۱۰۱۱۱۴۳
۲۱ نظر
۵۰۰۷
۲۱ نظر
۵۰۰۷
پ

ادعای دیدار احمدی‌نژاد با جنتی برای ۱۴۰۰

پیش از انتخابات مجلس شورای اسلامی، رسانه‌های ایرانی نزدیک به محمود احمدی نژاد سفر‌های وی به استان‌های مختلف را به شکلی گسترده پوشش دادند. در آن زمان، برخی تحلیلگران سیاسی گمان می‌کردند که علت فعالیت سیاسی احمدی نژاد، تمایل وی به ورود به انتخابات مجلس است، اما در واقع امر، تحرکات او تنها یک ابزار تبلیغاتی بود برای حمایت از تعدادی از نزدیکانش، برای ورود به مجلس.

انتخاب: عربی پست نوشت: پیش از انتخابات مجلس شورای اسلامی، رسانه‌های ایرانی نزدیک به محمود احمدی نژاد سفر‌های وی به استان‌های مختلف را به شکلی گسترده پوشش دادند. در آن زمان، برخی تحلیلگران سیاسی گمان می‌کردند که علت فعالیت سیاسی احمدی نژاد، تمایل وی به ورود به انتخابات مجلس است، اما در واقع امر، تحرکات او تنها یک ابزار تبلیغاتی بود برای حمایت از تعدادی از نزدیکانش، برای ورود به مجلس.

در ادامه این مطلب آمده است: پس از برگزاری انتخابات مجلس و مشخص شدن نتیجه، آنچه باعث جدال زیادی شد، وجود تعداد زیادی از نمایندگان طرفدار احمدی نژاد در مجلس و بهره مندی آن‌ها از قدرت بود. برای مثال، نایب رئیس اول مجلس، سیاستمدار اصولگرا، امیر حسین قاضی هاشمی، به رابطه نزدیک با احمدی نژاد معروف است و نایب رئیس دوم، نیکزاد است که در دوره ریاست جمهوری احمدی نژاد سمت وزارت داشت.

ادعای دیدار احمدی‌نژاد با جنتی برای ۱۴۰۰

لازم به ذکر است نزدیک به ۶۰ نفر از مسئولان دوره ریاست احمدی نژاد هم اکنون در مجلس جدید ایران حضور دارند و همین مساله باب پیش بینی‌ها در مورد بازگشت وی به میدان سیاست برای یک بار دیگر را گشوده است.

در شرایطی که شورای نگهبان با نامزدی ۶۰ نفر از نزدیکان احمدی نژاد به مجلس موافقت کرده است، چه چیزی می‌تواند مانع از نامزدی خود وی در انتخابات سال ۲۰۲۱ شود؟

در همین رابطه، مرتضی طلایی، سیاستمدار اصولگرا به عربی پست می‌گوید: «در هفته‌های اخیر، دوستان احمدی نژاد شروه به مذاکره با شورای نگهبان کرده اند، تا موافقت آن با پذیرش صلاحیت احمدی نژاد در انتخابات آینده را تضمین کنند.»

این مساله‌ای است که یکی دیگر از اعضای مجلس که نزدیک به احمدی نژاد است، در گفتگو با عربی پست گفت: «در این باره با آیت الله احمد جنتی دیدار کردیم، اما ایشان خواستار زمان کافی برای فکر بیشتر شدند.»

این در حالی است که یک منبع نزدیک به احمدی نژاد در گفتگو با عربی پست تاکید کرد که مذاکره با شورای نگهبان به صورت مستقیم انجام شده و احمدی نژاد شخصا با تعدادی از اعضای شورای نگهبان دیدار کرده، تصمیم جدی برای نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری دارد و از طریق راه‌های مختلف تلاش می‌کند از مانع شورای نگهبان عبور کند.

برخی تحلیلگران معتقدند که نسبت بازگشت احمدی نژاد به انتخابات ریاست جمهوری، بیش از ۷۰ درصد است. به گفته یک تحلیلگر سیاسی مقیم تهران، باید در نظر داشت که مشارکت اصلاح طلب‌ها در انتخابات ریاست جمهوری آینده، ضعیف خواهد بود.

این در حالی است که حسین کنعانی، فعال سیاسی اصولگرا معتقد است که با وجود سیطره اصولگرایان بر مجلس جدید، آنها برای انتخاب یک نامزد اصلی برای انتخابات آینده، به اتفاق نظر نیاز دارند.

کنعانی مقدم بر این عقیده است که با وجود کم بودن فرصت بازگشت احمدی نژاد به حیات سیاسی، بهترین گزینه برای جریان اصولگرا، هم اوست و همچنان تعدادی از رهبران جریان اصولگرا به احمدی نژاد علاقه دارند و نزدیکان به او که اکنون در مجلس شورای اسلامی حضور دارند، از حمایت گسترده‌ای از سوی اصولگرایان برخودار هستند.

با این حال، هستند کسانی که در جریان اصولگرا مخالف بازگشت احمدی نژاد به عرصه سیاسی هستند. برای مثال، در سال ۲۰۱۷ زمانی که رهبر جمهوری اسلامی ایران از احمدی نژاد خواست از نامزدی در انتخابات خودداری کند، آیت الله احمد جنتی دبیر شورای نگهبان تاکید کرد که اگر احمدی نژاد با توصیه رهبری مخالفت کند، داعی فتنه خواهد بود. در همین رابطه، محمد قدیری ابیانه، سیاستمدار اصولگرا در گفتگو با عربی پست گفت: چگونه ممکن است آیت الله جنتی کسی را تایید صلاحیت کند که پیش از این او را یک فتنه انگیز خوانده است؟

قدیری ابیانه سخت مخالف بازگشت احمدی نژاد بوده و معتقد است که وی به دنبال ایجاد اختلاف در جبهه اصولگرایان است. به گفته قدیری ابیانه، احمدی نژاد می‌خواهد با گول زدن فقرا و استفاده از سیاست‌های پوپولیستی بی فایده، یک طیف سیاسی خاص خود را بسازد و این مساله‌ای است که جریان اصولگرا با آن مخالف است.

همچنین اسفندیار رحیمی، تحلیلگر سیاسی معتقد است که اصولگرایان به شدت نگران تحرکات احمدی نژاد و دوستانش هستند، بویژه پس از آنکه یک خط سیاسی ویژه خود و به دور از جبهه اصولگرایان را برگزیده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      جونم دکی اکه بیاد رای من واسه خودشههه:)

    • بدون نام

      فقط فتاح!

    • ح

      مگه رسانه دیگه ای تو دنیا وجود ندارد که همه اشان با عربی پست مصاحبه میکنند یک رسانه نامشخص ودر پیتی

    • بدون نام

      فقط مردم چشم و گوششان را باز کنند انتخاب اشتباه نکنند کشور دیگر تحمل تورم و معضلات دیگر را ندارد فقط باید به کسی رأی داد که با تقوا باشد و ولایت مدار

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خواب دیدی خیرباشه.بازهم۵درصد از خودیها رای میدن نه مردم.

    • رضا

      احمدی احمدی خدا نگهدار تو

    • دوست محمود

      خداکند که احمدی نژاد بیایداو خهلی مردوم رادوست داردمن کتاب خاترات اوراخاندم دورود بر محمودجان یک جایی نوشت بود که من افتخارمیکنم اسم کوچکم را صدا بزنند

    • بدون نام

      مزخرفتر از ابیانه ندیدم

    • بدون نام

      عشق ایران

    • بدون نام

      خدا به داد ما برسد، تحریم نمد شروع می شه، چه بلا های دیگری سرمان بیاد!

    • بدون نام

      کسانی نگران هستند که 24سال کشور را نابود کردند در دوره رفسنجانی و خاتمی و روحانی یک واحد منزل برای کسی ساخته نشد خودپان را به انراه نزنید

    • بدون نام

      جانمان فدای احمدی نژاد مردو مرد صفت شیر مرد ایران باغیرت با شهامت وبا عرضه وشیر پاک خورده و ساده زیست مردمی وفادار به خط امام ووفادار به انقلاب امامی به هر حال یک ریس جمهور واقعی مردمی که تا بحال نظریش د. این 41سال نبود حتما حتما پست وپیرووت هستیم شیرمرد

    • بدون نام

      افسوس که باردیگر مردم رابایک ترفند جدید فریب خواهدداد..

    • آمانج.

      احمدی نژاد.وارث کاغذ پارها.وارث بگم بگم ولی نگفت.وارث قطع یارانهای انرژی.وارث گداپروری..وارث مسکن مهر که به بیچاره فقیر تعلق نگرفت...از ۱۰۰درصد کمیته امدادیها به ۱۰درصد هم مسکن مهر تعلق نگرفت.وارث بی ادبی درسخنرانی سازمان ملل.وارث نابودی ملت و کشور دیگر.پوپولیست عوام فریب..عزل وزیر امور خارجه هنگام دیدار با همتای خود.دیگه چی بگم.که بگم بگم شده ناجی مردم ایران.جامعه جهانی ترامپ و کم داشت.بگم بگم سودای آمدن داره..از ماست که بر ماست.

    • بدون نام

      رئیس جمهور اینده ای محمود

    • محمد رضا

      هرچه که شورای محترم نگهبان بخواهد همون خواهد شد

    • مرتضی

      خدایا ما را از شر این احمدی نژاد خلاص کن

      پاسخ ها

      • اسماعیل

        آمین

    • merikh

      احمدی نژاد باید به دار اویخته بشه که جونیمون رو بر باد فنا داده خدایشاین ادم بدرد چوپانیم نمیخوره یه عده اینو انداختن جلو برای رسیدن به مقاصدشون

    • بدون نام

      بعد از روی کار آمدن احمدی نژاد چنین فسادهایی (که شاهدیم) با چنین ارقامی به وجود آمد. علت آن هم نگرش آقای احمدی نژاد از همان ابتدای کار بود.(درباره شعارهای احمدی نژاد) یادمان باشد که وقتی ایشان از قدرت کنار رفت، نتانیاهو گفت روز عزای من است.

    • بدون نام

      درود‌بر احمدی نژاد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج