۴۰۶۴۱۴
۵۰۰۹
۵۰۰۹
پ

حمله «آی اسپای» به کاربران «اسکایپ»

بدافزار قدرتمند آی اسپای (iSpy)، به جمع‌آوری اطلاعات از طریق نرم‌افزار ارتباطی اسکایپ و دوربین‌های رایانه می‌پردازد.

وب سایت سایبربان: بدافزار قدرتمند آی اسپای (iSpy)، به جمع‌آوری اطلاعات از طریق نرم‌افزار ارتباطی اسکایپ و دوربین‌های رایانه می‌پردازد. این بدافزار قدرتمند که عملکردی پیچیده نیز دارد، با نفوذ به شبکه ارتباطی اسکایپ، به جاسوسی از کاربران این شبکه، سرقت رمزهای عبور و عکس گرفتن از طریق دوربین‌های رایانه افراد قربانی می‌پردازد.
حمله «آی اسپای» به کاربران «اسکایپ»
بر اساس گزارشی که در مورد این بدافزار منتشر شده است، به‌تازگی بدافزار مذکور با قیمتی در حدود 25 الی 35 دلار در فضای دارک وب، خرید و فروش می‌شده است. همچنین یکی از دلایل اقبال بالای هکرها به بدافزار فوق، قابلیت سرقت مجوزهای برخی نرم‌افزارهای پرکاربرد روی رایانه فرد قربانی، نظیر مایکروسافت آفیس یا فوتو شاپ است.

این بدافزار نیز همانند بسیاری از بدافزارهای دیگر از طریق حمله فیشینگ و ارسال یک لینک آلوده به رایانه قربانی منتقل می‌شود و همین موضوع، بار دیگر بر ضرورت توجه به هشدارهای امنیتی به منظور عدم بازگشایی لینک‌های آلوده و مشکوک توسط کاربران تأکید می‌کند. همچنین یکی دیگر از ویژگی‌های این بدافزار که از آن چهره‌ای بسیار خطرناک در میان سایر بدافزارها ساخته است، عدم شناسایی آن توسط نرم‌افزارهای امنیتی است؛ چرا که این بدافزار در هنگام بررسی توسط نرم‌افزارهای امنیتی، خود را به‌عنوان مجوز تاریخ گذشته برخی نرم‌افزارهای خاص معرفی می‌کند.
درهرحال، این بدافزار و موارد مشابه، طی چند ماه گذشته بر این موضوع تأکید کرده‌اند که روش‌های قدیمی نظیر بهره‌برداری از آنتی‌ویروس‌های قدیمی و فایروال‌هایی که دیگر کارایی گذشته را ندارند، نه تنها نمی‌تواند پاسخ گوی امنیت مورد نیاز کاربران در فضای مجازی باشند، بلکه خود آن‌ها می‌توانند به دروازه ورود بدافزارها به رایانه افراد قربانی تبدیل شوند؛ لذا این موضوع لزوم بازنگری در سیاست‌های امنیتی در جهان را یادآور می‌شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج