۹۹۹۷۵۹
۱۶ نظر
۵۰۱۴
۱۶ نظر
۵۰۱۴
پ

زیباکلام: هرکس جای روحانی باشد، همین است

«صادق زیباکلام»؛ فعال سیاسی اصلاح طلب در یادداشتی در روزنامه آرمان نوشت: قبل از آغاز به کار مجلس، اين انتظار منطقي بود که مجلس يازدهم به خاطر ساختاري که پيدا کرده و به خاطر شناختي که از نماينده‌هاي آن وجود دارد، مجلسي تند باشد که يکي از کارهاي مهم خود را گلوله باران دولت دوازدهم بداند. برخي معتقد بوده‌اند که اين مجلس کار خود را با هجمه به دولت آغاز خواهد کرد.

«صادق زیباکلام»؛ فعال سیاسی اصلاح طلب در یادداشتی در روزنامه آرمان نوشت: قبل از آغاز به کار مجلس، اين انتظار منطقي بود که مجلس يازدهم به خاطر ساختاري که پيدا کرده و به خاطر شناختي که از نماينده‌هاي آن وجود دارد، مجلسي تند باشد که يکي از کارهاي مهم خود را گلوله باران دولت دوازدهم بداند. برخي معتقد بوده‌اند که اين مجلس کار خود را با هجمه به دولت آغاز خواهد کرد.

انتظار مي‌رود که نماينده‌هايي که به طيف تندرو نزديکي و تعلق خاطر دارند، يکي پس از ديگري در نطق‌هاي افتتاحيه، دولت روحاني را به باد حملات و انتقادات شديد بگيرند و در عرصه داخلي آن را متهم به برنامه‌هاي ناموفق اقتصادي کرده، تورم بالاي ۳۰‌درصد و کسر بودجه را که حداقل شامل نيمي از هزينه‌هاي سال جاري تخمين زده مي‌شود، دليلي روشن بدانند. البته به زبان ساده‌تر مي‌شود گفت که در ماه سوم سال جاري هم چندان روشن نيست که دولت مي‌خواهد نيمي از هزينه‌هايش را از کجا جبران کند. علاوه بر اين، دولت را به خاطر عدم مديريت صحيح توزيع خودرو و کرونا مورد انتقاد و حمله قرار خواهند داد. بيکاري و ... موضوعات ديگري خواهند بود که عليه دولت بيان مي‌شود.

برخي از آنان حتي صحبت از استيضاح و برکناري دولت را مطرح خواهند کرد و در يک کلام احتمالا مجلس يازدهم ظرف روزهاي آينده به‌گونه‌اي سخن خواهند گفت که تمام مشکلات و مصائب کشور ناشي از عملکرد دولت دوازدهم است. صد البته که توجهي به ريشه‌هاي اصلي مشکلات نخواهند شد. دولت را متهم خواهند نمود که نتوانسته اقتصاد مقاومتي را دنبال کند تا تحريم‌ها نتوانند به اقتصاد ايران آسيب وارد کنند و در عين حال اين سخن را مطرح نمي‌کنند که علت تحريم‌ها چه بوده است؟ ‌گيريم که دولت روحاني نتوانسته گام‌هاي اصولي در زمينه اقتصاد مقاومتي بردارد اما چرا تحريم‌ها به‌وجود آمدند؟ اينها مسائلي است که به آن نخواهند پرداخت. برخي از آنها به ريشه‌ها و علت‌ها خود را کم‌توجه نشان خواهند داد و همه توان خود را در تمرکز بر معلول‌ها به کار خواهند بست. يعني همان سياستي که بيش از ۳ سال است در مورد دولت به کار بسته‌اند و به‌گونه‌اي در شيپور خود مي‌دمند که گويي فقط روحاني است که کار خود را درست انجام نمي‌دهد و ساير بخش‌ها همه درست مشغول انجام وظيفه بوده‌اند و مثل ساعت با دقت کار مي‌کردند و مشکل فقط عملکرد دولت روحاني بوده است.

آتش توپخانه سه سال است که دولت دوازدهم را گلوله باران مي‌کند و مردم کلام ديگري جز حمله به روحاني نشنيده‌اند. اما از سال آينده ديگر دولت روحاني وجود نخواهد داشت، آن زمان بايد ديد که آنها مي‌خواهند مشکلات را بر سر چه کسي خالي کنند. چون ديگر ظريف، نوبخت و روحاني در کار نيستند.

مقصود اين نيست که دولت روحاني بدون عيب و نقص بوده، از جمله مشکلات دولت روحاني اين بوده که در پيگيري مطالبات ۲۴‌ميليون راي‌دهنده ثبات لازم نشان نداد اما واقع مطلب اين است که هر کس ديگري هم رئيس‌جمهور شود، تفاوت چنداني با آقاي روحاني نخواهد داشت چرا که وقتي قرار است به‌عنوان مثال در بودجه سال ۹۹ بر اساس يک‌ميليون بشکه صادرات نفت بسته شود و در نتيجه تحريم‌ها نمي‌توانيم يک‌ميليون بشکه صادر کنيم، هر کس ديگري که جاي آقاي روحاني باشد، چه گامي مي‌تواند بردارد؟

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • نیما

      مقصر اصلی دولته دولت

      پاسخ ها

      • اشکان

        دولت بی تدبیر نمیتونه مزاکره کنه

    • بدون نام

      احسنت، حق مطلب راادا کرد،....

    • جعفر ۴۴

      خدا پدرتو بیامرزه ، حرف حق زدی
      ولی اصولی ها دنبال قربانی میگردن که گنده کاری دیگران را سر اون خالی کنن ، چه کسی بهتر از حسن روحانی ، البته خود روحانی هم ماههای اول ، به جای آباد کردن کشور ، دست به تخریب احمدی نژاد زد

    • بدون نام

      کی گفت این حرف بزنه

      پاسخ ها

      • اشکان

        کی گفته شما حرف بزنی

    • بدون نام

      مسئله مهم آن است که تحریم یعنی محرومیت از بیرون و اجبار نگاه به درون است چرا دولت از ظرفیت ها و قابلیت های بی کران درون کشور درست استفاده نکرده است تا مشکلات تحریم به چشم نیاید؟ مسئله مهم صرف نظر از تحریم نگاه دولت و روحانی به طبقه اقلیت سرمایه دار و کارفرمایان است طبقه متوسط و ضعیف که اکثریت جامعه را شامل می‌شوند نادیده گرفته شده اند .

    • رضا

      دولت بعدی هم از خودشان است بهبه و چهچه و مذاکره و مبارزه با استکبار هم فقط در شعار و خلاص.

    • بدون نام

    • بدون نام

      تمام اون حرف ها که روحانی بد عمل کرد و اصلاح طلبان بین مردم وجهه ای ندارند با این سخن جدید از بین رفت.منتظر باشید سال 1400 دوباره تبلیغ رای دادن به اصلاح طلبان رو تکرار کنه یا اگر شورای نگهبان کاندیداهای اصلاح طلبان رو رد صلاحیت کنه روضه ی مظلومیت اصلاح طلبان رو بخونه.ایشان شناخته شده است.

    • بدون نام

      چطور در زمان احمدی نژاد که تحریم بودیم و کمتر از یک ملیون بشکه نفت میفروختیم نمیگفتی هر کس جای احمدی نژاد باشه اوضاع همینه؟ فقط برای روحانی ، اوضاع همینه؟ سیاست یعنی همین .بدا به حال کسانی که به امثال ایشان اعتماد میکنند.

    • سعید

      زیبا نا کلام انتظار داری با این عملکرد دولت جلوش چای شیرین بزارن.

    • بدون نام

      دردوران جنگ رسته توبخانه بودی زیبا
      یا رسته اتشبار چچلل زبیا
      اخه کمر ما خم شد از کسری بوجه
      تورم ۳۵ درصد استاده نکن خودت را خسته
      به دلسوزیهایت در بی بی سی ووووو.
      هی می کنم تا صبع از حرفیهایت گریه
      بیقه باشه

    • بدون نام

      همانطور که شما احمدی نژادرا گلوله باران می کردین

    • بدون نام

      دقیقاًمقصر دولت روحانیه
      مطمئناً اگرروحانی کناربره یااستعفا بده یا دولت بعدی سرکاربیاد بسیاری ازمشکلات حل خواهدشد

    • بدون نام

      وظیفه جناب زیباکلام فقط وفقط درحمایت از روحانی وحمله بی حساب وکتاب به اصولگراهاست.هیچ منطقی هم درکار نیست

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج