۲۵۹۰۹۴
۱۰ نظر
۵۰۰۷
۱۰ نظر
۵۰۰۷
پ

سه افزایش قطعی در بسته دستمزد ۹۵

نمایندگان کارگران می‎گویند افزایش حداقل مزد، بن نقدی و پایه سنواتی در بسته مزدی سال ۹۵ قطعی است و اگر افزایش ۲۰ هزارتومانی حق مسکن امسال به سال آینده موکول می‌شود، باید حتما جدا از بسته جدید باشد.

خبرگزاری مهر: نمایندگان کارگران می‎گویند افزایش حداقل مزد، بن نقدی و پایه سنواتی در بسته مزدی سال ۹۵ قطعی است و اگر افزایش ۲۰ هزارتومانی حق مسکن امسال به سال آینده موکول می‌شود، باید حتما جدا از بسته جدید باشد.

به تازگی شورای عالی کار دور جدیدی از نشست‌ها را به منظور تعیین تکلیف چگونگی و میزان افزایش بسته مزدی سال آینده مشمولان قانون کار و کارگران آغاز کرده و قرار است به زودی نشست های تخصصی کمیته ویژه مزد این شورا برگزار شود.

معاون روابط کار وزارت کار در هفته های گذشته با دعوت از نمایندگان کارگران و کارفرمایان اقدام به برگزاری نشست مقدماتی شورای عالی کار کرد. پیش بینی اولیه این‌ بود که هر یک از گروه ها نمایندگانی را برای حضور در نشست های کمیته دستمزد سال ۹۵ معرفی کنند.

افزایش‌های جدید مزد برای سال ۹۵

هفده تن طی روزهای گذشته تکلیف افزایش ۲۰ هزارتومانی حق مسکن کارگران را که قرار بود برای سال جاری تصویب و به مرحله اجرا گذاشته شود، روشن کرد و تلویحا با بیان مخالفت هیات وزیران با این درخواست شورای عالی کار، خواستار پیش بینی افزایش ۲۰ هزارتومانی حق مسکن در بسته مزدی سال آینده مشمولان قانون کار به شکل پایه سنواتی شد که دیگر نیازی هم به مصوبه هیات وزیان ندارد.

رحمت الله پورموسی در گفتگو با مهر در این زمینه گفت: افزایش حق مسکن قرار بود از طریق هیات وزیران تصویب شود که تا به امروز انجام نشده و احتمالا هم دیگر تایید نخواهد شد چون دیگر در نیمه دوم سال قرار داریم.

دبیرکل کانون عالی شوراهای اسلامی کار کشور اظهارداشت: اگر منظور معاون وزیر کار این باشد که افزایش ۲۰ هزار تومانی حق مسکن امسال به صورت جداگانه و خارج از افزایش های جدید بسته مزدی سال آینده باشد که می توان گفت تا حدودی جبران این مسئله می شود، اما اگر قرار باشد ۲۰ هزار تومان امسال حق مسکن را دوباره در شورای عالی کار به شور بگذارند و احتمالا توسط کارفرمایان رد شود، که فایده ای ندارد.

پورموسی ادامه داد: ما درباره مبلغ ۲۰ هزارتومان افزایش حق مسکن به صورتجلسه رسیده بودیم؛ هرچند که نمایندگان کارفرمایان مخالف بودند اما در نهایت وزیر کار مصوبه شورا را در قالب نامه ای به معاون اول رئیس جمهور فرستاد و خواستار تایید نهایی آن در هیات وزیران شد.

ماجرای ۲۰ هزار تومانی پُرماجرا

این مقام مسئول کارگری کشور تاکید کرد: درباره سال آینده آن چیزی که مشخص و قطعی است، اینکه حداقل مزد، حق بن نقدی و پایه سنواتی قطعا افزایش خواهند یافت. نمایندگان کارگران امیدوارند شرایط و مباحث به سمتی برود که منجر به ترمیم و بهبود وضعیت معیشتی نیروی کار شود.

وی اظهارداشت: متاسفانه دولت‌ها در دو دهه گذشته همیشه و هر سال عنوان می‌کنند مشکلاتی در اقتصاد وجود دارد و آنها معذوراتی دارند، همچنین این مباحث از سوی کارفرمایان تکرار می شود و باعث شده است تا ما امروز از واقعیت مزدی نیروی کار بسیار دور شویم.

دبیرکل کانون عالی شوراهی اسلامی کار کشور تاکید کرد: متاسفانه کارفرمایان هر سال عنوان می‌کنند اگر به آنها فشاری وارد شود کارخانه را تعطیل می کنند و نیروها بیکار می شوند، این مباحث از سوی دولت شنیده می شود و می بینیم که از موضع حمایت از نیروی کار عقب نشینی می کنند.

به گفته پورموسی، کارفرمایان عنوان می کنند می دانیم با ۷۰۰ هزار تومان و یک میلیون تومان در ماه زندگی و معیشت نیروی کار نمی چرخد اما باز هم در زمان افزایش و تعیین بسته مزدی جدید مقاومت می کنند، البته ما معتقد نیستیم که کارفرما آسیب ببیند، بلکه می گوییم دولت شرایطی را فراهم کند که هر دو گروه تحت حمایت قرار گیرند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • سیاوش

      تا امروز من فقط 600 هزار تومان از حقوق تیرماه رو دریافت کردم ، وضع حقوقی خیلی خرابه . کارفرمایان همین حقوق بخور و نمیر را هم نمی دهند. بیمه رو هم یک ماه هست رد نکرده ، قرارداد ها هم که سفید امضاء . اصلا یک وضعی (واقعا اصلا یک وضعی)

    • میثم

      سلام
      بنده کارمند هستم و وقتی میبینم اینطور نماینده کارگران خودشونو به آب و آتش می زنند برای رفاه این قشر زحمتکش جامعه و حداقل حقوق کارگری از حداقل حقوق کارمندی بیشتره برام سوال پیش میاد که نماینده کارمندا چه .... می کنند.
      چرا افزایش حقوق این قشر در طول سال های 90 تا 93 که تورم زیاد بود کمتر از نصف تورم افزایش یافت و قدرت خرید بسیار پایین اومد و با مشکلات معیشتی مواجهیم و نماینده های ما خاموشند!
      عمرمون و گذاشتیم تا تحصیلات عالی (کارشناسی ارشد) داشته باشیم و حالا کسایی که ترک تحصیل کردن و شاگرد ضعیف کلاس بودن درآمد چند ده و صد میلیونی دارن واقعا بی عدالتیه.
      امیدوارم گوش شنوایی باشه. چون همه کارمندا دچار استعفای عاطفی شدن و بهره وری شونو به همین دلایل از دست میدن.

      پاسخ ها

      • صابر

        داداش شما نگاه به آب و آتيش زدن نماينده كارگرا رو نبيني ! اينا گول ظاهرين
        پشت پرده ببين چه خبره كه هر سال....

    • رضا

      من مهندس شیمی هستم تا الانم بزور حقوق مردادو بهمون دادن!!!
      شرکت ما وضعش خوبه ولی الان حقوق ندادن یجورایی مد شده
      یارو میبینه هیشکی نمیده پولم داشته باشه نمیده به پرسنلش
      من شاگرد اول کلاس بودم و دانش آموز المپیادی
      ما اومدیم درس خوندیم بخدا وضع بقیه که نخوندن خیلی بهتره
      هرکدومسون که درس نخوندن تکلیفشون روشن شدو رفتن دنبال زندگیشون الانم وضعشون توپه
      ما رفتیم درس خوندیم هنوزم بلاتکلیفیم
      خدا بداد ما برسه

    • بدون نام

      خواهش میکنم حقوق کارگران را زیاد کنید زندگی سخت شد

    • بدون نام

      حرف ها و حربه های زجر آور همیشگی

    • بدون نام

      ای بابا کارگر نیستند که در ماه یک بار حتی گوشت مرغ نخورند و خانواده هایمان در حسرت کفش نو و یک وعده گوشت مرغ در ماه باشند

    • بدون نام

      نکنید دولت مردان ما کارگران گناه داریم آخه دردمان را به کی بگیم به خدا گاهی خانواده هایمان شبها گشنه میخوابند شما را به خدا نکنید بچه هایم در حسرت یک وعده گوشت مرغ در ماه مانده اند ما چه گناهی کردیم جز اینکه کارگریم بچه ام مریضه به خدا پول ندارم ببرم دکتر شما که همه چیزتان به راه است چه میدانید شرمنده زن وبچه چیه کلیه ام را می خواهم بذارم برای فروش ای عدل علی نیست

    • بدون نام

      داش باشیزا

    • ahad

      به نظر بنده دراین مقطع زمانی فقط کارگر باید حقش اجحاف بشود زیراکارمنداگر۱۴درصدروی حقوق میلیونی بیاد زیاده کارگرچی پس هرجامنافع درخطرباشد کارگر معناپیدامیکندسرمایه دارسرمایه دارتر کارگر هیچی فقط ظهوراقانجات ماست وعدالت برقرارسال به سال بدتر همش مفته حال سن بازنشستگی وسابقه افزایش یابدچه شود

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج