۶۴۹۲۱۳
۶ نظر
۵۰۰۷
۶ نظر
۵۰۰۷
پ

«تاریخِ استقلال» در آستانه حضور در جشنواره فجر

چند روز پیش از جمع تعداد زیادی از مستند های درخواستی برای حضور در جشنواره فیلم فجر امسال، نام ده اثر از سوی هیات انتخاب سینمای مستند سی و ششمین دوره این جشنواره اعلام شد که فیلم مربوط به تاریخ باشگاه استقلال تهران با نام " آبی به رنگ آسمان " به کارگردانی امیر رفیعی در اين فهرست جای داشت.

وبسایت نود: چند روز پیش از جمع تعداد زیادی از مستند های درخواستی برای حضور در جشنواره فیلم فجر امسال، نام ده اثر از سوی هیات انتخاب سینمای مستند سی و ششمین دوره این جشنواره اعلام شد که فیلم مربوط به تاریخ باشگاه استقلال تهران با نام " آبی به رنگ آسمان " به کارگردانی امیر رفیعی در اين فهرست جای داشت.

با اعلام داروغه زاده دبیر جشنواره، قرار است به زودی هیات انتخاب بخش سودای سیمرغ، از ده مستند برگزدیده حداقل دو فیلم را انتخاب کند تا آنها به همراه ۲۲ فیلم سینمایی در بخش های مختلف برای دریافت سیمرغ های جشنواره به رقابت بپردازند.

امسال، اولین دوره ای است که فیلم های مستند کنار فیلم های سینمایی به صورت مشترک برای دریافت سیمرغ رقابت می کنند. با توجه به اینکه هواداران فوتبال و به ویژه استقلال هم در جشنواره می توانند حضور داشته باشند و رای بدهند، در صورت قرار گرفتن فیلم آبیها در فهرست نهایی، می توان از همین الان شانس خوبی را برای این کار حداقل در کسب سیمرغ بلورین فیلم برگزیده تماشاگران در نظر گرفت.

مستند " آبی به رنگ آسمان " که قبل تر "۴ فینال آسیا" نام داشت، اولین فیلمی است که در ایران به تاریخ یک باشگاه ورزشی می پردازد و در حدود ۷۰ پیشکسوت استقلال در آن حضور پیدا کرده اند.

به گفته امیر رفیعی کارگردان این فیلم در این اثر ضمن مرور حیات باشگاه استقلال از سال ۱۳۲۴ تا به امروز، وقایعی هم با سند و مدرک مطرح می شود که تا به حال یا به اشتباه در تاریخ ثبت شده یا حتی مفقود باقی مانده است.

تا این لحظه به ترتیب همایون ارشادی، سیامک انصاری و فرهاد اصلانی در فیلم حضور پیدا کرده اند. نویسنده این فیلم هم خشایار الوند است. به زودی چهره های دیگری نیز بدین جمع اضافه خواهند شد. رضا یزدانی نیز تیتراژ پایانی کار را خوانده است.

محمود بیاتی، پرویز کوزه کنانی، رضا زمینی، حسن حبیبی، حشمت مهاجرانی، پرویز ابوطالب، اونیک کاراپتیان، مصطفی شرکاء، احمد منشی زاده، علی جباری، جواد قراب، مهدی کشاورز، مهدی حاج محمد، اکبر کارگرجم، نصراله عبداللهی، کارو حق وردیان، منصور رشیدی، عباس کردنوری، عباس رضوی، محمدرضا عادلخانی، ایرج دانایی فرد، هادی نراقی، جهانگیر کوثری، اصغر حاجیلو، سعید مراغه چیان، حجت اله خاکسار تهرانی، امیر هوشنگ زرین کمر، محمد اسماعیل کوثری، شاهین بیانی، جعفر مختاری فر، بهتاش فریبا، بیژن طاهری، صادق ورمزیار، مجید نامجو مطلق، حسین ترابپور، عبدالصمد مرفاوی، رضا حسن زاده، مهدی فنونی زاده، حمید بابازاده، محمد تقوی، بهزاد غلامپور، محمد نوری، محمود فکری، مهدی پاشازاده، علیرضا اکبرپور، علی موسوی، محمد مومنی، ابراهیم طالبی، هادی طباطبایی، رضا عنایتی، پیروز قربانی، وحید طالب لو، مجتبی جباری، آرش برهانی، امیرحسین صادقی، امید رضا روانخواه، جواد نکونام، محسن فروزان، امیر احتشام زاده، عنایت الله آتشی، تیمور غیاثی، فریده شجاعی، حسن میرزا آقابیک، مجید احتشام زاده، پرویز شیخان، علی فتح الله زاده، حمیدرضا آصفی، علی نظری جویباری، ناصر عظیمی، اردشیر لارودی، محمد سررشته داری، مهدی هژبری و... از جمله افراد حاضر که در این مستند بوده اند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • سنا

      دم کارگردانی گرم الهی زنده باشید

    • علی بیلمز

      زنده باد سازنده اش دمش گرم
      بجای فروزان ونکونام باید رحمتی طالبلو یا حیدری وابراهیمی رو میذاشتن
      توی قدیمی ها منصوریان،، نوازی. ،،برومند،،، جاشون خالیه راستی مجیدی کو ؟؟؟

    • ستار

      خواهشا بدون سانسور تاریخ کیسه را بسازید
      شیش تایی شدنشون
      سقوط به دسته سه
      قهرمانی دسته دو و سه
      عمر عبدالرحمان

      پاسخ ها

      • بایرن _تاج _ میلان

        ...- اوردوز کردن اسطورتون -علی پروین -فساد های مالی و ...

    • بدون نام

      ای جاااااان.ایول داداش.دمشون گرم.زنده باد استقلال✌دارید میسوزید!حدود ده سال قهرمان نشدید دوست دارم به نمایش بذارن ای کاش میشد.آخ دوتا ستاره ها.ای جان.حالاحالاها خوابش ببینید.

    • بدون نام

      ایول داداش.زنده باد استقلال.دارید میسوزید دیگه.ای جان اون دوتا ستاره که حالا حالاها خوابش ببینید.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج