۱۰۳۵۴۱۵
۷۴ نظر
۵۰۱۷
۷۴ نظر
۵۰۱۷
پ

پناهیان؛ مرد اول پچ‌پچ‌ها و شایعات سیاسیِ این روز‌ها

تقریبا که نه، تحقیقا به تجربه می‌توان گفت که علاوه بر مصونیت‌هایی مانند مصونیت قضایی یا دیپلماتیک که قانونی نوشته دارند؛ یک نوع مصونیت هم هست به نام «مصونیت منبری» که بر اساس یک قانون نانوشته، آقایان وعاظ را از هر حساب‌کشی بابت آنچه روی منابر به زبان می‌آورند، مصون می‌کند.

روزنامه توسعه ایرانی: تقریبا که نه، تحقیقا به تجربه می‌توان گفت که علاوه بر مصونیت‌هایی مانند مصونیت قضایی یا دیپلماتیک که قانونی نوشته دارند؛ یک نوع مصونیت هم هست به نام «مصونیت منبری» که بر اساس یک قانون نانوشته، آقایان وعاظ را از هر حساب‌کشی بابت آنچه روی منابر به زبان می‌آورند، مصون می‌کند.

گذشته از این، اغلب آنها نوعی بوعلی سینا، زکریای رازی یا ابوریحان بیرونی هم هستند؛ چه بسا فراتر از آنها! آن قدیم‌ترها که وسعت هر علمی آنقدر محدود بود که یک نفر می‌توانست هم علم نجوم بداند، هم فلسفه و هم طب، اینان بزرگان عصر خویش بودند اما امروز که هر علمی هزار شاخه شده و هر شاخه بحری عظیم در نوع خود است، این آقایان نشسته بر منابر چنان در تمام این بحور شناورند که می‌توانند درباره هر موضوعی اظهار فضل و نظر کنند.

پناهیان؛ مرد اول پچ‌پچ‌ها و شایعات سیاسیِ این روز‌ها

این همه اظهار فضل و نظر گرچه مسئولیتی را متوجه آنها نمی‌کند، گاهی اما چنان جنجالی به راه می‌اندازد که شهر را به هم می‌ریزند. حال اگر در کنار این جنجال، سندی منتشر شود در باب اینکه آن آقای واعظ علاوه بر مصونیت و عالم به همه علوم بودن، ید طولایی هم در اقتصاد و مال‌اندوزی دارد که آن شهرآشوبی دوچندان می‌شود.

نمونه بارز چنین واعظی این روزها علیرضا پناهیان است. روزگاری که هنوز مو و محاسنی سپید نکرده بود و به عنوان چهره‌ای تازه در تلویزیون ایران به مخاطب معرفی می‌شد، روحانی خوش‌صحبتی به نظر می‌آمد که هم خلق خوشی دارد و هم آداب سخن‌دانی و وعظ می‌داند.

امروز اما او روحانی‌ای است که در به پا کردن جنجال و حاشیه حتی رکوردهای خود را هم جا به جا می‌کند. پارسال همین موقع‌ها بود که وقتی بحث شفافیت آرای نمایندگان گرم بود، او از روی منبر فریاد زد که «آی مجلس شورای اسلامی آدم باش! کی به شما حق داده شفاف رأی ندهید؟ بگو چه غلطی دارید می‌کنید!» و چه حیرت‌انگیز بود اینگونه وعظی از روی منبر!

توپخانه‌ای که به هر سویی شلیک می‌کند

بازار جنجال‌های این روحانی منبری، شهریور امسال اما پررونق‌تر از شهریور پارسال است. همین 10 روز پیش در سخنرانی شب شام غریبان، به شدت از «عدالتخواهان» انتقاد کرد و با تاکید بر «گذشتن زمان عدالتخواهی و ضرورت رفتن به سمت مواسات»، گفت: «مواسات یعنی کاری که «ابالفضل العباس» در تبعیت از امام حسین (ع) کرد؛ رئیس‌جمهور و بقیه مسئولین هم باید برای رهبری همین کار را بکنند، والا می‌روند جهنم.»

در جای دیگری می‌گوید: «مواسات همه‌اش این نیست، روایت داریم که در زمان امام زمان هر کس زکات ندهد گردنش را می‌زنند.»

او مهدی بازرگان را هم از حمله خود بی‌نصیب نگذاشت و گفت: «جنگ تحمیلی به خاطر بازرگان بود، ۱۷ هزار شهید ترور هم همینطور؛ این عدالت است که اسمش را می‌گذارید روی خیابان؟» منتقدان اظهارات او درباره تقدم ولایت بر عدالت را از حیث ناسازگاری با مبانی کلامی شیعه و عقلانیت اسلامی، نکوهش کردند. او در منبر دیگری در اردیبهشت ماه هم مدعی شده بود که «بخشی از بخشودگی گناهان ما به خاطر اصل ولایت در ایران است.» حاشیه دیگر او در همین ماه جاری، مربوط به زمانی است که وقتی داشت درباره بی‌آبی مناطقی در خوزستان روی منبر نطق می‌کرد، با همان ادبیات تحقیرآمیز خود گفت که باید استاندار را به گاری ببندند تا برای مردم آب ببرد! او ظاهرا به علومی که هنوز بر بشر مکشوف نیست هم مسلط است تا جایی که بتواند درباره دست‌ساز بودن ویروس جدید کرونا از سوی نظام سلطه علیه جریان مقاومت نیز بر منبر وعظ و خطابه سخن بگوید.

پناهیان؛ مرد اول پچ‌پچ‌ها و شایعات سیاسیِ این روز‌ها

در باب معضلات اجتماعی نیز چندی بعد در میانه داغ چند دختری که توسط پدرانشان به قتل رسیده بودند، اظهار کرد که «این جنایت‌ها محصول بی‌بندوباری در خانواده است و بی‌بندوباری را آن گروهی از سیاسیون در کشور رواج دادند که هر بار به خاطر انتخابات بر این بی‌بندوباری دمیدند. آنها باید امروز پاسخگو باشند.»

دوشادوش با طبری!

این روزها اما یک سند، ترمز تاخت و تاز او را کشیده است. در فضای مجازی که این روزها جریانی در کشور به شدت در پی قلع و قمع آن است؛ سندی از پروانه ساخت ملک شخصی علیرضا پناهیان با شراکت رضا مطلبی کاشانی، مالک شرکت تک ماکارون منتشر شده که نشان می‌دهد در منطقه سعادت آباد تهران واقع است و جوازش نیز از امتیازات خاصی نسبت به سایر خانه‌های منطقه برخوردار است.

این سند و جزئیات حول و حوش آن نگاه‌ها را متوجه ید طولای این منبری مشهور در حوزه اقتصاد کرد. پناهیان اما ضمن شرح غم‌نامه‌ای از خرید آن ملک، گفت که «می‌گویم من یک واحد آن خانه را بیشتر ندارم آن هم با هدیه رفقا؛ مانند امام خمینی که هدیه‌ای زندگی می‌کردند و مقام معظم رهبری که با هدیه رفقایشان زندگی می‌کنند من هم اینگونه زندگی می‌کنم.» جالب آنکه او ادعا کرده «ما هیچ وقت دنبال پول درآوردن نبودیم» و حتی گفته است که اگر جزئیات زندگی‌اش را بگوید، مردم برایش اعانه جمع می‌کنند! البته آنچه او گفت بیشتر از آنکه یادآور «مقام معظم رهبری» و «امام خمینی» باشد، یادآور اکبر طبری بود که در دادگاهش می‌گفت: «دوستانم اگر بخواهم کل لواسان را هم به نامم خواهند کرد!» به نظر می‌رسد یکی از راه‌های کسب ثروت داشتن دوستانی این چنین است که ظاهرا صرفا هم نصیب خواص نزدیک به قدرت می‌شوند!

یاشار سلطانی پس از توضیحات پناهیان، سند دیگری منتشر کرد و ذیل آن از پناهیان پرسید: «ماجرای خرید زمین ۴۲۳ متری در منطقه خوش‌نشین سعادت‌آباد تهران از خانم لیلا ممتحن در سال ۹۱ چیست؟ آیا همانطور که در قولنامه آمده شما این زمین ۴۲۳ متری را به قیمت ۱۱میلیون و ۸۰۰ هزار تومان خریداری کردید؟ شما چگونه و به چه مناسبتی زمین سعادت‌آباد را متری ۴۳ هزار تومان خریداری کردید؟ چرا خانواده ممتحن که زمان انقلاب از کشور خارج شده‌اند این ملک را به یک چندم قیمت واقعی و با واسطه‌گری مسگرزاده به شما فروخته‌اند؟»

پناهیان؛ مرد اول پچ‌پچ‌ها و شایعات سیاسیِ این روز‌ها

انتشار این سند، منجر به مرور دیدگاه‌های این واعظ جنجالی درباره اقتصاد شده است که نشان می‌دهد او علاقه بسیاری به سرمایه‌داری و ثروت دارد. بارها نظریه پول‌دار شدن «بچه‌های حزب‌الله» را مطرح و آن‌ها را تشویق به کار اقتصادی و کسب درآمد می‌کند. استدلالش در این مورد هم این است که «پول‌ها را جمع کنیم تا به جیب صهیونیست‌ها نرود.»

نکته جالب واکنش حسام‌الدین آشناست که در توئیتر نوشت: شیوه تأمین زندگی واعظ و منبری و مداح با کارمند و کارگر و کاسب متفاوت است. بانیان مجالس مذهبی، گاه بخشی از هزینه‌های رفت و آمد، درمان یا حتی زندگی و مسکن وعاظ را تأمین می‌کنند

رضوی‌ها؛ دست‌پرورده مکتب ثروت‌اندوزی

از جوانان عاشق این ایده هادی رضوی، سرمایه‌گذار سریال شهرزاد و داماد شریعتمداری، وزیر کار فعلی است که همین چند وقت پیش دادگاه محاکمه‌اش به اتهام فساد اقتصادی، پر از داستان‌های شگفتی‌ساز! درباره این جوان مثلا حزب‌الهی بود.

علاقه پناهیان به موضوع ثروت و سرمایه تا جایی است که آقای ناصحِ واعظ در جمع فعالان فرهنگی سیاسی دانشگاه‌های کشور در مشهد گفت که «خانواده‌ها به خواستگار کارمند دختر ندهند؛ کارمند یعنی مستضعف!» او گفت: «خانواده باید خواستگار کارمند را مواخذه کنند که چرا سرا کار بهتری نرفته است.»

درست مثل این است که یکی از فراعنه برود بالای اهرام مصر و به مردمش بگوید که به برده‌هایی که اهرامش را ساخته‌اند دختر ندهند و از او بپرسند چرا برده مانده است؟! یکی هم نباشد که بپرسد آخر آقای فرعون شما که هر روز سنگ‌های به این سنگینی روی دوش این بردگان می‌گذارید تا اهرام را بسازند، دیگر جانی برایشان نمی‌ماند که مثل شما به دیگر امور اقتصادی بپردازند! این منبری پرآوازه اما در کنار تدریس در حوزه و دانشگاه و وعظ در منابر و مسئولیت‌های فرهنگی، آنقدر فراغ بال داشته است که مدرسه «دارالحکمه» در شهرک غرب با شهریه گران 10 میلیون تومانی را هم تاسیس کند؛ همینطور موسسه «عصر بیان معنوی» که کارش ضبط، جمع‌آوری و آرشیو مباحث علیرضا پناهیان به صورت صوتی و تصویری و تنظیم حرف‌های او در قالب‌های مکتوب برای انتشار به صورت کتاب یا در فضای مجازی است و البته محل تامین بودجه آن نیز مشخص نیست.

پناهیان گفته است: «من یک واحد خانه بیشتر ندارم آن هم با هدیه رفقا» البته آنچه او می‌گوید یادآور اکبر طبری بود که در دادگاهش می‌گفت: «دوستانم اگر بخواهم کل لواسان را هم به نامم خواهند کرد!» ظاهرا یکی از راه‌های کسب ثروت داشتن دوستانی این چنین است!

پناهیان؛ مرد اول پچ‌پچ‌ها و شایعات سیاسیِ این روز‌ها

هشدار یک خطر

گفته‌ها در این مورد فراتر از این مقدار است اما آنچه که اسباب نگرانی است همان است که رسول جعفریان، رئیس کتابخانه دانشگاه تهران و هم‌لباس علیرضا پناهیان ۱۰ سال پیش درباره او گفت. جعفریان گفت: «افرادی مثل پناهیان به راحتی فرصت می‌یابند که مدام در سیما مطالب و افکار و اندیشه‌های بی‌اساسشان منتشر شود. این شخص چه قدر فقه می‌داند؟ چه قدر با مبانی فلسفی اسلام آشناست؟‌ چه قدر تاریخ اسلام خوانده؟ کجا تحصیل کرده که در هر بابی نظر می‌دهد؟ آیا واقعا قرار است هر کس خوش‌صحبت است و چند جمله را به هم وصل می‌کند و حرف‌های درشت و تازه می‌زند که هیچ کدام محک خود را نزد علما پس نداده، بتواند از وقت سیما که متعلق به تمام مردم است استفاده کند؟ بیم آن می‌رود تا مدتی دیگر، آن قدر این حرف‌ها زده شود که جزو مسلمات شود و دیگر کسی نتواند از آنها انتقاد کند.»

توئیت حسام‌الدین آشنا، مشاور رئیس‌جمهوری و البته هم‌لباس علیرضا پناهیان را می‌توان مصداقی از تبدیل شدن برخی امور به مسلمات دانست. او دیروز در واکنش به انتشار سند مربوط به پناهیان در توئیتر نوشت: «شیوه تأمین زندگی واعظ و منبری و مداح با کارمند و کارگر و کاسب متفاوت است. بانیان مجالس مذهبی، گاه بخشی از هزینه‌های رفت و آمد، درمان یا حتی زندگی و مسکن وعاظ را تأمین می‌کنند. این امر عیب نیست؛ جدید، عجیب یا اختصاصی هم نیست.»

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      در هر حاشیه ای امن هستند متاسفانه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        براستی اگر ما خرد داشتیم
        کجا چنین سرانجام بد داشتیم

      • بدون نام

        نوش جونش ، بریز آب اونجا که میسوزه

      • بدون نام

        باز دولت تدبیر چه کندی میخواد بزنه که این بنده خدا رو انداخته سر زبئنا خدا رحم کن بما

      • بدون نام

        باید پاسخگو باشه

      • احمد

        جریان خاص سیاسی دولت و مجلس و شورا را دست گرفت. وضع مملکت را به سیاهی کشاند. گرانی بیداد کرد. وقت پاسخگویی شد...
        باز یک ماجرای سطحی مطرح شد....
        و امان از فهم ما مردم.
        که اصل مطلب را ول کردیم چسبیدیم به یک خانه ۱۲۴ متری که تازه ۹۴ فروخته شده.
        با این وضع هرچی بلا سرمون بیاد حقمونه که از سطحی بودن در بیایم...

      • بدون نام

        طبری هدیه گرفته و چون مسولیت دولتی داشته و از مقامش سو استفاده کرده. ولی پناهیان هدیه گرفته و هیچ شغل دولتی یا مسولیت دولتی نداره. این فرق اون با طبریه.

      • بدون نام

        اصلا کاری نکرده که بخواد جرم باشه اصلاحطلب کم هوش

      • بدون نام

        یاشار سلطانی؟ همون خوشنامی که فقط از جناح رقیب اصلاح طلبها پرونده رو میکنه و دروغ و راستو بهم می بافه؟

      • بدون نام

        ید طولای منبری مشهور در حوزه اقتصاد؟!!!!!
        بنده خدا یه خونه خریده به هزار مصیبت بعد از 40 سال مستأجری
        واقعا برای ملت خوب یرگرمی هایی درست می کنید تو این اقتصاد برجامی با دلار 26 هزار تومن

      • بدون نام

        قطعا این نوشته رو نخوندم فقط خواستم تذکر بدم آب رو بریزید همون جا که می سوزه

    • mello293

      اقا یا خانم نویسنده این متن ، حداقل یکم بغض و کینه رو در متن کمتر نشون میدادی، والا با این متن طوفانی شما اگر دستت باز بود متن را پر از فحش میکردی
      وجدان هم چیزی خوبی است

      پاسخ ها

      • بدون نام

        تو چرا حرص میخوری مگه پناهیان داییته؟

      • محمد

        حقیقت تلخه داداش

      • بدون نام

        سوال شده که اون خونه و زمیتن 400 متی را از کجا بدست اورده

      • بدون نام

        باز معلوم نیس چه بلایی میخوان سر ملت بیارن که روزنامه چیاشون شروع به نشر شایعه کردند

      • محمد

        خدا خودش جزای اونهایی که فتنه میکنند ، غیبت میکنند،تجسس میکنند رو‌ میده.آقای پناهیان‌ آدم‌ خوبیه

      • بدون نام

        وجدان چیزخوبیه، این آقا همونیه که میگفت زکات ندین باید گردنتون زده بشه ولی خودش ...

      • منوچهر

        حالا شما از طولانی بودن متن بگذر آیا اصل خبر واقعیت دارد یا ندارد؟

      • بدون نام

        آقاي پناهايان آدم بسيار سالم و صحيحي هست اينكه دارن ترور شخصيتيش ميكنن معلومه كارش درسته
        آقاي پناهيان با قدرت به كارت ادامه بده پس از اين امتهان الهي پيروزي هست و تهمت زنندگان در جهنم خواهند ماند تا بي نهايت

      • بدون نام

        اره ياد اون موقع ميوفتم که چجور مردم جاهل سرامام حسين روبريدن وگفتن حسين ازدين برگشته هرکس اورابکشد به بهشت مى رود اين مردم ماهم جاهل هستن ,عزيز فاصله گوش تاچشم چهارانگشته دنياتوبه بهاى شنيده هات نفروش وهيچ حرفى روبدون سندمعتبرقبول نکن

    • بدون نام

      آقای رئیسی خواهش میکنم رسیدگی کن ..

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خخخخخخخخخخخخخخخخخخخ

      • فرزند آریایی

        تا مسئله گرانی و ایران خودرو و سایپا و همراه اول و ایرانسل و ..... هزاران دیگه پیگیری بشه، بعدش نوبت این

      • بدون نام

        واقعا خخخخخ

      • بدون نام

        به چی؟ به خونه خریدن؟ قبلش پس خونه این همه اصلاح طلب رو رسیدگی کنه که همه در شمال و غرب تهران قصر دارند

    • سلمان کرمی

      برترین های عزیز معلومه تو هم دل پری از پناهیان داشتی

      پاسخ ها

      • فرزند آریایی

        واقعیت را گفته

      • بدون نام

        همه داریم تناقض داره

      • بدون نام

        آره دارند عقده گشایی می کنند

    • بدون نام

      شایعه اتهام نیست خودش اقرار کرده پناهیان هدیه میگیره

    • سید علی

      درود بر نویسنده این متن .درود بر شرفت

    • بدون نام

      سو استفاده از قدرت تاسف

    • بدون نام

      اسم هم میبره میگه اینا گرفتند منم گرفتم چقدر پررو اند

    • بدون نام

      رفقاش چرا به مستمند هدیه نمیده به سیاستمدار پر نفوذ میلیاردی هدیه میده

    • طلا

      علی برکت الله

      پاسخ ها

      • بدون نام

        چه فرقی بین گرفتن پول یک کارمندازارباب رجوع بعنوان هدیه بااین اقاهست،من خودروحانی رادیدم میگفت گرفتن هدیه بعدازراه اندازی کاررشوه حساب نیست بلکه هدیه هست وحرام نیست،الابرکت الله...

    • بدون نام

      چون به خلوت میروند آن کار دیگر میکنند
      نسخه های رو منبر رو فقط واسه مردم میپیچند و خودشون دقیقا بر عکسش عمل میکنند

      پاسخ ها

      • فرزند آریایی

        دیگه خلوت تعطیل شده، دیگه علنی غارت میکنند

    • هدائی

      لطف کنید برای بر قراری عدالت ، هر ایرانی یک دوست را راه اندازی کنید

    • بدون نام

      درودبرنویسنده این متن. ...

    • صغری م

      خداوند پشت پناه یاشار سلطانی باشد

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خدا لعنت کنه آدم شایعه پراکن و کذاب رو

    • نیک

      واعظان کین جلوه در محراب و منبر میکنند
      چون به خلوت میروند ان کار دیگر میکنند
      پرسشی دارم ز دانشمند مجلس باز پرس
      توبه فرمایان چرا خود توبه کمتر میکنند
      یا رب....

    • بدون نام

      آقا نویسنده این متن یک هزار آفرین داره خیلی اول متن رو دقیق و جذاب نوشته آفرین

    • عجب

      دم نویسنده پر دل و جراتش گرم
      اجرت با امام حسین, آزاده بودن یعنی همین
      کاش روزنامتون رو نبندن!

    • cactus

      چه کردین پیشینیان عزیز ! چه کردین

    • بینام امیییید

      نقویان رو حذف کردن که تمام سخنرانیهاش از شعر حافظ الهام میگرفت بجاش پناهیان سعادت آبادی گذاشتن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        احسنت

      • بدون نام

        فکر کردی نقویان خونش لعنت آباده؟!

    • وجدان بیدار

      متن بسیار بیطرفانه و نشان دهنده مردم سالاری و دموکراسی بود بیخود ایراد نگیرید آقای پناهیان اگر اتهام میدانند در رسانه ها حضور پیدا کنن و شفاف بمردم پاسخ بدهند نه فقط به تکذیبیه بسنده کنن با ادله محکم ثابت کنن مبرا هستن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        آره جون تو
        مخصوصا "ید طولای منبری مشهور در حوزه اقتصاد"

    • حسنا

      گر حکم شود که مست گیرند
      در شهر هرآنکه هست گیرند

    • ن

      دولت و خرابکاریهاش در بورس و مسکن و خودرو و دلار و طلا و نان و آب مردم ول کردید چسبیدید به یه کسی که نه تو حکومت پستی داره و نه بیت المال دست اونه یه خونه ی ۱۲۰ متری اونم با شراکت دوستاش خریده و بعد فروخته الانم مستاجره به ما چه ....مگه کسی شما رو دوست داره بهت هدیه نمیده تازه از بیت المال هدیه هم نگرفته
      طرف مال شخصی اش بوده هدیه داده
      دنبال دزد بیت المال باشید
      اینها برای رد گم کردن و حواس پرت کردن مردمه ....
      حواستون جمع باشه

    • بدون نام

      نویسنده بسیار شیوا به موضوع پرداخته. ....

    • امین هستم

      متاسفانه امثال ایشون کم نیستن

    • بدون نام

      اینجاست که گفتن چوب خدا صدا ندارد اگر بزند دوا ندارد.

    • شادی

      چقدر عجیب زمین رو خریده متری 43تومن

    • جمشید

      واقعا زندگی پیامبران و امامان ما اینگونه بود.

    • بدون نام

      ما به حاج آقا پناهیان اعتماد داریم و این حرف ها شایعه بیش نیست

    • بدون نام

      مشکل مملکت اینه که مسئولینی که مردم رو تشویق به ساده زیستی میکنن، خودشون دارن تو ناز و نعمت زندگی میکنن، بچه هاشون هم دارن تو آمریکا به ما لبخند میزنن

    • ع،ر

      تحمل‌قرار‌گرفتن‌دربرابر‌واقعیات‌را‌ندارند.

    • بدون نام

      اگر استادپناهیان عالم دین نیست پس چه کسی عالم دین است ؟ اگر استاد پناهیان علم فقه وتاریخ اسلام نمی داند پس چه کسی می داند شما دردتان درد دین وعلم فقه وتاریخ اسلام نیست ظاهر فریبی نکنید مردم احمق نیستن که این اراجیف شما راباور کنن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اون عالم فقه و تاریخ اسلامی که لاکچری زندگی می که بدرد نمی خوره چون پولش رو از راه حرام بدست اورده

      • بدون نام

        علم دین هم مثل سایر علوم تخصصیه و پایان نداره. هر کس به قدر کوشش و تلاشش میتونه تو این مسیر جلو بره. امثال پناهیان اندازه دانشی که دارن حرف نمیزنن.

    • بدون نام

      بالاخره زر ماکارون یا تک ماکارون؟ چون خرید می کنیم باید بدونیم کدومشون هست که نخریم.

    • محمدرضا

      شما فقط یک قسمت از سخنرانی رو گوش میکنید و ایشان رو محکوم می‌کنید .
      تا حالا شده ۸۰ ساعت پای منبر ایشون باشید ؟ والا که حرف هایی که حاج آقا پناهیان میزنن عین واقعیته. واقعیت تلخ. اما امان از ذهن های بسته و پوچ

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بله من با شما موافقم جناب محمدرضا تمام دهه اول محرم این افتخار رو داشتم تو دانشگاه افسری امام علی ع پای صحبتهاشون بشینم. این زردترین ها با تقطیع و جانب گیری و مخصوصا طرفداری خاص از انگلیس فقط برداشتهای جهتدار خودش رو تحمیل می کنه و به خورد مغزها میده.

    • بدون نام

      به یقین به این کمترین اثبات شده که سیاست و قدرت در هر لباسی فقط منفعت طلب و خودخواه خواهد بود و لا غیر.

    • یک طلبه از حوزه علمیه قم

      من به عنوان یک طلبه حوزه معتقدم عمامه به سر باید در روش زندگی در پایین ترین سطح باشد اخلاق و ادب و تواضعش زبان زد باشد. طلبه لباس پیامبر را بر تن می کند تا نماد دین و ادب و اخلاق باشد. تجمل گرایی برای طلاب سم مهلک است. منبر دین، محل نفرت پراکنی و تفرقه افکنی و زبان درازی نیست.
      شما که از شفافیت مالی حرف می زنید و احیانا به کسانی اتهام وارد می کنید از خودتون شروع کنید اگر مردش هستید.

    • یاسی

      چراغی را که ایزد برفروزد. هر آنکس پف کند ریشش بسوزد. اینگونه تحلیلها درباره استاد منبری که وظیفه اش را به خوبی انجام میدهد خاک بر چهره خورشید پاشیدن است .

    • بدون نام

      جناب پناهیان پاچه خوار هستند

    • آلفرد یه کاک

      حتما یه جاییتون سوخته که اینقدر متن زدید

    • بدون نام

      آقای پناهیان اگر هم هدیه ای گرفته بخاطر منبر رفتنش بوده وحرف های باارزشش که قیمت نمی شه گذاشت آدمه آدم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج