاریخ‌های تعیین‌شده لیگ را آغاز کنند، چراکه به‌خوبی می‌دانند چنین وقفه طولانی‌ای در مسابقات باعث می‌شود از شرایط آمادگی دور بوده و نتوانند فرم مطلوبی در بازی‌ها داشته باشند.

سه‌شنبه دور جدیدی از تست‌های کرونا از مربیان و بازیکنان گرفته شد و نتایج آن قرار است امروز منتشر شود. یکی از این نفرات آدریان ماریاپا مدافع واتفورد بود که تست نخست او مثبت اعلام شد و به‌همین دلیل در قرنطینه هفت‌‌روزه قرار گرفت و اگر جواب دومین تست او منفی باشد می‌تواند به‌همراه هم‌تیمی‌هایش به تمرین بپردازد. واتفورد در تست اولیه سه نمونه مثبت داشت که البته دومورد آن مربوط به کادر فنی و تدارکات تیم بود. به‌ دلیل اینکه یکی از این نفرات با دو بازیکن تیم در ارتباط بوده، آن دو بازیکن نیز مجبور شدند، چند روزی در قرنطینه باشند و حالا منتظر پاسخ تست دوم خود هستند.

دومین بازیکن لیگ برتری که تست او مثبت بود، آرون رامسدال گلر بورنموث بود. این دروازه‌بان ۲۲ساله هنوز در شرایط نامعلومی به‌سر می‌برد و شاید همچنان مجبور باشد در قرنطینه و جدا از هم‌تیمی‌هایش بماند. باشگاه بورنموث در بیانیه‌ای اعلام کرد که کمپ تمرینی این تیم کاملا ضدعفونی و آماده تمرین بازیکنان است و علاوه‌بر اینکه دوروز در هفته کاملا ضدعفونی و پاکسازی می‌شود، تست‌های مداومی نیز از بازیکنان گرفته می‌شود تا از سلامت آنها اطمینان حاصل شود.

تاریخ شروع فصل بعد

مورد دیگری که قرار است در جلسه امروز درمورد آن صحبت شود، زمان آغاز فصل آینده مسابقات است. با توجه به اینکه دیدارهای این فصل بیش از حد معمول طول کشیده و دقیقا مشخص نیست در چه تاریخی به پایان می‌رسد، مسابقات فصل ۲۱-۲۰۲۰ نیز تحت‌الشعاع قرار خواهد گرفت و به‌احتمال زیاد دیرتر از زمانی که انتظار می‌رفت، آغاز می‌شود. از سوی دیگر باشگاه‌ها معتقدند نباید برای آغاز فصل جدید عجله کرد، چراکه نمی‌توان پیش‌بینی کرد که در اواخر تابستان اوضاع چگونه خواهد بود و آیا اپیدمی کرونا روند نزولی خود را حفظ می‌کند یا دوباره اوج می‌گیرد.

همچنین باید تاریخ برگزاری مسابقات با سایر لیگ‌های معتبر اروپایی هماهنگ باشد و البته برنامه این لیگ‌ها هنوز نامشخص است. به‌جز بوندس‌لیگا که از هفته گذشته بازی‌های خود را آغاز کرده، لالیگا و سری A هنوز فصل را پیگیری نکرده‌اند و این دولیگ نیز طی دوهفته آینده بازی‌های خود را آغاز می‌کنند.

طبق برنامه‌ای که یوفا اعلام کرده، دو تورنمنت لیگ قهرمانان و لیگ اروپا قرار است در روزهای ۲۶ و ۲۹ آگوست (۵ و ۸ شهریور) به پایان برسند و قطعا پیش از این تاریخ نمی‌توان فصل جدید را در لیگ‌های اروپایی آغاز کرد. همچنین پس از آن تعطیلات فیفادی در پیش است تا تیم‌های ملی مسابقات مقدماتی جام‌جهانی و دوستانه را برگزار کنند. به‌این‌ترتیب احتمالا از سپتامبر می‌توان فصل جدید را آغاز کرد که البته بازیکنان در بین دوفصل فرصت چندانی برای استراحت و ریکاوری نخواهند داشت. در این شرایط حتی احتمال این سناریو نیز مطرح شده که شاید باشگاه‌ها درنهایت با انجام مسابقات موافقت نکنند و سرنوشت لیگ براساس رتبه فعلی تیم‌ها مشخص شود؛ احتمالی که وقوع آن چندان منطقی نیست، اما نمی‌توان چنین سناریویی را نیز نادیده گرفت.

در جلسه امروز علاوه‌بر تاریخ مسابقات، درباره جام حذفی انگلیس نیز تصمیم‌گیری می‌شود و فعلا ۸ آگوست (۱۸ مرداد) برای انجام دیدار نهایی این تورنمنت مشخص شده است. البته فعلا انجام لیگ در اولویت است و اگر در ادامه مسابقات مشکلی رخ دهد یا تاخیری به‌وجود بیاید، درنهایت منجر به لغو رقابت‌های جام حذفی که قدیمی‌ترین تورنمنت تاریخ فوتبال است، خواهد شد. در شرایط کنونی تنها رقابت بر سر کسب سهمیه لیگ قهرمانان و بقا در لیگ در جریان است و با توجه به اختلاف امتیازی بالای لیورپول با سایر تیم‌ها از هم‌اکنون می‌توان آنها را قهرمان این فصل دانست.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • علی

      یه چند تا کیسه کش رو بفرستید اونور نفوذی
      انقدر چرند میگن که لیگ رو تعطیل بکنند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج