۲۷۸۱۰۸
۵۰۱۲
۵۰۱۲
پ

با پول نفت ایران کدام شرکت ها را می توان خرید؟

هرچند این‌روزها درآمدهای نفتی ایران آن رونق سابق را نداشته و روزبه‌روز شاهد کاهش قیمت نفت هستیم، اما به‌هرحال این طلای سیاه، مهم‌ترین منبع درآمد کشورهایی هم‌چون ایران است.

وب سایت آی تی رسان - امید بکتاش: هرچند این‌روزها درآمدهای نفتی ایران آن رونق سابق را نداشته و روزبه‌روز شاهد کاهش قیمت نفت هستیم، اما به‌هرحال این طلای سیاه، مهم‌ترین منبع درآمد کشورهایی هم‌چون ایران است.

با پول نفت ایران کدام شرکت ها را می توان خرید؟

آیا تابه‌حال به این موضوع فکر کرده‌اید که برای خرید کمپانی‌های مطرحی هم‌چون اپل و یا گوگل چه‌مقدار از این درآمد نفتی مورد نیاز است؟! در ادامه به بررسی این موضوع می‌پردازیم.

در ابتدا لازم است بیان کنم آمار ارزش‌گذاری کمپانی‌ها براساس داده‌های وب‌سایت Statista است و هم‌چنین درآمد نفتی ایران نیز بنا بر تولید روزانه یک میلیون بشکه با قیمت ۴۰ دلار درنظر گرفته شده است. بنابراین درآمد سالانه ایران در حالت میانگین سالانه ۱۴ میلیارد دلار خواهد بود.

اپل (Apple)

با پول نفت ایران کدام شرکت ها را می توان خرید؟

گران‌ترین کمپانی دنیا با ارزش‌ ۷۲۴/۷۲۳ میلیارد دلار، اپل نام‌ دارد. در رابطه با ارزش این کمپانی بهتر است بدانید این مقدار بیش‌ از ۲ برابر ارزش کشور یونان است. با احتساب درآمد میانگین نفتی ایران چیزی حدود ۵۲ سال زمان لازم است تا بتوان کمپانی اپل را تصاحب کرد!


گوگل (Google)

با پول نفت ایران کدام شرکت ها را می توان خرید؟

گوگل، بزرگ‌ترین کمپانی اینترنتی دنیا ارزشی معادل ۳۴۵/۸۴۹ میلیارد دلار دارد که اگر بخواهیم با میانگین درآمد فعلی نفتی ایران آن‌را بخریم، زمانی معادل ۲۵ سال نیاز خواهیم داشت. البته با این مقدار می‌توانیم ۱۲۵ تیم مثل منچستر یونایتد را نیز بخریم.


مایکروسافت (Microsoft)
با پول نفت ایران کدام شرکت ها را می توان خرید؟

کمپانی مایکروسافت در حال حاضر ارزشی معادل ۳۳۳/۵۲۴ میلیارد دلار دارد، برای خرید ردموندی‌ها می‌بایست حدودا ۲۴ سال و ۱۰ ماه درآمد نفتی ایران را داشته باشیم. البته حساب بیل‌گیتس را از این کمپانی جدا کنید زیرا شخص بیل‌گیتس هم‌اکنون سرمایه‌ای معادل ۸۰ میلیارد دلار دارد که چیزی معادل ۶ سال درآمد نفتی ایران با قیمت کنونی است.


سامسونگ (Samsung Electronics)

با پول نفت ایران کدام شرکت ها را می توان خرید؟

سامسونگ به‌عنوان بزرگ‌ترین تولیدکننده تلفن‌همراه دنیا و یکی از برترین تولیدکنندگان لوازم خانگی ارزشی معادل ۲۱۴/۰۳۹ میلیارد دلار دارد که برابر با درآمد نفتی ۱۵ سال ایران است. این کمپانی در سال ۲۰۱۴ درآمدی معادل ۴۵/۴۵ میلیارد دلار را داشته که حدود ۳ برابر درآمد فعلی نفتی یک ساله ایران است.


فیس‌بوک (FaceBook)

با پول نفت ایران کدام شرکت ها را می توان خرید؟

فیس‌بوک در سال ۲۰۱۵ توانست ۲۹امین کمپانی با ارزش‌ دنیا لقب بگیرد. فیس‌بوک هم‌اکنون ارزشی معادل ۱۸۳/۸۶۰ میلیارد دلار دارد، این به‌معنی ۱۳ سال درآمد نفتی ایران است.


اینتل (Intel)

با پول نفت ایران کدام شرکت ها را می توان خرید؟

بزرگ‌ترین کمپانی تولیدکننده پردازنده دنیا با این‌که این‌روزها هم‌چون گذشته قدرتمند نیست، اما با ارزش ۱۴۸/۰۹۴ میلیارد دلاری خود هنوز یکی از باارزش‌ترین کمپانی‌های دنیا محسوب می‌شود؛ برای تصاحب اینتل باید هزینه‌ای معادل ۱۱ سال درآمد نفتی ایران صرف شود.


والت‌دیزنی (Walt Disney)

با پول نفت ایران کدام شرکت ها را می توان خرید؟

دیزنی به‌عنوان یکی از با سابقه‌‌ترین کمپانی‌های صنعت انیمیشن ارزشی معادل ۱۷۸,۲۶۷ دلار دارد که با درآمد نفتی ۱۲ سال ایران برابری می‌کند. انیمیشن یخ‌زده (Frozen) ساخته والت‌دیزنی با فروش یک میلیارد و ۲۷۹ میلیون و ۸۵۲ هزار و ۶۹۳ دلار یکی از پرفروش‌ترین انیمیشن‌های تاریخ است.


کوکاکولا (Coca-Cola)

با پول نفت ایران کدام شرکت ها را می توان خرید؟

زمانی کمپانی کوکاکولا به‌عنوان برترین برند تجاری دنیا شناخته می‌شد، با این‌که این لقب هم‌اکنون در اختیار اپل است اما بازهم کوکاکولا با ارزش ۱۷۷/۱۴۲ میلیارد دلاری خود یکی از گران‌ترین کمپانی‌های دنیا است. برای خرید کوکاکولا با درآمد نفتی ایران چیزی حدود ۱۳ سال زمان لازم است.


تویوتا (Toyota Motor)

با پول نفت ایران کدام شرکت ها را می توان خرید؟

کمپانی ژاپنی Toyota به‌عنوان یکی از با ارزش‌ترین کمپانی‌های خودرو ساز دنیا ارزشی برابر ۲۳۸/۹۲۴ میلیارد دلار دارد که برای خرید آن باید درآمد نفتی ۱۷ سال ایران را بپردازیم. تویوتا هم‌اکنون ۳۳۹ هزار کارمند دارد و از ۱۳ زیر مجموعه تشکیل شده است.

جمع‌بندی: با توجه به شرایط فعلی درآمد نفتی ایران، هیچ‌کدام از ۱۰۰ کمپانی برتر دنیا را با درآمد یک‌ساله نمی‌توان خرید، البته باید توجه داشت که ممکن است درآمدهای نفتی ایران در آینده دست‌خوش تغییرات زیادی شود، بنابراین نمی‌توان این آمار را قطعی درنظر گرفت.

این آمار به‌صورت میانگین در نظر گرفته شده، بنابراین هیچ‌گونه جنبه پژوهشی و یا اقتصادی نخواهد داشت و صرفا جهت نمایش ارزش کمپانی‌های مطرح تدوین شده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج