۱۱۲۴۲۸۷
۷۲ نظر
۵۰۳۰
۷۲ نظر
۵۰۳۰
پ

اگر علی دایی را با بوعذار می‌شناسید، بخوانید

مهاجم و ستاره سابق تیم ملی ایران بازی‌های درخشانی داشته که هواداران جوان و تماشاگران جدید فوتبال، درباره آن‌ها کمتر شنیده و نمایش او را ندیده‌اند.

به گزارش اکانت توییتر Shahabesque: دست به دست شدن یک کلیپ با محوریت صحبت‌های علی دایی طی یکی، دو ماه اخیر موجب شده تا بسیاری از هواداران فوتبال فراموش کنند که او چه نمایشی در تیم ملی داشته و چه بازی‌هایی به‌عنوان لژیونر انجام داده و حتی آقای گل ملی جهان است!

یک/ متاسفانه شناخت نسل جدید از علی دایی، به کلیپ عباس بوعذار، اختلالات مادرزادی تکلّم و خاطرات مغرضانه نسل قبل محدود شده. در این مطلب، می‌بینید که چرا علی دایی، بدون اغراق، یکی از بهترین مهاجمان تاریخ فوتبال جهان و به قول خداداد، «شناسنامه فوتبال ایران» است.

اگر علی دایی را با بوعذار می‌شناسید، بخوانید

۲/ دایی، از ۷ آذرماه سال ۱۳۸۲ و بازی برابر لبنان، با زدن گل ملی هشتاد و پنجم و کنار زدن فرانس پوشکاش مجار، «آقای گل جهان» لقب گرفت؛ سلطه ۱۸ساله‌ای که احتمالاً به‌زودی، توسط کریستیانو رونالدو، شکسته می‌شود، اما بسیار خوانده‌ایم و شنیده‌ایم که اکثر گل‌های علی دایی به تیم‌های درجه ۲ و ۳ آسیا بوده است!

اگر علی دایی را با بوعذار می‌شناسید، بخوانید

۳/ این نظرات منفی و تلاش‌های مذبوحانه برای مخدوش کردن کارنامه درخشان دایی در رده ملّی و حتی باشگاهی، نیاز به ریشه‌یابی و آسیب‌شناسی فرهنگی دارد، اما در این نوشتار، تاکید روی قسمت‌هایی از سابقه دایی خواهد بود که کمتر به آن پرداخته شده؛ سوابقی که جای بحث باقی نمی‌گذارند.

۴/ از درخشش دایی در لیگ داخلی، مدرکش از دانشگاه صنعتی شریف و عملکرد استثنائی‌اش در تیم ملّی، خصوصاً جام ملّت‌های آسیای سال ۱۹۹۶، می‌گذریم و می‌رسیم به سال ۱۹۹۷ که به همراه کریم باقری، به بوندس‌لیگا و تیم آرمینیا بیله‌فلد ترنسفر شدند؛ تیمی که فصل قبل چهاردهم شده بود و برای بقا می‌جنگید.

اگر علی دایی را با بوعذار می‌شناسید، بخوانید

۵/ دایی برای بیله‌فلد همه‌جور گلی زد؛ پای راست و چپ، داخل و خارج محوطه، حرکت انفرادی، ضربه سر و ...؛ درست است که ۷ گل دایی، برای بقای بیله‌فلدی که رو‌ به افول پیش می‌رفت کافی نبود، اما «همه‌جانبگی» دایی، نظر استعدادیاب‌های یکی از غول‌های باشگاهی جهان رو جلب کرد: بایرن مونیخ.

اگر علی دایی را با بوعذار می‌شناسید، بخوانید

۶/ دوره یک‌ساله دایی در بایرن کافی بود که علی را به اولین بازیکن آسیایی حاضر در لیگ قهرمانان اروپا تبدیل کند و با همین حضور کوتاه، قهرمانی لیگ و جام حذفی و البته نایب‌قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا را به دست بیاورد. دایی در ۲۳ بازی برای بایرن به میدان رفت و ۶ گل و یک پاس گل ثبت کرد.

اگر علی دایی را با بوعذار می‌شناسید، بخوانید

۷/ اما مسابقه‌ای که کمتر به آن پرداخته شده، اولین بازی دایی در لیگ قهرمانان اروپا و در گروه مرگ مرحله مقدماتی آن سال هست که متشکل از بایرن‌مونیخ، منچستر یونایتد، بارسلونا و بروندبی دانمارک بود. روز ۸ مهر ۱۳۷۷، بایرن، بعد از شکست ۲ بر یک هفته قبل در خانه بروندبی، میزبان منچستریونایتد بود.

۸/ قبل از هرچیز، شما ترکیب دو تیم را ببینید (در انتهای فصل، هردو فینالیست شدند)

یونایتد: اشمایکل، استام، گری نویل، اروین، کین، اسکولز، بکام، فیل نویل، بلومکویست، شرینگهام و یورک.

بایرن: کان، بابل، اشترونز، لیزارازو، ماتئوس، افنبرگ، یرمیس، صالح‌حمیدزیچ، لینکه، یانکر و اِلبِر.

۹/ سال ۲۰۱۹، از گری نویل پرسیدند ترسناک‌ترین مهاجمی که مقابلش قرار گرفتی چه کسی بوده؟ گری نویل، سال‌ها در بهترین یونایتد تاریخ و تیم ملی انگلیس، انواع و اقسام مهاجم‌های تراز اول را دیده بود، و وقتی با تجربه فقط نیم‌ساعتی مقابل دایی در آن بازی، می‌گوید کارستن یانکر و علی دایی، قضیه جدی هست!

اگر علی دایی را با بوعذار می‌شناسید، بخوانید

۱۰/ بایرن، ۲ بر یک از یونایتد عقب افتاده و بازی قفل شده. در دقیقه ۶۳، اوتمار هیتزفیلد، دایی را که در بایرن شماره ۲۴ می‌پوشید، جانشین کارستن یانکر می‌کند(بر خلاف گفته گری نویل که فکر می‌کرد دایی جای البر آمده) تا از قدرت پرش باورنکردنی و توانایی سرزنی دایی، استفاده بکند.

اگر علی دایی را با بوعذار می‌شناسید، بخوانید

۱۱/ یک دقیقه بعد، روی توپ بلندی که برای دایی ارسال شد، احتمالاً با کمی جوگیری، دایی جلوی نویل می‌پرد! به ارتفاع پرش دایی و سیطره‌اش بر نویل دقت بکنید! باید هم بترسد! در یک رفت و برگشت، توپ باز به دایی می‌رسد و با یک استارت خوب مقابل نویل، نشان می‌دهد نه تنها می‌پرد، بلکه سریع هم هست.

اگر علی دایی را با بوعذار می‌شناسید، بخوانید

۱۲/ قدیمی‌ها خوب یادشان هست که روی سر یاپ استام هلندی هد زدن، کار هر کسی نبود؛ روی ضربه‌ی کرنر در دقیقه ۷۷ بازی، دایی بین روی کین و یاپ استام به هوا می‌پرد و با یک سر و گردن بالاتر، هد چکشی می‌زند و توپ را به بهترین نحو ممکن می‌کارد برای ینس یرمیس که گل نمی‌شود!

اگر علی دایی را با بوعذار می‌شناسید، بخوانید

۱۳/ دایی در دقیقه ۸۵ بازی، روی جای‌گیری عالی، بهترین موقعیت گلزنی را روی پاس جیووانی البر به دست می‌آورد که با برخورد توپ به زمین، درست پیش پایش، گل نمی‌شود. واقعاً اگر این موقعیت تبدیل به گل می‌شد، اولین حضور یک آسیایی در لیگ قهرمانان اروپا، به رویایی‌ترینش هم بدل می‌شد. حیف و صد حیف.

اگر علی دایی را با بوعذار می‌شناسید، بخوانید

۱۴/ دقیقه ۸۸، بازهم جدال دایی و نویل... جایی که ناتوانی نویل در مهار دایی روی هوا، منجر به این می‌شود که توپ را با دست بزند که البته از چشم داور پنهان می‌ماند. جالب اینجاست در صحنه آهسته، کاملاً مشخص است که نویل با دست تمام‌باز در بالاترین حالت، تازه به پرش دایی رسیده است! بایدم بترسد!

اگر علی دایی را با بوعذار می‌شناسید، بخوانید

۱۵/ و بالاخره گل تساوی بایرن در دقیقه ۹۰. لیزارازو برای پرتاب اوت، می‌داند که باید دنبال منطقه‌ای که دایی هست بگردد؛ روی تاثیر غیرمستقیم دایی که بازهم با پرش و استفاده از فیزیک خودش روی کین را مقهور می‌کند؛ و در نهایت اشتباه استام، اشمایکل و شرینگهام؛ گل به ثمر می‌رسد.

اگر علی دایی را با بوعذار می‌شناسید، بخوانید

۱۶/ علاوه بر این مثال‌های واضح که عنوان شد، قطعاً حرکات بدون توپ علی که خارج از دید دوربین انجام می‌شد هم روی خاطره تلخ و ترسناک نویل از دایی، تاثیرگذار بوده. در راه بایرن تا فینال آن سال که در دقایق تلف‌شده‌اش به همین یونایتد جاودان سر الکس باختند، دایی سه بار دیگه هم به میدان رفت.

۱۷/ ۲۶ دقیقه حضور در پیروزی نیوکمپ مقابل بارسای فن‌خال که ریوالدو و لوئیز فیگو را داشت، کم از بازی مقابل یونایتد نداشت! دایی دو بار دیگر هم در بازی رفت و برگشت نیمه نهایی، مقابل دیناموکیف به زمین رفت و با توجه به فرم خوب آخر فصل و غیبت جیووانی البر، شانس جدی حضور در فینال را داشت.

اگر علی دایی را با بوعذار می‌شناسید، بخوانید

۱۸/ اما گل نسبتاً زودهنگام بایرن در فینال که تا دقیقه ۹۱ پابرجا بود و البته، تکیه بر دفاع مستحکم و حفظ نتیجه، موجب شد دایی که تنها مهاجم روی نیمکت بایرن در فینال لیگ قهرمانان بود، به بازی نیاید. سال بعد، دایی ترجیح داد برای زمان بازی بیشتر، به هرتابرلین برود.

اگر علی دایی را با بوعذار می‌شناسید، بخوانید

۱۹/ فراز و فرودهای دایی در هرتابرلینِ اوج‌گرفته و پُرامید آن سال‌ها، زیاد بودند، اما بدون شک، به‌یادماندنی‌ترین بازی‌ دایی برای هرتا، در سال ۱۹۹۹ و مقابل چلسی رقم خورد. چلسی جیان‌لوکا ویالی که خرق عادت کرده و به لیگ قهرمانان آمده بود و بازیکنانی مثل دشامپ، دسایی، لبوف و زولا را داشت.

اگر علی دایی را با بوعذار می‌شناسید، بخوانید

۲۰/ دقیقه ۲ بازی، دایی روی ارسال زیبای سانه، بین مارسل دسایی و فرانک لبوف بلند می‌شود و مقتدرانه یکی از آن ضربات سر همیشگی خودش را می‌زند. به مکثش در فضای پشت محوطه وقتی که سانه هنوز دریبل نزده برای به شک انداختن دسایی در پوشش، جلو کشیدن خط آفساید چلسی و فرار ناگهانی به فضا دقت کنید...

اگر علی دایی را با بوعذار می‌شناسید، بخوانید

۲۱/ از استفاده بهینه از فیزیک برای حفظ توپ در شرایط تحت فشار و البته پرش بسیار بلند برای زدن ضربه سر در این تصویر که بگذریم، می‌رسیم به کورس فوق‌العاده‌ای که به‌عنوان مهاجم نوک از زمین حریف تا محوطه جریمه خودی با گراهام لوسو می‌گذارد و موقعیت چلسی سراپاحمله، کاملاً گرفته می‌شود.

اگر علی دایی را با بوعذار می‌شناسید، بخوانید

۲۲/ هنر اصلی دایی، در صحنه گل دوم پدیدار می‌شود؛ جایی که با هوشیاری، در عین فاصله نسبتاً زیاد، از اشتباه مدافعین نهایت استفاده را می‌برد و با یک توپ‌ربایی برق‌آسا، توپ را ظریف و «بیلیاردی» می‌کارد توی گل. صحنه آهسته از پشت دروازه با کات توپ طوری است که انگار قوانین فیزیک برقرار نیست!

اگر علی دایی را با بوعذار می‌شناسید، بخوانید

۲۳/ پرده آخر از عملکرد بی‌نظیر دایی در اروپا، برمی‌گردد به یک هفته بعد از درخشش مقابل چلسی و تساوی با میلان، قهرمان فصل قبل سری‌آ، در سن‌سیرو. ترکیب ترسناک میلانِ زاکرونی در آن بازی: آبیاتی، مالدینی، آیالا، کاستاکورتا، هِلوِگ، گتوزو، آلبرتینی، سرجینیو، لئوناردو، بیرهوف و شوچنکو.

اگر علی دایی را با بوعذار می‌شناسید، بخوانید

۲۴/ درست است که میلانِ آن سال، حتی با اضافه شدن شوچنکو، میلان همیشگی نبود؛ ولی سپتامبر هنوز اول فصل به شمار می‌رفت و تا قبل این بازی، میلان با ۴ امتیاز در صدر گروه بود! دایی، با گولی، هافبک آرژانتینی و ملی‌پوش میلان شانه به شانه می‌شود، محوش می‌کند و با پای غیرتخصصی، توپ رو می‌گذارد زیرِ طاق آبیاتی.

اگر علی دایی را با بوعذار می‌شناسید، بخوانید

۲۵/ خلاصه که بزرگی دایی، محدود به گل‌هایش به عربستان و کره‌جنوبی، پاس گلش به خداداد، ایستگاهی‌اش به ژاپن، هد شیرجه‌ای به کویت و یدک‌کشیدن عنوان آقای گل جهان برای قریب به ۲۰ سال، نیست و حیف است که یکی از نوابغ تاریخ فوتبال ایران و جهان، با تمسخر و لودگی به نسل‌های بعد شناسانده بشود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • رحیمی

      علی دایی،افتخار ایران و ایرانی
      سربلند باشی و پاینده

      پاسخ ها

      • دیاباته

        علی دایی افتخار ایران هست،مخصوصا حمایت و بوسه روی پیشانی حسن رو فراموش نمیکنیم.

      • پوردهقان

        دایی حامی دولت بنفش الان کجایی که فلاکت مردم رو ببینی؟بعد میاد میگه من قاطی سیاست نمیشم

    • بدون نام

      بعید میدونم حتی نسل جوون هم افتخارات شهریار فوتبال ایران رو ندونند و نشناسند . در همه جای دنیا را بزرگان سیاست و ورزش و سلبریتی ها و ... شوخی میشه و این طبیعیه . اون کلیپ هم قطعاً یک شوخی هست و بس نه چیز دیگه ای . بزرگش کنید

    • علیرضا

      علی دایی فقط یه شخصیت خوش شانس فوتبال ایران هست که فقط پاسهای آماده و شسته رفته رو با ضربه سر به گل تبدیل کرد ! وگرنه از نظر تکنیک چیزی حالیش نیست

      پاسخ ها

      • مهدی

        شما نظر ندی اتفاقی میفته؟

      • بدون نام

        از قدیم گفتن شانس ی بار در خونه آدم رو میرنه نه 109 بار

      • بدون نام

        واقعا که اگه اسون بود که تو الان ۱۱۰ گل زده بودیییی

      • بدون نام

        انسانهای حسودی مثل شما هیچ وقت برتری و بزرگی کسی رو نمی تونه ببینه و درک کنه فوتبال یعنی گل زدن و برنده شدن نه دریبل کردن

      • یوسفی

        شما چرا از این شانسها نداشتی؟

      • بدون نام

        خیلی مطمئنی تلاش کن ب دایی برسی

      • امیر

        با این همه اطلاعات فوتبالی چرا انالیزور بارسا نشدی تو؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
        فقط هم تو فهمیدی و بایرنیا نفهمیدن

      • بدون نام

        ایول گل گفتی

      • بدون نام

        خیلی خرافاتی هستی که اینقدر به شانس اعتقاد داری!

      • Arsha

        کیسه کش

      • بدون نام

        ما با امثال تو شدیم این که هستیم!!!
        که با حرف مزخرف و بی ربط اسطوره ی فوتبال وطن ت رو زیر سوال میبری
        کاش ما هم کمی شانس داشتیم و از نعمت شعور و خالی بودن از حسادت و حب وبغض بیشتر برخوردار میشدیم!!!

      • بدون نام

        تو این کشور قد بلند باشی میشی دراز لاغر باشی میشی معتاد ورزشکار خوش هیکل باشی میشی دوپینگی این اسمش مرض حسادته که مثل کرم ذهن ادمها رو میخوره

      • بدون نام

        حرف های حسودان از عشق ما به تو کم نمی کند، آقای دایی من به عنوان یک ایرانی از شما سپاسگزارم که این همه سال افتخار آقای گلی جهان را برای ایران ثبت کردید.

      • بدون نام

        التماس مطالعه
        واقعا جای تاسفه این طرز فکر

      • اسی شاه

        تو که فوتبال نمیفهمی بعید میدونم علی دایی رو بشناسی
        تو الان نهایت عباس بوعذارو میشناسی !
        فکر کنم سن و سالتم به ۱۵ بیشتر نخوره همون پلی استیشنتو بازی کن عمویی !!

      • سعید

        تو حالیته بسته

      • یه هموطن

        خدا وکیلی خودت بیا تو زمین ببین میتونی بیست سانت از زمین بلند بشی ،چقدر تنگ نظر هستی همین پاس های شسته و رفته را به تو بدن بلد نیستی دو قدم با توپ راه بری پس نظر نده و با افتخار ازش تعریف کن که جای تعریف ام داره

      • بدون نام

        همه گل زن ها همین هستن رونالدو هم مینه دیگه و برای هر تیمی که چنین مهاجمی داشته باشه غنیمته

      • عشقپولیس

        توازفوتبال حالیت نیست

      • بدون نام

        و متاسفانه حسودا خوشبخ نیستن

      • بدون نام

        تو هم اگه تونستی یکی از این گل‌های آسون بزن

    • هادی

      واژه اسطوره باید افتخار کنه که به دایی نسبتش میدن مستطیل سبز به کنار توی زمین گرد هم جوانمرد و جاویدان خواهد ماند

    • منجی ماییم

      خیلی از فوتبالیستها تو آسیا آرزوی رسیدن به رکوردها ی دایی دارند

      پاسخ ها

      • حمید

        بیرون گود نشستی میگی لنگش کن اونی که فوتبال بازی کرده باشه یا فوتبال بفهمه میدونه گل زدن کار هر کسی نیست من شخصا با آقای دایی افتخار میکنم

      • بدون نام

        دایی تک ستاره فوتبال ایران

      • بدون نام

        حتما همینه، مخالفان دایی از سر حسادت این حرفا رو میزنن،

      • بدون نام

        اون فوتبالیستها هم اگه مثل علی دایی تا ۴۰ سالگی یه ضرب نوک حمله بودن جز دو مقطع و رقباشون مالدیو بود به رکورد دایی میرسیدن

    • شاهین

      نه اقا خداییش به وقتش خوب بود ولی دیگه برگشت و بیخیال تیم ملی نمیشد و به کسی راه نمیداد بد بود ، تو بازیا اخرش دیگه براش صندلی تاشو باید میاوردن ده مترم نمیتونست حرکت کنه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        چرا حرفِ بیخود میزنی و نظر میدی ، بعد از خداحافظی از تیم ملی واسه بستن دهن امثال تو بعنوان بازیکن و مربی با سایپا قهرمان لیگ شد

    • بدون نام

      بهترین آدم و با شخصیت ترین از همه لحاظ

    • بدون نام

      بنام خدا که برترویگانه است. جناب علی دایی باقلب پاک ومنش بزرگوارانه مورد توجه ذات پاک احدیت میباشدکه دردوران طلایی ورزش وزندگیش همیشه موردلطف خداوندگار لایزال بوده وخنده داراست که افرادی بخواهند خدشه باو واردکننددرحالیکه خداوندپشتیبانش میباشدومیخواهدبنده پاکش برترین باشد...

      پاسخ ها

      • بی نام

        درود بر جوانمرد اردبیل

    • بدون نام

      اگر بیشتر گلهاشو‌ مقابل. تیم های درجه دو و سه زده،، چرا بقیه بازیکنا گل نزدن ب این تیما،، مهم گل زدنه توی تیم ملیه، یعنی برای تیم کشورت تمام تلاشتو کنی و بتونی دربرابر هر قدرتی گل بزنی ، ک اگر بقیه بازیکنا هم میتونستن الان چندنفر در رده بندی گلزن ملی کنار دایی بودن،

      پاسخ ها

      • بدون نام

        چون بقیه بازیکنان اندازه دایی تو تیم ملی نبودن تا ۴۰ سالگی اونم مقابل مالدیو اونم همیشه نوک حمله

      • بدون نام

        سایر کشورهای اسیایی و..هم تیمهای درجه 3 جلوشون بود چرا رکورد نزدن؟ اروپا هم تیمای ضعیف داره

    • قاسم طهماس پور

      واقعا از خواندن افتخارات این بزرگ مرد با غیرت، به ایرانی بودنم فخر میکنم.درود بر تمام جوانان غیور این مرز و بوم

      پاسخ ها

      • علی

        چه در‌فوتبال چه بیرون‌از زمین مرد بوده در شادی ها و غم ها بوده انصاف نیست پشت سرش حرف بدی‌زده بشه

    • مسعود بختیاری ازاهواز

      واقعاً استاد علی دایی شناسنانه فوتبال کشور عزیزمان ایران هستند ،
      به عنوان یک ایران بهش افتخارمی کنم
      ودوستش دارم

    • قاسم رضایی

      آقای دایی افتخار نه ایران بلکه آسیاست. تو اروپا کم حریف ضعیف نیست مثل جزایر فارو.جبل الطارق.سان مارینو...........

    • بدون نام

      علی دایی یک قهرمان واقعی

    • شاهین

      کاش همه مثل علی دایی، خوب بودن...

    • مهرداد آبادانی ۴پوکر فساد قهرمانی لنگ

      درود بردایی

    • بدون نام

      جاه ومقامی که خدا به علی دایی داده هیج فرومایه ای نمیتونه بگیره علی دایی به معننای واقعی یک مرده من فقط به کسانیکه از نزدیک دیدم کمک میکنه بدون منت بدون بروبیا دیده ام سوء تعبیر نشه خودن شخصا تا حالا کمکی نخواستم ولی فراوان دیدم خداوند از همه بلایا حفظشون کنه امین

    • مالکی

      کلا تو این مملکت هر کسی که بین مردم محبوبه گروهی خاص سعی در خراب کردنش دارند البته که واقعا خارج از زمین فوتبال دایی شخصیت انسانی بزرگواری داره و طرفدار مردم سرزمینشه

    • یاش

      انشاالله همیشه سالم باشه شهریار فوتبال ایران و جهان ❤️❤️❤️❤️

    • ارزو sh

      اسطوره پرافتخارپرسپولیس ❤

      پاسخ ها

      • منوچهرشونم

        بحث رورنگیش نکن علی دایی اسطوره تمام فوتبال ایران زمینه

    • نجف زاده

      درود به غیرتش افتخارایران زمین

    • حامد

      زنده باد اسطوره و قهرمان ایران زمین علی دایی

    • بدون نام

      حسادت چه ها که نمی کند!

    • جلیل آبادان

      آقای دایی اسطوره وشناسنامه گل زنی فوتبال ایران است وکسانی که به آقای دایی بی احترامی می کنند ایرانی نیستند

    • د.ن

      علی دایی هر جای دنیا بود میشد یکی ازمفاخرش . من یه بار از نزدیک دیدمش بسیار خوش برخورد بود واقعا دوست داشتنیه . از بازیکن هایی که باهاش کار کردن بپرسید

    • عبدالله

      علی دایی افتخار فوتبال ایران است.

    • فری

      تنها فوتبالی شناخته شده ما در سطح بین‌المللی و فیفا ،دمش گرم

      پاسخ ها

      • الماس

        اگر گل زدن در آسیا آسونه خوب دیگران هم بزنن چرا سامی جابر این همه گل نزده علی دایی در یک بازی چهار گل به کره زد ودر یک بازی دیگر چهار گل به ازبکستان شاید باور نکنید سال رای 98 مربی ازبکستان در رای گیری فیفا رای اولشو به علی داد چون اعتقاد داشت علی دایی بهترین مهاجم دنیاست

    • بدون نام

      مگه رونالدو یا امسال رونالدو به کدوم تیمها گل زدن ! به لیختن اشتاین به مالت به گرجستان به جزایر فارو به گواتمالا به بولیوی و... پس نگو علی دایی به مالدیو گل زده. تو همه قاره ها تیم ضعیف هست، مهم گل زدنه.

    • امیر چراغی

      با اینکه 2 سال اضافه تو تیم ملی بود ولی به عنوان یک استقلالی میگم باهوش ترین مهاجم تاریخ آسیا هستش. و در زمان خودش جزو 5 سرزن برتر جهان.

    • بدون نام

      مهربان و خیر خدا حفظ شان کنه و اختلاس گران را نابود

    • شهریار

      دایی یک اسطوره فراموش نشدنی تو فوتبال فیفا هر مراسمی داشته باشه از اقای دایی عزیز و دوستداشتی دعوت میکنه افتخار ایران و ایرانیه

    • بدون نام

      فقط عباس بوعذار

    • بدون نام

      خدا حفظش کنه
      به امید خدا یه تیم فوتبال بنام تیم شهریار راه اندازی کنه و بیاد تو لیگ قهرمان بشه،
      اگه دسترسی دارید پیشنهاد منو بهش بگید مطمئن باشید طرفدارش از پرسپولیس بیشتر میشه

    • منوچهرشونم

      تمام دنیافوتبال ایران رابانام علی دایی میشناسن
      یاشاسین شهریارفوتبال ایران

    • منوچهرشونم

      کاربرarsha
      ادب رورعایت کن علی دایی ازنظرمااستقلالی هاقابل احترامه وهیچ استقلالی بخودش اجازه توهین به هویت فوتبال ایران رونمیده
      هرچندعاشقان سینه چاک علی کریمی عل رغم
      لنگی بودن بارهادل علی دایی روشکستن

    • منوچهرشونم

      من بعنوان یک استقلالی کاری به رکوردهای علی دایی ندارم
      اماایمان دارم درفوتبال ایران علی دایی نجابت وشرافت رامعناکرد

    • بدون نام

      قبل از دایی کسی راه اروپا را نمی شناخت. حتی 100 ساله ها را پای تلویزیون می کشاند

    • بدون نام

      علی دایی اسطوره تکرار نشدنی

    • بدون نام

      نوشتید دایی با گولی هافبک آرژانتینی میلان شانه به شانه شده و گل زده
      اشتباهه
      مالدینی بود نه گولی
      در مورد دایی همین بس، که تا الان مهاجمی نظیرش نه در ایران نه در آسیا نیومده
      و ما تنها مملکتی هستیم که اسطوره هامون رو تا زنده هستن میکوبیم، بعد از مرگشون ازشون بت میسازیم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج